yokanabster | Skrevet 13/04-05 14:57, rettet 13/04-05 14:58 | For et par måneder siden begyndte min 3g-10gb's iPod at opføre sig mærkeligt. Mp3 og Aiff filer gik i stykker, blev "corrupted", på selve i iPoden. Den er købt julen 2003, altså for godt 1 år og 4 måneder siden. Her for 3 uger siden sendte jeg den så på reperation i Fona, baseret på den 2 års- reklemationsret. De fortalte at de ville ordne den. Da jeg idag så gik derind var den tilbage, men _ikke_ repareret grundet (citat Fona) : "Vi kan kun håndtere iPod under Apples 12 måneders garanti". Jeg troede den 2 års reklamationsret galt alle firmaer i Danmark. De henviste mig så, efter noget brok, til apples egen support. Skod, tænkte jeg, men jeg kom ingen vejne med Fona, så jeg prøver nu apples support, på engelsk? Er det lovligt at reperations support er på engelsk? Jeg taler flydende engelsk, men alligevel? Nå, der står efter en masse skriveri:
Warranty Alert
Warranty expired.
Serial Number
XXXXXXXXXXXX
Our records indicate that the warranty on your product has expired.
If you believe your product is covered by Apple's One-Year
Limited Warranty or an Apple Care extended service plan,
please fax or mail your proof-of-purchase immediately.
(353) 02 142 83 917
Fax Number
Apple Computer, Inc.
Customer Services Dept.
Holyhill Industrial Estate
Holyhill
Cork
Rep. Of Ireland
Mailing Address
If your product warranty has expired, you can proceed with your service request but you will
be charged a fee for service.
Jeg skal altså betale en "fee" for at få den repareret?
Jeg forstår det ikke. Nogen der har noget at indskyde :) | soon the world will be one big computer
|
|
MrCase | Skrevet 13/04-05 15:31 | Danske regler:
Du har 6 måneders garanti... Her skal de dække alle funktionsfejl.
Derefter har du 18 måneders reklamationsret. Det betyder at du skal kunne bevise at fejlen har været der hele tiden, og at det er en funktionsfejl der ikke er din skyld....
bon chance!
Den garanti som apple yder behøver ikke være den samme som Fona yder. Men da du har købt din maskine i Fona, så skal de give din dine 2 års reklamationsret. Husk blot at reklamationsret ikke er det samme som garanti. Bevis-byrden er på din side..
...
Men prøv da og slå fona oven i hovedet med din reklamationsret, og se om den ikke går.
Tjek denne side for yderligere information | Have you considered sucking less?
|
|
Pieyanthikos | Skrevet 13/04-05 16:32 | Min er sendt til rep., da der var problemer med strømmen, skærmen og den tit slukkede. Den var købt i Office Line, hvor jeg først prøvede det samme som dig inde på hjemmesiden. Det virkede lige sådan, så fik OL til at sende den for mig.
Måske Fona gør det samme? |
|
yokanabster | Skrevet 13/04-05 18:14, rettet 13/04-05 18:19 | Tak MrCase. Hvor gammel var din Pieyanthikos?
EDIT: Den var vel også over 12 måneder? | soon the world will be one big computer
|
|
Pieyanthikos | Skrevet 13/04-05 18:26 | Nej, fra September sidste år. |
|
yokanabster | Skrevet 13/04-05 18:51, rettet 13/04-05 19:02 | Okay. Mærkeligt, for det er jo kun 7 måneder siden.
Foresten står der i købeloven at forhandleren ikke må henvise til eksterne leverandører, men selv skal klare ordningen af arbejdet, eller sende det. Er det ikke sådan? | soon the world will be one big computer
|
|