LessCDT | Skrevet 03/03-05 22:41 | Tjah, på opfording af Okotta vil jeg lige sætte lidt fut i en debat.
Nu har WoW jo kørt i et stykke tid, og derfor må diverse spillere have fået nogle erfaringer vedr. spillet. Hvad synes i så? skilder det sig virkeligt så meget ud fra mængden som man siger, og hvordan? Hvis i har nogle argumenter for at spillet er noget lort i forhold til gamle retro sager som Ultima så fyr dog løs! Lad os få gang i en ordentlig debat!
Synes i, at det månedlige pengekrav er for højt?
Jeg synes personligt, at spillet er rigtig fedt. Selvom jeg har spillet det meget, føler jeg stadig, at der er den gnist, som der mangler i andre spil. Der er et levende, farvestrålende og smukt univers, som man ikke finder i andre MMORPG's. Interfacet er opbygget let og forståeligt, og lyden er også fantastisk.
Lige som et lille side-emne. Der er en tildens til at fol bliver afhængige af "MMORPG's", og ender med at sidde foran skærmen istedet for at lave en masse andet. Er det i virkeligheden ikke bare spild af tid, at sidde foran et MMORPG og brænde flere timer af ud i en virtuel mand?
Gi' den gas! | Én beskidt sok kommer sjældent alene!
|
|
Papand | Skrevet 03/03-05 23:39 | Mine erfaringer med genren begrænser sig til en smule Everquest og Star Wars: Galaxies. Jeg blev aldrig rigtig fanget, og synes det hele var en anelse for komplekst til at jeg gad fortsætte. I begge tilfælde drejede det sig om en enkelt måneds trial, og jeg kunne aldrig ha drømt om at skulle betale for det.
Jeg arbejder i en GAME, og blev således trukket voldsomt ind i hypen af spillet. Jeg afviste dog kollegaernes lokkemidler, når de fortalte om deres erfaringer med betaen, og jeg var sikker på, at det var et spile jeg IKKE skulle have.
Men så skete det en lørdag - omkring middag - hvor der blot var en lille håndfuld eksemplarer tilbage. Jeg ringede hjem til kæresten og bad om godkendelse, for nu skulle jeg altså have det spil.
Da jeg kom hjem lørdag eftermiddag installerede jeg straks spillet og kom øjeblikkeligt i gang. Jeg valgte mig en orc (hunter) og jeg så ellers stille og roligt i gang. I starten var alt - naturligt nok - meget uoverskueligt. Men da jeg først kom ud af begynderdalen, og for alvor blev grebet af spillets omfang og muligheder, tog fanden ved mig. Jeg kunne bare ikke slippe spillet, og da der efterhånden var gået en god håndfuld timer, kom Christina (kæresten) ind og spurgte, om hun da ik snart måtte få lov at spille lidt Sims. Jeg lokkede hende i stedet til at prøve WoW, og hun skabte sig en tauron (druid).
3 timer efter forlod hun computeren. Der hermed sat rekord i den tid hun havde brugt på et spil i træk. Sidenhen er den rekord blevet slået flere gange, og hun har nu præsteret at spille WoW 5 timer i træk.
Status er nu, at vi begge er level 21 og har haft en masse gode og sjove timer. Vi sidder for det meste sammen og spiller, og det er faktisk blevet et rigtig godt alternativ til at se film eller bare fjernsyn.
Min konklusion på dette: World of Warcraft er helt fantastisk. Ikke nok med at det har fanget mig med et jerngreb, så har det også fanget min, ellers ikke synderligt spilinteresserede, kæreste. En postivt ting ved WoW er også det faktum at man rent faktisk KAN nøjes med at spille en halv times tid af gangen, og så stadig kunne være med og have det sjovt.
Fik jeg sagt at World of Warcraft er fantastisk? | Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
|
|
SøgAArd | Skrevet 04/03-05 00:14 | Er det konkurrencepræget ligesom WC3 (ladder)? | Home is where the hardware is..
|
|
jaes | Skrevet 04/03-05 00:56 | Når dRxL engang løsriver sig fra nye legetøj, vil jeg gerne høre, hvorfor han godt kan lide det. Andre der normalt ikke er til rollespil, må selvfølgelig også gerne kvække lidt.
Og så vil jeg gerne høre, om det er sjovt/nemt at få en god holdoplevelse uden at være medlem af en guild - kan man let finde sammen med en gruppe mennesker for kun at gennemføre en enkelt opgave sammen osv. Kan solotogter måske også ligefrem være sjove? |
|
tas | Skrevet 04/03-05 07:45, rettet 04/03-05 07:46 | Det er forholdsvis nemt at finde en gruppe i spillet selvom du ikke er med i guild. Der er næsten altid andre som er i gang med samme quest som én selv, så det er bare med at hook-up, når man render rundt det samme sted. Ellers kan man lige hurtigt skrive i"generel chat" for området, at man gerne vil i en party til bestemte quests, så har man en gruppe 5 mins efter. Der er nogle quest som er nemmest at lave i gruppe, så der er altid folk som er villige til at party-up.
Samtidig er der også en del quest hvor de fleste kan solo uden de store problemer, så der er en fin balancegang. Jeg har selv ikke noget imod at solo og synes bestemt ikke at det er kedeligt. | Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
|
|
Chrono | Skrevet 04/03-05 07:46, rettet 04/03-05 07:52 | Solotogter er også sjove. Dem har jeg brugt 90% af tiden på. Og tit møder man en eller flere spillere man kan gå sammen med i en kort periode om en enkelt quest. Det er som at spille et off-line RPG med langt mere troværdige NPC'er. Spillets helt store styrke er efter min mening det levende univers der skabes af de mange spillere som er online hele tiden.
Jeg mener ikke spillet har den samme høje produktionsværdi som tidligere Blizzard-titler. Flere steder virker det som om de ikke havde tid til at lave mere grafik - våbensælgere der bare står på gaden, folk der deler hus uden en egentlig grund osv. Det virker lidt utroværdigt. Af de steder jeg har besøgt har det været værst i Darnassus. Der er også ofte mindre bugs, og kollisionskode er ikke noget der bruges - sikkert en nødvendig begrænsning i et on-line RPG (det er mit første, så jeg ved ikke hvordan det er i genrens andre spil).
Polygontallet er heller ikke ret højt. Det der redder alt, er det utrolige teksturarbejde. Det gør spillet virkeligt flot.
Spillets interface er okay i starten af spillet, men hurtigt får man så mange skills osv. at der ikke er knapper nok. Heldigvis kan man uden større besvær hente forskellige brugerudviklede UI-ændringer, som forbedrer spiloplevelsen markant, og fjerner eventuelle frustrationer. Kan man ikke finde den UI-ændring man vil have, kan det endda lade sig gøre selv at kode den.
Nå, jeg skal lige nå at spille lidt inden jeg skal på uni :)
EDIT: Hov, server-vedligeholdelse er forresten fredag formiddag... og i dag er det helt til kl 15 :( | I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|
Okotta | Skrevet 04/03-05 11:12 | Jeg er nødt til at spørge nu: Vil jeg ku' li' WoW, taget i betragtning af, at jeg aldrig spiller RPG'ere og mit eneste tiltag udi hack'n slash, begrænser sig til Baldur's Gate: Dark Alliance?
Engang spillede jeg lidt Diablo 2 osse, men det var ikke i så lang tid det stod på.
Vil WoW eje mig, når først jeg begynder at spille det?
Er spillet mere a la Phantasy Star Online på Xbox Live? For det ku jeg godt li. | Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
|
|
dRxL | Skrevet 04/03-05 11:14 | Vi (Sara og jeg) opdagede lige et helt nyt aspekt af spillet i går da vi spillede Van Cleef questen (som vi i øvrigt måtte opgive). Indtil da havde vi begge været mest overvældede af hvor stor og forholdsvis detaljeret den sammenhængende verden er (har vi set 20% af den endnu?) og af det aspekt som de mange mennesker omkring én udgør.
Jeg snakkede en del med RJK om spillet sidste weekend, og hans vigtigste argument imod det var at det aldrig stopper. Dvs. at når man har lagt 30 timer i et Final Fantasy spil, så ved man at der er 20 timer tilbage og at man har når man er færdig har været udsat for en vel-konstrueret oplevelse.
Den slags spil kunne jeg aldrig spille. Når jeg spiller WoW er de ikke for en eller anden dum historie (alle historier er dumme) men fordi jeg er interesseret i at udforske den verden jeg er i og få adgang til nye sider af gameplay systemet.
Rune spurgte mig også om spillet bare var "hack'n'slash", hvilket jeg på det tidspunkt kom til at svare forkert "ja" til. I virkeligheden er gameplay systemet virkeligt fint og nuanceret, og hvis man ikke tænker sig om, så dør man (dvs. bliver sendt tilbage til start). Grunden til at man gerne vil bruge tid på at "nivaue" op er at det fører til yderligere gameplay muligheder og at man kan klare sig i nye områder (der i mine øjne alle er smukke), hvor der findes nye udfordringer man kan håndtere.
Nå, men da vi i går spillede Van Cleef questen oplevede vi noget helt nyt og meget spændende. En quest hvor man kommer ind i et afgrænset område hvor det kun er de spillere man er i ”party” med som er til stede.
Pludselig er der utroligt meget mere fokus på samarbejde og man mærker også at banen i sig selv er mere velkonstrueret med henblik på en gameplay oplevelse end andre steder man har været i spillet.
Jeg glæder mig til at udforske mere af WoW, alt hvad jeg har set indtil videre har været rigtig godt. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
dRxL | Skrevet 04/03-05 11:16 | Okotta>
Er spillet mere a la Phantasy Star Online på Xbox Live? For det ku jeg godt li.
Jeg vil sige at WoW indeholder alt det gode fra PSO, men med så meget mere at PSO bliver lidt ligegyldig.
I PSO spillede jeg mest for det sociale, i WoW er jeg også tilfreds med bare at solo'e rundt for mig selv og undersøge den verden jeg er i. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
psychomantis | Skrevet 04/03-05 11:48 | Jeg havde også en stor oplevelse med Van Cleef questen, da det netop er den første quest der virkeligt udfordrer en og den gruppe man er med i. Det er virkeligt fedt det der med at den er "instanced" og man dermed er den eneste gruppe dernede. Udover det er mere atmosfærisk, ligger det større pres på gruppens samarbejde. Det lykkedes mig i andet forsøg at fuldføre efter jeg kom med i en virkeligt velfungerende gruppe med faste rollefordelinger af 5 stks. level 20+ folk.
Alt i alt må jeg sige at WoW er super godt og stikker efter min mening PSO med flere længder (det er jo heller ikke helt samme genre), som jeg ellers også har spillet en del. |
|
dRxL | Skrevet 04/03-05 12:51 | Oh forresten jeg glemte jo alt det udenom ;-)
De forskellige Racer er dejligt forskellige (bare det at de starter i vidt forskellige verdener), klasserne er alle gode på hver deres måde og skill og ability systemet giver spilleren mulighed for at udvikle en unik og personlig figur.
Det sjove ved skill (arbejde) systemet er at det ikke føles som en påklistret gimmick, men er noget der virkelig er med til at forankre spilleren som en del af den verden man deltager i.
Det er så fedt at kunne få fingre i items som andre spillere har lavet =) | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Kalicola | Skrevet 04/03-05 13:41 | Spillet holder max, og er på min top 5 liste over bedste spil ever.
Mig og kæresten er efterhånden rimeligt dybt inde i spillet, har lavet vores egen velfungerende guild "Bear Huggers", det er rigtigt fedt, og gør at man har meget nemmere ved at samle en flok til diverse guests og raids.
Det er et af de flotteste spil jeg har set, art directionen er i top klasse som kun blizzard kan lave det. Ja det er mega lowpoly, men lys, texture, farver alt det andet dækker over polycounts. Og de områder man befinder sig i, er så lækkert designet, at min screenshots mappe er lige ved at explodere.
Jeg har INTET negativt at sige om spillet, alt er top notch, der er hele tiden noget at tage sig til i den enorme verden.
min kæreste ER allerede blevet afhængig af det, og jeg har selv svært ved at komme i seng om natten.. Dooh! "must resist, must resist"
Jo, eneste problem jeg har er, at Warrioren misser sygeligt meget, han er warrior for christs sake. Jeg håber dælme at han får noget kærlighed i den kommende patch. | For The Love Of The Game
|
|
jaes | Skrevet 04/03-05 14:12, rettet 04/03-05 14:13 | Det lyder jo godt nok, at det er til at queste uanset spillestil.
At spillet aldrig stopper, synes jeg ikke man kan bruge som kritikpunkt, men snarere som en personlig holdning til spillet, men det kan jo også være tilfældet, jeg har jo ikke overhørt jeres samtale :)
Min personlige "kritik" af spillet (og årsagen til, at jeg ikke ved, om jeg gider hoppe med på vognen) er, at der tilsyneladende ikke er specielt meget at foretage sig udover kamprelaterede opgaver (og lidt fiflen med skills og stats naturligvis). Jeg vil gerne have muligheden for at have en lille kro eller købmandsbutik den ene måned (og bashe monstre i "fritiden"), og tjene mine penge som en irriterende skjald den næste måned (og stadig tage på quests i "fritiden").
Efter hvad jeg har hørt, så kan man selvfølgelig sælge og købe udstyr (og gå på casino?), men det lyder ikke til, at der er særlig meget at foretage sig, når man ikke lige er i gang med en quest (som alle jo mere elle mindre er kamprelaterede). Dark & Light lyder mere lovende på det område.
Jeg ender jo nok med at købe det. Vil jo gerne se giraffen. |
|
Fizban | Skrevet 04/03-05 14:18, rettet 04/03-05 14:18 | Du kan jo bruge din profession til at tjene penge på.
Fx. har jeg leatherworking på 225 i øjeblikket. Kan crafte masser af ting for derefter sælge dem i et Auction House. | Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
|
|
jaes | Skrevet 04/03-05 14:24 | Ja jo, crafting. Men det er stadig mit indtryk, at alt andet end kamp er tonet meget ned. Og det er jo fair nok. Det er det, de unge vil have. Jeg frygter bare, at jeg vil blive træt af spillet efter en måneds tid, men vi får se :) |
|
dpl | Skrevet 04/03-05 14:39 | Ja WoW er meget slå den og den ihjel. Men af e eller anden grund bliver det aldrig kedelig IMO. Og jeg har spillet siden åben US beta.
Men der findes også såkaldte rolleplay server. ved ikke helt hvad de går ud på. Men der skal du leve dig ind i rollen(logisk ik :p).
Altså vis man ikke finder en guild vil jeg faktisk sige man er lidt dum. Jeg er pænt glad for min guild. gørkun spillet en god del sjover (gratis patterne til at lave nyt armor og andet godt engang imellem. fik en fed gratis hjelm for at hjælp en 2 minuter(en dansker fra min guild))
Altså folk skulle virkelig prøve WoW. Den fanger sgu mange forskellig mennersker. en mine venner generelt hedder han disse spil(kun tik FPS). Nu har han lige købt spillet. såå prøv det nu bare.
Min server er tilbage. gider ikke skrive mere :P | ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
|
|
Valkyrie | Skrevet 04/03-05 21:36 | Ok - Jeg vil da så også give min sidste input post^_^. Tilgiv mig, hvis jeg ikke giver mening(men hvornår gør jeg det?) - Jeg er syg med madforgiftning, og høre på en måde stemmer:/
Lidt background info; Jeg har fulgt WoW ret tæt siden det blev vist på ETSC 2001. Jeg føler mig ret kompetent og mener at jeg har en vis viden om spillet, efter min tid med spillet i beta og retail.
I sidste ende er World of Warcraft ligesom alle de andre.
Faktisk - I forhold til et spil som f.eks. UO vil jeg mene at det er inferior. I den forstand at der er mindre muligheder og frihed til at gøre hvad man vil.
Før der kom MMORPGs, og før M59 og UO ligesom satte MMORPGs på landkortet, så var der MUDS. Multi User Dungeons. Disse har faktisk eksisteret siden de tidlige 80er, længe før "The world wide web"!
Det originale design var at skabe et multiplayer adventure spil.
Det var længe før at man talte om konkurence prægede muligheder som PvP(Player versus Player combat).
Dengang bestod MUDsne faktisk kun af tekst. Det gav uendelig mange flere muligheder, da det meste var langt op til spillerens fantasi.
Så senere med grafiske MUDs og senere MMORPGs er features blevet proppet ind i spillet.
En ting er sikkert med WoW ihvert fald - Aldrig har en verden været så hand crafted. Det er simpelthen et fact, der ikke kan benægtes - Selve verdenen, områderne, bjergene, objekterne, træerne, tilesets etc er så gennemført og detaljeret at det er umuligt ikke at være imponeret.
Med det sagt kan man faktisk stille spørsmål ved de fleste andre ting i WoW.
WoW er anderledes i den forstand at det faktisk er bygget om quests.
Man kan sige at fra et vis synspunkt at det overhovdet ikke quests. Fordi en quest per definition, vil kræver at der sker noget i questens plot.
Problemet med quests i WoW er at det altid er det samme, at uanset hvad man gør, hvem man dræber etc så er de tilbage og spawnet 5-10 minutter senere. Måske dræber man lederen af Defias den ene dag, eller smadre en hel mine fuld af Kobold monsters, men i sidste ende er det, det samme for en masse newbies igen 5 minutter efter.
Verdenen er utroligt non dynamisk.
Så kan man så sige at ting som økonomi, character interaction og hele forholdet, samværet mellem alle spillerne der deler denne her verden, giver mere kød og farve til det hele, men så igen så er det meget pale i forhold til andre MMORPGs. Det er måske svært at forstå for nogen, men det er utroligt ucharmerende og tedious om man vil, når folk for det meste skriger "WTS uber sword.. 10G!!!1111".
Ting som crafting eksistere ikke rigtig, fordi ens items ikke rigtig har identitet, udover et lille tag hvor der står hvem der har lavet den pågældne item.
Med alt dette sagt, så er det så LET at gå til at alle kan være med. Det er utroligt nemt. Næsten i alle normale spil er en torturial behøvet! Spillet er også konstant belønnende. Der går ikke engang 3 minutter mens, man slagter ulve og andet små kravl før man har fundet flotte våben og tøj og armor og alle mulige ting, såvel som penge. Det går hurtigt med at få nye skills. Man bliver nærmest guided rundt af NPCerne. At dø i spillet, er helt fint, fordi man respawner bare.
Det er utroligt let at komme ind i. Utroligt nemt at styre.
Og det gælder også crafting. Hele interfacen, controllen over personerne, system requirements - Det er alt så uoverskugeligt. Selv for folk der tror at Windows XP er et slags vindue!
Det tror jeg er den største grund til WoW succes hvis jeg skal være ærlig.
Du behøver ikke at være en "gamer" for at kunne sætte sig ned og spille wow. Det er klart at folk der normalt ikke kan lide spil, bliver frustreret hvis de sætter sig ned med et åbent sind og prøver at spille Everquest når de slagter små dumme rotter og slange udenfor deres starting area, I mange timer.
50-100 Timer indeni wow og man har set så meget af en kæmpe verden og allerede oplevet så meget. Det er så let at sluge, for folk der ikke kan lide spil.
Det har intet at gøre med at Warcraft står på boxen. Der har været større navne som har fejlet slemt - Som Starwars Galaxies! Hvad angår licens, så bliver det nærmest ikke større end starwars!
Jeg kan rigtig godt lide WoW - Jeg synes det er et sjovt og underholdende spil, men indrømmet, så spørsmålet, om jeg vil fortsætte med WoW kommer an på Blizzards opdateringer og tilføjelser til spillet.
Der er gået over 3 måneder siden WoW er kommet ud, og WoW døjer stadig med enorme lag og server problemer. Folk der er i flere timers køer, og der har ikke været nogen patch med nye ting i.
Også er der det, at en af de 3 ting som Blizzard virkelig ville have i det her spil var PvP - Muligheden for spillere at dyste mod hinanden i et fast paced´kamp system. Ligenu er der ikke rigtig nogen balance i det, eller grund til at deltager i PvP. Spillets PvP system er ikke implanteret og det er PvP områderne heller ikke. Instanced areas, kendt under navnet Battlegrounds. Det er små private zoner, på seperate servere hvor folk kan hoppe ind og kæmpe mod fjenden.
Jeg tror at der er to slags MMORPG spillere, og jeg tror at alle gamere uanset hvem de er, eller hvad de synes om MMORPGs, kan proppes i en af disse to kategorier.
Der er dem dem som bedst kan lide "rejsen". Det skal huskes at MMORPGs har en slutning. De har bare end game content, som holder så langt som den individuele person, synes det holder. Konceptet med at have levels i et MMORPG, er at spillet slutter. At når man når Lvl 60, kan man sætte sig tilbage tilfreds og sige - Jeg har vundet! Dem som ser "rejsen" som det sjoveste, er dem som godt kan lide at levele. Formodentlig også dem som klager over at WoW går for hurtigt, og dem der synes det er fedt at det tager ca 5 år, med ca 5 timers spilletid vær dag, at nå det maksimume level i et spil som Everquest.
Den anden gruppe, er dem som bedst kan lide "destinationen". Dem som mener at den rigtige sjov begynder ved lvl 60 - Dem som glæder sig til at skulle konkurere mod modstanderen, at have alle sine abillities osv.
Jeg høre personligt til den sidste gruppe! Mest fordi at det gør en i stand til at være god i PvP, og giver en adgang til at opleve de højeste level af dungeons, få fat i de mest eksotiske våben og items, deltage i raids og have alle sine taktiske muligheder til det fulde.
Derfor har WoWs PvP fremtid en betydning for mig. Det er hvad jeg nyder ved disse spil.
Hvis jeg skal nævne EN ting som jeg ikke kan lide med WoW, må det være communityet. Jeg har spillet en god del MMORPGs, i de sidste par år. Og jeg lover jer - Jeg har aldrig set en større samling lede, egoistiske møgunger end i WoW.
Jeg siger jer - Selv den racistiske umodenhed mellem japanere/Koreanere og folk fra vesten var mindre i FFXI og Lineage. Det er helt klart at det er battle.net vi har med at gøre. Med det sagt, så tror jeg også at mange mennesker der ikke har prøvet MMORPGs før skal venne sig til ikke at kunne opføre sig som idioter. Selvfølelig har jeg mødt tons af flinke mennesker i WoW:)
Måske har det også en del med at man kan solo hele vejen til lvl 60(det vil dog gå hurtigere i de højere level instanced dungeons designet til groups, da de også har meget bedre items)!
Hvis folk ikke ved om de skal prøve WoW - Jeg ved ikke om jeg kan anbefale det. Hvis folk er seriøse - Hvis folk virkelig vil gå ind i et MMORPG med et åbent hjerte og acceptere genren og spillets fejl, også værdsætte dets præg, så tror jeg ihvert fald at det er det bedste springbræt, overhovdet muligt til at komme ind i MMORPG genren.
Men jeg kan ikke give en karakter til WoW. PvP er 1/3 del af hvad WoW vil fokusere på som dets end game.
Selvfølelig - Dem som nyder rejsen primært istedet for destinationen, vil nok have det fantastiske og sjovt fuld af eventyr og udforskning, i de flere 100 timer det vil tage at se og opleve det hele.
Jeg elsker Warcraft. Helt bestemt. 2eren er stadig en af mine yndlings RTS spil, og jeg elsker historien, art designet og hvordan det hele er proppet sammen.
WoW kan se så fantastisk ud selv på en 800 MHz maskine. Det er virkelig et spil fulde af lyse farve, og med et lidt cartoon præg, men egentlig har det bare sin helt egen stil. Elverne har øre der er enormt lange og floppy, som hænger og svinger når de bevæger sig. Gnomerne(en slags freaky Hobitter) har små kroppe, men store ansigter, og dværgene har hænder og arme på størelse med deres kroppe. Det er et smukt og levende univers.
Det er en af de slags spil hvor man ikke kan se hvordan det er. Ting er stadig ikke udviklet helt, og økonomien er stadig ikke sat i ro, og pvp og andet end game er stadig ikke inde.
Tror det er alt hvad jeg har at sige om WoW, på nuværende tidspunkt. Måske er mit synspunkt ændret 180 grader om et halvt år, til den ene eller anden retning. Det er content som vi betaler for og i sidste ende det der skal holde det i live.
Hvis folk virkelig stadig ikke ved om de skal prøve WoW - Tjek WoW fan films ud. Der er et ton af alle mulige slags film fra WoW på www.warcraftmovies.com - pvp, raids, music videos, explorations, fan videos etc.
Undskyld for stavefejl, og sætninger der ikke giver mening. Den her madforgiftning jeg har, er totalt ved at smadre mig(kind of lol:/ )
For en måske mere objektiv og proffesional MMORPG vudering. | Well crucify the insincere tonight...
|
|
jaes | Skrevet 05/03-05 01:34 | Fint indlæg.
Mht. folks mentalitet, så har jeg ellers hørt det modsatte; at folk er meget venlige og hjælpsomme, så det kommer nok an på hvilken server, man spiller på.
Det er lidt plat, hvis der ikke er kommet så meget som én eneste tilføjelse i tre måneder, og med den berømte Diablo II-patch i baghovedet (den, der tog mere end et år at lave), kan man godt have lidt bange anelser - for vi kender jo Blizzard ;) |
|
psychomantis | Skrevet 05/03-05 02:37, rettet 05/03-05 02:43 | Valkyrie>
Du behøver ikke at være en "gamer" for at kunne sætte sig ned og spille wow. Det er klart at folk der normalt ikke kan lide spil, bliver frustreret hvis de sætter sig ned med et åbent sind og prøver at spille Everquest når de slagter små dumme rotter og slange udenfor deres starting area, I mange timer.
...Det er så let at sluge, for folk der ikke kan lide spil.
Det er så her den famøse maveforgiftning må spille ind ;-) Jeg synes ihvertfald det er en lidt besynderlig påstand. Jeg holder meget af at spille, men gider ikke kedeligt monotont arbejde når jeg gør det. Så i virkeligheden så er WoW måske det MMORPG for dem der rent faktisk synes det skal være sjovt at spille?
Og det der med at man ikke behøver at være "gamer" (hvad det så end betyder). Vi snakker altså ikke om partyspil a la eye-toy her, så jeg ville da blive glædeligt overrasket hvis det kan tiltrække folk der normalt ikke gider spille.
By the way, så har jeg kun haft positive oplevelser med folk. |
|
Valkyrie | Skrevet 05/03-05 02:46 | hvem synes ikke at et spil skal være sjovt at spille?
Forskellen er i sig selv bare at tedious og langsome MMOs som EQ, Lineage og FFXI har fans som føler at det er det hele værd.
WoW er så ihvert fald fra et præsentation og interface synspunkt, et spil som jeg tror at non gamers kan sætte sig ned og spille, netop fordi det er så let at komme igang med.
Der er tonsvis af mennesker derude som ikke vil kunne finde på at læse et stykke tekst i 2-5 minutter for at se hvordan et MMOs game mechanics virker og giver derfor op.:)
Det er dog bare min mening... Eller måske er det madforgiftningen.. Jeg høre stemmer nu...O_o Hjælp... | Well crucify the insincere tonight...
|
|
Chrono | Skrevet 05/03-05 09:33 | Valkyrie>
Verdenen er utroligt non dynamisk.
Det er jeg ret enig i. Som jeg skrev tidligere så føles mange ting som et almindeligt off-line RPG, men med troværdige bipersoner. De dumme møgunger og folk der skriger mærkelige ting har jeg ikke mødt - synes folk er flinke og meget optagede at spilverdenen. Jeg fandt på et tidspunkt ud af at man kunne danse ved at skrive /dance og snart stod der er hel flok og dansede omkring mig, eller lavede andre sære kunster - det var mega sjovt, og så kan man da tale om en dynamisk spilverden. Det er bare ikke noget dynamik Blizzard har skabt. | I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|
FourD | Skrevet 05/03-05 11:41 | Lige et lille spørgsmål..
Er det muligt at købe WoW UDEN kreditkort?
Altså.. Bare til at starte med.. (jeg kender godt "pre paid game cards" men de er ikke til at finde nogen steder..) | Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
|
|
Chrono | Skrevet 05/03-05 12:23 | Man får 30 dage til at starte med, men jeg kan ikke huske om det er nødvendigt opgive et kortnummer for at registrere sig? Men det burde da næsten være muligt. | I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|
Valkyrie | Skrevet 05/03-05 13:05 | Digi-Lsd>
Lige et lille spørgsmål..
Er det muligt at købe WoW UDEN kreditkort?
Altså.. Bare til at starte med.. (jeg kender godt "pre paid game cards" men de er ikke til at finde nogen steder..)
De første 30 Dage er gratis, og det kræver et credit card at tilmelde sig.
Hvis du er under 18, men er fyldt 16, så kan du få Visa Electron, som også virker med WoW:-)
Pre paid cards er lige kommet ud.
Tjek her, eller spørg i din lokale Game eller EB games:-) | Well crucify the insincere tonight...
|
|
psychomantis | Skrevet 05/03-05 13:36 | Det kræver vist ikke et kreditkort at tilmelde sig hvis man har et pre-paid game card. |
|
Kalicola | Skrevet 07/03-05 10:30 | Det spil er så gennemført lækkert lavet, at jeg slet ikke kan få armene ned igen. vi har lige fået guild tabard, så min dwarf ser jo for vild ud nu :D Go Blizzard! Go Blizzard! | For The Love Of The Game
|
|
Valkyrie | Skrevet 07/03-05 23:03 | Tjek lige den nye content patch... og nu sætter de test realms op(disse er realms hvor nyt content og ændringer bliver testet af spillerne.. det giver folk lov til at få et sneak peak og hjælpe med at fikse bugs:) )
Stor liste; http://worldofwarcraft.com/patchnotes/patch-05-03-04.html
Meget love til mage, druid og warrior^_^
Faktisk er der godt stuff til alle. Flere flightpaths til horde er rigtig fedt, flere lockers til druid er cool.
Chatbubbles synes jeg personligt er stort - Skal nok forbedre communityet tror jeg:)
Fedt! Nu har vi også ventet længe, men det ser ud til at have været tiden værd;) | Well crucify the insincere tonight...
|
|
Kalicola | Skrevet 08/03-05 10:16 | Cool Patch.. Er glad for at se at warrioren får noget kærlighed... Med den her patch er jo fra www.worldofwarcraft.com Den amerikanske side. Så går der vel et halvt år før os i europa får glæde af det *dybt suk* | For The Love Of The Game
|
|
Chrono | Skrevet 08/03-05 10:16, rettet 08/03-05 10:17 | Jeg er vild med den måde de udvikler på. Hele tiden lader spillerne teste hvad de laver, og de lytter virkeligt meget til hvad der bliver kritiseret. Fantastisk.
Chatbubbles er allerede tilgængelig i en ui-mod - fedt at alle får det nu. Og extra knapper har de også tilføjet selv nu - så kan jeg fjerne nogle ui-mods :)
EDIT: Passer det? Skal vi godt nok vente længere på patchen end amerikanerne? :( | I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|
Valkyrie | Skrevet 08/03-05 12:09 | Nah, tror bare at kun få udvalgte amerikanere vil kunne teste det nye content:)
tror da at vi får blizzard DLeren på samme tid som dem^_^ | Well crucify the insincere tonight...
|
|
fum | Skrevet 08/03-05 12:45 | Tror jeg ikke du skal regne med. Det er jo franske og tyske servere i eu også, så de skal vel som sædvanlig have lokaliseret det hele først.
Men jeg ved ikke, det kan jo være, at det kan lade sig gøre at smide det på de engelske servere først. Men hvis jeg havde en stor serverfarm at vedligeholde ville jeg da vente og gøre det i et hug.
Vi får se. | I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
|
|
|
psychomantis | Skrevet 21/04-05 19:03 | Så er det imorgen Honor systemet implementeres. Jeg ser frem til det og håber på en masse sjov PvP action. Dertil skal siges, at jeg spiller på en PvE server, og jeg tror helt ærligt det er der det bliver mest vellykket. |
|
Valkyrie | Skrevet 21/04-05 23:57 | Har du læst de amerikanske forums?:)
Der skal nok komme heavy drops i befolkningen med det her system, hvis det virkelig lagger så slemt som det siges.
På den anden side, så spiller man PvP for at være i PvP. Dog kan jeg godt se problemet når Tauren Mill er slagtet i flere dage i træk, og når en af faktionerne har seriøse problemer med at queste så går det ikke kun udover deres loot økonomi, men også deres grind og krævede equipment.
Jeg høre at serverne vil være nede, det meste af dagen imorgen(6-9 timer?). Jeg håber ikke at det bliver så slemt, men jeg tror at Ravencrest bliver hårdt ramt:) Vi har rigtig mange horde spillere. | Well crucify the insincere tonight...
|
|
Kalicola | Skrevet 22/04-05 01:08 | serverne skulle være oppe imorgen ved 13:00 tiden... Når jeg kommer på er det direkte ned til Arenaen nær booty bay, og battle om den kiste :D .. skal nok blive griner. | For The Love Of The Game
|
|
psychomantis | Skrevet 22/04-05 09:31 | Valkyrie>
Har du læst de amerikanske forums?:)
Ja, det har jeg. Og for det første er jeg overbevist om at europæere er anderledes indstillet end amerikanere når det gælder online spil. For det andet så er det netop derfor jeg tror det er bedst på PvE servere. Der er jo masser af PvP action af den fede slags i forvejen (raids osv.), men der er ikke den irriterende form for PvP der forhindrer en i at queste og stige i level. |
|
dRxL | Skrevet 22/04-05 11:17 | Vi har også måttet ændre holdning til PvP servere. PvE undgår en masse uheldige ting som PvP slås med. Desuden virker folk lidt venligere/ældre på PvE.
Vi har lige startet nye chars på Hellscream. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Agerkvist | Skrevet 22/04-05 11:22 | Jeg har selv spillet EVE, SWG, AO og EQ2 og spiller nu WOW og er slet ikke i tvivl om at det er det bedste.
Som der blev sagt længere oppe, er spillet bare så gennemført...det er simpelthen et rent overflødighedshorn af lækre detaljer.
Alle classes er fede at spille, der er ALTID quests at lave, grafikken ser rigtig godt ud selv på en langsommmere maskine osv. osv. osv.
Jeg kan varmt anbefale det - og hvis i kender nogen der har købt Collectors edition, følger der der en 10 dages trial key med, så i kan prøve at få fingrene i :P |
|
Valkyrie | Skrevet 22/04-05 14:21 | psychomantis>
Valkyrie>
Har du læst de amerikanske forums?:)
Ja, det har jeg. Og for det første er jeg overbevist om at europæere er anderledes indstillet end amerikanere når det gælder online spil. For det andet så er det netop derfor jeg tror det er bedst på PvE servere. Der er jo masser af PvP action af den fede slags i forvejen (raids osv.), men der er ikke den irriterende form for PvP der forhindrer en i at queste og stige i level.
Ok. Det er bare fordi at jeg har hørt, at der er PvE raids på alle byer. Alle quest givers og flight path NPCs bliver slagtet, og det gør det svært for folk at gøre noget på PvE serverne.
Darknon>
serverne skulle være oppe imorgen ved 13:00 tiden... Når jeg kommer på er det direkte ned til Arenaen nær booty bay, og battle om den kiste :D .. skal nok blive griner.
Klokken er kvart over to og de har udskudt det. Extended maitimance(sp?).:)
dRxL>
Vi har også måttet ændre holdning til PvP servere. PvE undgår en masse uheldige ting som PvP slås med. Desuden virker folk lidt venligere/ældre på PvE.
Vi har lige startet nye chars på Hellscream.
Jeg må nok også indstille mig på at gøre det samme.
Jeg ville alligevel aldrig kunne spille nok til at få noget af det fede "PvP reward" udstyr:)
Dog bebrejder jeg ikke Blizzard. Jeg er lidt ked af at forlade Ravencrest da det var sådan et stort haven for danskere, men jeg var altid indstillet på at ganking og zerging(store grupper der dræber få af gangen) altid ville være en del af spillet.:) | Well crucify the insincere tonight...
|
|
psychomantis | Skrevet 22/04-05 14:52 | Valkyrie>
Klokken er kvart over to og de har udskudt det. Extended maitimance(sp?).:)
Ja, det ville jo også være fuldstændigt urealistisk at tro at nørderne ville kunne stå op kl. 5 og ordne servere som det var planlagt... :-) |
|
fum | Skrevet 10/06-05 09:53 | Nå, så kom battlegrounds. Jeg synes at den i Ashenvale er rimelig sjov, hvad synes i andre? | I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
|
|
Valkyrie | Skrevet 10/06-05 10:42 | Meget imponeret.
Implantationen af Warsong virker genial, men Alterec er altså også cool.
Når teamwork virkelig fungere er det fedt. Dog er der lige et par bugs der skal smashs, men jeg synes at det er den fedeste PvP oplevelse jeg nogensinde har haft i et RPG. Det har samme koncept som PvP arenas i Guild Wars, men større og med flere mennesker og det har også en rigtig følelse af krig. Bare ikke random zerging:)
Det kan godt være at honor systemet for mange var noget hø, men jeg synes ihvert fald at Battlegrounds er det bedste der er sket for WoW:)
Det skal dog måske siges at jeg synes at Shaman er for overpowered. Deres verstility er simpelthen for meget. Mail armor, travel form, heals der næsten er lige så gode som en priests og tons af brugbare totems inklusiv god melee og en del våbenmuligheder såvel som ranged attacks.
Måske er jeg dog bare for dårlig til at dræbe dem:) jeg spiller Warrior^_^ | Well crucify the insincere tonight...
|
|
psychomantis | Skrevet 10/06-05 14:17 | Jeg har også moret mig gevaldigt i Warsong Gulch, eneste malurt i bægret var første dag hvor der var ALT for lang ventetid (som opstår hvis der er for FÅ spillere og ikke for mange...). Men igår var der ikke mere end ti minutter mellem de kampe jeg deltog i.
Jeg håber at den generelt gode stemning fortsætter i battlegrounds selvom jeg godt kunne frygte, at det kommer til at bringe det værste frem i folk. Var ihvertfald ude for en dumrian igår der synes det var sjovt konstant at svine sit eget hold til og true hvert andet sekund med at logge af fordi vi var så dårlige... Håber ikke det bliver standarden, at folk der er lidt mere trænede hopper ud hvis de finder ud af at de er sat sammen med lidt mere uerfarne spillere. Min værste frygt er at WoW bliver som CS, som jeg ikke kan fordrage hverken spilmæssigt eller community-mæssigt. |
|
fum | Skrevet 10/06-05 14:51 | Hvis det endelig bliver som cs i battlegrounds, så er der jo heldigvis et helt spil udenom og fordybe sig i.
Iøvrigt kan jeg anbefale følgende måde at vælge en realm på:
1: Scan diverse hjemmesider, og se hvilken realm er den mest populære.
2: Vælg disse fra.
3: Vælg high populated fra
3: Vælg derefter den realm der har det mindst 'smarte' navn.
Så er der en god chance for at undgå tåber. Jeg mener, vælger for eksempel Bloodscalp som realm, så har man selv bedt om det. | I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
|
|
|
Valkyrie | Skrevet 10/06-05 17:25 | Det er alt for populært i øjeblikket:p
Ville forslå at du venter et par dage!^_^
Det her er dog helt klart den rigtige stil. WoW har altid været et spil med mange kvaliteter men PvP har aldrig været mere end zerging i TM, og det blev værre med Honor systemet! Disse BGs er dog i en klasse for sig selv IMO:) | Well crucify the insincere tonight...
|
|
psychomantis | Skrevet 10/06-05 19:40 | Valkyrie>
Det er alt for populært i øjeblikket:p
Ville forslå at du venter et par dage!^_^
Det har netop ikke noget at gøre med det er populært. Der er pt. ikke nogen praktisk grænse for hvor mange instances de kan spawne. Det der kan være et problem er matchmakingen.
På Warsong Gulch, skal der findes to hold af 8-10 på hver side, indenfor level kategorierne 21-30, 31-40, 41-50 og 51-60. Hvis der så kun er seks 21-30 level characters, kan de ikke komme ind før der er mindst to mere i samme level range der stiller sig i kø på deres egen side og samme antal skal være i kø på modstanderens side.
Det forværres af hvis der f.eks. på samme side er en raid gruppe på syv personer og en anden på 6, der vil ind. Så kommer ingen af dem ind før der er "fyldt på" med folk der stiller sig i kø solo. Og eftersom folk har det med at danne grupper inden de stiller sig kø, kan der formentligt være problemer med antallet af folk der er tilmeldt solo.
Men som sagt oplevede jeg med min level 45 character ikke den store ventetid igår aftes, på Silvermoon. Jeg tilmeldte mig næsten også konsekvent som solo. |
|
Minh | Skrevet 10/06-05 19:47 | Valkyrie>
...Det skal dog måske siges at jeg synes at Shaman er for overpowered. Deres verstility er simpelthen for meget. Mail armor, travel form, heals der næsten er lige så gode som en priests...
Lige en note, Shamans har spillets dårligste healing spells. Vi Warriors har generelt bare svært ved at nakke de andre classes, men Rogues er en drøm at møde IMO ^^. | Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
|
|
|
Chrono | Skrevet 10/06-05 22:22 | Jeg måtte vente 25 minutter (men man kan jo lige løbe lidt omkring imens) og det var bestemt rigtigt sjovt. Den sjoveste omgang PvP jeg har haft i spillet.
Den næstsjoveste omgang PvP var da min guild afsluttede vores grundlovsfest (pænt tøj, taler, bål og nøgenbadning) med et raid på en halv stor alliance by - det endte med et svigende nederlag :) | I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|