|
Beano | Skrevet 15/08-06 16:50 | Cool.. men hvad siger MS mon til et spil der skriver "CUNT" på skærmen? LOL |
|
jaes | Skrevet 15/08-06 17:21, rettet 15/08-06 17:24 | Det er "placeholders". Åbenbart en tradition siden Unity :)
Må tilstå, at jeg hører til den lejr, der synes, at Jeff Minter er ved at miste sin originalitet - Blandt andet jvf. oplysningerne om, at det bliver en løs baseret fortsættelse af Tempest 2K og 3K. Dog lyder det cool nok, at der gøres brug af to og fire "kanter" senere i spillet. Og kan man bevæge sit fly væk fra kanten på nogle baner, som han måske vil gøre brug af, skal det da nok blive en værdig fortsættelse. |
|
Elgen | Skrevet 15/08-06 21:31 | Hmmmm, ser jo ud til at jeg alligevel må bide hovedet af al skam, og købe den der M$-konsol-'dimmer', øv }:-).
Troede at det var nok at jeg havde solgt min sjæl til Bill på mit arbejde; farveller anti-M$-konsol-trip, snøft.
};-) | Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
|
|
Zzap! | Skrevet 15/08-06 23:42 | Minter sagde farvel til sin sjæl da han begyndte at lave spil for microsoft. | Born to kill space
|
|
|
Beano | Skrevet 16/08-06 09:02 | Det er altid ok at tro :) |
|
|
dahlia | Skrevet 16/08-06 12:22 | Jeg har en teori der går på, at Microsoft er det eneste sted hvor Minter bare kunne blive ved med at lave det samme spil han altid har gjort.
En anden arbejdsgiver ville nok have håbet på / forlangt lidt fornyelse på CV'et.
Dermed ikke sagt at hans nye projekt bliver noget skrammel, men hvor mange ens shootere er det efterhånden man kan hente på Marketplace? Det bliver hurtigt overkill. |
|
|
dahlia | Skrevet 16/08-06 12:34 | Hvad skal det betyde? |
|
Beano | Skrevet 16/08-06 12:56 | Den famøse O-teori ? |
|
dRxL | Skrevet 16/08-06 14:46 | Hehe, merkaten "potentiel Okotta klon" er super-nyttig når en forholdsvis ny bruger skriver noget man er uenig i ;-)
Til de nye: Okotta var en bruger herinde som altid var ude på skrammer, indtil moderatorerne blev så trætte af det at de lukkede hans brugerkonto. Han har så i det mellemliggende 1½ års tid gentagne gange forsøgt sig at oprette nye profiler, men afslører altid sig selv ved sin øretæveindbydende skrivestil. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Bede-x | Skrevet 16/08-06 15:13 | dRxL>
Hehe, merkaten "potentiel Okotta klon" er super-nyttig når en forholdsvis ny bruger skriver noget man er uenig i ;-)
Skulle jeg have svaret mere seriøst, ville jeg nok have sammenlignet Minters nye spil, med det ikke udgivne Unity og derigennem have vist, at han også uden MS lavede samme type spil(psykedelisk stil som grundsten, ofte i shooter genren) ;)
Men når jeg nu var sikker på, hvem det var... | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
dahlia | Skrevet 16/08-06 16:01 | Aah, ok. Så giver det bedre mening :-)
Men jeg er ikke ham, og han er ikke mig osv.
Jeg har sendt dig en besked, Bede X. |
|
|
Zzap! | Skrevet 16/08-06 18:21 | Wehner>
Jeg tror Bill Gates giver mere til godgørende formål end Jeff Minter.
Det stinker da så langt væk af at være et goodwill stunt at det næsten er kvalmende.
Hvis han virkelig havde så godt et hjerte, ville vi aldrig have hørt om hans donationer. Han ville have gjort alt for at holde det hemmeligt, netop for at det ikke skulle begynde at lugte af en tanke.
Det er med garanti også noget han kan trække fra i skat.
På den anden side kan man spørge sig selv om det er dét værd , at lade ham lave sit stunt for at nogen trængte grupper kan få lidt hjælp?
Men microsofts metoder dræner staterne for milliarder om året, hvis man lægger alle ulemperne sammen, så i det lange løb må svaret efter min overbevisning være nej. | Born to kill space
|
|
jaes | Skrevet 16/08-06 19:28, rettet 16/08-06 19:55 | Jeg kommer til at tænke på, at rent forretningsmæssigt er Llamasofts nye spil vel noget nær ideelt. Ikke mindst fordi de satser på en pris på 400 points - blandt andet for at få spillet ud til så mange folk som muligt, så fx de yngre gamere skal få kendskab til firmaet. Dertil er der jo selve spillet, hvor de mange T2K-fans formodentlig får hvad de vil have, og samtidig bliver spillet sikkert også en godbid for mange andre shooter-fans. |
|
|
Bede-x | Skrevet 22/08-06 09:11 | Det er præcis derfor, at nogen af os glæder os til hans nye spil. Kunne det bare blive ligeså sjovt og langtidsholdpart som Tempest, ville jeg personligt være ovenud lykkelig og samtidigt, kunne det give Geometry Wars lidt konkurrence som bedste Live Arcade spil. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
fum | Skrevet 22/08-06 09:37 | Jeg glæder mig også til spillet fra Minter. Jeg er gået hen og blevet en shooter fan på mine gamle dage. Så længe de altså er i geometry wars stilen.
Og dem er der jo, indtil videre, kun en af på xboxlive. | I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
|
|
Bede-x | Skrevet 22/08-06 09:47, rettet 22/08-06 09:48 | Der er også Mutant Storm, som er lidt i samme stil, men bane indelt. Dog ikke ligeså godt.
Sjovt som folk bliver shooter fans, efterhånden som de bliver ældre. Jeg har det lidt på samme måde. Typisk har mine yndlingsgenrer været sidescrollers, rpg og fps. Men jeg kan godt mærke, at rollespillene langsomt, men sikkert, er ved at blive udskiftet med skydespillene. Det er endnu en grund til, at jeg glæder mig så meget til Minters næste.
Hvis bare det bliver på højde med Geometry Wars... | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
jaes | Skrevet 22/08-06 10:35 | Stort set alle Minters skydespil har været af høj kvalitet på udgivelsestidspunktet, så helt ringe bliver det nok ikke.
Ville egentlig bare sige, at I bør tjekke demoen af Gridrunner++ ud, hvis I da ikke har gjort det for længst (det er jo ikke særlig nyt længere, på trods af, at det er Llamasofts seneste spil):
http://www.llamasoft.co.uk/gridrunner.php
Og jo, jeg bliver også mere og mere glad for skydespil (og også actionspil generelt) med alderen. Vi "gamle" gider nok ikke alt det pis længere for at komme igang med det væsentlige. Har dog stadig som regel altid gang i et rollespil, men spil der er lette at komme i gang med, og samtidig har en vis dybde og behagelig gameplay-mekanik, fylder da mere end tidligere. |
|
Bede-x | Skrevet 23/08-06 10:33 | Det sære ved det hele er, at det ikke er tålmodigheden, den er galt med. Den fejler intet. Det er spildtiden, som får mig til at fortrække mere strømlinede genrer idag. Det er når tiden unødigt bliver trukket, at jeg føler mig generet. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
jaes | Skrevet 24/08-06 14:48 | Nye billeder og info:
http://www.yakyak.org/viewtopic.php?t=56645&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://www.yakyak.org/viewtopic.php?t=56645&postdays=0&postorder=asc&start=45
Yak>
You are in control of the giraffe. Generally it fires from its hooves but if you make it raise a hoof and hover it over a channel, it'll fire from that hoof too (up to a point, you can't do that indefinitely).
As you shoot stuff the tail grows longer. The length of the tail determines how many things get smart bombed when you press the smart bomb button - the segments of the tail explode sequentially, taking out one enemy with each segment.
If you keep the tail until the end of the level, it'll explode as you leave the surface, yielding bonus points as it does so.
There will be a "helper" you can get as a powerup but it won't be a space giraffe
Lyder som et ægte Llamasoft-spil :) |
|
fum | Skrevet 24/08-06 16:41 | Hold da k... Manden er syg.
Men på den fede måde. Håber spillet bliver godt. | I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
|
|
Elgen | Skrevet 24/08-06 19:48 | Rum-giraffer? lol }:-)
That does it; jeg bliver NØD til at eje en XBox360 i nær fremtid.
- men måske kan det betale sig at vente på at Wii og PS3 udkommer, håber på at der følger et prisfald på 360'eren i kølvandet på de andres lanceringer.
Tihi, 'rum-giraffer'; det er da for sødt }:-) | Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
|
|
jaes | Skrevet 24/08-06 23:04 | Det kommer også til pc, så hvis du har en af nyere dato... |
|
Bede-x | Skrevet 25/08-06 09:46, rettet 25/08-06 09:48 | jaes>
Lyder som et ægte Llamasoft-spil :)
Og det er jo derfor, vi glæder os :)
Det ser godt nok lidt forvirrende ud på billederne, men omvendt fyrer Geometry Wars også en del effekter af, uden at spillet bliver for svært for en god spiller. Men det er en fin balance, som skal opnåes og ud fra det følgende fra Yakken, så er han vist klar over det:
Yak>
The thing is to balance basically out-and-out lightsynth effects with reliable, necessary cues to allow coherent gameplay. We want yummy visual overload *but* we still want to be able to play coherently throughout, and this is the major challenge in designing this game.
The result when it works well is that lovely "oh-my-GOD-the-Universe-is-exploding" feeling coupled with the feeling that one is in control and, indeed, kicking serious bad guy booty, whilst being suspended in a world of light.
Beskrivelsen er lige i øjet.
Så selvom billederne ser uoverskuelige ud, så forstiller jeg mig, at en god spiller har perfekt kontrol over begivenhederne.
Er der blevet sagt noget om, hvornår spillet kommer? | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
jaes | Skrevet 25/08-06 11:07 | Bede-x>
Så selvom billederne ser uoverskuelige ud, så forstiller jeg mig, at en god spiller har perfekt kontrol over begivenhederne.
Det skulle være væsentlig mere overskueligt i bevægelse, da meget af al "støjen" er light synth-effekterne, der i den forbindelse ikke gør sig så godt på screenshots.
Er der blevet sagt noget om, hvornår spillet kommer?
Ja, efterår/vinter i år. Men da det blev skrevet, vidste Llamasoft ikke så meget om proceduren hos MS. Fx hvor lang tid spillet skal forbi MS, inden det kan frigives. Desuden skulle der mangle en del udviklingsarbejde før det er færdigt, så jeg tror ikke de kan nå det til før november/december, og der har MS muligvis så mange udgivelsesaftaler allerede, at der ikke er plads til det. |
|
fum | Skrevet 05/09-06 12:47 | Her er Minters livejournal. Meget sjov læsning:
stinkygoat | I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
|
|
|
Beano | Skrevet 16/09-06 00:41 | Trippy :)
"Skat, hvis du finder lighteren så henter jeg noget sølvpapir..." |
|
Herold | Skrevet 16/09-06 00:43 | Holy epilepsy Batman!
Jeg er næsten nødt til at have det spil - om ikke andet, så for farvernes skyld. | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
|
|
Hyakotake | Skrevet 16/09-06 10:14 | Fedt! Der er Aphex Twin-musik med i youtube-videoen :-) |
|
|
|
jaes | Skrevet 02/12-06 21:41 | Preview og nye videoer på 1UP (Rinsin er den bedste):
ETA Q1 2007. |
|
Rooney | Skrevet 02/07-07 21:38 | Døde Space Giraffe, da det skulle godkendes hos Microsoft, eller får vi det stadig på Live Marketplace? | Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
|
|
PalleJensen | Skrevet 02/07-07 22:33 | Nej, hvorfor skulle det dog være dødt? Det er stadig på vej. | Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
|
|
jaes | Skrevet 03/07-07 15:58 | Næste Llamasoft-spil bliver i øvrigt, i følge Minter, sandsynligvis en opdatering af Gridrunner++. Også denne gang bliver spillet baseret på visualiseren i X360, og spillet skulle udkomme betydeligt hurtigere end Space Giraffe. |
|
|
Killercow | Skrevet 04/07-07 16:44 | Sidste nyt fra Minter er, at de retter småting som navigation i menuer, formuleringer i tekst og den slags. Det kan ikke tage meget længere, før det slipper igennem. |
|
jaes | Skrevet 17/07-07 16:20 | "We're in final-final now. Really bugger all left to do, and any further small delays are simply due to sequencing. I think we have a good idea of an actual `release` date but I can't say just yet. But it isn't far away."
http://stinkygoat.livejournal.com/
"SG will be out .. soon .. we really should be at "nearly out of the door now"
Det betyder vel 2-3 uger. |
|
|
jaes | Skrevet 18/08-07 01:03 | SG har fået 2/10 i Official Xbox Magazine. Vist den laveste karakter bladet har givet til et XBLA-spil.
Minter har allerede "bevist" ved at kigge på statistikken på PartnerNet, at anmelderen enten er meget dårlig til spillet, eller har misforstået score-systemet fuldstændig - en blanding af begge så vidt jeg lige kunne læse mig frem til.
Jeg tvivler også seriøst på, at spillet er direkte dårligt. Men anmelderens pointe om, at det kan være svært at se, hvad der foregår kan selvfølgelig godt have noget på sig.
Bliver sjovt at se, hvad spillet sniger sig op på på Gamerankings m.fl. efter nogle uger. |
|
Bede-x | Skrevet 18/08-07 01:10, rettet 18/08-07 01:19 | Er spillet ikke en modificeret udgave af Tempest? Det skal da godt nok være ringe lavet, hvis det fortjener bladets laveste karakter til et Live Arcade spil nogensinde. Det virker lidt svært at tro på, når man tager i betragtning, at Minter har en del erfaring med at modificere Tempest fra tidligere. I en af de nyeste 1up podcasts sagde de, at spillet var godt men "bare" Tempest.
Skal nok blive spændende at se, hvad andre anmeldere siger. Har du forresten et link til historien, Jaes? | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
neros | Skrevet 18/08-07 09:34 | At det skulle være så dårligt tror jeg sgu heller ikke på. Han må jo være blød i bolden.
Er det Tempest.
Er det Minter.
Ergo = Godt spil ;D!
...Håber jeg. | Bashful Neophyte
|
|