TK | Skrevet 20/03-06 21:08, rettet 20/03-06 21:11 | Hej
Min bærbar vil ikke starte op mere. Den tænder, men når den skal "ind til windows opstarten" dukker der en meddelse op med noget error. Der står noget med at jeg skal reboot, og select proper boot device (Noget i den retning).
Jeg har prøvet en masse, men er sidste udvej at installere windows på ny, og hvis jeg skal det, kan jeg så installere det, hvor den gemmer alt hvad der fx. ligger på "Denne Computer"? - Det ville være ret surt at miste alt mit skolearbejde lige nu... |
|
KTC | Skrevet 20/03-06 21:20 | Det burde være muligt at starte fra en Windows CD, og så køre noget repair-værk (tryk R under opstart af CD) der igennem. Chkdsk, fixboot og fixmbr er de værktøjer du kan forsøge dig med i første omgang. | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
TK | Skrevet 21/03-06 19:20, rettet 21/03-06 19:21 | ...Har ikke prøvet andet, end at re-installere windows i går.
Men når jeg så vil starte min bærbar op i dag, kommer der en mærkelig brummen hvert 5. sekund. og efterfølgende beskeden om at der ikke er nogen harddisk sat til :( ? Den brummende lyd kommer fra harddisken. Men intet at se...
Er den brændt fuldstændig af eller hvad er der lige gået galt? Når jeg vil gen-installere siger den at harddisken ikke er til at finde, og at jeg skal se om kablet/erne er sat til.
Suk... |
|
KTC | Skrevet 21/03-06 20:10 | Det lyder som en harddisk, der er døden nær, ja...
Det bedste du kan gøre er at forsøge at få dataen ud ved hjælp af en recovery program som spinrite for eksempel. | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
TK | Skrevet 21/03-06 20:48 | Vil du evt. forklare hvad det er og hvordan jeg bruger det:) ?
Dataen er nemlig ret så vigtig at få ud hvis det kan lade sig gøre, på en måde. |
|
TK | Skrevet 21/03-06 20:52 | Her er en der har samme problem som mig, kan jeg se. Akkurat med lydene osv. :)
Same damn problem... |
|
Amby | Skrevet 22/03-06 08:35 | Du sætter harddisken i en anden computer som secondary.
Finder et recovery program(spinrite,getdataback - begge koster dog penge. Kender ikke lige et gratis alternativ)
Lav en recover på den defekte disk og smid de virkende filer over på den primære disk. | Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
|
|
TK | Skrevet 22/03-06 19:59 | Så har jeg valgt at erklære den død.
Hvis nogle er interesseret i den, så skriv endelig.
De medfødte specs er/var:
Gericom Hummer (2003)
P4 processor 3.06 ghz
128mb. ati radeon grafikkort
60gb harddisk (50/50 om den virker)
512mb ram
15.4" skærm (Vil ikke virke lige nu)
drev med brænder
Hvad er der mere at sige. Ved ikke om nogle dele kan bruges i en anden com. Men sig endeligt til! |
|
dRxL | Skrevet 22/03-06 20:07 | Jeg vil da gerne have den. Lyder som om jeg lige skal skifte harddisken og så har jeg en bærbar der er så godt som ny. Dens skæbne vil i siå fald være at blive linux-server.
Jeg har dog ikke akkut brug for den og synes måske det er lidt synd hvis du i øvrigt ikke er træt af den. Er der ikke nogen du kender du kunne få til at skifte disken?
Hvis du bare er ligeglad og gerne vil investere i en ny maskine alligevel, er jeg nok interesseret. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
TL | Skrevet 22/03-06 21:32 | Jeg kan også sagtens bruge den, hvis du bare vil af med den. Den kommer til at blive min arbejds-PC i så fald. Men så dyrt er det jo heller ikke at skifte HDD'en. Så det kan du jo for så vidt selv gøre hvis du vil blive ved med at have den? | What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
|
|
TK | Skrevet 23/03-06 14:27, rettet 23/03-06 14:28 | Som jeg har srevet er skærmen også et problem lige nu. Så du har ikke en helt ny bærbar, hvis du skifter harddisken. Y-tasten sidder lidt løst, men virker. Og noget slidtage på plastikken (Gider ikke pille mere ved den).
Ville da gerne have lidt penge for den, eller noget i bytte. Hvis det ikke er for urealistisk;) |
|