X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lidt hjælp til ebay søges...

Svar
dchangdchangSkrevet 30/06-04 20:55 
For ca. 1½ måned siden vandt jeg en auktion på 17 nes-spil på ebay. Jeg betalte et par dage efter. Jeg har stadig ikke modtaget noget og sælger svarer åbenbart ikke tilbage på mine mails. Jeg har betalt med paypal. Kan jeg trække pengene tilbage?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
bootsbootsSkrevet 30/06-04 21:07 
Dét tror jeg ikke. Ikke efter 1½ måned; men du må jo spørge din bank - tror bare der er gået for lang tid...

Jeg bestilte en bunke skins fra en butik i USA og betalte med Paypal. Da jeg ikke havde hørt fra dem 1 måned efter, forsøgte jeg af få pengene tilbage fra Paypal (-der er en bestemt formular man skal udfylde), og da opdagede jeg samtidig, at dét skal man gøre SENEST en måned efter betalingen. Heldigvis for mig, gjorde jeg det den sidste dag før fristen udløb; men jeg regnede ikke med at se mine penge igen. Der gik ca. 1 uge, og så stod pengene pludselig på min bankkonto. Samtidig modtog jeg en mail fra Paypal, der forklarede at firmaet ikke kunne levere varen. Heldigt.

Men prøv alligevel, det koster jo ikke noget...
Held og lykke med det.
dchangdchangSkrevet 30/06-04 21:13 
Kan jeg evt. få banken til at gøre det eller?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 30/06-04 23:34 
Jeg trak en gang en betaling tilbage via banken efter ca. 6 måneder. Det kan sagtens lade sig gøre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 30/06-04 23:47 
Havde du noget dokumentation eller forklarede du dem bare situationen?
Wired NickyWired NickySkrevet 30/06-04 23:48 
Det er sjovt at du beskriver situation på den måde, fordi jeg er bange for at jeg i øjeblikket er på vej ind i en lignende sag på eBay. En sælger med en rating på over 800 som ikke vil svar på mine mails efter at jeg har betalt (via Nochex).

Det er første gang det er sket for mig, i de snart fem år jeg har brugt eBay. Jeg forstår det ikke.
Lunch is for wimps.
dchangdchangSkrevet 30/06-04 23:51 
Det er også lidt mærkeligt for sælgeren havde mange handler, og gode feedbacks, bag sig. Og det er småpenge det drejer sig om. I kan se prøve at se handlen her:

Ahh push it...
dRxLdRxLSkrevet 01/07-04 10:32, rettet 01/07-04 10:32 
dchang>

Havde du noget dokumentation eller forklarede du dem bare situationen?

Jeg havde ikke dokumentation for at jeg ikke havde modtaget varerne (hvilket i sagens natur er vanskeligt ;-)) men de kunne jo godt se at pengene var trukket fra min konto.

Problemet i dit tilfælde er vel bare at pengene er betalt via paypal, og så er det dem der mister pengene hvis du får banken til at annulere overførselen. Det rigtige sted at henvende sig er nok paypal.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig