X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Layer Cake: gangsterfilm supreme

Svar
Per SPer SSkrevet 09/06-05 19:56, rettet 09/06-05 20:01 
Den aldeles fremragende og sublime Layer Cake, kan/bør anskaffe på DVD. En intelligent og supercool ny engelsk gangsterfilm, som jeg selv synes er bedre end både Snatch og Lock, Stock..

Filmen er i klasse med Long Good Friday og den originale Get Carter. En bedre anbefaling kan jeg ikke give. ImDb 7.2.

http://www.beyondhollywood.com/reviews/layercake.htm

En lækker UK 2-disc udgave kan købes for under 100.- kroner inklusiv porto.

Tråden kan passende fortsætte med kommentarer fra dem der har/får set filmen.

Play.com
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BaggyBaggySkrevet 09/06-05 20:12 
Den må jeg da have fat i..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
SumezSumezSkrevet 09/06-05 20:33, rettet 09/06-05 20:35 
Men instruktøren er åbenbart debutant (men har så været producer på bl.a. de to film, du nævner).
Kan du virkelig love at den er bedre end Snatch? For så bør jeg nok også anskaffe mig den.

EDIT: Og har den samme charme/glimt i øjet/høje humør?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 09/06-05 20:58, rettet 09/06-05 20:58 
Anmeldelsen jeg linker til fortæller det hele, og det gør mine sammenligninger også.
SumezSumezSkrevet 09/06-05 21:02 
Det synes jeg egentlig ikke. Det ser ikke ud til at sige andet en hvad den handler om og at den er god. Jeg er normalt ikke til den slags overfladiske film, men Snatch er en undtagelse fordi den er så fedt skruet sammen.
Per SPer SSkrevet 09/06-05 21:05, rettet 09/06-05 21:05 
Vrøvl, Snatch er stil over substans. Sjov, men hamrende overfladisk.

Hvis du ikke har set Long Good Friday og Get Carter er det også svært at forstå hvad jeg mener. Layer Cake er storebroderen til Snatch. Mere moden, stilsikker og mere cool. Langt mere cool.
WehnerWehnerSkrevet 09/06-05 21:19 
Mere stilsikker? Jeg tillader mig at tvivle, men nu bliver jeg nødt til at se den.

Jeg tror overfladisk er et plus-ord i forbindelse med denne genre. I hvert fald hvis man betragter Lock, Stock og Snatch som overfladiske.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 09/06-05 23:50, rettet 09/06-05 23:51 
Per S>
Vrøvl, Snatch er stil over substans. Sjov, men hamrende overfladisk.

Hvad er så vrøvl? Det er jo lige præcis stilen, der gør at Snatch er fed. Jeg ville ikke bryde mig om den hvis den tog sig selv seriøst.
Hvis Layer Cake er substans over stil, lyder det som et dårligt tegn i mine ører. Ikke fordi jeg normalt foretrækker overfladiske film, det har jeg jo gjort rede for, men det kræver et vist talent at få det til at lykkes, og det er ikke noget jeg ville forvente af Matthew Vaughns debut som instruktør, og da slet ikke i en gangsterfilm.
silverstarsilverstarSkrevet 10/06-05 00:21 
Jeg var vel underholdt af Layer Cake, men IMO er Snatch en væsentlig bedre film. Smag og behag... Se dem begge og nyd dem for hver deres kvaliteter.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig