Naiera | Skrevet 31/07 23:06 | Jeg købte den i øvrigt efter at have set denne unboxing/gennemgang et par gange.
Link... | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
Konsolkongen | Skrevet 01/08 11:11 | Den så jeg også på firmaets hjemmeside. Linus Tech Tips er bare ikke en særlig troværdig kilde.
Vil prøve at finde et andet review der bakker det op han siger videoen. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Konsolkongen | Skrevet 30/08 19:40 | Problemet med min Apple-router lader til at ske hyppigere. Vi har bestilt den router Naiera anbefalede :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
Naiera | Skrevet 02/09 19:54, rettet 02/09 19:58 | Jeg har brug for såen en gentager-fætter her. Plz help :) Helst hos en dansk forhandler, så det ikke tager vildt lang tid.
| THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
Jmog | Skrevet 02/09 20:07, rettet 02/09 21:26 | Noget i den her retning?
Link... |
|
Naiera | Skrevet 02/09 21:22 | Måske? Jeg har kun prøvet at lege med noget hvor det eneste der var nødvendigt var selve modtageren. Det med repeateren fatter jeg ikk'. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
|
Naiera | Skrevet 03/09 11:29 | Nederst i menuen "System" kan du finde "Advanced Settings", hvor du kan få adgang til den "rene" OpenWRT-oplevelse, som har lidt flere indstillingsmuligheder end GL.iNets skin. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
|
Naiera | Skrevet 20/09 16:22 | Må man putte en stikdåse med overspændingsbeskyttelse i en anden stikdåse med overspændingsbeskyttelse? | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
KTC | Skrevet 20/09 17:32, rettet 20/09 17:33 | Helt generelt hedder det sig vist, at man slet ikke putter stikdåser sammen. Hvad mange gør i praksis, er så noget andet…
Men umiddelbart tror jeg ikke det vil give problemer for dig, da spændingen er den samme, lige meget hvor mange stikdåser du forbinder. | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
Naiera | Skrevet 20/09 17:41 | Tak :)
I en lejlighed med fire stikkontakter sammenlagt i stue og soveværelse og 117 elektroniske apparater, så putter man stikdåser i stikdåser... | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
Sumez | Skrevet 20/09 18:14, rettet 20/09 18:15 | KTC>
Helt generelt hedder det sig vist, at man slet ikke putter stikdåser sammen. Hvad mange gør i praksis, er så noget andet…
Er det ikke mest for at undgå situationer hvor er bliver trukket for meget strøm på et enkelt udtag? Mener det plejer at hedde sig at de fleste installationer ikke sikkert kan trække mere end 3-4000 watt? Du finder nok ikke mange (forbruger) stikdåser der er godkendt til meget mere end 2300w, og den første stikdåse i serien skal jo trække for alle de andre. (tal baseret på meget vag hukommelse, så der er sikkert folk her der har meget bedre styr på det :P)
Om der sidder et par stykker i serie, kan jeg ikke forestille mig har den vildeste betydning? | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
KTC | Skrevet 20/09 19:16, rettet 20/09 19:44 | Jo, alt fra ledninger til stik skal kunne trække de watt/ampere, som bliver brugt samtidig, og generelt vil en stikdåse med mange udtag have tykkere ledninger for at tage højde for dette, men det hjælper jo ikke så meget, hvis man har sat en anden fesen stikdåse imellem strømudtaget og den selv. Resultatet vil typisk være, at ledningerne rent faktisk vil smelte.
Dog skal man også huske, at sikringer i strømskabet sørger for at man ikke trækker ualmindeligt meget strøm på gruppen, men derfor helgarderer mange stikdåser sig ved at skrive i dokumentationen, at de ikke må forbindes til andre stikdåser.
Men med lidt sund fornuft bør der ikke være problemer i at gøre det.
Edit: Jeg har faktisk oplevet det engang til The Party, hvor de trak for meget strøm igennem kablerne til bordene, og ledningerne smeltede og kortsluttede, så strømmen i halvdelen af Aars var ude i nogle timer. | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
Naiera | Skrevet 07/10 14:54 | Min mor har forlagt GameBoy Tetris-kassetten, så jeg tænkte at en slags afløser kunne være en ret go' julegave. Det må gerne være en hel konsol, f.eks. lissom de dimser der er på udsalg nu hos Coolshop. Men er de overhovedet værd at samle på? Kravet er blot, at selve Tetris-spillet skal være lige så godt/autentisk som originalen, og så må det heller ikke være mere fancy, for det går jo heller ikke ;)
Link... | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
Sumez | Skrevet 07/10 17:18 | Den der du linker til er faktisk en NES-emulator der kører en NES-port af Tetris der er lavet i nyere tid kun for at køre på den slags maskiner uden licensproblemer, da den er ejet af TTC.
Hvis man ikke er specielt god Tetris-spiller, er den sikkert helt udmærket. Den bruger desværre samme hovedløse rotationssystem som alle andre moderne guideline Tetris-spil, men i det mindste har den ikke hold-knap og den slags gas. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Naiera | Skrevet 02/11 12:51, rettet 03/11 00:56 | Tak for Tetris-vejledning. Det viste sig at det slet ikke var noget hun havde brug for ;)
Mit UHD-drev er holdt op med at såen rigtig kunne se skiverne :( De kører rundt og det lyder fint, men de dukker ikke op på skrivebordet og MakeMKV kan heller ikke se noget. Det har virket et par gange at prikke lidt til den "ø" hvor laserne sidder, men dét synes ikke længere at have nogen effekt.
EDIT: Over den sidste måneds tid er skuffen begyndt at lave en lille sort plet på bordet, lige omtrent der hvor den laser-spindlen sidder. Er det noget smørelse der ryger ud?
Nogle tips, før jeg giver op? Det er ikke så let bare at købe et UHD-drev der kan rippe længere...
| THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
dRxL | Skrevet 19/11 21:39, rettet 19/11 22:04 | Jeg har brug for hjælp til at forstå noget.
Jeg skal have vores Oberon 1 højtalere op at hænge på vægen og syntes at dette vægbeslag så rigtig find ud:
https://www.hifiklubben.dk/vm-acoutics-w05-vaegbeslag-for-hoejtalere/vmw0-5wh/
Jeg har så modtaget det med posten i dag, og er lidt forvirret over de instruktioner er står bag på kassen:
Dette er vel at mærke den eneste instruktion der følger med.
Der medfølger 2 sæt af 8 skruer. Nogle lange som jeg regner med er til at sætte i vægen og nogle lidt kortere, som jeg er begyndt at tro man skal bore ind i bagpladen på éns højtalere. Der ses en af hver skrue liggende ovenpå højtaleren på følgende billede.
Den korte skrues længde passer nogenlunde med at den vil gå igennem bagpladen på højtaleren en en 1-2 mm, hvis jeg bruger den til at fastgøre beslaget til højtaleren med den.
Men har jeg fuldstændig misforstået noget? Måske er det helt almindelig kotume i HI-FI verdenen at bagpladen i højtalere må man godt skrue ting ind i uden at højtaleren tager skade?
Måske er begge sæt skruer til at skrue ind i væggen med, en til mur og en til træ, og der findes en universel standard-montering for denne slags beslag, som min højtaler ikke har? | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Konsolkongen | Skrevet 19/11 22:21, rettet 19/11 22:23 | Ja sådan forstår jeg det. Jeg har set flere af den slags ophæng hvor man skal skrue dem ind i højttaleren.
Dét jeg synes er lidt forvirrende er at det på tegningen ligner at de bruger rawlplugs til beslaget der skrues fast på højttaleren. Det giver ikke rigtig mening :)
EDIT:
Efter at have set linket, så giver det mere mening, da de to beslag-stykker ser ens ud :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
Eltan | Skrevet 20/11 06:16 | Jeg ville ikke turde bore i mine højtalere for montering af beslag. Der må være andre beslag på markedet der kan løse opgaven.
Så No Go herfra, der er lidt for mange ting jeg syntes der kan gå galt ved den manøvre. |
|
Konsolkongen | Skrevet 20/11 07:10, rettet 20/11 07:18 | dRxL>
Tak Hr. Konge, men er klogt at gøre det, kunne det gå galt på en eller anden måde? Ville du selv gøre det med dine egne højtalere?
Så længe højttaleren ikke overstiger den vægt beslaget kan klare, og du borer for med et mindre bor, så kan jeg ikke se at det kan gå galt. Personligt ville jeg holde mig til de ophæng der allerede sidder i højttaleren, med mindre I har brug for at vinkle den.
Ifølge videoen her, så sidder crossover-boardet fastmonteret på pladen med skrueterminaler, så ingen fare for at bore ind i det heller :)
https://m.youtube.com/watch?v=mYp62P1SH2s | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
dRxL | Skrevet 20/11 08:03 | Eltan>
Jeg ville ikke turde bore i mine højtalere for montering af beslag. Der må være andre beslag på markedet der kan løse opgaven.
Så No Go herfra, der er lidt for mange ting jeg syntes der kan gå galt ved den manøvre.
Nu gætter jeg bare, men ud fra hvad du ellers skriver herinde så vil jeg tro at du har væsentligt dyrere højtalere end de her Oberon 1 fætre til lige omkring 3tkr ;)
De gør bestemt arbejdet, sammen med en anstændig forstærker og en hæderlig subwoofer, men de er ret langt fra at være high-end hi-fi, hvor jeg heller ikke så meget som ville overveje det.
En anden skrev til mig på Facebook at han havde boret det samme beslag ind i hans højtalere uden at det skadede dem, så jeg tror sgu jeg giver det et skud. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Eltan | Skrevet 20/11 10:32 | hehe, bevares. Har et DLS surround setup ikke noget nævneværdigt. Meen helt generelt ville jeg under ingen omstændigheder begynde at bore eller modificere nyt gear. Et eksempel, nu får jeg en ellert d. 2/1 en BMW i5 Touring, den kunne jeg ikke drømme om at foretage invasive indgreb i for at få en Brobit mobil holder monteret.
Der må jeg enten klare mig uden eller finde en løsning. |
|
KTC | Skrevet 20/11 23:35 | Som jeg ser instruktionen, er det væggen, du skal montere beslaget på, og så skal højttaleren hænge i det nøglehulsformede hul via skruen og en møtrik.
Det er også den eneste måde det giver mening, at der er to forskellige typer skruer med, og at der er rawlplugs med... | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
FancyPants | Skrevet 21/11 04:56 | Eltan>
Et eksempel, nu får jeg en ellert d. 2/1 en BMW i5 Touring, den kunne jeg ikke drømme om at foretage invasive indgreb i for at få en Brobit mobil holder monteret.
Der må jeg enten klare mig uden eller finde en løsning.
Hvad lidt hurtig Google-fu kunne fortælle mig, så slipper du heldigvis for nogen form for permanent invasiv montering med en bilspecifik Brodit Proclip
https://www.brodit.co.uk/brodit/vehicles/bmw/i5/proclip-for-bmw-i5-2424-lhd/18991
Den forrige ejer af min forrige bil, havde valgt at montere et Parrot MKi9100 kit med overflødige mængder superlim. Det lignede ærlig talt pis, men var da heldigvis gemt væk når lågen til rummet var lukket. :/
Og tillykke på forhånd, med noget nær den pæneste elbil på markedet! | PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
|
|
Konsolkongen | Skrevet 21/11 06:26 | KTC>
Som jeg ser instruktionen, er det væggen, du skal montere beslaget på, og så skal højttaleren hænge i det nøglehulsformede hul via skruen og en møtrik.
Det er også den eneste måde det giver mening, at der er to forskellige typer skruer med, og at der er rawlplugs med...
Se linket hos hifi-klubben :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
KTC | Skrevet 21/11 11:28 | Ah, der var mere i pakken end på billedet…
Ja, så giver det mening igen :) | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|