dRxL | Skrevet 20/09-04 11:54 | Jeg vil gerne lave et link der læser siden ind i det framesæt den er beregnet til at blive vist i.
Eventuelt har jeg mulighed for at ændre på nævnte side så den selv læser sig ind i sit framesæt ved load, hvis der er nogen der kan forklare mig hvordan det foregår.
Håber der er nogle hajer der kan hjælpe. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Sumez | Skrevet 20/09-04 12:01 | Simpel HTML..
<a href=blah.html target=navnpåframe>
Navnet på framen angives ved definitionen på framesættet i <frame src=blahblah.html name=navnpåframe>
Eller har jeg helt misforstået dit spørgsmål? | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
dRxL | Skrevet 20/09-04 12:08 | Du har forstået spørgsmålet rigtig nok.
Prøv at kigge på www.hum.ku.dk/littvid/ her er både en venstre og en topframe, kan jeg linke til dem begge i samme link?
framekoden ser sådan her ud:
<frameset frameborder="0" border="0" framespacing="0" rows="114,*">
<frame src="hum_topframe.htm" name="top" scrolling="NO" marginwidth="0" marginheight="00" frameborder="NO" noresize target="_self">
<frameset cols="190,*">
<frame src="hum_venstreframe.htm" name="menu_venstre" scrolling="auto" noresize frameborder="NO" marginwidth="0" marginheight="0" target="main">
<frame src="indholdsside.html" name="main" scrolling="AUTO" marginwidth="10" marginheight="0" noresize frameborder="NO" target="main">
</frameset> | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Sumez | Skrevet 20/09-04 12:10 | For at ændre dem begge med det samme klik, skal du vist bruge noget en onClick-event (JavaScript). Det kan jeg ikke lige sammensætte den præcise kode til.
Men siderne skal selvfølgelig åbnes i henholdsvis "top" og "menu_venstre". | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
|
RJK | Skrevet 20/09-04 17:54 | Afhængigt af hvor ofte det skulle gøres, så ville en mere brugervenlig-ikke-JS-kode være at _top-linke til en ny framebase, hvor du så har de individuelle frames med, du skal bruge.
(sig, hvis jeg skal uddybe) | »This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
|
|
dRxL | Skrevet 30/10-04 19:19, rettet 30/10-04 19:25 | Har lige gjort som du foreslog RJK, men i xslt så det svarer til at have 1 framesæt per profil.
Frugten af mit arbejde kan ses ved at gå til http://hum.ku.dk/littvid/ og trykke på ansatte i venstremenu'en. Man skal så vælge en profil fra listen og trykke på "forskerprofil" dette link går til en xslt fil der loader et custom framesæt med den valgte forsker som "main frame" =) | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|