X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bioshock-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 03/05-07 20:01 
Vi skal da have en Bioshock-tråd.

Jeg så denne video i dag:

http://www.thelastboss.com/post.phtml?pk=2729

Den viser jo virkelig, hvordan man kan lave superlækkert vand, når man ikke skal programmere efter laveste fællesnævner :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 03/09-07 13:36, rettet 03/09-07 13:37 
Herold>
Og nu er Security Bullseye heller ikke nødvendigvis den eneste taktik :)

Næ, han er ikke meget anderledes end en nitro splicer, og kan nemt ordnes med telekinesis. Det største problem er nok de andre splicers i området. (I det hele taget skal man ikke undervurdere telekinesis. Selv langt ind i spillet kan man one-hitte de fleste splicers med et velplaceret lig i ansigtet. Jeg har også formået at tage næsten halvdelen af en elite rosie's liv i et "slag" med en gastank.)

Jeg tror også bare jeg satte ild til ham, og gik så ellers i gang med at tage mig af den turret omme bag i.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/09-07 14:25 
Ja det bliver jo tydeligt, at BioShock justerer sværhedsgraden alt efter hvor sej man er. For jeg synes Peach var mega svær :-)

Og helt konkret satte jeg også ild til ham, men det hjalp ikke det store.

Men det er da fedt, at man kan bruge så mange forskellige teknikker. F.eks har jeg næsten ikke brugt telekinesis offensivt (for lidt Half-Life 2 måske?).
Til gengæld holder jeg meget af electroshock og et slag med svensknøglen. Og så har jeg den der tonic (eller hvad det er) hvor fjenderne får stød af at slå mig :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/09-07 18:09 
Jeg er kommet i tanke om en ting der i mine øjne er værd at kritisere. Jeg spiller med undertekster - ikke fordi jeg som sådan er dårlig til engelsk, men fordi det kan være svært at hører de forskellige voice-recordings på grund af diverse baggrundslyde fra spilmiljøet, og de enkelte personers accent. Underteksten følger dog på ingen måde stemmerne, og gør det urimeligt forvirrende at følge med i tekst og lyd samtidig - ja faktisk så er underteksterne stort set ubrugelige. Det er så til gengæld også det eneste egentlige kritikpunkt jeg har kunnet komme i tanke om.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 03/09-07 18:31 
Ja, det er rigtigt - det har jeg også oplevet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 03/09-07 19:15 
Ja, efter at have oplevet det i demoen gik jeg ud fra at de måtte have fået styr på det til det fulde spil - problemet må jo være blevet påpeget før!

Det er fuldstændig uforståeligt at sådan en åbenlys fejl kunne slippe igennem, hvordan kan man overse den?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/09-07 19:37 
Det samme gik jeg udfra - ja egentlig troede jeg at det var en decideret bug i demoen. Mon ikke der kommer en opdatering der løser det? Vi kan næppe være de eneste der har lagt mærke til det...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KilroyKilroySkrevet 03/09-07 20:19 
Jeg synes Bioshock er et ganske glimrende spil. Til gengæld har jeg aldrig nogensinde spillet hverken System Shock 1 eller 2, selvom denne måneds Edge-artikel har gjort mig ensmule interesseret...

Anyways, mens store dele af spillet morede mig, var der forskellige ting der irriterede mig. Mest af alt måske Little Sister-Big Daddy systemet. Selvom man havde nedlagt en Big Daddy, og Little Sister dermed var fuldstændigt ubeskyttet, var eventuelle Splicere i nærheden hamrende lige glade, og vil hellere smadre mig end benytte sig af alt det ADAM der bare venter i den skrøbelige beholder.
Så meget for et helt økosystem i Rapture.

Desuden var jeg lidt... skuffet?, da jeg høstede min første Little Sister. Hvordan skal man føle sig som et dumt svin, når spillet går i Carmageddon-mode og smider en grøn blodsky ud i luften? Hvilken moral ligger der bag det?

Derudover var der en detalje til sidst der undrede mig. (Se væk hvis du ikke vil have plottet spoleret...)
Hvis Jack ifører sig en Big Daddy-dragt, hvordan kan det så være at hans udsyn bliver forvrænget, hans fodtrin lyder tungt, men at han stadig er iført sin sweater?

Ud over det kan jeg kun være enige med jer. Det er et godt spil. Og så synes jeg at "Would you Kindly" var en af de største oplevelser i det sidste lange stykke tid.
Kilroy Was Here
CoreCoreSkrevet 03/09-07 23:44 
Jeg har brug for et hint.

*Mindre betydelig semi-spoler*

Jeg er nået til Arcadia, og er begyndt at støde på ammunition til en eller anden sprøjte-fætter (bl.a. Napalm), men jeg har endnu ikke fundet våbenet.

Jeg har sidst savet, ved den lille plads hvor man møder den første (og hvis man venter længe nok også den anden) Big Daddy, og har stadig mulighed for at rende hele vejen tilbage til Arcadias begyndelse. Nu er jeg noget tilbageholden for at fortsætte, af nervøsitet for at komme til at gå forbi våbenet. Hvor er det? Burde jeg have fundet det? Eller kan det passe at det først dukker op senere?

Alt før, ved og omkring pladsen har været besøgt. Det er kun vejen videre, jeg ikke har været på endnu.

*Mindre betydelig semi-spoler slut*

Hjælp!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 03/09-07 23:59 
Vis jeg husker rigtig, kan du faktisk ikke miss det våben.(udover du ikke kigger efter, men det gør du jo nok. Da den er i et vigtig sted med en par andre ting)
Ammo til den kommer et stykke tid inden du for den.

Enlig pænt svær at forklar uden spoiler, men det kommer først efter den del med alle de bier. (bedste måde at sige det med mindste mulig spoiler).
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CoreCoreSkrevet 04/09-07 07:20 
Cool. Tak for det :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 04/09-07 08:32, rettet 04/09-07 08:33 
Neej, du får den kort før bierne. :) Men ja, den er ikke til at tage fejl af. Og den har nok spillets fedeste våendesign.

(fik jeg nævnt at jeg elsker de våben upgrades man kan lave? Med ekstra tandhjul, tuber og andre unødige detaljer :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/09-07 13:47 
Sumez>
En helt anden ting, er der nogen der ligger inde med PC versionen, og er i stand til at "rippe" nogle lyd-samples til mig?

Hvis U3-enginen er ligesom deres tidligere engines, burde de være ret nemme at nuppe.

BUMP!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
sinarsinarSkrevet 06/09-07 21:55 
Hej, mit Bioshock er begyndt at hakke efter en times spil. Er der sådan et Oblivion-agtigt slet-cache-trick til Bioshock? På forhånd tak!
Spiller nu: Halo 3
sinarsinarSkrevet 06/09-07 22:43 
Ok fandt det selv. Tilsyneladende er Bioshock buggy.

http://www.destructoid.com/blogs/CronosBlade/anyone-have-massive-stuttering-framerate-issues-with-bioshock-solution-here--41341.phtml
Spiller nu: Halo 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/09-07 14:56 
ARGH!

Jeg er lige kommet til at blande mig i 16:9 vs. 4:3 debatten om BioShock.

Folk er simpelthen så dumme og smålige, at det er til at blive vanvittig over.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 07/09-07 14:58 
Huh?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/09-07 15:23 
F.eks:
http://www.joystiq.com/2007/08/22/levine-responds-to-bioshock-widescreen-issue-sort-of/

Eller:
http://www.majornelson.com/archive/2007/09/06/bioshock-title-update.aspx


Det handler om at Irrational, har udvidet FOV en smule til 4:3 versionen, og nu føler 16:9 ejere sig snydt.
Hvilket er til grin.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/09-07 22:33 
Sjoveste Bioshock anmeldelse... EVER! :o)

Bioshock - a kick in the balls, and you walk funny
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CronossCronossSkrevet 09/09-07 09:09 
Og han har totalt ret!
Jeg elskede Bioshock, men det er mere fordi helheden af så fantastisk. De enkelte elementer er måske ikke de bedste, og op på System Shock 2 eller Half Life 2 niveau når det desværre ikke.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/11-07 06:01 
Jeg var lidt skuffet over denne titel. Jeg havde glædet mg vanvittigt, men jeg syne sfaktisk det var lidt småkedeligt. Javel, grafikken er fænomenal - uden tvivl - og lyden er vanvittig! Meeen... Jeg blev hurtigt træt af at skyde splicere og opgradere mine mærkelige våben... for ikke at tale om at hacke. Hackning er da vildt kedeligt!
Desuden synes jeg tit man bliver angrebet af en overflod af fjender, hvis man ikke bruger tid på at gøre alting klar til et opgør. Så meget tålmodighed har jeg ikke i en FPS, desværre.
Nu må jeg så sætte min lid til Alan Wake.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/11-07 12:34 
Bioshock skal heller ikke overleve på shooterelementet (selvom der er meget af det) - det er jo netop meningen at den ikke skal være en klassisk shooter (dem har vi da også så ekstremt rigeligt af), men en blanding, hvor tempoet er langsommere. Det er elementer som historie, udforskning (og rollespilselementerne) der er fokus på. Ja! Jeg elsker Bioshock, og føler jeg må forsvare det så snart nogen taler ilde om det :)

Vi kan dog være enige om at glæde os til Alan Wake - selvom det da vist ikke bliver nogen specielt actionpræget oplevelse, men der misforstod jeg dig måske?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 25/11-07 12:45 
Jeg tror det, DeluxScan mener, for vi deler vist tit smag, er, at det er et flot og gennemført spil, men selve spilmekanikkken er det svageste punkt (ikke svagt, men det svageste i forhold til grafik, lyd, setting).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/11-07 14:43 
Echelon VI>
Vi kan dog være enige om at glæde os til Alan Wake - selvom det da vist ikke bliver nogen specielt actionpræget oplevelse, men der misforstod jeg dig måske?

Action er der ikke mangel på i Bioshock - jeg synes faktisk der er lidt for meget til tider, i forhold til hvad spillet kan bære rent gameplaymæssigt. Jeg kunne bare godt tænke mig, at det var lidt mere hen ad Half-Life. Men det er et usandsynligt gennemført spil uanset hvad, jeg tænder bare ikke lige på mærkelige genmanipulationer, little sisters og hvad det ellers finder på. Desværre. Jeg kan sagtens se, hvordan nogle folk kan elske det- jeg ville ønske det samme gjaldt mig :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/11-07 14:45 
Wehner>
Jeg tror det, DeluxScan mener, for vi deler vist tit smag, er, at det er et flot og gennemført spil, men selve spilmekanikkken er det svageste punkt (ikke svagt, men det svageste i forhold til grafik, lyd, setting).

Mjae, jeg er mere eller mindre enig. Det virker bare lidt for sort og uoverskueligt for mig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 25/11-07 16:07 
DeluxScan>
Jeg var lidt skuffet over denne titel. Jeg havde glædet mg vanvittigt, men jeg syne sfaktisk det var lidt småkedeligt. Javel, grafikken er fænomenal - uden tvivl - og lyden er vanvittig! Meeen... Jeg blev hurtigt træt af at skyde splicere og opgradere mine mærkelige våben... for ikke at tale om at hacke. Hackning er da vildt kedeligt!
Desuden synes jeg tit man bliver angrebet af en overflod af fjender, hvis man ikke bruger tid på at gøre alting klar til et opgør. Så meget tålmodighed har jeg ikke i en FPS, desværre.
Nu må jeg så sætte min lid til Alan Wake.

Det jeg er så absolut uenig i :)

Som du selv skriver, er grafikken i spillet noget af det flotteste set til dato - hvis ikke det flotteste. Art designet er helt i top. Lyden kan der heller ikke pilles ved - stemningen er også i top.

Gameplayet fungerer og AI'en er helt i top. Jeg synes ikke, at jeg behøvede at forberede mig inden AI'en kom væltende. Det var faktisk kun, når man havde planer om at nedlægge en Big Daddy. Men med sidstnævnte havde man al den tid, man havde behov for, inden man satte det første angreb ind. Måske skulle du have spillet på en lettere sværhedsgrad, hvis du følte, at du havde for store problemer med de forskellige Splicers. Muligheden var der i hvert fald.

Det jeg kunne have savnet lidt mere af, var muligheden for at gøre sin karakter lidt mere specialiseret inde for et område - eks. fire (ild). Men det er faktisk også noget af det eneste, jeg kan sætte en finger på.

Dette er GOTY for mig. Bioshock var - måske heldigvis - ikke et spil, som jeg havde kæmpe store forventninger til, men efter at have prøvet demoen, ville jeg bare have mere. Bioshock er også det FPS spil i længere tid, der har taget mig længst tid at gennemføre - spillede det på Hard - og jeg nød hvert et øjeblik :)

Angående Alan Wake, så har jeg heller ikke de store forventninger. Jeg ender nok med at købe spillet, når det engang udkommer, hvis ellers gameplayet holder. Dog kunne jeg godt være bange for, at grafikken til den tid, ikke virker så imponerende mere.
What is the Matrix?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/11-07 04:02, rettet 26/11-07 04:03 
Jeg spillede på Easy :) Men det var nu ikke fordi spillet var decideret svært, jeg synes bare kampe med mere end én splicer eller flere kameraer eller 'skydemaskiner' kræver alt for megen skiften våben, pillen og nørklen.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 26/11-07 10:55 
På Easy! Shame on you. Så er spillet da alt for let - især med Vital Chamber. En Big Daddy (Elite) på Hard blev i mine øjne til at have med at gøre, når man havde udviklet sin karakter. Lightning, Exploding Buck/Grenade, Lightning osv. Jeg valgte faktisk ikke at benytte Vital Chamber, når jeg var oppe imod en Big Daddy. Døde jeg, var det forfra igen.

Styringen - bla. skifte mellem våben og Plasmids - fungerede helt perfekt.

Spillet appellerede til mig. Ikke nok med, at det er et GOTY for mig, men det rangerer også blandt de bedste spil, jeg nogensinde har spillet. Historien er helt suveræn.

Hvis man leder efter et normalt FPS, skal man ikke kaste sig over Bioshock.
What is the Matrix?
KalicolaKalicolaSkrevet 15/01-08 15:53, rettet 15/01-08 16:00 
Så fik jeg endelig gennemført det, og det var med blandede følelser.
Første halvdel af spillet render man bare rundt fra A til B eller laver ligegyldige opgaver som at tage nogle billeder og hænge dem op på en eller anden skulptur. Pointless og ligegyldigt.
Og historien eller rettere, de der båndoptagere man render rundt og samler op mistede jeg hurtigt interessen i, da jeg syntes de var dårligt indspillet. Talerne på dem er alt for langsomme, og ofte overspillede, og lidt krybtisk skrevet nogle gange. Så historien blev efterhånden ligegyldig for mig.
Dårlig at man ikke kan fryse vand til is, ligesom man kan gi vandet stød og få en effekt ud af det. Kunne være fedt at se en stor vandpøl fryse til is og samtidigt fryse de splisers der nu ville være i det. Det kunne endda bruges til at gå på for eventuelt at løse pussels. Lidt spildt potentiale hvis i spørger mig.

Anden halvdel af spillet blev mere interessant. Fordi man havde fået opbygget nogle powers og våben og skills, så der var lidt flere muligheder for sjov. Men stadig lidt frustrerende at man konstant skal skifte mellem forskellige våben og plasmids hele tiden.
Events'ne i anden halvdel af spillet var også mere interessant, ved at ens plasmids f.eks fucker up, og andre ting som jeg ikke kan afsløre uden at spojle for meget.
Desuden var level designet også bedre i anden halvdel, hvor man kommer igennem steder hvor det rent faktisk ser ud som om at der har levet mennesker, og det er fedt. Jeg savner dog normale nemmesker i spillet.
Jeg savner også at selv kan bestemme mere over sine skills, forstået på den måde, at jeg ville ha foretrukket at man måske fik xp for kills og hacks osv, så man fik points man kunne fordele ud på plasmids osv, faktisk ligesom i diablo 2. I stedet for at man finder tilfældige ting man ikke gider at bruge, eller at skulle købe det i enarmedetyveknægte.

Alt i alt var det en udemærket oplevelse. Jeg spillede det ikke SÅ koncentreret som jeg måske burde have gjort. Men det er bestemt et spil som jeg godt kunne tænke mig at spille igennem igen, mere fokuseret, og på et sværere niveau..
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 15/01-08 19:21 
Du lyder godt nok ikke som målgruppen. Der er selvfølgelig kritikpunkter på spillet, men dem du bringer på banen virker ret uretfærdige, synes jeg. Som om du hellere ville have haft et andet spil. Det er selvfølgelig også en ærlig sag, men at gøre mange af de ting anderledes synes jeg ikke ville gøre spillet bedre på nogen måder.
Og modsat dig, synes jeg den første halvdel er federe end den anden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 16/01-08 09:43 
Ved ikke om det er et andet spil jeg vil spille. Men jeg syntes at det er lidt spildt potentiale. Jeg kan li rigtigt meget ved spillet, og specielt hele bioshock universet er fedt.. Har lige spillet FEAR efter biochock, og en ting jeg godt kan li ved FEAR er, at man tit render rundt helt alene uden at møde nogle fjender, og det skaber en uhyggelig trykkende stemning. Det kunne de godt ha brugt lidt af i bioshock, hvor der nærmest er fjender rundt om hvert et hjørne, der mangler den tavshed som bytter stemning og uhygge op. Min fornemmelse er at de gerne ville have bioshock til at være et skræmmende spil i stil med condemed, men på intet tidpunkt i spillet følte jeg nogen form for uhygge, desværre.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 16/01-08 10:04 
Darknon>
Jeg kan li rigtigt meget ved spillet, og specielt hele bioshock universet er fedt..

Jeg synes det er ærgerligt at du springer audio logs over.
De giver et rigtig fedt indblik i Bioshocks verden. Ikke helt på højde med SS2, men tæt på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 16/01-08 11:48 
Jeg har skam hørt alle de audio logs jeg er kommet forbi, og nogle af dem er da også go stemning. Jeg syntes bare at de er meget langsomme. De satte ihvertfald min tålmodighed på en prøve. Men jeg vil også indrømme at jeg ikke spillede det som det burde spilles... Det er gennemført i min frokostpause på arbejdet. Og ikke en lørdag nat med mørke og surround som det burde.

Men misforstå ikke, jeg syntes at det er et godt spil. Jeg mener bare at der er en del ting i spillet som ikke er blevet fulgt helt til døren, som f.eks den der frost blast plasmid.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 16/01-08 11:58 
Så du klager både over at det er for langsomt at gå og høre audio logs, men også at du savner mere stille, stemningsopbyggende områder uden fjender. :)

Personligt rendte jeg nu heller ikke på fjender hele tiden af den simple grund at når først man har clearet et område, kan man bruge evigheder på at rende rundt og sondere terrænet, og finde ting i alle afkroger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 17/01-08 11:24, rettet 17/01-08 11:25 
Man kan ikke tilfredsstille personer, der har forventninger, der ikke kan gennemføres :)

Selv synes jeg, spillet har en af de bedste singleplayer-oplevelser, jeg har prøvet. Jeg havde ikke problemer med at gå rundt og kigge på det hele (læs: der var tid til det).

Hvis man ikke gider høre Audiologs i Bioshock, så har man allerede ødelagt en stor del af oplevelsen. Hele hovedhistorien samt de små historier fortælles igennem Audiologs. Det er jo her, at man får et indblik i hele Rapture og dennes befolkning.

Men når udtalelserne kommer fra Darknon, der mener at MOH:Airborne er noget af det hotteste og med en brillant AI, skal man nok heller ikke tage det så seriøst :)
What is the Matrix?
CoreCoreSkrevet 17/01-08 12:02 
enfen>
Man kan ikke tilfredsstille personer, der har forventninger, der ikke kan gennemføres :)

Tænk - Det syntes jeg at jeg har hørt før i Wii-sammenhæng :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/03-08 23:14 
Så er BioShock 2 officielt annonceret:

Take Two Studio, 2K Marin is now officially developing a sequel to BioShock, the award-winning action-adventure title from the studios formerly collectively known as Irrational Games.

Inventively titled BioShock 2, the game will be released during the fourth quarter of Take-Two's 2009 financial year. That means the game would arrive sometime between August 1 and October 31, 2009.

Sweet.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 12/03-08 08:19 
Det var snart.. Jeg synes det lugter lidt af væsentlig mindre ambitioner end det første Bioshock. Sådan "lad os bare gentage succesen" agtigt. Jeg ville også hellere have et nyt System Shock. :)
Men ok, kan da også godt være de tager det i en anden retning endnu engang, så længe titlen ikke er fastsat til "Bioshock 2".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/05-08 23:27 
Bioshock skulle nu endegyldigt være på vej til PS3...

CVG: BioShock PS3 confirmed
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 13/06-09 23:05, rettet 13/06-09 23:07 
Tjah jeg var ikke helt vild med demo'en til Bioshock, men efter jeg har købt spillet til PS3 virker det faktisk meget godt. Jeg kan godt se at spiludviklerne har gjort sig umage med hensyn til gameplay. For en gang skyld er der gjort noget mere ud af at lege rundt med de forskellige muligheder der er i fysikken osv, end et linieret spil som Killzone 2. Grafikken er også flot, og af en eller anden grund synes jeg heller ikke det virker så plasticagtigt mere? Nu må vi se jeg er ihvertfald godt underholdt med spillets historie og univers. Så håber jeg ikke jeg går død i det ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-11 12:46 
Hmmm.. nu har jeg spillet det første Bioshock en smule på PC. Jeg kan ikke helt sætte en finger på det, men jeg synes bare der er noget "konsolagtigt" over PC-udgaven, og det ødelægger det li'som lidt for mig. Jeg har bare en klar fornemmelse af, at det er et spil, der er blevet udviklet med henblik på at skulle afvikles på en 360'er. Desuden synes jeg heller ikke gameplay'et er specielt fængende, og spillet har det tilsyneladende ikke for godt med Windows 7. Jeg får nok aldrig gennemført det :/
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-12 21:07 
Nu giver jeg spillet en chance igen. Det virker også en del sjovere denne gang. Måske mest fordi jeg lige har fat gang i Far Cry, som ikke på nogen måde bestod er-det-sjovt-testen.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 28/01-12 21:29 
Har du spillet SS2?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-12 21:38 
Nej, og jeg ville det sindssygt gerne. Da jeg gik i gymnasiet lige efter årtusindeskiftet var der en lille PC-bix i nærheden, hvor de havde big-xox-udgaver af det stående i store stakke og solgte dem for næsten ingenting. Jeg kunne skyde mig selv for ikke at have købt et eksemplar (eller hele bunken) dengang :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 28/01-12 21:43 
Jeg tror helt klart det er mere din boldgade end Bioshock er. Det er vel ikke super-besværligt at skaffe i dag, er det?
Faktisk et af de meget få spil jeg har købt på udgivelsesdagen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-12 21:57 
Sumez>
Jeg tror helt klart det er mere din boldgade end Bioshock er.

Det tror jeg nemlig også, det er.

Sumez>
Det er vel ikke super-besværligt at skaffe i dag, er det?

Nej, man kan sagtens finde det på eBay. Men det koster kassen (i hvert fald i forhold til, at det er et PC-spil):/

Hvis det virkelig er så godt, må jeg vel bare bide i det sure æble og gi' det, som det koster.
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 28/01-12 22:05 
Det er det mest ønskede spil på Gog.com, og siden EA allerede er på GoG, er det *forhåbentlig* kun et spørgsmål om tid. Men stem da lidt mere på det, bare fordi.
http://www.gog.com/en/wanted/
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-12 22:15 
Jeg forstår heller ikke, hvorfor det ikke er på Steam.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/01-12 14:57, rettet 29/01-12 14:57 
Jeg kan heller ikke forestille mig andet end at det kommer før eller siden. Det er da helt hul i hovedet hvis det aldrig er blevet genudgivet.
Jeg håber virkelig at Irrational en dag vil lave en værdig opfølger til det. Bioshock er også godt, men på en helt anden måde.

Hvad blev der egentlig af EA's eget System Shock 3?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 29/01-12 20:45 
Det kan være et spørgsmål om rettigheder. I sin gik kontrakten mellem EA og udviklerne på, at Looking Glass beholdt copyright og EA varemærket. Og i USA skal man eje begge for at kunne lave nye produkter med samme navn. Looking Glass eksisterer som bekendt ikke længere, og et forsikringsselskab eller lignende overtog copyright. Og i 2007 opgav EA varemærket.

Det er vist kun rygter, at EA har været i gang med System Shock 3.

Jeg har læst et par forumkommentarer om, at EA stadig har rettighederne til at udgive SS2. Men det er vel ikke usandsynligt, at noget juridisk halløj spænder ben.
SumezSumezSkrevet 29/01-12 23:25 
jaes>
Og i USA skal man eje begge for at kunne lave nye produkter med samme navn.

Og en genudgivelse via en digitalservice tæller som et "nyt produkt med samme navn"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig