1951. |
|
Sjovt og meget anderledes spil. Har sine fordele og ulemper. Alt i alt et godt spil, der dog er blevet forbedret en smule til NDS. |
Wikzo |
17 |
6,4/10 |
1952. |
|
God stemning og historie. Fine gåder og gode touch-screen muligheder. Baggrundsmelodierne er meget atmosfæriske. Lidt for kort og nogle gange for nemt. |
Wikzo |
4 |
6,4/10 |
1953. |
|
it's never been so much fun... WAR!" Cute og underholdende. Et spil der havde en uforglemmelig humor og fint gameplay. Står stadig skarpt i min hukommelse, mest grundet nostalgi. |
la0s |
4 |
6,4/10 |
1954. |
|
Jeg vil så gerne elske Castlevania men det er utroligt svært at holde af. Konstante opbrud i historien, usynlige vægge og frustrerende elementer trækker kraftigt ned. Det er dog et hamrende flot spil. |
Hulle |
4 |
6,4/10 |
1955. |
|
Okay op følger, men langt fra perfekt. Hvor 1eren tvang en til hand-to-hand combat, går der skydespil i denne, hvilket er et minus. Rodet historie, hvis man ikke har spillet 1eren. |
- |
4 |
6,4/10 |
1956. |
|
Et sjovt og actionfyldt (underdrivelse) 2D-spil, som kan være godt til afveksling fra div. 3D titler. Udfordrende at komme igang med hvilke kan underkue nybegyndere, men det er ikke umuligt at lære. |
The Dane |
4 |
6,4/10 |
1957. |
|
Marginalt bedre end 1'eren - Historien er bedre og det samme er AI'en. Grafik og lyd skuffer ikke. |
enfen |
4 |
6,4/10 |
1958. |
|
Var en ganske god Fifa-udgave, men blev desværre lidt kvalt i egne problemer, og PES' totale overlegenhed. |
Cronoss |
4 |
6,4/10 |
1959. |
|
GV er et svært spil og hviler i sig selv ved dette faktum. Kontrollen er uortodoks men forfriskende og kan man leve med et noget repetetivt gameplay, gemmer GV på en unik oplevelse. |
holmenkolmen |
4 |
6,4/10 |
1960. |
|
Ganske godt rollespil, da det kom, men jeg havde forventet mere. Mister flere gange tempo, hvilket både kan være stemningsfuldt og dræbende kedeligt. |
Wehner |
4 |
6,4/10 |
1961. |
|
2.5D ældes ikke med ynde. Forvirrende dybdefornemmelse hæmmer sammen med korte og for få baner. Ingen waggle er en kærkommen sjældenhed. |
quad |
4 |
6,4/10 |
1962. |
|
Spillet er hvad det er - et sæt pinball baner med Metroid tema og en rumble gimmick. Men med det sagt er det veldesignet, og man bliver godt underholdt... i noget tid. |
phoenixdk |
4 |
6,4/10 |
1963. |
|
Hæderligt bilspil. Fin grafik, der dog lider af meget stutter, hvis Dolby Digital er aktiveret. Det bliver en smule trivielt at køre de samme løb igen og igen med forskellige biler. |
enfen |
4 |
6,4/10 |
1964. |
|
Står ikke distancen og bliver hul og usigende. Det var en perle dengang, men i mangel af bedre. Man skal selvfølgelig heller ikke være for hård, men ingen klassiker. |
la0s |
4 |
6,4/10 |
1965. |
|
Dette er Ridge Racer præcis, som vi kender det. Flot og flydende grafik samt god online-del. |
Sephiroth |
4 |
6,4/10 |
1966. |
|
Rigtig fedt strategi-spil med et godt alternativt-WWII tema. De eneste minuser er at man ikke kan springe cutscenes over når ens tropper bruger special attacks. |
Darkbeat |
4 |
6,4/10 |
1967. |
|
Grundlæggende samme styrker og svagheder som 1'eren. Kamera er flere steder helt umuligt at få til at vise hvad man ønsker og bestemte platformssegmenter er ikke veludførte. Spilbart og charmerende. |
quad |
4 |
6,4/10 |
1968. |
|
En god, men ikke særligt ambitiøs opfølger til RSII. For mange missioner er for korte eller usammenhængende. På plussiden kan nævnes en forrygende Speeder Bike mission samt de 3 originale arcadespil. |
Michael_ |
4 |
6,4/10 |
1969. |
|
Man graver og graver, for at finde guld, så man kan købe udstyr til at grave lidt mere. Jeg tror ikke jeg forstod det. Det var steneren, men heller ikke ligefrem dårligt. |
Konsolkongen |
4 |
6,4/10 |
1970. |
|
Veludført og varieret tetris-oplevelse. Mange nye og kvalitetsmæssigt gode modes, der giver lang levetid. Fantastisk i multiplayer. |
seeberg |
4 |
6,4/10 |
1971. |
|
Remaster med et teknisk TR:Legends filter oveni. Stemningen af Indiana Jones vejer tungt når andre tekniske småting irriterer. Gode logiske gåder og forbavsende lidt backtracking. |
Per S |
4 |
6,4/10 |
1972. |
|
Underholdende spil, og helt som man kan forvente af et klassisk Tomb Raiderspil. Klart bedre end de seneste i serien, men stadig ikke noget fantastisk spil. |
Sumez |
4 |
6,4/10 |
1973. |
|
Hvis man er med på spillets helt absurde historie, så er TC en lille spilperle alle der ejer en DS bør eje. Nok det DS-spil med den mest naturlige brug af (velfungerende) touch-elementer. |
KristensenSoU... |
4 |
6,4/10 |
1974. |
|
Måske det æstetisk mest abstrakte spil, indenfor nyere tid. Gameplay'et er hudløst simpelt, men også underholdende. Kan anbefales til alle der elsker musik-spil og innovativitet. |
millennium |
4 |
6,4/10 |
1975. |
|
Halvdelen af spillene er fungerende partyspil, den anden halvdel er ligegyldige. Ingen af dem demonstrerer nogen særlig interessant brug af Wiimoten. |
Sumez |
12 |
6,4/10 |
1976. |
|
Strengt lineært, men super intens spiloplevelse. Det mest vellykede film-spil i nyere tid. Lidt grafisk slow-down, men underholdningsværdien er ganske enkelt upåklagelig. |
millennium |
15 |
6,4/10 |
1977. |
|
Så charmerende at man straks fatter sympati for spillet. Det holder ikke hele vejen igennem, hvor man trættes af de mange gentagede gøremål. Samtidigt er det lidt for simpelt. |
Bede-x |
15 |
6,4/10 |
1978. |
|
En interessant kombination mellem hjernevridende puzzles og en visual novelle. Historien er interessant, men der går lige vel meget deus ex machina i den til slut. |
Nuclear Deter... |
7 |
6,4/10 |
1979. |
|
Ligesom forgængeren er spillet i besiddelse af et godt soundtrack, og grafikken er der selvfølgelig skruet lidt op for. Lidt for let, og bliver hurtigt lidt for ensformigt. |
KLT |
7 |
6,4/10 |
1980. |
|
Tematisk ligger det langt fra de normale Mario spil og føles derfor i serie perspektiv særegent. Desværre mangler der detaljer og finesse, mens musikken kunne trænge til mere variation. |
Bede-x |
7 |
6,4/10 |
1981. |
|
Touch & go spiller på alle tangenter de første fem minutter, men så falder fuldstændig til jorden i sin mangel på variation. Sovsekulør har tilføljet større glæde til min hverdag. Overnuttet plat! |
KristensenSoU... |
7 |
6,4/10 |
1982. |
|
Den store fokus på co-op spolerer en del af singlepayer-oplevelsen. Uhyggen er skubbet yderligere i baggrunden, til mere banale men også godt fungerende korridorkampe. |
Nuclear Deter... |
10 |
6,4/10 |
1983. |
|
Sjovt udforsknings-baseret gameplay der føles som en opdatering af Prince of Persia-formlen. Desværre betyder meget lange og ensformige baner at det kører træt før det når slutningen |
Sumez |
10 |
6,4/10 |
1984. |
|
Spillet fik muligvis alt for høje karakterer ved udgivelsen, men det er faktisk et ekstremt godt platformspil. Desværre er det en smule kort, og alt for nemt. Der er for lidt at komme efter. |
Sumez |
13 |
6,4/10 |
1985. |
|
Super uhyggelig stemning, men forbavsende lidt gys. Bundsolid FPS med begrænset opfindsomhed, men til gengæld masser af god action, når man først forstår, hvordan spillet vil lege. Lækkert lyddesign. |
KillerBean2 |
8 |
6,3/10 |
1986. |
|
Grundlæggende sjovt omend man irriteres hvis styringen ikke lykkedes i sine "gæt" på hvad man vil og når de samme missioner gentages flere gange i træk.Kunne med fordel være kortere og mere farverigt. |
Bede-x |
8 |
6,3/10 |
1987. |
|
En virkelig god oplevelse, der ganske enkelt er for kort |
JAA |
8 |
6,3/10 |
1988. |
|
Spillet der om noget demonstrede det farlige og flygtige begreb "multimedia". Dengang betød det at gameplayet måtte stå tilbage. Spillet har ingen interesse i dag, udover den historie. |
la0s |
5 |
6,3/10 |
1989. |
|
Hvis ikke andet er dette spil stort og nyskabende. Desværre er det ikke nok til også at blive godt. At gøre det samme et par gange sammen med til tider høj sværhedsgrad fjerne langsomt lysten hertil. |
The Dane |
5 |
6,3/10 |
1990. |
|
(Series X) Den lettere mislykkede udgivelse til trods, er der tale om et omfattende og meget underholdende spil. Skyderiet især er noget af det bedste jeg har prøvet. |
Naiera |
5 |
6,3/10 |
1991. |
|
En lækker arkaderæser. Med sine vanvittige hop og gode fartfornemmelse, formåede spillet at tage mig med storm. Trods et par timers morskab, er multiplayer dog mangelfuld, hvilket trækker ned. |
Hulle |
5 |
6,3/10 |
1992. |
|
Puzzle når det simplest. Ikke at de 100 puzzle er nemme, men præsentationen er skrabet for enhver form for grafisk lir. Ikke at det gør noget, for Polarium underholder alligevel. |
Hulle |
5 |
6,3/10 |
1993. |
|
En på alle måder skuffende efterfølger til den glimrende toer. Singeplayer er meget ensformigt og langtrukkent, online multiplayer er dog glimrende. Grafisk imponerende. |
Konsolkongen |
5 |
6,3/10 |
1994. |
|
Det bedste af Segas Disney platformsspil til Mega Drive, men set i et større genre perspektiv er der ikke de store overraskelser. Opbygningen går en fin linje mellem nedladende og hyggelig. |
Bede-x |
5 |
6,3/10 |
1995. |
|
Dyster stemning krydret med skæv humor, bliver serveret i en triviel fortælling, med tekniske irritationer. Kamp + level design er varierende og upgrade-systemet er tilpas. Flot med æstetiske briller! |
- |
5 |
6,3/10 |
1996. |
|
Sød platformer, der efterhånden begynder at ældes mere end godt er. Styring og kamera er uacceptabelt, men charmen og udforskningselementet trækker op. |
quad |
5 |
6,3/10 |
1997. |
|
Et ok platform spil. Det er dog ret nemt og også meget hurtigt gennemført. Ikke et spil jeg behøver at gennemspille igen. |
Daneren |
5 |
6,3/10 |
1998. |
|
Nok det mindst populære Zeldaspil, men det har uden tvivl haft en stor betydning for RPG-Platform-genren. Her er en kæmpe verden at udforske. |
Sumez |
5 |
6,3/10 |
1999. |
|
Et solidt spil, men ikke særlig bemærkelsesværdigt. Disney-spil må have været rutine-arbejde for Capcom på dette tidspunkt, og Virgin's MegaDrive-spil fremstår langt mere kreativt til sammenligning |
Sumez |
12 |
6,3/10 |
2000. |
|
Et solidt spil, men ikke særlig bemærkelsesværdigt. Disney-spil må have været rutine-arbejde for Capcom på dette tidspunkt, og Virgin's MegaDrive-spil fremstår langt mere kreativt til sammenligning |
Sumez |
12 |
6,3/10 |