51. |
|
Det motorstyrede maskingevær er eneste højdepunkt i denne generiske omgang skydetelt, der selv for genren er trist og ensformig, komplet blottet for taktik og spænding. |
03/08-13 |
3/10 |
52. |
|
Produktionskvaliteten er høj og verdenen er velrealiseret, men selve spillet er for hovedparten en forældet og kedelig omgang ligegyldige gentagelser. Kun den allersidste del hæver for alvor helheden. |
31/07-13 |
6/10 |
53. |
|
Selve spildelen og hele opbygningen spænder nærmest ben for helhedsoplevelsen, der dog ultimativt mere end reddes af den sjældent set spændende og originale historie. |
23/07-13 |
6/10 |
54. |
|
Spilmekanikken og mulighederne er så velfungerende og endnu dybere end tidligere, men det føles som at spille det samme om igen. Figurerne er igen meget morsomme, men ikke seriens bedste. |
11/07-13 |
6/10 |
55. |
|
Så veludført en spiloplevelse, at det er svært at finde superlativer nok. Figurerne er så ægte, historien så spændende og spildelen så intens som sjældent set. Subtilt smukt og skræmmende grusomt. |
17/06-13 |
9/10 |
56. |
|
Rent spilmekanisk er det begrænset og nær trivielt, men historien er trods længden enormt spændende og ofte genialt konstrueret. At det også stiller krav til spillerens intellekt, er forfriskende. |
09/06-13 |
7/10 |
57. |
|
Som i efterfølgerne bydes der på velfungerende spilmekanik og en velfortalt historie. Spilforløbet efterlader dog meget at ønske, især i de langtrukne skuddueller, der for ofte gør spillet ensformigt. |
03/06-13 |
6/10 |
58. |
|
Ikke så storslået som sin forgænger, men mere nærværende i sin fortælling. Det rent spilmæssige er lige så velpoleret underholdning fra start til slut, og lige så lineært ligegyldigt. |
26/05-13 |
7/10 |
59. |
|
Som sit forbillede, sommerens typiske Hollywood-blockbuster, er det velpoleret, medrivende, kæk og overdreven underholdning. Men på samme måde er det også overfladisk, forudsigeligt og hurtigt glemt. |
18/05-13 |
7/10 |
60. |
|
Imponerende flot og gennemarbejdet dannelsesrejse, der er medrivende fra start til slut. Den kompromisløse stil og Laras ukuelighed efterlader det største indtryk. Mainstream når det er bedst. |
12/05-13 |
8/10 |
61. |
|
Sjældent gennemarbejdet og velfungerende rollespil i en rigt opbygget verden, hvor der konstant er nye og spændende ting at udforske. Fortællingen er sympatisk og charmerende, men ikke udpræget dyb. |
30/03-13 |
8/10 |
62. |
|
Opbygningen og de spilmæssige svagheder er gentaget fra forgængeren. Tempoet er nu endnu langsommere og gåderne færre. Der går mindre tid med at fare forvildet rundt, men mere på ligegyldig dialog. |
28/01-13 |
4/10 |
63. |
|
Spændende baggrund og charmerende figurer i en forfriskende genreblanding. Eventyrdelen er dog overfladisk, mens rytmespillene spænder fra det frustrerrende over det generiske til det fantastiske. |
24/01-13 |
6/10 |
64. |
|
Fyldt med perfekt håndværk og kærlighed til genren i en sådan grad, at det ikke kan undgå at efterlade én tilfreds og fornøjet. Fungerer godt i multiplayer, men udfordrer bedst en enkelt spiller. |
16/12-12 |
8/10 |
65. |
|
Med ligeligt simplistisk spilmekanik og historie føles det som et forsvundet Final Fantasy fra 1990, men beviser netop dermed genrens grundlæggende appel og hvad den ellers har mistet i udviklingen. |
16/12-12 |
6/10 |
66. |
|
Serien tro bydes der på masser af humor, drama og udspekulerede forbrydelser, men selvom spilmekanikken er blevet bedre, er oplevelsen ikke. Tempoet er alt for ujævnt og de fjernede retssager savnes. |
04/11-12 |
6/10 |
67. |
|
Gennemført hack'n slash som leverer alt man forlanger af genren (bortset fra multiplay) og også tilføjer nyt. Romer-universet har sine begrænsninger, men det er rart med lidt afveksling fra fantasy. |
03/10-12 |
6/10 |
68. |
|
Interaktivitet er der ikke meget af, men det glemmes hurtigt, når både figurerne, dialogen og historien glimrer med gakket humor og rørende drama, som gør det meget svært at slippe spillet. |
18/08-12 |
7/10 |
69. |
|
Bevarer forgængernes stil og overordnede charme, men uden at bidrage. Mange gåder er kun variationer over tidigere, og historien folder sig først ud til sidst, og svigter dermed oplæggets potentiale. |
04/08-12 |
6/10 |
70. |
|
Bevarer forgængernes kvaliteter i forbedret, omend spilmekanisk mere ensformig udgave. Til gengæld er det omsider lykkes at få historien med, så man ultimativt engagerer sig fuldt i galaksens skæbne. |
15/06-12 |
8/10 |
71. |
|
Detektiv-konceptet er godt nok og egner sig meget fint til maskinen, men hele udførslen er generisk og kedelig, om det så drejer sig om stil, handling eller opgaver. |
01/06-12 |
4/10 |
72. |
|
Meget mærkeligt, men også meget sødt Sega-beat em up, der udmærker sig lidt ved våbenudvalget. Som det meste i genren er det ikke for godt og kontrollen er tung, men tilpas sjovt når man spiller to. |
26/05-12 |
4/10 |
73. |
|
Meget mærkeligt, men også meget sødt Sega-beat em up, der udmærker sig lidt ved våbenudvalget. Som det meste i genren er det ikke for godt og kontrollen er tung, men tilpas sjovt når man spiller to. |
26/05-12 |
4/10 |
74. |
|
Grundlæggende et charmerende og sympatisk bekendtskab, men rent spilmæssigt er det for generisk, grænsende til det kedelige, ligesom det i dets opbygning føles alt for trægt og gammeldags. |
31/03-12 |
5/10 |
75. |
|
Generelt uskønt, ucharmerende og uoriginalt, men også grundlæggende underholdende som en åbenlys fantasy-kopi af Gears Of War. Som forbilledet noget ensformigt og langtrukkent, især i første halvdel. |
26/02-12 |
5/10 |
76. |
|
I sig selv et paradoks af et tyndt spil, hvor et spændende oplæg, velfungerende mekanik og imponerende produktionskvalitet spildes på irrelevante bipersoner i en usammenhængede og uforløst historie. |
16/02-12 |
5/10 |
77. |
|
Man kan kun længes dybt efter genrens storhedstid og dens langt overlegne spil, når man roder rundt i dette uspændende, ucharmerende og usammenhængede bud på et point'n'click eventyr. |
30/01-12 |
3/10 |
78. |
|
Nedenunder det irriterende simple gameplay gemmer sig måske en interessant historie, men de mange klichéer og den decideret elendige dialog med utallige fejl, gør det ulideligt at lede. |
28/01-12 |
2/10 |
79. |
|
Fængende og spændende spil, der åbenbarer at genren savner titler i rum-miljø. Kampene er dog problematiske og man hjælpes alt for lidt, hvilket gør det uoverskueligt at samle op og vende tilbage til. |
08/01-12 |
6/10 |
80. |
|
En rig spilverden spækket med afvekslende udfordringer, sjove personer og intelligent design. Alt er genkendeligt, men samtidig så friskt, at de små irritationsmomenter ikke slår skår i spilglæden. |
24/12-11 |
9/10 |
81. |
|
Efter en lidt puzzle-tung start udvikler spillet sig til at være decideret fremragende. Byder på dybde, humor og udfordring i et imponerende banedesign. Formentligt bedste eksklusive Game Boy-spil. |
13/12-11 |
8/10 |
82. |
|
Halvtamt og uengagerende racerspil, der på intet punkt lever op til potentialet eller hvad kabinettet lover - meget lig Segas første forsøg med et Harley Davidson-spil. |
26/10-11 |
4/10 |
83. |
|
Blottet for originalitet og udfordring, men som ren og skær arcadeunderholdning er det bare direkte sjovt - ikke mindst takket været det meget velfungerende bevægelseskabinet. |
21/10-11 |
6/10 |
84. |
|
En meget anderledes, udfordrende og engagerende spiloplevelse, der både fremtvinger overvejelser om hovedfigurens dilemma og hele spilmediets potentiale samt begrænsninger. |
25/09-11 |
7/10 |
85. |
|
Præsentationsmæssigt generisk SRPG der primært adskiller sig ved høj sværhedsgrad og et unikt angrebssystem, som dog har store mangler. Kun for genrefans der kraftigt savner et utraditionelt gameplay. |
19/08-11 |
5/10 |
86. |
|
Musikken og universet er kærkomment genkendelige fra efterfølgerne, men hurtigt bliver den ensformige dungeon crawling kedelig og der er for lidt historie og personudvikling til at udfylde tomrummet. |
29/07-11 |
5/10 |
87. |
|
Det simple, velfungerende koncept udnyttes til fulde i genrens mest interessante singleplayer-oplevelse, omend lidt ensformigt mod slutningen. Historien og stilen er sympatisk og med glimt i øjet. |
26/07-11 |
7/10 |
88. |
|
Ligeså imponerende og velfungerende som for otte år siden, og beviser både originalens sympatiske kvaliteter og afslører hvad spilmediet siden har savnet. Konverteringen er dog for sløset og fejlfuld. |
24/06-11 |
8/10 |
89. |
|
En konvertering af Populous II eller et moderne Populous var oplagt til DS, men denne mellemting fanger aldrig helt originalens kvaliteter og udstiller i stedet svaghederne ved konceptet og DS'en. |
28/05-11 |
4/10 |
90. |
|
Produktionskvaliteten er høj og tonen fornøjelig, men uden personer med personlighed eller historie med sammenhæng fremstår helheden ligegyldig. De øvrige aspekter fungerer fint, men gør intet nyt. |
24/05-11 |
5/10 |
91. |
|
Omgivelserne imponerer, historien fænger og spilmekanikken fungerer, men summen lever ikke op til delelementerne. For meget fyld og for lidt fokus gør et potentielt mesterværk til en ujævn oplevelse. |
28/03-11 |
6/10 |
92. |
|
Nydeligt at se på og spilmekanisk fungerende, men derudover totalt generisk og intetsigende. Figurerne er direkte irriterende, mens historien aldrig når det mindste i dybden. Sjælløst og umotiveret. |
27/02-11 |
4/10 |
93. |
|
Hvad der først ligner en elendig, generisk omgang hack'n'slash udvikler sig til en meget anderledes spiloplevelse, fyldt med spilmæssige overraskelser og så meget kant, at man nemt skærer sig på den. |
13/02-11 |
7/10 |
94. |
|
Finpudset spilmekanik i et flot og interessant univers, blottet for forgængerens fejl. Mere fokus på personerne gør rejsen interessant, men lider under den ikke-eksisterende historie. |
29/01-11 |
7/10 |
95. |
|
En række gode, men små forbedringer, en ny, stor by og en historie der står i stampe. Isoleret set endnu bedre end forgængeren med færre irritationsmomenter, men man har set og prøvet det hele før. |
17/01-11 |
7/10 |
96. |
|
Mørkt og misantropisk SRPG, der til tider virker som om det også forsøger at frastøde spilleren. Når man først kommer ind i konceptet og stilen, så er spillet spændende og kan gennemføres flere gange. |
12/01-11 |
6/10 |
97. |
|
Spilmekanikken er gennemført og finpudset med originale og veldesignede baner, der aldrig gentager sig selv. Stilen er sød og nuttet, uden at være kvalmende. Slutningen er endda rørende. Fremragende. |
09/01-11 |
8/10 |
98. |
|
Tiltrækkende originalt univers og velfungerende grundkoncept, men historiens sløve pacing og det omfattende genbrug af områder kræver enorm tålmodighed. Altsammen er løst i den overlegne efterfølger. |
01/01-11 |
6/10 |
99. |
|
Den generiske men velfungerende spilmekanik overstråles af de atmosfæriske omgivelser, men det er især de velspillede hovedpersoner og den europæiske ånd der fænger og fængsler én i spillets univers. |
01/01-11 |
7/10 |
100. |
|
Trods alderen er spilkonceptet stadig forfriskende og uopdyrket territorie. Historien er spændende og personerne velintegrerede, så man lever med de tekniske mangler og nogle helt urimelige bosskampe. |
25/12-10 |
7/10 |