jaes | Skrevet 26/10-06 21:47 | ...nægtede at skrive videoredigeringsprogram, simpelthen et for langt og grimt ord :P
Til sagen. Kender nogen et gratis program til at redigere video med, og som lige er en tak mere avanceret end Windows Movie Maker 2 (indbygget i XP)? Det er primært muligheden for mere end ét lydspor, jeg savner. |
|
KTC | Skrevet 26/10-06 22:41 | VirtualDub :)
VirtualDub | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
jaes | Skrevet 26/10-06 22:50 | Kiggede på det tidligere, men det ser desværre ikke ud til, at man kan benytte ekstra lydspor. Altså indsætte musik, speak osv. Eller? :) |
|
KTC | Skrevet 27/10-06 02:42 | Ah, nu kan jeg huske hvordan vi lavede vores filmprojekt i sin tid... Vi redigerede filmen med Windows Movie Maker, redigerede lyden i et program der hedder "Acid Wav" og klippede skidtet sammen og konverterede til divx i Virtual Dub.
I dag ville jeg nok bruge Audacity, som er gratis og har masser af gode funktioner. | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
jaes | Skrevet 27/10-06 21:42 | Det kan da lade sig gøre på den måde, men så kan man først lave den ekstra lyd til sidst, og det giver selvsagt en del ulemper, desværre. |
|
KTC | Skrevet 28/10-06 00:27 | Det var indrettet så smart, at vi bare kunne holde øje med den frame, hvor lydeffekter og musik skulle starte, og så vælge samme "frame" i lydprogrammet. Men hvordan tænker du på at det giver ulemper? | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
jaes | Skrevet 28/10-06 11:57 | KTC>
at vi bare kunne holde øje med den frame, hvor lydeffekter og musik skulle starte, og så vælge samme "frame" i lydprogrammet.
Det er smart at det er muligt, og det hjælper naturligvis lidt, men generelt er det en lidt omstændig måde at arbejde på.
Fx kan man ikke eksperimentere i realtid inde i videoprogrammet. Altså udskifte musik, lydeffekter og speak som man vil, og flytte rundt på det som man vil.
Et andet problem er, at man først skal se et videoklip og bagefter lytte til eksempelvis en lydeffekt i en ekstern medieafspiller, og ud fra det fornemme om lydeffekten kan bruges i praksis.
Så det er da en brugbar løsning, men hæmmende for arbejdsprocessen, hvis der bruges en del forskellige lydklip :)
Nu er det i første omgang kun et mindre engangsprojekt, men jeg vil da evt. spørge om dem jeg hjælper med det, vil betale for et af de, sandsynligvis, mange videoprogrammer rettet mod hjemmebrugeren. Det må være muligt at finde noget brugbart, der ikke koster alverden. |
|
Wehner | Skrevet 28/10-06 12:12 | Der findes en gratis version af AVID, der kan hentes fra deres hjemmeside. Jeg kan ikke huske, hvor begrænset den er. Sandsynligvis giver den alle de gratis programmer baghjul. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
jaes | Skrevet 28/10-06 12:38 | Tak, det har to lydspor og to videospor, og det burde være tilstrækkeligt.
jaes>
Et andet problem er, at man først skal se et videoklip og bagefter lytte til eksempelvis en lydeffekt i en ekstern medieafspiller, og ud fra det fornemme om lydeffekten kan bruges i praksis.
Det er forresten ikke korrekt. Man kan godt åbne lydklip i WMM2. |
|