Jeg drømmer meget sjældent om spil, men i nat havde jeg en temmelig underlig drøm om Ghost Recon: Advanced Warfighter (GRAW), som jeg ikke engang har spillet.
Jeg synes den er så mystisk, at jeg vil dele den, og skriv så evt. jeres egne spildrømmme.
Jeg kan desværre ikke huske det hele, da drømmen var filtret ind i en ligeså underlig drøm om Mel Gibson, der var på stoffer. Måske var han med i selve spildrømmen, det står uklart :)
Men tilbage til spildrømmen. Jeg har fundet et sted, hvor de tilbyder en form for live GRAW, hvor man går rundt i fuld uniform på missioner med vaske ægte tanks og andet udstyr. De pudsige er, at køretøjerne har en gul healthbar, men at man bruger rigtige våben, og godt kan dø i virkeligheden.
Nå, men LSD-agtigt som det var, starter man altid i en slags singleplayer-mission, og skal så spille multiplayer bagefter. I singlerplayer er både ens holdkammerater og modstandere rigtige mennesker, så det er vel i virkeligheden multiplayer, men der var konkrete missionsmål, derfor var det åbenbart ikke "ægte" multiplayer :)
Missionen går i gang, folk bliver ramt og nogle dør. Vi når hurtigt til vores missionsmål, og et par af de mere garvede på holdet, og som kender missionen, kaster glubsk granater ind gennem vinduerne på et hus, og skyder de overlevende, der løber ud af dørene.
Missionen er nu næsten færdig. Jeg spiller to-tre gange, og missionen slutter altid med, at gutterne fra før aktiverer to-tre springminer. Altså den slags, der springer nogle meter op i luften og derefter eksploderer. Hver gang det sker får de mænd, der detonerede minerne et vildt udtryk i ansigtet og råber Shiggy, Shiggy, Shiggy er Gud :)
Runden er nu færdig, og vi går over til multiplayer. Man kigger op på en stor skærm i samme område, hvor singleplayer-missionen sluttede, og kan nu se de spillere, der skal til at logge på multiplayer-spillet. Xbox 360-spillere kan spille mod pc-spillere.
Som endnu en surrealistisk ting, er jeg vist også virvlet ind i noget der minder om en actionfilm - som vist igen har relation til mødet med Mel Gibson - og chefen fra denne del siger, at jeg skal skynde mig at skyde et par af pc-spillerne (altså i "virkeligheden" skyde dem), da de disconnecter Xbox 360-spillerne, fordi de kun vil spille mod pc-spillere :) |