Playkid | Skrevet 27/09-05 07:34 | Wehner>
Valkyrie>
Jeg er overhovdet ikke imod at se min figur, men det er mere at det giver forvirring!
Riddick blev da meget rost netop for at veksle. Har ikke selv fået spillet mit, men fungerer det ikke ret godt?
Jo, det funker skam fint. Forskellen er bare at Riddick ikke har nogen forgænger, og man har kunnet tillade sig at eksperimentere.
Det er muligt det ser mere agent agtigt ud hvis ens karakter står op af muren, for derefter at dukke frem af skjulet og skyde efter sine fjender, eller lave rulle fald. Men det mener jeg ikke er nødvendigt, bare fjenderne kan, og benytter sig af det. | Spiller nu: Halo 3
|
|
|
|
|
|
Bede-x | Skrevet 29/09-05 00:02, rettet 29/09-05 00:16 | Valkyrie>
ny mp3... Lyder som porno musik eller sådan noget.
På mig virker stilen ret meget som i det gamle. Starten en lille smule havlfjerdser agtig, men derefter ren Perfect Dark. Minder om Maian Tears. Men det er måske bare mig :)
Det er måske ikke så underligt når PD1s composer ikke arbejder hos rare mere;
Perfect Darks musik (N64 versionen) var lavet af Grant Kirkhope og David Clynick. Clynick lavede musikken til cutscenerne, samt en enkelt anden melodi. GK lavede resten.
Musikken i PDZ bliver lavet af David Clynick, selvfølelig undtaget licencerede sange o.lign.
Grant Kirkhope er - efter min bedste vidende - på Banjo holdet nu om stunder. Ser vi bort fra GBA spil(DKC remakes), har han senest lavet musikken til Grabbed by the Ghoulies.
Ud over melodien er der også kommet lidt info om Joanna Dark og et wallpaper på Rares side. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Valkyrie | Skrevet 29/09-05 01:31, rettet 29/09-05 01:32 | Jeg mener nu at det var Graeme Norgate, der også stod for meget af GE, Jet force gemini og diddy kong racing's soundtrack, der lavede det meste af PDs originale musik!?
Jeg mener at han vist var en af dem der skred over til free radical. ¨Jeg går ud fra at han senere har haft en stor finger med i Timesplitters og Second Sight?
Kirkhope er vist igang med et andet rare projekt. Ifølge nogen brugere på PDzs forum er det David Clynick der skal stå for det:O | Well crucify the insincere tonight...
|
|
Bede-x | Skrevet 29/09-05 02:21, rettet 02/10-05 03:35 | Valkyrie>
Jeg mener nu at det var Graeme Norgate, der også stod for meget af GE, Jet force gemini og diddy kong racing's soundtrack, der lavede det meste af PDs originale musik!?
Graeme Norgate optræder slet ikke på Perfect Darks credits. Lee Ray, Karl Hilton, Steve Ellis, David Doak og Graeme Norgate forlod Rare i 1998-99 for at starte Free Radical Design.
To folk er og finde på Perfect Darks credit liste:
Grant Kirkhope som lavede: "Play that Music Maestro"
David Clynick: "Bangin Hardkore Choonz"
Clynick optræder som et af de allerførste navne på credit listen - nr to eller tre, hvis jeg husker rigtigt.
Der ud over nævnes Martin Penny, men det er ikke for komponering(sound geezer).
Der er kun to komponister på PD. Grant Kirkhope og David Clynik:
our beloved Grant Kirkhope (musician for Perfect Dark) is not doing the music of Perfect Dark Zeroand is instead busy creating music for an announced next generation title (guh huh!). The musician for Perfect Dark Zerowill be done by none other then the mysterious Dave Clynick. Dave helped Grant in Perfect Darkby doing the music for the cut scenes and one tune Grant didn't have time to get to.
http://www.rare-extreme.com/games.php?game=perfectdzero
Det er muligt at Norgates arbejde på spillet er ikke krediteret - det ved jeg i hvertfald et (mindre pålideligt)sted vil påstå - men i så fald har han sikkert ikke lavet meget.
Rarenet skriver om Graeme Norgate:
Graeme Norgate worked at Rare from 1994-1999. During that time, he worked on the audio for various games, probably earning his 'fame' for much of the Goldeneye soundtrack. Upon completeion of that game, he left with David Doak and Stephin Ellis to form Free Radical Design.
http://www.rarenet.com/wiki/index.php?title=Graeme_Norgate
Mener nu at de tager fejl mht til årstallene. Ikke at det har nogen indflydelse på min pointe.
Ifølge nogen brugere på PDzs forum er det David Clynick der skal stå for det:O
Hvilket jeg skrev i mit sidste indlæg :)
EDIT: Jeg har lige haft PD i maskinen. David Clynick og Grant Kirkhope er henholdsvis nr et og to på credit listen.
Andet Edit: Ikke at det er sindsygt vigtigt, men jeg opdagede lige, at der er en form for tilfældighed i rækkefølgen den skriver navne i på creditlisten, således at de vigtige navne ikke altid står i samme rækkefølge. Eller også er det forskelligt fra kopi til kopi af spillet. Det sidste er måske ikke så sandsynligt, men det ville på den anden side heller ikke være første gang, at der var forskel på forskellige kopier af det samme Rare spil. Ligemeget. GK og DC er ihvertfald ikke ALTID nr 1 og 2. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Valkyrie | Skrevet 04/10-05 17:19, rettet 04/10-05 18:55 | nye screens: http://ve3d.ign.com/articles/655/655564p1.html
EDIT: Nyt IGN preview. De lyder ikke så optimistiske;
"Perfect Dark Zero looks good and is certainly much improved over the sporadic leaks we've seen and those early, rather bleak, screenshots. But even the build we played didn't convince us that Perfect Dark is entirely ready. It looks like Rare will work until the last possible day to put all the finishing touches on it, and in the meantime, we can say it was fun while it lasted. I'm not ready to say it's the killer-app we were hoping it would be. Hopefully, we'll be able to play a near-final or final build in the next month, at which time I hope to have better, cheerier news " | Well crucify the insincere tonight...
|
|
|
|
|
Bede-x | Skrevet 06/10-05 19:35, rettet 06/10-05 19:38 | Ja, det er fedt, de prøver og holde sig til Goldeneye/Perfect Dark konceptet i stedet for at prøve og være Halo, hvilket man godt kunne frygte.
Efter og have set filmene flere gange, må jeg dog indrømme, at jeg er lidt bekymret for styringen. Det er muligt, at det bare er dem som spiller, som ikke er kompetente, men det virker som om, det er svært og ramme noget i spillet. Sigtekornet flyver op og ned over målene.
Måske er det fordi, der ikke er aim assist/auto aim i spillet. Måske er det det manglende skills hos den der styrer. Eller også er der mere fundamentale problemer med styringen.
Håber ihvertfald at der er aim assist i spillet. Det ville være tåbeligt af Rare ikke og inkludere det. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
|
Bede-x | Skrevet 07/10-05 02:46, rettet 07/10-05 03:10 | Jeg har valgt og kommentere Ronaldos indlæg fra X05 tråden her, da det drejer sig mere om PDZ end X05.
http://playright.dk/forumemne.php?id=18683&sort=0&start=0
Det sjove ved det hele er, hvor mange forskellige Joanna modeller, der har været. Siden spillet blev annonceret, er jeg sikker på, at jeg har set mindst syv Joanna koncepter.
Der hvor det så bliver virkeligt forvirrende er, at jeg synes ikke at Joanna karakteren er ens i de forskellige X05 film. Ikke helt ihvertfald.
Her er billeder fra den seneste X05 film:
Sammenlign dem med Ronaldos billede.
At hun ligner en ape på det billede er ikke pointen...
Jeg synes det virker som om der er tale om to forskellige modeller. Kurverne virker blødere på de seneste billeder. Men de skulle være fra samme event.
Er det mig der er blind og måske bliver forvirret af lyssætningen på de to billeder eller er der faktisk reelle forskelle på de to?
Mine billeder er taget fra den seneste Xboxyde film, direkte fra skærmen, så kvaliteten er ikke så god. Den og billederne kan findes her:
http://xboxyde.com/news_2104_en.html#
Ansigts mimikken kunne være bedre og det ser stadig ud til at være svært og sigte. Resten ser dog meget underholdende ud. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Ouen | Skrevet 07/10-05 09:56 | Ud fra de billeder at se, så er jeg nu blevet overbevist om, at gode gamle Rareware helt og aldeles har tabt tråden, mht. bl.a karakter design. Hvis ikke man allerede opdagede det da man så de nye spil film fra Kameo, så er det helt tydeligt nu.
Det ser ud til at udviklerholdets mantra idag, hedder "generisk og upersonligt".
Omvendt vil nogen måske rose dem for at have haft modet til at gøre Joanna til en typisk pop tøs.
*tænder min N64 og får det straks bedre* |
|
Beano | Skrevet 07/10-05 11:05 | Perfect Dark Bratz Edition ?
;) |
|
Ouen | Skrevet 07/10-05 11:06 | Spice Girl Zero?
Perfect Spice Girl?
Hæ hæ. |
|
SøgAArd | Skrevet 07/10-05 12:20 | Nu er Perfect Dark Zero jo ikke et adventure-spil, men derimod et FPS, der højest sandsyndligt prøver at virke realistisk i forhold til årstallet (2020). | Home is where the hardware is..
|
|
Herold | Skrevet 07/10-05 16:56 | Er der nogen af jer, der har set lejlighedsopslagene i København? | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
|
Herold | Skrevet 07/10-05 17:21 | Mere specifikt flyvesedlerne rundt omkring i byen. | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
|
Valkyrie | Skrevet 07/10-05 19:30 | Ouen>
Ud fra de billeder at se, så er jeg nu blevet overbevist om, at gode gamle Rareware helt og aldeles har tabt tråden, mht. bl.a karakter design. Hvis ikke man allerede opdagede det da man så de nye spil film fra Kameo, så er det helt tydeligt nu.
Det ser ud til at udviklerholdets mantra idag, hedder "generisk og upersonligt".
Omvendt vil nogen måske rose dem for at have haft modet til at gøre Joanna til en typisk pop tøs.
Det ville være rart hvis du kunne komme med nogen argumenter for dine udtagelser. Art er totalt objektivt. Måske kunne du komme med nogen mere specifikke grunde til dit problem med Rares artists arbejde?:F
Kan kun være uenig med dig mht til Kameo f.eks. Jeg synes at mange af "The warriors" ser rigtig fede ud. Den elastiske er hidtil min favorit( http://media.xboxyde.com/gallery/public/1990/273_0004.jpg ) ! De kraftigere farver og den dybe runde streg der makere enkelheden giver virkelig følelsen af at det er et epic adventure. Meget samme effekt som WoW havde IMO.
Jeg elsker spillets enemy design. Det er meget fedt at glo på; http://media.xboxyde.com/gallery/public/1990/273_0001.jpg
Og jeg er enig i at Joanna har ændret udseende og stil meget.
Fra det her; http://image.com.com/gamespot/images/2002/news/09/26/perfect_screen003.jpg
Til det her; http://www.xboxyde.com/news_2109_en.html | Well crucify the insincere tonight...
|
|
|
Wehner | Skrevet 08/10-05 11:03 | Er det bare mig, eller har vi ikke set noget til splitscreen overhovedet?
Jeg håber da, man stadig kan spille splitscreen. Hvis jeg har overset noget desangående - og det er meget muligt, for jeg ser slet ikke alt - vil en venlig sjæl så linke? | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
Bede-x | Skrevet 08/10-05 12:52, rettet 08/10-05 12:54 | Du har ret i, at vi ikke har set noget fra splitscreen mode. Der er ikke noget ude, hverken billeder eller film. Det skulle dog være der. På Xbox.com står der:
"Count on a major multiplayer component for Perfect Dark Zero. The first game raised the bar for first-person shooter multiplayer action, and this latest version promises to maintain the tradition. Along with four-player split-screen action and co-op campaigns,"
http://www.xbox.com/en-US/perfectdarkzero/default.htm?level1=enushome&level2=fg5blurb&level3=perfectdarkzero
Hos Rare står der:
"Unveiled at last, the story of Joanna Dark's epic journey to becoming the Perfect Agent is on its way to the Xbox 360. Conspiracies, revelations, rites of passage, family bonding, jetpacks, co-op and split-screen play"
http://rareware.com/
Spørgsmålet er så om man kan spille splitscreen co-op... | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
|
Kilroy | Skrevet 08/10-05 19:31 | Jeg er ligeglad, jeg vil gerne være hendes room mate. At passe hendes lejlighed? Ikke dårligt. | Kilroy Was Here
|
|
Kalicola | Skrevet 10/10-05 10:06 | men hun er jo ikke virkelig... | For The Love Of The Game
|
|
Herold | Skrevet 10/10-05 10:45 | Det er hendes lejlighed tilsyneladende ;) | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
|
Beano | Skrevet 25/10-05 20:39 | Valkyrie>
2 nye PDZ in game videoer. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige.
Utroligt - det er forhåbentligt nogle meget gamle film! |
|
|
DeluxScan | Skrevet 20/03-06 18:01 | Jeg har udskudt PDZ til et af der sidste spil, jeg ville prøve til 360, fordi jeg ikke har hørt så meget godt om det.
Nu har jeg det, og det var da godt jeg ventede.
Single play er komlet uinspirerende og ensformigt. Virkelig kedeligt!
Multiplay er ok, men jeg synes godt nok man kan overleve en hel del! Det synes jeg også var tilfældet i Halo 2 (Med undtagelse af headshots) og det er altså lidt plat.
Man bør dø af et helt magasin, uanset om det bliver tømt mod benene eller i hovedet. Alt andet er bare til grin. | Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
|
|
|
Playkid | Skrevet 20/03-06 18:16 | Er enig i første punkt Lasse, men ikke i det andet.
Nok kræves det 4 headshots med BR'en før man går ned i Halo 2, men det er jo pga. ens skjold system.
Desuden er det 3 skud på kroppen, uanset hvor, og 1 skud i hovedet for instant death ;)
Så det med headshots tæller ikke før skjoldet er væk.
I PDZ er deres hovedet jo ikke beskyttet, så det er bare et enkelt skud i hovedet = død, hvis jeg husker rigtigt her. | Spiller nu: Halo 3
|
|
dRxL | Skrevet 20/03-06 18:27 | Jeg har også fået lov til at låne en kopi af PDZ, og det er godt nok dårligt. Det samme gælder King Kong (alt for multiplatform og bare dårligt på den lineere måde) samt Tour of Duty 2.
Der er for mig kun 2 gode launch spil til 360. Begge fra Bizarre Creations ;-) | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
|
DeluxScan | Skrevet 20/03-06 19:04 | Et, maks to, headshot = Død.
3-4 skud på kroppen = Død.
Sådan bør det være. Ikke 'et skud = død' som i Rainbow Six, men heller ikke PDZ's komlet latterlige og overdrevne system. | Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
|
|
Wehner | Skrevet 20/03-06 19:08, rettet 20/03-06 19:09 | PS2 playkid>
Er enig i første punkt Lasse, men ikke i det andet.
Der er vel ikke noget at være uenig i Temmy? I Halo 2 dør du ikke af et skud i hovedet, med mindre du (dit armor) er gjort mør først. Det gør man i PDZ. Derfor dør du ikke af kun et skud i hovedet i Halo 2. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
Wehner | Skrevet 20/03-06 19:14 | DeluxScan>
Et, maks to, headshot = Død.
3-4 skud på kroppen = Død.
Sådan bør det være. Ikke 'et skud = død' som i Rainbow Six, men heller ikke PDZ's komlet latterlige og overdrevne system.
Du mener vel ikke at det skal være det samme i alle fps'er?? Der kommer da nok af slagsen til, at der er plads til variation og nicher, hvis du spørger mig. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
Playkid | Skrevet 20/03-06 19:19 | Wehner>
PS2 playkid>
Er enig i første punkt Lasse, men ikke i det andet.
Der er vel ikke noget at være uenig i Temmy? I Halo 2 dør du ikke af et skud i hovedet, med mindre du (dit armor) er gjort mør først. Det gør man i PDZ. Derfor dør du ikke af kun et skud i hovedet i Halo 2.
Jo ;)
I Halo 2 tæller det nemlig ikke som headshot, FØR du har nedbrudt skjoldet.
Du rammer nemlig ikke hovedet, men det omkringsidende skjold. Og skojdet mister samme mængde energi, om du så rammer i hovedhøjde eller i knæhøjde.
Så jo, du dør af 1 headshot :P | Spiller nu: Halo 3
|
|
DeluxScan | Skrevet 20/03-06 19:44 | Wehner>
Du mener vel ikke at det skal være det samme i alle fps'er?? Der kommer da nok af slagsen til, at der er plads til variation og nicher, hvis du spørger mig.
Nej, nej. Jeg kan bare bedst lide det sådan. | Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
|
|
Bede-x | Skrevet 02/11-06 07:45, rettet 02/11-06 07:47 | PDZ kommer i en Platinum Hits Edition, som inkluderer de to baner(Map Pack Two), som lige er blevet frigivet på Live, samt de fire baner fra den første mappack som har kunnet købes et stykke tid:
Early this November, Microsoft Game Studios will be releasing “Perfect Dark Zero” Platinum Hits Edition which will feature six additional multiplayer maps, including four that are currently available only on Xbox Live Marketplace, and two brand new ones in one convenient package.
The two brand new maps, Facility and Ruin, are remakes of the two most popular maps from the original "Perfect Dark.” As “Perfect Dark Zero” passes the one million units sold milestone, we hope you take the time to experience these new multiplayer maps in true Joanna Dark fashion.
http://xbox360.gamezone.com/news/10_30_06_03_42PM.htm
Rart at se, at det er blevet et af 360'erens bedst sælgende spil. Det er vi nogen, som synes at det fortjener.
Og nej, det var ikke en opfordring til debat ;) | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|