1. |
|
Fornøjeligt Sonic-spil når Wii-kontrollen makker ret. Tålmodighedskrævende, med rodet missionsopdeling, men færdighedsystemet, farten og genspilningsværdien er i vinkel. Savner original temamusik. |
27/04-07 |
7/10 |
2. |
|
Banal, men solid action med en befriende indfaldsvinkel. Et varieret banedesign skaber taktisk spænding, og audiovisuelt er det en stor oplevelse. Svag styring og AI hindrer dog den totale indlevelse. |
01/02-07 |
7/10 |
3. |
|
Et horisontalt rumskydespil med høj udfordring og solidt gameplay, inspireret af R-Type. Fjender og baner er farverige og varierende. Flydende animationer og anime-intro tilfører spillet charme. |
03/11-04 |
7/10 |
4. |
|
Det tunge spildesign er et tilbageskridt. Seriens spændingsangst, pace, solide gåder og mørke korridorer er næsten væk. Den audiovisuelle atmosfære er intakt med et frisk pust af voyeur. Ømt tema. |
02/09-04 |
6/10 |
5. |
|
En stemningsfyldt oplevelse med angstfremkaldende momenter i dystre omgivelser. Spillet lapper til en vis grad de mange huller i Castlevania 64 med nye spændende tilføjelser. Men ubalanceret styring. |
02/07-04 |
6/10 |
6. |
|
Solid udfordring og opfindsomt banedesign med farverig grafik og ørefængende musik. Blodig action helt ind til benene. De to valgbare spilfigurer skulle borge for flere gennemspilninger. |
27/06-04 |
7/10 |
7. |
|
Tager Castlevania og 2d-spildesign til et nyt luftlag. Den varierende udforskning og handlefrihed er imponerende. En spilmekanisk og audiovisuel superb oplevelse gør spillet til en tidløs klassiker. |
23/06-04 |
9/10 |
8. |
|
En tidløs klassiker gennemvævet af Castlevania-atmosfære. Audiovisuelt meget imponerende med et simpelt men utroligt afbalanceret gameplay. Varieret banedesign og høj spilmekanisk smidighed. |
23/06-04 |
8/10 |
9. |
|
Langt mere harmonisk og fuldendt oplevelse end originalen. Kunstnerisk stilfuld med en spilmekanik, der minder om en anakondas smidighed. Man kan savne handlefriheden fra originalen. |
17/06-04 |
8/10 |
10. |
|
Et 3d-action/skydespil som plages af en tung digital styring og manglende grafisk finpudsning. Kun bosserne og musikken af Michiru Yamane (Castlevania) imponerer. |
17/06-04 |
5/10 |
11. |
|
En action-perle med stor handlingsfrihed, varierende missioner og intelligent våbensystem i et ambitiøst og designmæssigt fængslende spilunivers. Styringen og stemmeføringen trækker dog ned. |
17/06-04 |
7/10 |
12. |
|
En spilmekanisk fryd for eksperimenterende spillesjæle. Særdeles holdbart med en god portion udforskning. Man kan savne mere dybde i historien. Lydsiden er imponerende men grafikken noget mørk. |
17/06-04 |
7/10 |
13. |
|
En knivspids mere udfordring og et længere spil savnes. Den omfattende variation af sjæle og genstande fører til en motiverende, magisk udforskning meget lig Symphony Of The Night. Ypperligt design. |
16/06-04 |
8/10 |
14. |
|
Audiovisuelt meget overbevisende men spilmekanisk bliver det for ensformigt i længden, hvor Devil May Cry dækker territoriet bedre. Jeg savner også en mere dyster atmosfære. 3d-styringen er perfekt. |
16/06-04 |
7/10 |
15. |
|
Nok seriens mest frustrerende svære spil. Forventede lidt flere tilføjelser i denne genudgivelse. Originalen er faktisk bedre pga. en højere hastighed. Baggrundene er blandt seriens bedste. |
16/06-04 |
5/10 |
16. |
|
Seriens spring til 3d medfører en klodset spilmekanik, tung styring og et upraktisk kamera. En god atmosfære borger til en vis grad for dette problem. Men man bør holde sig til Legacy Of Darkness. |
16/06-04 |
5/10 |
17. |
|
Det ambitiøse design fra lang CGI-intro over flot pre-renderet 2d-grafik i stil med Pulstar til et varieret udvalg af våben falder desværre til jorden pga. en unødvendig høj sværhedsgrad. Ubalanceret. |
14/06-04 |
5/10 |
18. |
|
Stemningsmæssigt tro mod filmene med spændende banemiljøer. Kan til tider virke unødvendigt svært. Fingerkrampende udfordring hvor især fartøj-banerne giver et interaktivt sus i maven. |
14/06-04 |
6/10 |
19. |
|
Låner fra Mario og Sonic i gameplay og udstråling men er alligevel en helt egen unik platformoplevelse. Solid udfordring, flot grafik og et ikke-lineært banedesign, hvor udforskning belønner. |
14/06-04 |
8/10 |
20. |
|
Generelt uinspirerende musik og lav sværhedsgrad atypisk for serien. Smagfuldt design såvel spilmekanisk som grafisk kompenserer for problemerne. Udforskning og backtracking i rigelige mængder. |
14/03-04 |
7/10 |
21. |
|
En udfordring for reaktionsevnerne og en opvisning i pure action. Varieret og uforudsigeligt banedesign. Veloplagte bosser og friske "Mode 7"-effekter i rigelige mængder. En klassiker i genren. |
13/03-04 |
8/10 |
22. |
|
Når Square Soft fejler, så gøres det med en betydelig slagkraft, som får en til at mindes de rigtig gode spil i samme genre. Flot præsenteret om end alt for tung og klodset affære. |
30/01-04 |
3/10 |
23. |
|
Originalt koncept hvor puls, åndedræt m.m. skal holdes stabil for at overleve. Man savner et bedre flow i spilmekanikken, der kan virke klodset og tung. Indlevelse belønner spilleren. |
28/01-04 |
6/10 |
24. |
|
En næstegenerations-finpudsning, der vil noget - og også formår det. De nye lokaliteter og plotfordrejninger medfører en oplevelse, der afviger en del fra originalen. Superb zombie-stemning. |
28/01-04 |
8/10 |
25. |
|
Det begynder godt, rigtig godt. Stemningen er H. P. Lovecraf'sk og konceptet godt, rigtig godt mht. gameplay. Spillet leger med spillerens sind, men det ender med gentagelser og forudsigelighed. |
28/01-04 |
6/10 |
26. |
|
Til trods for lav sværhedsgrad udfordres spillerens evner igennem kombinationen af adskillige angreb. Gameplay og genspilningsværdi findes ikke meget bedre i genren for to spillere. |
27/01-04 |
8/10 |
27. |
|
Et frisk afsæt fra resten spillene i genren, og det er nok til, at det fortjener fuld opmærksomhed fra survival horror-entusiaster. Ambitiøst spil som utvivlsomt ender med at blive undervurderet. |
25/01-04 |
7/10 |
28. |
|
Stillet overfor senere udgivne spil i survival horror-genren står CT:TFF stadig som en frisk oplevelse med masser af genpilningsværdi på grund af mange forskellige slutninger og udfald i spilforløbet. |
25/01-04 |
9/10 |
29. |
|
Revolutionært. Guds gave til enhver shmup-entusiast. Grund nok til at eje en Saturn og et endeligt bevis på, at en ellers simpel genre har meget at byde på med rette udvikler ved roret - Treasure! |
12/12-03 |
10/10 |
30. |
|
En perfekt grafisk opdatering af en klassiker, som hører blandt de bedste vertikale shoot'em ups, der nogensinde er lavet. Intenst gameplay, varieret banedesign og highscore-jagt af højeste kaliber. |
12/12-03 |
9/10 |
31. |
|
Episk action-adventure-spil med dyster stemning, drømmende grafik og lyd. Et ofte monotont gameplay overskygges af et fængende spilunivers med karismatiske figurer og en gennemgående god humor. |
12/12-03 |
8/10 |
32. |
|
Omfattende og tidskrævende action-adventure. Et "levende" spilunivers, et utal af våben, opfindelser og minispil opvejer de ensformige dungeons. Et kunstnerisk og komplekst Zelda til PS2. |
12/12-03 |
8/10 |
33. |
|
For tilhængere af platformgenren; en kortvarig men solid oplevelse med uforglemmeligt banedesign fra udviklerne af 'Gran Turismo'-serien. Et mindeværdigt miks af Super Castlevenia IV og Ninja Gaiden |
19/11-03 |
8/10 |
34. |
|
De stemningsfyldte og detaljerede biotiske omgivelser medfører, at man kan leve med ensartetheden. Er den intuitive kontrol først mestret, gemmer der sig masser af hektisk action og genspilningsværdi. |
18/11-03 |
8/10 |
35. |
|
Dejligt pakket ind med fantastisk spilbarhed og helstøbt design. Desværre virker lokaliterne alt for anonyme med trivielle gentagelser. Kortvarig men heftig underholdning. |
18/11-03 |
6/10 |
36. |
|
Fandt det i sin tid utroligt fascinerende og hypnotiserende pga. "3D FX"-chippen. Styringen kunne dog forekomme frustrerende og jeg mistede ofte overblikket. Svært at mestre, svært at lægge fra sig. |
02/11-03 |
8/10 |
37. |
|
Varieret platformer med god grafik, fed musik og gennemtænkt spildesign. Indeholder en af Konamis mest karakterstærke spilfigurer nogensinde, som jeg gerne så genoplivet på en 128-bits platform. |
02/11-03 |
8/10 |
38. |
|
Min største oplevelse i Mega Man X-serien. En god balancegang mellem solidt gameplay, god grafik og varieret design takket være bl.a. Capcoms vellykkede implementering af "C4" grafik-chippen. |
02/11-03 |
8/10 |
39. |
|
Hudson (Bomberman-folkene) tager de bedste elementer fra 'Strider', 'Contra', 'Shinobi' og 'Turrican' for derefter at sammensætte deres eget særprægede spildesign. Unikt og overset spil. |
02/11-03 |
8/10 |
40. |
|
Solid og holdbar platformer, der oser af 'cool' atmosfære og udmærket banedesign. Var et anderledes og frisk bekendtskab med genren ved udgivelsen i 1993, om end ikke særligt nyskabende. |
02/11-03 |
7/10 |
41. |
|
Et eksempel på Capcoms gyldne dage med gode, licenserede platform-spil. Dog en anelse for kort og nemt i forhold Sega/Virgin Games' Aladdin-titel til Sega Megadrive/Genesis. |
02/11-03 |
7/10 |
42. |
|
Revolutionerede genren. Den pureste fighter af alle. Siden hen er der sket en 'forurening af fightere' med klon på klon. Kun et fåtal formår at stå på egne ben som denne titel. |
02/11-03 |
10/10 |
43. |
|
Axelay er en sand klassiker i sin genre. Designmæssigt er der ikke mange shoot'em ups, der nærmer sig dette spil. Bosserne er selv i dag et flot stykke håndværk. Gameplay i top med eminent banedesign |
28/10-03 |
9/10 |