Darken | Skrevet 03/07-14 00:25 | Ville lige skabe lidt opmærksomhed omkring denne titel. Er du da åndsvag hvor er jeg imponeret.
Jeg købte det under Steam Summersale fordi jeg fandt level designet æstetik .. behageligt? Ved ikke lige hvorledes man bedst udtrykker det på dansk, men på engelsk er det noget i stil med aesthetically pleasing to the eye. Og nu da jeg er kommet igennem de to første levels, skiftes jeg til at blot at nyde synet og sidde og ønske at spil producenter i andre genre ville få "lidt" inspiration. Et FPS eller en Dark Souls klon? Ja tak!
Der er en eller anden "worm" i traileren som også er start-scripted intro hvor man ikke kan gøre noget. Men det er IKKE et suvival-horror-løb-dig-selv-ihjel-spil (dog er der en fin åndedræts mekanik). Det er rent atmosfærisk og man kan tage sig den tid man har lyst. Platform exploration, som ikke er super svært, puzzle-delen er ret simpel, man rør noget lys som så bevæger sig og enten er det tids baseret (hvor man skal time løb/hop), eller også bare noget skygge manipulation. (dog er jeg stødt på en led blindgyde bestående af en uendelig trappe, deeen tog lidt tid), men det bliver nok svære senere hen.
Det er meget lineært, det er ikke altid man lige kan se hvor man skal hen, men følger man lysene, eller ruten er det typisk den rigtige vej. MEN det er selve rejsen der oplevelsen.. Hvis der er nogen af jer der har tænkt jer at prøve det, så anbefaler jeg lige i starten af level 2 "Going Down" at hoppe ud over kanten med vilje.. og nyde synet.
NaissanceE | "Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
|
|