1. |
|
Udforskning og opdagelse udført inspirerende og så godt som nogen andre spil jeg har prøvet. Byder også på uhørt kreative påfund der virkelig leger med lomme-scifi idéen. Spil det uden forhåndsviden! |
13/09 |
9/10 |
2. |
|
Fortællingens kvaliteter er stadig på "anime kliche" niveau, men det større fokus på seriens politiske relationer gør den klart mere spændende end de forrige par spil i serien. |
13/09 |
7/10 |
3. |
|
Desværre lider spillet under dumme udfordringer som elendigt kamera og ensformige encounters, men core gameplay er bundsolidt, og efter min mening mere interessant end ballet-spil som DMC og Bayonetta |
08/09 |
8/10 |
4. |
|
Et af de få spil der formår at ramme den nervepirrende balance af begrænsede ressourcer fra Resi-serien. Havde de haft modet til også at begrænse saves, ville det have været genialt |
25/07 |
7/10 |
5. |
|
Middelmådig god of war-like med større potentiale end det udnytter. Spiller egentlig fint, og er overraskende flot, men du bruger væsentlig mere tid på at tæske søjler end interessante fjender |
17/07 |
5/10 |
6. |
|
Nintendos typiske kreativitet og spilleglæde opløfter spillet som forventet, men ift. bedre Mario-spil (og ældre NSMB'er) er der mindre fokus på ren gameplay, og mere på at vise hvad spillet selv kan |
08/07 |
7/10 |
7. |
|
Et af de bedre beat 'em ups af Final Fight-skolen, og helt klart et af de mest oversete. Spiller meget efter bogen, men lægger i langt større grad op til overforbrug af specialangreb |
08/07 |
8/10 |
8. |
|
Taito's modsvar til Rolling Thunder, hvor du rent faktisk ruller! Utroligt velgjort arcade platformer, der blot savner lidt mere RNG for at være mere interessant, og et ekstra loop havde ikke skadet |
08/07 |
7/10 |
9. |
|
Retter op på flere issues med forgængeren, og nogle af de senere kampe er langt mere interessante. En fornuftig videreudvikling af konceptet, men stadig tydeligt et børnespil |
08/07 |
7/10 |
10. |
|
Horribel historie, for lange dungeons, og andre små irritationsmomenter. Men selve kampsystemet er kreativt og sjovt, og med en hel del (dog uudnyttet) potentiale |
08/07 |
6/10 |
11. |
|
Alle klichérne fra moderne Souls-inspirerede Metroidvanias rullet sammen i ét. Flot og stemningsfuldt, og spiller godt. Men det er ensformigt, og føles ikke som om det har nogen reel vision. |
27/05 |
6/10 |
12. |
|
Minder gameplay-mæssigt om Cave Story, men den lineære struktur klæder spillet bedre. Charmen og variationen er stærk, en rigtig hyggelig mega man-like. |
27/05 |
7/10 |
13. |
|
Ganske sjovt når man lærer områderne - men design af baner, fjender og bosser udviser en irriterende manglende forståelse for en ellers rigtig fantastisk genre, hvilket går ud over spillets potentiale |
10/05 |
5/10 |
14. |
|
Kikset styring, tumpede cutscenes, grim grafik, elendig kamp. Men spillets områder og banedesign er helt fantastisk, labyrintisk og indlevende. Jeg har spilet få andre spil der gør udforskning så godt |
03/05 |
8/10 |
15. |
|
Fantastisk og simpel core gameplay. Jeg savner kun en højere udfordring med et mere langsigtet mål - og en mere arkadeagtig struktur, der ikke tillader at man bare står og hænger et sted |
26/04 |
7/10 |
16. |
|
Ekstremt uambitiøst og klichepræget, bringer praktisk talt ingen idéer af sine egne. Styring er ok velgjort, men fjender er meget amatøragtigt designet. Ekstremt nemt. |
25/04 |
5/10 |
17. |
|
Fin historie med gribende figurer og velskrevet dialog. 100% historiedrevet - 90% af tiden går med at vade gennem de samme steder i byen for at se om folk siger noget nyt, det bliver lidt trægt |
22/04 |
6/10 |
18. |
|
Genskaber en del af magien fra 1eren, som 2 og 3 ikke helt formåede, men har desværre sine egne problemer. Kunne have brugt færre og mere fokuserede udfordringer, men er som udgangspunkt virkelig godt |
04/04 |
7/10 |
19. |
|
Sløje puzzles, nemme og gentagende løsninger. Besynderlig skizofren stil, og en engine tydeligvis ikke designet til puzzles. Toppes med en pinligt derivativ historie om AI's potentiale for bevidsthed |
02/04 |
4/10 |
20. |
|
Skift mellem fem figurer med forskellige evner til at kortlægge en gigantisk underjordisk labyrint. Lyder som et fedt koncept, men størstedelen af spillet er lidt kedeligt designet |
04/03 |
6/10 |
21. |
|
Utroligt dovent og uinspireret Castlevania-lite. Inti Creates' actionspil har altid haft en del pukler, men her er de tydeligere end nogensinde før, uden de store kvaliteter til at gøre op for det |
04/03 |
4/10 |
22. |
|
Enkelte svagheder bliver hurtigt overdøvet af en ret fantastisk intern mytologi, med spændende setpieces og noget af det mest gennemarbejdede pixel art jeg har set siden Metal Slug! |
26/02 |
9/10 |
23. |
|
Mega Man med nærkamp, grapple og ekstremt hurtigt flow, fokus på speedrunning, og overraskende udfordrende bosskampe. Når det er godt er det ekstremt godt, men level design halter lidt efter |
16/02 |
7/10 |
24. |
|
Spektakulært puzzle-spil! Simple mekaniker muliggør vidt forskellige puzzles der aldrig ser genbrug trods det store antal. Jeg er målløs over hvor længe det fortsætter med at smadre forventningerne |
07/02 |
10/10 |
25. |
|
Rigtig sløv start, men når først spillet kommer rigtig i gang slår det faktisk JSR på flere punkter. Selvom det er nemt at holde en combo kørende er det super tilfredsstillende. Soundtrack skuffer dog |
05/02 |
8/10 |
26. |
|
Undervurderet efterfølger til arkadeklassikeren, der går dybere i spillets mekanikker på mange sjove måder |
28/01 |
7/10 |
27. |
|
De tidlige baner er en virkelig god Contra-klon, men af en eller anden grund er alle de elendige designvalg samlet og klumpet sammen på de sidste to baner, i stedet for bare at være fjernet helt :( |
25/01 |
6/10 |
28. |
|
Praktisk talt præcis det samme som Triple Deluxe. Meget typisk Kirby, og alt for nemt, men alligevel svært ikke at holde af. |
25/01 |
7/10 |
29. |
|
Overraskende velspillende topdown platformer. Primært centreret omkring udforskning og navigering - når først du har hele spillet kortlagt bliver det ekstremt nemt, da man kan løbe udenom alle fjender |
25/01 |
7/10 |
30. |
|
Hæderlig Mega Man-like. Fin underholdning hvis man kan lide NES-spil som Batman, Kage eller Raf World, men har ikke rigtig noget unikt at byde på. Meget irriterende menu til meget simple funktioner |
25/01 |
5/10 |
31. |
|
Sjovt koncept, og egentlig underholdende nok, men sløjt udført. Et godt eksempel på hvordan platformsspil fungerede i 80'erne når udviklerne ikke helt vidste hvad de lavede |
25/01 |
4/10 |
32. |
|
Forfriskende platform/shooter med rigtig sjovt gameplay der føles som om det burde være meget mere udbredt. Lidt ensformigt pga. strukturen, men positivt med en fail-state der føles betydningsfuld! |
24/01 |
8/10 |
33. |
|
Endelig nye figurer i (næsten) ny setting, og med mere jordnære små historier som i det første Trails-spil. Dialogen og figurerne er ikke helt så medrivende, men det er et rigtig hyggeligt bekendtskab |
22/01 |
7/10 |
34. |
|
Nærmest Fez 2. Bemærkelsesværdigt og imponerende, er ligeglad med om du går den rigtige vej gennem spillet. Blander for mange forskellige spiloplevelser sammen, men i det mindste er de alle gode. |
02/01 |
8/10 |
35. |
|
På flere måde bedre end NES-udgaven, selvom den ikke helt har samme fantastiske flow. Det er to helt forskellige spil, og begge er virkelig gode, så begge bør opleves! |
19/12-23 |
7/10 |
36. |
|
I forhold til moderne spil i genren, er det forfriskende med et komplet åbent og nonlineært "Metroidvania". Hæmmes dog af nogle dumme tekniske begrænsninger, der ikke var nødvendige for platformen |
14/12-23 |
7/10 |
37. |
|
Ikke helt hvad man forventer ud fra navnet. Det meste af tiden går med at udforske sunkne skibe og lign. Føles lidt som et gyserspil, men udviser aldrig nogen umiddelbare trusler |
13/11-23 |
5/10 |
38. |
|
Utroligt habilt action-RPG, især for sin alder og platformen. Måske lige lovlig uoriginalt, og områderne savner variation |
05/11-23 |
6/10 |
39. |
|
Elendigt programmeret spil fuld af irriterende fejl og visuelle glitches. Det grundlæggende sidelæns action-gameplay er sjovt, men udforskning i de ensformige top-down områder er kedeligt |
31/10-23 |
5/10 |
40. |
|
Yderst middelmådigt platformspil der virker habilt ved første øjekast, men aldrig formår at blive mindeværdigt, og lider af flere irritationsmomenter |
31/10-23 |
4/10 |
41. |
|
Medrivende eventyr med sjove påfund og en del "vægt" til det. Åbent nok design til at det føles tilfredsstillende at finde opgraderinger, der også sjældent blot er en "nøgle" der åbner nye områder |
31/10-23 |
7/10 |
42. |
|
Det er intet Bubble Symphony, men alligevel et yderst hæderligt bud på endnu en opfølger til klassikeren med mange unikke påfund der bidrager godt til spillets puzzle-design og udfordringer |
24/10-23 |
7/10 |
43. |
|
Et par gode bosskampe og udmærket styring der i den grad låner fra Mega Man - men elendigt og ensformigt fjendedesign trækker kraftigt ned. Frustrerende snarere end svært |
21/10-23 |
3/10 |
44. |
|
Pragteksempel på et remake! Jeg kan egentlig bedre lide originalens mindre skærm med færre fjender, og nogle af dens bosser, men remaken præsterer på andre områder. Begge to skal opleves! |
19/10-23 |
9/10 |
45. |
|
Nogle af de mest tilfredsstillende Cave-skudmønstre, og en "bombe" du ikke bliver straffet for at bruge. Flot for et prerendered spil, og nemt for et Cave-spil, men stadig meget udfordrende! |
19/10-23 |
9/10 |
46. |
|
Føles som 25% af et helt spil. Tre kedelige autoscrollers og et elendigt minigame, kun én rigtig platformer-bane, og den er allerhøjst middelmådig. Produktionsværdien er langt foran resten af spillet |
16/10-23 |
3/10 |
47. |
|
Et af de mere oversete run'n'guns, men fyldt med kreativite og veldesignede udfordringer! Findes i to udgaver, spil den svære af dem :) |
15/10-23 |
8/10 |
48. |
|
Fikser de fleste af problemerne med tidligere Turrican-spil. Mere målrettede baner, men med belønnende udforskning. Én bane fylder en stor del af spillet og trækker meget ned, men ellers ganske sjovt |
05/10-23 |
6/10 |
49. |
|
Indenfor cinematiske AAA FPS-spil er dette et af de klart bedste, men gameplay virker konsekvensløst og enormt nemt selv på Hard. Spillets begejstring for krig og militær er også et kraftigt turn-off |
05/09-23 |
6/10 |
50. |
|
Bliver først rigtigt udfordrende på loop 2, men har faktisk mange gode idéer der udvikler godt på konseptet fra Rush'n Attack. Lidt mindre forudsigelige fjender, og det ville have været en klassiker |
30/08-23 |
7/10 |