101. |
|
Meget typisk vestlig tilgang til "run'n'gun". Designet omkring flere våben end du kan nå at bruge, en overflod af checkpoints, og du bruger sværdet mere end du kommer til at røre en skyder. |
22/05-23 |
6/10 |
102. |
|
Mindre fokuseret end 1'eren. Mange sjove baner, men helt uden den samme arkade-agtige udfordring i at nå 100%, i stedet er mange af spillets hemmeligheder bare irriterende uintuitive |
22/05-23 |
6/10 |
103. |
|
Virkelig sjov krydsning mellem puzzle og action, der kun skraber overfladen af sit eget potentiale. Især bosserne er langt bedre end NES-udgaven, og 1CC er lettilgængelig for begyndere |
09/05-23 |
7/10 |
104. |
|
Synes trivielt og derivativt selv for sin tid og 3D-perspektivet virker ofte upræcist. Men banerne er solidt designet og det føles ekstremt tilfredsstillende at gå efter en perfekt score i hver af dem |
08/05-23 |
8/10 |
105. |
|
Fattigmands-Undertale tilsat en meget mere alvorlig historie, der er bevægende når den fungerer, men fremstår umoden resten af tiden. "Gameplay" er primært kosmetisk, så væbn dig med tålmodighed |
03/05-23 |
6/10 |
106. |
|
Mange sjove idéer virker kun delvist udført. Man forbarmer sig da det tydeligvis er et lille indie-spil med begrænsede resourcer, men savner stadig mere af de ting spillet gør godt! |
03/05-23 |
6/10 |
107. |
|
Fantastisk gennemført leveldesign går til spilde i et spil hvor øjebliks-gameplayet er repetitivt og irriterende. Dårligt designede fjender, samt tilbagevendende kloak-baner trækker kraftigt ned |
03/05-23 |
4/10 |
108. |
|
Meget simpel stop-and-go platformer designet primært omkring fælder der varierer fra sjove til uinspirerede, ligesom sværhedsgraden også svinger voldsomt mellem frustrerende og "alt for nemt" |
16/03-23 |
5/10 |
109. |
|
Hvis man kan leve med spillets insisteren på aldrig at udfordre spilleren, er der stadig rigtig mange sjove og kreative påfund der gør Triple Deluxe til et af de sjoveste Kirby-spil jeg har prøvet |
09/03-23 |
7/10 |
110. |
|
Herlig stemning, kreativt design fyldt med sjove idéer. Det er utroligt så meget arbejde der er lagt i det spil i forhold til hvor lidt der er lagt i intuitiv styring eller gennemtestet banedesign |
02/03-23 |
4/10 |
111. |
|
Flot fokus på at gå i en ny retning og rette op på de ting Doom 2016 manglede. Mere udfordrende og mere tilfredsstillende. Spillets dybde læner dog meget op ad de evner man unlocker undervejs |
02/03-23 |
8/10 |
112. |
|
Overraskende gennemført spil. Desværre er andelen af reel platform-gameplay relativt lille, og spillet stopper ligesom man føler det er kommet i gang. Når det er godt er det dog rigtig godt |
02/03-23 |
7/10 |
113. |
|
Meget hyggeligt throwback-FPS, brillierer på spændende områder, men selve gameplayet bliver drønhurtigt trivielt og ensformigt. Ikke på niveau med Doom og Quake, men en fin hyldest til begge |
06/02-23 |
6/10 |
114. |
|
Vinder hånden på hjertet flere point på den fantastiske præsentation, men bag den gemmer sig også en ganske kompetent run'n'gun boss rush |
05/02-23 |
8/10 |
115. |
|
Hæderligt eksempel på en klassisk action platformer, selvom timingen på alting føles lidt sært. Mangler en sidste bane med ordentlig udfordring. |
05/02-23 |
6/10 |
116. |
|
Meget hyggeligt point n click, uden reelle puzzles. Prøver at være et detektivspil, men forærer dig løsningerne |
05/02-23 |
5/10 |
117. |
|
Mekanisk kikset, og kortspil-baserede bosskampe er enormt træge. Kan være underholdende når man vænner sig til det, men er næppe værd at beskæftige sig med for de fleste |
24/01-23 |
4/10 |
118. |
|
Det rene skrald. Et shoot'em up der ikke har nogen forstand på hvad der gør genren sjov at spille. |
23/01-23 |
3/10 |
119. |
|
Ægte destilleret run'n'gun som jeg sjældent har set gjort bedre. Alle fjender og udfordringer er designet med uhyggelig ekspertise, og lægger ikke fingre mellem på de højere sværhedsgrader. Must play! |
18/01-23 |
8/10 |
120. |
|
Hyggelig idé der formår at blande meget forskellige oplevelser til ét spil. Desværre lever det ikke altid helt op til sine egne ambitioner, og føles som om det burde have været meget mere substantielt |
18/01-23 |
6/10 |
121. |
|
Til tider så dragende og nervepirrende som en god dungeon crawler skal være. Men spillets mekaniker er ikke særlig interessante, og det bliver hurtigt super ensformigt. Irriterende, snarende end svært |
17/12-22 |
5/10 |
122. |
|
Meget stemningsfuldt (ingame i hvert fald), og spændende at spille gennem - men gameplay-mæssigt føles det lidt som en undskyldning, og ikke specielt involverende |
17/12-22 |
6/10 |
123. |
|
Når man lige overvinder det kluntede førstehåndsindtryk, er Tombi en fantastisk samling af interaktioner og puzzles i et unikt platformer-miljø. Har aldrig rigtig set andre spil helt som det her |
14/11-22 |
7/10 |
124. |
|
Meget sjovere end man skulle tro for et spil der blot er én lineær sti hele vejen. Føles tilpas arkadeagtigt, og tilfredsstillende at mestre de forskellige baner |
11/11-22 |
7/10 |
125. |
|
Et af de bedste bud på en genre der er kriminelt sjælden på SNES. Sjovt at genspille som de forskellige transformationer (eller helt uden dem!), men desværre er de alle lidt for nemme |
10/11-22 |
7/10 |
126. |
|
Interessant premis, men savner virkelig et gameplay-fokus. Prøver at være både action og puzzle, men ingen af delene er selvstændigt særlig helstøbt, mens vejen gennem spillet alt for lineær |
10/11-22 |
5/10 |
127. |
|
Bemærkelsesværdigt for sin evne til at bygge en mareridtsagtig klaustrofobisk stemning, selvom det nok kun er *delvist* overlagt. Mister lidt pusten når man bliver mere bekendt med mekanikerne bag det |
10/11-22 |
6/10 |
128. |
|
Er enormt optaget af at minde spilleren om seriens egen fortid, men har samtidig ikke meget respekt for hele den genre samme serie respekterer. Hyggeligt, men føles meget ligegyldigt |
05/11-22 |
6/10 |
129. |
|
På alle måder forbedret over del 1. Giver spilleren langt større frihed til at udforske verden på egen hånd og støbe sit eget eventyr, og puzzles og dungeons er ekstra godt designet |
31/10-22 |
8/10 |
130. |
|
Habilt old school DQ-inspireret JRPG med meget charme og sjove puzzles i både byer og dungeons. Gør dog ikke meget for at skille sig ud, og mister en del point på at stoppe brat halvvejs igennem. |
31/10-22 |
6/10 |
131. |
|
Flot og charmerende, men savner fuldstændig flow og action. Prøver mange interessante idéer, men de fleste formår blot at gøre spillet mere trægt at spille, og mange udfordringer er ugennemskuelige |
14/10-22 |
5/10 |
132. |
|
For kort og for nemt, men andet loop hjælper på det. Hektisk kamp mod fjender er højdepunktet, da selve platformdelen er en smule triviel |
07/10-22 |
6/10 |
133. |
|
Hyggelig platformer med mange sjove idéer og unik styring. Men desværre også utroligt buggy og generelt utestet med en ekstremt ujævn sværhedsgrad |
04/10-22 |
5/10 |
134. |
|
Fantastisk actionspil af en klasse SNES'en slet ikke har nok af. Designet på en måde der belønner en aggressiv spillestil og konstant fremad momentum |
03/10-22 |
8/10 |
135. |
|
Bedre gameplay, flottere områder, og langt bedre historie gør 2'eren på alle måder til et meget bedre spil. Lider desværre stadig af stærke problemer med at formulere det moralske tema det prøver på |
03/10-22 |
8/10 |
136. |
|
Utroligt velspillet historie, men præget af klichéer og en moralsk tvetydighed der håndteres så kluntet at det er umuligt at gætte hvad spiller prøver at sige. Kunne også nemt være ca. 7 timer kortere |
03/10-22 |
6/10 |
137. |
|
Bedre end Dread i den forstand at du faktisk har en smule input i hvor du går hen. Men mangler stadig mange af seriens bedste kvaliteter, og flash-counter systemet ødelægger rigtig meget af gameplayet |
20/09-22 |
6/10 |
138. |
|
På baggrund af GB'ens begrænsninger går Metroid 2 på kompromis med selve udforskningskonceptet, men en gennemtænkt struktur gør at det aldrig føles som et kompromis, og spillet er hele tiden spændende |
28/08-22 |
7/10 |
139. |
|
Skarp styring der langt overgår standarden for europæiske platformsspil i 90'erne. Det gør designet af fjender desværre ikke, og spillet kan virkelig blive frustrerende af alle de forkerte årsager |
26/07-22 |
4/10 |
140. |
|
Charmerende, morsomt, og virkelig flot animeret. Men selvom grundidéen er sjov, har spillet svært ved at benytte det til fængende gameplay, især tank-kampene bliver hurtigt ensformige |
20/07-22 |
5/10 |
141. |
|
Man skal virkelig være vild med Inti's stil for at kunne finde noget at holde af her. Belønner spillere der udfordrer sig selv med højere ranking på banerne, men gør intet for at involvere resten |
11/07-22 |
4/10 |
142. |
|
Original, velfungerende vand-shooter der hurtigt bliver enormt hektisk når man når et par etager ind, og alt begynder at ramle sammen om ørerne på en. Et fornuftigt arcade-pace tåler mange ture gennem |
11/07-22 |
7/10 |
143. |
|
Super underholdende platform-skydespil med kvivskarp styring. Savner måske blot lidt udfordring og mere spændende scenarier der ikke bare involverer at tømme al sin ammunition helt hovedløst |
11/07-22 |
6/10 |
144. |
|
Mange sjove og originale påfund hjælper ikke på at helheden mangler, og spillet bare generelt føles rigtig skidt at spille |
04/07-22 |
5/10 |
145. |
|
En fin opdatering af klassikeren, der gør spillet lidt mere substantielt, men dog også uden nogen store tilføjelser. Den nye sidste bane føles som en fornuftig konklusion som originalen manglede |
04/07-22 |
7/10 |
146. |
|
Original tilgang til TPS genren med helt unikke ideer, minder om mobilt skydetelt. Det er sjovt, og wiimote styring styrker det faktisk! Inventory systemet er til gengæld irriterende og konsekvensløst |
20/05-22 |
7/10 |
147. |
|
Som 1'eren, men en overflod af ressourcer gør at man nærmest frit kan pløkke zombier ned som man lyster. Føles mindre presserende, men gør til gengæld godt brug af spændende setpieces |
11/05-22 |
7/10 |
148. |
|
Fantastisk flot og uendelig charmerende. Men et lineært historiefokus gør at det aldrig føles involverende at spille, og historien selv føles som om store dele mangler. Passionen kan dog mærkes stærkt |
11/05-22 |
6/10 |
149. |
|
Når man sætter sig for at planlægge sin rute gennem kortet på den måde der kommer længst med færrest resourcer før man næste gang kan gemme spillet, er følelsen som ingen andre spil. |
24/04-22 |
7/10 |
150. |
|
Masser af medrivende setpieces er spillets ene trækplaster. Prøver man at tilgå det som et spil bliver det hurtigt frustrerende, og pacing er et kæmpe skridt tilbage i forhold til forgængeren. |
22/04-22 |
6/10 |