X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wonder Boy


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 23/03-06 20:37 
Hvilket firma udgav disse spil i sin tid? Og hvor mange spil findes der i serien? gerne navne.

Nogen der ved om der skulle komme en opsamling ligesom Namco museum?
132 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02-17 21:53 
Filter? Jeg skal spille det med den nye grafik uden tvivl.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 26/02-17 22:39 
Filter. Jeg tror, jeg kører den gamle, men nu får vi se. Det hører med til historien, at det er det sidste Monster World, jeg ikke har spillet, så jeg har ikke allerede set det en gang før.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/02-17 07:07 
Når du siger filter, tænker jeg scanlines og CRT-filtre :) Jeg har spillet på Master System så jeg ser ingen grund til at købe det igen for at spille med den gamle grafik. Jeg synes også den nye på alle tænkelige måder er langt flottere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/02-17 15:39 
Nogle der ved om det bliver download only?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/02-17 15:42 
Stilen er i øvrigt meget tro mod det originale Japanske coverart (som er uendeligt meget flottere end EU coveret):

Wonder Boy
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-17 14:36 
Ny heltinde, Wonder Girl, til DT remaket:

Wonder Boy

http://blog.us.playstation.com/2017/03/22/wonder-boy-the-dragons-trap-has-a-new-playable-hero/

Også på tide med noget ligestilling. Hun kan ses her i den nye trailer:

http://youtu.be/_pUOJzNUdRE
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 20/04-17 19:04, rettet 20/04-17 19:10 
Har spillet det de sidste par dage på Switch og hvor er det en dejlig nostalgiabombe.

Det er egentlig uhyggeligt hvor frisk spillet stadig virker. Hvis man ikke kendte til originalen og bare spillede det med moderne grafik og musik kunne det næsten tro det var en moderne low-budget action adventure med en lækker streg og god musik.

Har lige fået falkemanden så nu skal der for alvor kigges rundt. :)
millenniummillenniumSkrevet 22/04-17 08:00 
Ååh det spil tigger efter en fysisk udgivelse....
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 22/04-17 14:08 
Ellers det mindste det seje presskit som de sendte ud til bla a HappyConsoleGamer:)
slk486slk486Skrevet 22/04-17 22:56 
Venter også på en fysisk :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/04-17 13:12 
Dot Emu luftede muligheden for en fysisk Switch udgivelse tidligere, men har ikke hørt noget konkret om det siden. Sker nok når det digitale salg flader ud ;)
BeanoBeanoSkrevet 24/04-17 11:02, rettet 24/04-17 11:04 
3of19>
Ellers det mindste det seje presskit som de sendte ud til bla a HappyConsoleGamer:)

https://twitter.com/DotEmu/status/856432498963820544

Edit: De fjernede tweetet, men ikke hurtigt nok...

Wonder Boy
slk486slk486Skrevet 24/04-17 11:28, rettet 24/04-17 11:29 
Det er stadig i deres feed - nu med mere d på like.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/04-17 11:29 
De tweetede det igen efterfølgende.
slk486slk486Skrevet 24/04-17 11:30 
Ja, med et d mere :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/04-17 11:36 
Ja, en edit funktion er noget mange savner på Twitter :D
millenniummillenniumSkrevet 24/04-17 11:44 
Ja, at kunne rette sine stave-bøffer XD

Virker som et bevidst fravalg med ukendt motiv.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/04-17 11:56 
Det er helt sikkert noget med at det ville være for nemt f.eks. at skrive en ting, og så når alle har retweetet det og embeddet det på sider, så kunne man redigere det og skrive noget helt andet. Med andre ord, misbrug. Man er desværre nødt til at tage hensyn til den slags når man rammer så bredt som Twitter gør.

Facebook løser det på en meget fornuftig måde - der er noget med at hvis dit opslag har fået et bestemt antal likes, kommentarer eller er blevet delt af andre, så bliver redigeringsmulighederne kraftigt begrænsede. Derudover er redigeringshistorik på alle opslag altid tilgængelige for alle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/04-17 11:59, rettet 24/04-17 12:00 
De har muligvis oprindeligt ment en fuld editeringsfunktion var imod deres koncept, men en begrænset mulighed (i tid og omfang) bør ikke konflikte med det. Man kan trods alt slette tweets.
millenniummillenniumSkrevet 24/04-17 12:36 
Ved ikke hvor ofte jeg har skrevet en Tweet, publiceret, fundet en stavefejl, slettet og skrevet den om. :-O
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 24/04-17 12:47 
Nej for det kan nemli gøres hurtigere via en redigeringsfunktion :D
spectrespectreSkrevet 29/04-17 10:49 
mht til fysisk udgave så kan jeg se at der er en multi language udgave som pre-order på play asia til PS4

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 09/05-17 18:06, rettet 09/05-17 18:09 
Får også fysisk PS4 udgivelse via Limited Run Games... dvs. god chance for dummebøder :P

https://twitter.com/dotemu/status/861966725964865538
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-17 18:18 
Ærgerligt at det er Limited Run, men fedt nok trods alt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 10/05-17 09:48, rettet 10/05-17 09:48 
Meeeeh, så bliver det nok en kedelig æske med en disc. Nothing else. Synes nogle fysiske udgivelser fortjener noget mere developer sjæl i sig, (Jvf. Shovel Knight eller Ollie Ollie Epic Combo edition)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 10/05-17 10:12 
Ja, det er lidt underligt at specialisere sig i ltd-udgaver, når der ikke gøres mere ud af dem end at man får en disc.

Synes dog ikke en doven remake med grim flash-agtig grafik klistret ovenpå præcis den samme engine som originalspillet "fortjener noget mere" :P Ved ikke rigtig hvad man kunne inkludere udover en artbook til dem der synes det nye grafik er værd at kigge på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-17 10:50 
Art-stilen er som tidligere nævnt stort set den samme som på det originale japanske cover.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/05-17 11:04, rettet 10/05-17 11:08 
1. Jeg kan slet ikke se sammenhængen hvis jeg skal være ærlig, det er to vidt forskellige stilarter. Men hvis du kan lide det nye look, er det jo kun en bonus for dig. Det skal siges at jeg ikke har så meget imod tegnestilen som sådan (de animerede videosekvenser synes jeg er flotte), men den ærgerlige måde det er implementeret i spillet. Det er ikke fordi det er fuldstændig rædsomt, men jeg har i forvejen to udgaver af det originale spil, som jeg synes er væsentlig pænere at se på. :P

2. Det er ikke det "originale" cover, men coveret fra Game Gear-udgaven tre år senere. Spillet udkom slet ikke i Japan oprindeligt. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 10/05-17 11:12 
Wonder Boy

Kalde Dragon's Trap remakets grafik for "flash-agtig" synes jeg er lidt synd. De har været inspireret af de originale concept artwork og så gevet det en fransk tegneserie make-over med en masse personlighed.
Der er også lidt ekstra animation her og der, som f.eks. når man skifter retning.

De laver også nogle sjove ting med lys som giver det mere liv:
Wonder Boy
spectrespectreSkrevet 10/05-17 12:51 
Tror sumez tænker på Wonderboy Returns som er en tro kopi af originalen, men med forfærdelig grafik
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 10/05-17 18:11, rettet 10/05-17 18:12 
millennium>
Meeeeh, så bliver det nok en kedelig æske med en disc. Nothing else. Synes nogle fysiske udgivelser fortjener noget mere developer sjæl i sig, (Jvf. Shovel Knight eller Ollie Ollie Epic Combo edition)

De tweeter at der kommer både en standard og collector udgave ;)

https://twitter.com/limitedrungames/status/861966544955486208
SumezSumezSkrevet 07/01-19 10:41, rettet 07/01-19 10:45 
Efter Monster Boy fik jeg lyst til virkelig at spille Wonder Boy-serien ordentligt igennem. Dragon's Trap er faktisk det eneste jeg nogensinde har gennemført før nu, og f.eks. Wonder Boy in Monster World er jeg ikke engang sikker på at jeg har spillet før. Havde et godt indtryk af mange af seriens grundprincipper og tilbagevendende elementer, men det var fedt rent faktisk at få et ordentligt first-hand indtryk. Deler mine tanker op i et indlæg per spil jeg spillede, i den rækkefølge jeg tog dem.

Heldigvis var de alle tilgængelige i M2's Monster World Collection der blev udgivet på X360 for nogle år siden, og som blev nævnt her i tråden.

Wehner (om MW4)>
Spørgsmålet er, om det bliver mere moralsk korrekt at spille en fanoversat ROM, hvis man har Ages-versionen, når nu den til Megadrive er svær at få :)

Lidt sjov kommentar i retrospekt, da MegaDrive-spillet stadig i dag er rimelig nemt at erhverve til en fin pris, mens Ages-versionen nu om dage er sindssygt dyr.
Anyway, det første spil jeg gik i gang med var et af dem jeg var mest nysgerrig omkring:

Wonder Boy

MW3: Wonder Boy in Monster World

Den generelle konsensus omkring spillet er typisk at det ikke rigtig lever op til den populære forgænger på Master System (Dragon's Trap), og det kan der nok være noget om. Det virker på mange måder mindre ambitiøst, ikke mindst fordi det ditcher muligheden for at skifte mellem forskellige forme. Der er et lille callback i den bane man skal spille som "pygmy", hvilket er en reference mouse-man i forgængeren, endda med et rum til at skifte form, magen til dem i det spil, men den eneste reelle nye evne man får i spillet er muligheden for at svømme under vandet.

Jeg kan dog godt lide spillets opbygning med den samlede verden man bevæger sig rundt i, selvom den er næsten ligeså abstrakt som i Dragon's Trap, og de forskellige dungeons er reelt set også ret lineære, men stadig kreativt designet.
Der er også et par callbacks til de to ikke-MW spil, altså Wonder Boy 1, og Monster Lair, men helt generelt synes jeg spillet føles som en fornuftig blanding af Monster Land og Dragon's Trap, bl.a. med det udstyr man kan købe som i stor grad er en gentagelse af ML, med legendarisk armor og sværd, og støvler der får en til at bevæge sig hurtigere. Kamp i spillet er simpelt (og reelt set mere simpelt end i Dragon's Trap, da man ikke får variationen fra de forskellige forme), og styringen er også her floaty og føles til tider unfair og upræcis, og ligesom i Monster Land kan man juggles i uendelighed. Mange bosser håndteres bedre ved bare at gå commando og prøve at skade dem så hurtigt som muligt i stedet for at bekymre sig om at undgå angreb.
Det værste i spillet er dog nok slutbossen, der takket være en rundsav i gulvet med en alt for stor hitbox føles som langt mere held end forstand. Det tog uendeligt mange forsøg, og spamming af alt det magi jeg havde at få den ned med nakken. Jeg har efterfølgende lært at rundsaven slet ikke eksisterede i den originale japanske version, hvilket kun bakker op om at det var en skidt beslutning taget i den vestlige udgivelse.
Jeg er dog vild med skiftet fra fantasy til sci-fi 11. time. Der er mange spil der gør det, og det virker på mig hver gang. :P

Alt i alt et fornøjeligt spil som den slags ofte er, alene pga. deres struktur og oplevelsen af at tage på et eventyr, med en hel del valgfri områder og hemmeligheder at finde. Jeg er også vild med den charmerende, simple men farverige grafik. Men jeg kan godt se mig enig i at det nok føles en smule redundant i forhold til at det overodnet bedre Dragon's Trap kom forinden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
132 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig