201. |
|
Fantastisk oplevelse, og en af de bedste fortællinger jeg har set i et spil. Eneste bagside af medaljen er en uheldig historieudvikling der dog først kommer til at have indflydelse på efterfølgeren |
30/08-20 |
8/10 |
202. |
|
Fremragende eksempel på hvor god man kan lave en arkade-port på ellers noget svagere hardware. Det er "beskåret", men formår at være akkurat ligeså underholdende som originalen. |
26/08-20 |
7/10 |
203. |
|
En rigtig fin idé til en opfølgning af "Kung Fu" der på mange måder fungerer bedre end Vigilante, men bukker fuldstændig under pga. spillets komplet mangel på udfordring. Er færdigt på 10 min. |
11/08-20 |
4/10 |
204. |
|
Det tager lang tid før mekanikkerne klikker, men når først de sætter sig fast, er fornemmelsen af at løse de absurd krævende puzzles virkelig som intet andet. Savner dog en bedre pacing. |
05/08-20 |
8/10 |
205. |
|
Fantastisk sjovt spil, der desværre er alt for nemt, ikke mindst fordi man får et utal af ekstraliv hele tiden. Men spillet bæres af en sublim sans for flow og gameplay der ikke kan benægtes. |
05/08-20 |
6/10 |
206. |
|
Super velpoleret platform-brawler med perfekt styring og en virkelig gennemført sans for flow. Ren spilglæde, og lidt af en skjult perle på platformen. |
26/06-20 |
7/10 |
207. |
|
I bund og grund føles det som traditionel arcade platform brawl i den ret kort og lidt nemme ende, men det er virkelig tilfredsstillende at tæske sig vej gennem horder af monstre i en makro-verden. |
24/06-20 |
6/10 |
208. |
|
Solidt level design og helt perfekt styring, spillet demonstrerer virkelig NES-generationen fra sin absolute bedste side. Desværre er spillet enormt nemt og føles aldrig vildt involverende. |
24/06-20 |
6/10 |
209. |
|
Overraskende veludtænkt banedesign tvinger spilleren til gradvist at vænne sig til den unikke styring spillet er bygget omkring. Fortjener sin klassiker-status. |
24/06-20 |
7/10 |
210. |
|
På overfladen en fin hyldest til Ghouls n Ghosts og Black Tiger. Men under det, en rodet og skizofrenisk affære der blander positive indtryk med uforståeligt amatøragtige træk. Hvor gik det galt?! |
24/05-20 |
4/10 |
211. |
|
Ganske hyggeligt udforskning- og historie-drevet spil, der i sin tid satte godt skub i bølgen af indie-metroidvanias. Spillets primære fokus er dog på klassisk hop-og-skyd action. |
10/05-20 |
6/10 |
212. |
|
Forestil dig at det originale Castlevania 64 var blevet gennemtestet, og dette ville være resultatet. Bedre styring og kamera gør underværker, og løfter spillet fra ringe til faktisk ganske godt. |
14/04-20 |
6/10 |
213. |
|
På mange måder et dårligt spil, men forbliver spilbart nok til at det er svært ikke at blive underholdt af de mange sære påfund og hemmeligheder gemt overalt i spillet. |
14/04-20 |
5/10 |
214. |
|
I grunden et fint bud på hvordan CV-serien skulle overføres til 3D. Interessante, varierede baner og en tyk stemning trækker op, men bryder sammen under det ustyrlige gameplay og altødelæggende kamera |
30/03-20 |
4/10 |
215. |
|
Fantastisk velspillende spil, der belønner udforskning af banerne og indstudering af fjendernes mønster, men falder af på den på de sidste par baner, hvor det bliver alt for nemt. |
06/03-20 |
6/10 |
216. |
|
En god run'n'gun der lider under nogle langtrukne baner uden action, men når spillet til gengæld er bedst, er det rigtig godt. Sidste bane og slutbossen er på niveau med det bedste fra genren. |
26/02-20 |
6/10 |
217. |
|
Bag hvad der ligner en genopfindelse af serien, viser det sig at God of War faktisk bare finder sig selv igen, og jeg er fuldt tilfreds. Solide slåskampe, men repetitionen viser sig efter nogle timer. |
05/12-19 |
7/10 |
218. |
|
Ét plan, og fokus på spacing, crowd control og grabs. Ingen fjender har for meget liv, og frisk afvekskling i sammensætningerne holder spillet konstant friskt. Måske det bedste i genren overhovedet? |
07/11-19 |
9/10 |
219. |
|
Har enkelte gode idéer der til tider løfter spillet fra pøblen, men plages af tvivlsomt banedesign, og utroligt mange irriterende fejl. |
07/11-19 |
5/10 |
220. |
|
Nærmest perfekt demonstration af hvordan stemningen og glæden ved de bedste af de gamle Sonic-spil kan gengives, uden at gå på kompromis med styring eller andre tvivlsomme designelementer. |
07/11-19 |
8/10 |
221. |
|
Puzzle-orienteret metroidvania med enormt stort fokus på dialog og historiefortælling. Sidstnævnte er til tider meget "modig", og lægger ikke fingre mellem, men gameplayet føles en smule trægt. |
07/11-19 |
6/10 |
222. |
|
Velgjort puzzle platformer, der formår at smide backtracking ind uden at det føles overflødigt. Lad ikke sammenligningerne med Ninja Gaiden snyde, det er en helt anden type spil. |
07/11-19 |
6/10 |
223. |
|
Endelig et habilt action-RPG med Bomberman. Eventyret er dog stadig noget småt, og selvom dungeons byder på klassisk bombe-action savnes der noget udfordring og variation. |
28/05-19 |
6/10 |
224. |
|
Hyggeligt lille forsøg på at give Bomberman et action-RPG, men holdes tilbage af kedelig udforskning og konstante påkrævede besøg i menuen for at håndtere alle de ting man finder. |
17/05-19 |
5/10 |
225. |
|
Hvad spillet mangler i udfordring har det i overflod af charmerende produktionskvalitet. Der sker hele tiden noget, og spillets battle mode er naturligvis også en af seriens bedste. |
17/05-19 |
8/10 |
226. |
|
Et forsøg på et genskabe adventure/puzzle-oplevelsen fra Super Bomberman 2, med en god portion variation. Desværre spildes der meget tid på bare at rydde blokke. Bosskampene er dog godt udført! |
07/05-19 |
6/10 |
227. |
|
Føles som en meget metodisk gentagelse af det ellers rigtig fine Bomberman '94. Trods et tilført co-op element, er banerne både nemmere og kedeligere end i "originalen". |
05/05-19 |
7/10 |
228. |
|
At gøre powerups til inventory er en sjov idé der føjer større konsekvenser til spillet, men selve banerne er desværre kedeligt udført, og fjendernes AI er irriterende. |
05/05-19 |
5/10 |
229. |
|
En af de bedste singleplayer modes i et Bomberman-spil takket være kreativt puzzle-orienteret design, der giver hver bane deres eget udtryk. Bosserne er nemme, men konsekvent sjove. |
23/04-19 |
8/10 |
230. |
|
Føles meget simpelt, men co-op mode gør op for det. Spiller næsten ligeså godt som PCE-spillene, men lider af for mange fjender med for mange hit points. |
23/04-19 |
7/10 |
231. |
|
Et af de allermest udfordrende spil i serien, der for alvor kræver at man holder tungen lige i munden for ikke at begå dumheder. Både musikken og bosskampene er et højdepunkt. |
23/04-19 |
7/10 |
232. |
|
En stor forbedring over det tidligere NES-spil, men akavet styring gør at man alt for tit bliver fanget af egne bomber. |
23/04-19 |
5/10 |
233. |
|
Ingen battle mode, simpel og ensformig singleplayer mode, der aldrig byder på nogen udfordring. Bomberman spiller godt, men er overgået af de fleste af efterfølgerne. |
23/04-19 |
5/10 |
234. |
|
Hudson gravede den klassiske formel op, polerede den, og kickstartede serien til 90'erne. Supergodt spildesign, og fuldstændig perfekt styring. Alting spiller, men det bliver ensformigt i længden. |
20/04-19 |
6/10 |
235. |
|
Utroligt flot spil med en fantastisk indlevelse. En rutschebanetur i større grad end et spil, og nok noget mere overfladisk end det gerne vil være. |
09/01-19 |
6/10 |
236. |
|
På mange måder elendigt designet, men fornemmelsen af et charmerende eventyr er slet ikke til at skyde igennem. Svært hvis man ikke ved hvad man laver, men nemt hvis man finder alle opgraderinger |
02/01-19 |
6/10 |
237. |
|
Lugter meget af standarden for indie-metroidvanias i stil med Shantae-serien og ligendende, men scorer et ekstra point på sin fantastiske charme og præsentation der bør tiltale fans af Wonderboy |
31/12-18 |
7/10 |
238. |
|
Det er begrænset hvor galt man kan gå i byen med Tetris, men selvom de officielle guidelines prøver bravt at gå så galt som muligt, er Tetris Effect helt klart et af de bedre forsøg. |
31/12-18 |
6/10 |
239. |
|
En traditionel arcade memorizer-platformer med utroligt meget variation og generelt sympatisk design. |
31/12-18 |
6/10 |
240. |
|
Et af de bedre eksempler på en præcisionsplatformer, der fastholder interessen hele vejen til slut, på trods af at det til tider kører lidt i langdrag |
31/12-18 |
7/10 |
241. |
|
Fuldstændig uforligneligt veldesignet spilverden, hvor hvert eneste hjørne man drejer om efterlader et nyt indtryk. Kun From Software har formået at proppe et spil så fyldt med absurde oplevelser. |
09/11-18 |
8/10 |
242. |
|
En ren hyldest til RPG-genren, og sin egen serie gennem mere end 30 år. Trods det simple gameplay, et af de mest velfungerende kampsystemer i noget turbaseret spil nogensinde. Et mesterværk. |
03/11-18 |
9/10 |
243. |
|
Til min overraskelse næsten på niveau med de bedste spil i den klassiske serie, og et fantastisk comeback. Udviklerne har forstået alle de små detaljer der gør Mega Man til Mega Man. |
01/11-18 |
8/10 |
244. |
|
På trods af enkelte charmerende elementer, domineres spillet af tåkrummende dårlig historiefortælling, mangel på frihed, en forvirrende struktur og tilsyneladende et ekstremt begrænset budget |
20/09-18 |
5/10 |
245. |
|
Det kreative festfyrværkeri er ved at være standard for Mario, og Odyssey er så propfyldt af indhold at der er garanteret noget for alle. Ikke så gameplay-fokuseret som Galaxy, men ligeså velpoleret |
12/09-18 |
8/10 |
246. |
|
Starter meget godt, men virker som om det ikke lever op til dets egne ambitioner, og man ender med at storme gennem spillet uden besvær, og uden at gøre ordentlig brug af alle de ringe man kan lave |
04/09-18 |
4/10 |
247. |
|
Nok den mest intense dungeon crawler-oplevelse man kan finde på 32 bit. Starter gråt og trist, men udvider langsomt med utroligt kreativt level design og konstant nye, absurde og uhyggelige monstre. |
20/08-18 |
7/10 |
248. |
|
Virker på mange måder som et tilbageskridt fra forgængeren. Kedeligt lineært design, ugudelig backtracking, mere 2-dimensionale områder. Men stemning er der og spillet føles som et imponerende eventyr |
11/08-18 |
5/10 |
249. |
|
Efter 13 år er det endelig lykkedes at genfinde den herlige stemning fra de "rigtige" Sonic-spil. Desværre halter spillet efter når det kommer til banedesign, der alt for ofte leder til frustrationer. |
09/08-18 |
6/10 |
250. |
|
Bag det rå og upolerede ydre gemmer sig en opskrift som alle dungeon crawlers burde tage ved lære af. Et perfekt eksempel på et gennemført "open world" design, der i den grad belønner udforskning. |
06/08-18 |
7/10 |