51. |
|
Utroligt habilt action-RPG, især for sin alder og platformen. Måske lige lovlig uoriginalt, og områderne savner variation |
05/11-23 |
6/10 |
52. |
|
Elendigt programmeret spil fuld af irriterende fejl og visuelle glitches. Det grundlæggende sidelæns action-gameplay er sjovt, men udforskning i de ensformige top-down områder er kedeligt |
31/10-23 |
5/10 |
53. |
|
Yderst middelmådigt platformspil der virker habilt ved første øjekast, men aldrig formår at blive mindeværdigt, og lider af flere irritationsmomenter |
31/10-23 |
4/10 |
54. |
|
Medrivende eventyr med sjove påfund og en del "vægt" til det. Åbent nok design til at det føles tilfredsstillende at finde opgraderinger, der også sjældent blot er en "nøgle" der åbner nye områder |
31/10-23 |
7/10 |
55. |
|
Det er intet Bubble Symphony, men alligevel et yderst hæderligt bud på endnu en opfølger til klassikeren med mange unikke påfund der bidrager godt til spillets puzzle-design og udfordringer |
24/10-23 |
7/10 |
56. |
|
Et par gode bosskampe og udmærket styring der i den grad låner fra Mega Man - men elendigt og ensformigt fjendedesign trækker kraftigt ned. Frustrerende snarere end svært |
21/10-23 |
3/10 |
57. |
|
Pragteksempel på et remake! Jeg kan egentlig bedre lide originalens mindre skærm med færre fjender, og nogle af dens bosser, men remaken præsterer på andre områder. Begge to skal opleves! |
19/10-23 |
9/10 |
58. |
|
Imponerende de første par timer, men reduceres drønhurtigt til repetetion, evindelig kedelig dialog, ligegyldige sidequests, og den sædvanlige triple-A tidsspilde |
19/10-23 |
4/10 |
59. |
|
Nogle af de mest tilfredsstillende Cave-skudmønstre, og en "bombe" du ikke bliver straffet for at bruge. Flot for et prerendered spil, og nemt for et Cave-spil, men stadig meget udfordrende! |
19/10-23 |
9/10 |
60. |
|
Føles som 25% af et helt spil. Tre kedelige autoscrollers og et elendigt minigame, kun én rigtig platformer-bane, og den er allerhøjst middelmådig. Produktionsværdien er langt foran resten af spillet |
16/10-23 |
3/10 |
61. |
|
Et af de mere oversete run'n'guns, men fyldt med kreativite og veldesignede udfordringer! Findes i to udgaver, spil den svære af dem :) |
15/10-23 |
8/10 |
62. |
|
Fikser de fleste af problemerne med tidligere Turrican-spil. Mere målrettede baner, men med belønnende udforskning. Én bane fylder en stor del af spillet og trækker meget ned, men ellers ganske sjovt |
05/10-23 |
6/10 |
63. |
|
Indenfor cinematiske AAA FPS-spil er dette et af de klart bedste, men gameplay virker konsekvensløst og enormt nemt selv på Hard. Spillets begejstring for krig og militær er også et kraftigt turn-off |
05/09-23 |
6/10 |
64. |
|
Bliver først rigtigt udfordrende på loop 2, men har faktisk mange gode idéer der udvikler godt på konseptet fra Rush'n Attack. Lidt mindre forudsigelige fjender, og det ville have været en klassiker |
30/08-23 |
7/10 |
65. |
|
Figurerne er stadig gode, men der går 40-50 timer inden historien går i gang, og indtil da vader man bare planløst rundt i områder man allerede har besøgt. |
16/08-23 |
6/10 |
66. |
|
Sjovt spil, men platforming virker sværere end det burde.Shopsystemet gør at når først det går skidt, er det svært at komme ovenpå igen, men belønner gode spillere |
27/07-23 |
6/10 |
67. |
|
God balance mellem et utal af våben og evner, hvor alting virker som om det har et formål. Udfordrende uden nogensinde at være svært, og med flere mindeværdige bosser. |
27/07-23 |
8/10 |
68. |
|
Utroligt godt puzzle-design og flot produktionsværdi. Humoren er passende, men prøver ofte lidt for hårdt, og er aldrig voldsomt morsom. Men spil det til PC i stedet for konsol hvis du kan |
20/07-23 |
6/10 |
69. |
|
Det bedste Metal Slug-spil, og en milepæl indenfor genren. Forbedret på alle måder over 1'eren, og tiden brugt i tanken føles ikke længere som spild. Sidste bane trækker virkelig tænder ud! |
20/07-23 |
8/10 |
70. |
|
Fin shooter, bærer præg af samme formel som næsten alle Compile's andre spil. Alt for langt i forhold til hvor meget udenadslære det lægger sig opad |
20/07-23 |
6/10 |
71. |
|
Super fornøjelig old-school metroidvania. Ikke helt så gennemført som Dragon's Trap, men er man fan af denne type spil er det svært at komme udenom |
20/07-23 |
6/10 |
72. |
|
Til tider lidt anstrengende at spille, men trods alt en sjov idé med det skiftende perspektiv. Lever højt udelukkende på spillets selvironiske humor, hvilket til gengæld også er bemærkelsesværdigt |
17/07-23 |
6/10 |
73. |
|
God klassisk action platformer. Starter meget nemt, og bliver til en lodret mur når du når slutbossen. Stort potentiale, men i sidste ende en smule mangelfuldt |
17/07-23 |
6/10 |
74. |
|
Dårlig styring, ekstremt unfair banedesign, og trægt tempo der hele tiden brydes op af bonusrum. |
07/07-23 |
3/10 |
75. |
|
Langt værre end originalen. Banedesignet er kedeligt og uinspireret, alt for mange autoscrollers hvor man bare sidder og venter. |
07/07-23 |
4/10 |
76. |
|
Sjovt spil med en fantastisk kælen for detaljerne. Men som i alle senere Kirby-spil, eksisterer de fleste mekaniker for helt at forbigå de fleste af spillets udfordringer, der derfor er alt for nemt |
07/07-23 |
6/10 |
77. |
|
Nok en af de bedre Snow Bros-kloner. Kræver en del udenadslære for at maksimere score på alle banerne, men det er rimelig typisk for denne genre |
07/07-23 |
7/10 |
78. |
|
Velfungerende beat'em up, især efter Konami standarder, men bliver ensformigt, og lider under SNES'ens typiske problem med for få samtidige fjender. Bosskampene er også generelt ringe |
06/07-23 |
6/10 |
79. |
|
Samme sløsede gameplay, nu med flottere grafik og en marginalt mere spændende verden |
06/07-23 |
5/10 |
80. |
|
Sjovt udforsknings-baseret gameplay der føles som en opdatering af Prince of Persia-formlen. Desværre betyder meget lange og ensformige baner at det kører træt før det når slutningen |
06/07-23 |
6/10 |
81. |
|
En sjov men meget kort platformer med et bizart præmis og twist-slutning. |
06/07-23 |
5/10 |
82. |
|
Nok den eneste gang et "byg-dit-eget-spil"-spil virkelig er lykkedes, da editoren faktisk føles som en leg i stedet for rent arbejde. Mulighederne er meget større end man først skulle tro |
06/07-23 |
8/10 |
83. |
|
En forbedring over 1'eren, da spillet i større grad opfordrer til at udforske og finde hemmeligheder, men desværre stadig alt for kort og nemt. |
06/07-23 |
6/10 |
84. |
|
Et spil der nok aldrig bliver kedeligt at udfordre vennerne i. Simpelt men hektisk gameplay! |
04/07-23 |
7/10 |
85. |
|
En perfektion af hvad et Tomb Raider burde være. Kreativt banedesign vender (bogstaveligt talt) ting på hovedet når du mindst venter det, og skaber en uforlinelig oplevelse af at være på eventyr |
04/07-23 |
8/10 |
86. |
|
Et open world beat'em up RPG lyder måske godt på papiret (???), men resultatet bliver at kamp er nemt og ensformigt, og man farer vild hele tiden |
04/07-23 |
4/10 |
87. |
|
Den bedste type spil, der ikke laves nok af. Level design synes dog lidt sløset, og kontrasten mellem at være fuldt opgraderet eller ej er alt for voldsomt. Kan kun se frem til remaken! |
04/07-23 |
6/10 |
88. |
|
Et "lavbudget" sidespring mellem de store 3D-titler, nu også i 3D. Selvom spillet er slået mindre stort op, formår det stadig at byde på et væld af sjove kreative indslag, og ser utroligt flot ud! |
04/07-23 |
8/10 |
89. |
|
Slægter spilmekanisk SOTN på så kraftigt at det er svært ikke at sætte pris på. Men mangler "magien" og lider kraftigt af så mange tekniske udfordringer at det føles som om det er ved at styrte sammen |
04/07-23 |
7/10 |
90. |
|
Nok stadig det bedste spil i serien. Hyggeligt retssalsdrama med en historie der bliver bedre når alle brikkerne falder på plads til sidst! |
04/07-23 |
7/10 |
91. |
|
Metroid uden det centrale element der gør serien til noget særligt. Hvorfor? |
04/07-23 |
5/10 |
92. |
|
Spillet der gjorde collectathon til et skældsord. Den forcerede backtracking på alle baner i spillet er ufatteligt træg og irriterende, man forundres over hvad Rare havde forestillet sig. |
04/07-23 |
4/10 |
93. |
|
Nok det bedste spil i serien, på godt og ondt. Gør ikke noget særligt unikt, men har en god hyggelig stemning, og metroidvania strukturen er gennemført |
04/07-23 |
7/10 |
94. |
|
I bund og grund et moderne FMV-spil, hvor man sjældent har mulighed for at gætte konsekvenserne af de valg man tager. I forhold til det, er Until Dawn egentlig sluppet meget fint fra det |
04/07-23 |
6/10 |
95. |
|
Fint gameplay og utroligt flot grafik, men føles virkelig som om det mangler noget. Var det måske planen at have en metroid-agtig overworld, som blev skrottet pga tidspres? |
04/07-23 |
6/10 |
96. |
|
Medrivende verden og figurer det for alvor adskiller det fra næsten alt andet i genren, især for sin tid. Sjældent har jeg spillet et RPG der giver mig decideret lyst til at snakke med alle NPC'erne |
04/07-23 |
8/10 |
97. |
|
Sjove modes, god produktionsværdi, absolut ingen udfordring da man utroligt nemt kan spille for evigt uden nødvendigvis at være specielt god til Tetris. |
04/07-23 |
4/10 |
98. |
|
Hyggeligt og spændende eventyrspil af en type der meget sjældent bliver lavet længere. |
04/07-23 |
8/10 |
99. |
|
Lider af det klassiske problem hvor resten af spillet bliver alt for nemt nemt så snart man har block pass og remote trigger. Der er lidt at gå efter ift. score-systemet men det er ikke specielt sjovt |
04/07-23 |
6/10 |
100. |
|
Mere af det samme, men uden encounters på kortet, det gør at spillet føles tomt. Som etteren et godt spil, men alt for kort. |
04/07-23 |
6/10 |