551. |
|
Et af mine absolutte yndlingsspil gennem tiderne. Det tager eksisterende elementer fra andre spil og bruger dem til at fuldstændig revolutionere genren til en klassiker helt uden lige. |
03/03-05 |
10/10 |
552. |
|
Spillet der bragte serien/genren tilbage. Det beviste at der stadig er masser af kraft i 2D spil. Det adskiller sig fra de andre i serien ved at have rigtig lang holdbarhed. |
03/03-05 |
8/10 |
553. |
|
Et af de første platformspil med RPG elementer. Hele spillet er én stor platformverden, man kan gå frit omkring i, hvilket er fedt, men gameplayet halter lidt bagefter. |
03/03-05 |
6/10 |
554. |
|
Et fantastisk platformspil, der på trods af sin simplicitet formår at underholde hver eneste gang. Der er utroligt mange baner, og at mestre spillet kræver en uhyggelig grad af indlevelse. |
03/03-05 |
7/10 |
555. |
|
Ikke noget fantastisk spil, men det har visse unikke kvaliteter, og Kain's monologer er virkelig med til at fastholde stemningen. |
03/03-05 |
6/10 |
556. |
|
Ikke noget fantastisk spil, men det har visse unikke kvaliteter, og Kain's monologer er virkelig med til at fastholde stemningen. |
03/03-05 |
6/10 |
557. |
|
Det eneste 3D platformspil, der formår at udfordre Mario 64. Spillet er ikke videre originalt, men utroligt velgjort og fængende. Det bliver faktisk ikke meget bedre indenfor den genre. |
03/03-05 |
8/10 |
558. |
|
Hvor mange shooters har været temmelig strømlignede, adskilte Axelay sig klart, og står derfor i min bog som forfader til sene klassikere som Radiant Silvergun og Ikaruga. |
03/03-05 |
7/10 |
559. |
|
Et spil, der går ud på at besøge sine naboer. Det er da herligt. Konceptet er fedt og addictive, uden at være tidsrøvende, men det er desværre meget begrænset hvad man faktisk kan i spillet. |
03/03-05 |
7/10 |
560. |
|
Muligvis det mest oversete spil nogensinde. Meget mere end ICO. Det er en perfekt blanding af japansk RPG-gameplay, humoristisk amerikansk Adventure samt Ion Storms unikke og flotte atmosfære. |
03/03-05 |
8/10 |
561. |
|
Nok det bedste af de "klassiske" Castlevania-spil overhovedet. Spillet repræsenterer det absolut ypperste, CV-serien kunne præstere, før Symphony Of The Night revolutionerede den. |
03/03-05 |
9/10 |
562. |
|
Gameplayet er ligeså originalt og besynderligt som selve stilen. En underholdende shooter, men mest af alt interessant pga. de bizarre fjender. Et must for enhver, der holder af japanske særheder. |
03/03-05 |
6/10 |
563. |
|
Faktisk et enormt godt platformspil. Interesserer man sig for genren, er det uden tvivl værd at prøve. |
03/03-05 |
6/10 |
564. |
|
Uden tvivl et spilværdigt platformspil, med et tilføjet Sim City-element. Sidstnævnte kunne sagtens have været udviklet meget mere, hvilket havde sikret spillet en noget større plads i spilhistorien. |
03/03-05 |
6/10 |
565. |
|
Ved første øjekast et sjovt, flot og varierende platformspil. Desværre viser det sig hurtigt at være EKSTREMT kedeligt. Spillets eneste kvaliteter er den flotte grafik og gode atmosfære. |
03/03-05 |
3/10 |
566. |
|
Hele spillet igennem prøvede jeg at overbevise mig om at det var godt. Men det er bare et ELENDIGT eksempel på et adventurespil der bæres frem af kedelige brainbenders. Slutbossen er fire-på-stribe... |
03/03-05 |
3/10 |
567. |
|
Gameplaymæssigt det allermest avancerede FF-spil. Spillet er delt op i to dele. Først en "interaktiv film", der er ALT for lineær, men derefter åbnes op for spillets virkelige kvaliteter. |
03/03-05 |
9/10 |
568. |
|
Jeg indrømmer at jeg undervurderede FF8. Det har faktisk mange rigtig gode idéer. Når spillet alligevel er skuffende, skyldes det faktisk kun enkelte bagateller. |
03/03-05 |
7/10 |
569. |
|
Jeg indrømmer at jeg undervurderede FF8. Det har faktisk mange rigtig gode idéer. Når spillet alligevel er skuffende, skyldes det faktisk kun enkelte bagateller. |
03/03-05 |
7/10 |
570. |
|
Jeg er ikke meget for det nye striker-system, men kampsystemet er godt som altid, og de nye figurer er for det meste fede at spille som. |
21/01-05 |
8/10 |
571. |
|
Selvom det er lidt for nemt, og overstået meget hurtigt, er Day of the Tentacle efter min mening det bedste adventurespil, der er lavet. Humoren alene har stor betydning. |
21/01-05 |
8/10 |
572. |
|
Det første spil, der faktisk skræmte mig. Men spillets puzzles er dårlige, og går som regel bare ud på at gætte hvor man nu skal hen for at se det næste videoklip. Udmærket, men ikke særlig godt. |
21/01-05 |
5/10 |
573. |
|
Udmærket "klik-på-alt"-adventurespil. Hæver sig op over massen med et charmerende look, plat humor og en flot fortalt historie. |
21/01-05 |
6/10 |
574. |
|
Absolut et genialt og hysterisk morsomt adventurespil, der revolutionerede genren og stadig i dag viser vejen. |
21/01-05 |
8/10 |
575. |
|
Sjovt "spil" med udgangspunkt i Monty Pythons fantastiske spil. Selvom det grundlæggende er et adventurespil med små minigames, er der egentlig primært tale om en typisk interaktiv fortælling. |
21/01-05 |
5/10 |
576. |
|
Enorm forbedring siden SNES-versionen. Kontrollen og de andre irritationsmomenter er næsten helt væk, og nye, knap så irriterende områder, er tilføjet. Spillet er stadig ikke genialt, men ganske godt. |
21/01-05 |
5/10 |
577. |
|
Noget af det flotteste grafik på SNES overhovedet. Desværre er spilkontrollen sløset, designet er dårligt, og der er alt for mange irritationsmomenter. Stemningen er dog helt i top. |
21/01-05 |
4/10 |
578. |
|
Sikkert et ganske udmærket spil, men kvaliteten fra de tidligere X-spil, er forsvundet fuldstændigt. Spillet er bygget forvirrendea op, og banedesignet er intetsigende. |
21/01-05 |
5/10 |
579. |
|
Utroligt fængende Platform/RPG-hybrid. Kampsystemet er, med elementer fra begge forgængere, intet mindre end revolutionerende. Konceptet udnyttes dog langt fra nok! |
21/01-05 |
7/10 |
580. |
|
Flot og farverigt adventurespil, der sikkert er et hit for de mindste. Har man store krav til sine spil, vil man dog nok kede sig ihjel. |
21/01-05 |
4/10 |
581. |
|
JSRF har fået et utal forbedringer siden forgængeren, desværre har det dermed også mistet alt hvad der havde med udfordring at gøre. Men det er stadig underholdende at slappe af med. |
21/01-05 |
7/10 |
582. |
|
LucasArts laver som altid gode adventurespil, men jeg vil nok mene at The Last Crusade hører til i den lidt tamme ende. Har dog sine charmerende punkter. |
21/01-05 |
5/10 |
583. |
|
Aldrig har et rytmespil skillet ud i så stor grad. Helt igennem perfekt kontrol og genial musik. En stejl, men stort set uendeligt opadgående indlæringskurve gør spillet virkelig unikt. |
21/01-05 |
9/10 |
584. |
|
En meget interessant fighter med en flot stil. Spillet er ekstremt svært og kræver at man er meget inde i det for at have nogen chancer overhovedet. Men for os der ikke er, er det svært at tage fat på |
21/01-05 |
5/10 |
585. |
|
Uden tvivl et fantastisk spændende spil. Er muligvis på højde med forgængeren, men det kiksede skuespil og de lidt dumme puzzles trækker ned. Historien trækker spillet det meste af vejen. |
21/01-05 |
6/10 |
586. |
|
Et af de allerbedste Final Fantasy spil. Hvor det halter lidt efter nogle af forgængerne mht. gameplay, brillierer det med den nok fedeste historie i noget FF spil, dog ikke så imponerende som 6'eren |
21/01-05 |
9/10 |
587. |
|
En forholdsvis lettilgængelighed, og det missionsbaserede system resulterer i fantastiske, håndholdte slag, der aldrig bliver kedelige, så længe man kan udvikle sine figurer. Desværre alt for nemt. |
21/01-05 |
6/10 |
588. |
|
Rigtig god fighter for sin tid. Ikke helt i min smag, men hvis man er til det, er spillet genialt. |
20/01-05 |
6/10 |
589. |
|
Intelligent adventurespil med en fed historie. Slutningen skuffer, og man føler aldrig samme glæde som ved at løse f.eks. Monkey Islands gåder, men The Dig ER et genialt spil. |
20/01-05 |
7/10 |
590. |
|
Indeholder alt hvad man kan vente af en udviddelsespakke. Ville ikke spille Diablo 2 uden dette. |
20/01-05 |
7/10 |
591. |
|
Konceptet er genialt og holdbart, som bevist i efterfølgeren. Men nu om dage vil 1'eren virke langsomt og sløvt, og er derfor ikke nær så spilbart som det har været. Spil Diablo 2 i stedet! |
20/01-05 |
6/10 |
592. |
|
Spillets engine er temmelig forældet, hvilket mærkes tydeligt. Til gengæld er det vistnok det DDR spil til PSX med det største udvalg af sange. Endnu det bedste DDR-køb hvis man skal holde sig til PAL |
20/01-05 |
7/10 |
593. |
|
Fantastisk musik, og imponerende animationer. Men selvom spillet tager udgangspunkt i de samme elementer (fjender, våben, osv.) er der ikke meget CastleVania over spillet, der hurtigt bliver kedeligt. |
20/01-05 |
5/10 |
594. |
|
Et spil, der skal spilles udelukkende for at få den komplette historie om Kain. Gameplayet er alt for ensformigt, og de puzzles der skal løses for at bane vejen frem er kedelige og dumt designet. |
20/01-05 |
4/10 |
595. |
|
Veludført og sjovt i teorien. Men for småt og lineært i forhold til den stil spillet lægger op til, og historien er mange steder direkte til grin. Desuden mange træge områder og designmæssige bøffer. |
20/01-05 |
6/10 |
596. |
|
Ico uden magien. Sands of Time er et frygteligt godt spil, men bliver i længden til en ensformig, lineær oplevelse. Jeg savner elementet af udforskning og de udfordrende gåder fra forgængerne. |
19/01-05 |
6/10 |
597. |
|
Puyo Puyo var lige fra starten den bedste Tetris-klon på markedet og har været det lige siden. De nyeste spil i serien har intet på etteren, der i mine øjne lever længere end Tetris selv! |
16/01-05 |
7/10 |
598. |
|
Et fantastisk spil. Fuldt af veludtænkte detaljer og perfekt banedesign. Det eneste, der virkelig tæller ned er at spillet er en temmelig kort fornøjelse og efterlader en sulten efter mere. |
16/01-05 |
7/10 |
599. |
|
Et finpudset SS3. Dog ikke forbedret nok til at gøre den store forskel. Hvor SS3 var for svært i single player, er 4'eren alt for nemt. Men som vs. spil er det stadig en uovertruffen oplevelse! |
14/01-05 |
8/10 |
600. |
|
"Spirituel" efterfølger til Galaxy Fight. Stilen er ændret drastisk, og spillet er betydeligt lettere end "forgængeren". Det fjerner klart noget af charmen, men gør spillet mere spilbart. |
14/01-05 |
5/10 |