301. |
|
Fin nytænkning med den store verden og rollespilselementerne som fanger interessen, men til sidst bliver det spilmæssigt for ensformigt. Både baner og bosser er meget uinspirerede. |
05/04-04 |
5/10 |
302. |
|
På næsten alle tekniske og kunstneriske områder et meget imponerende spil. Desværre er det for ensformigt, men alligevel også relativt kort. Rollespilselementerne savnes stort. |
28/03-04 |
7/10 |
303. |
|
Ganske omfattende med mange områder og mange (svage) bosser. Visse elementer af magisystemet fungerer godt, mens musikken skuffer. Til tider så lidt lineært, at man spilder meget tid. |
27/03-04 |
7/10 |
304. |
|
Gennemgående fornøjeligt med tilpas sværhedsgrad. En god oplevelse, omend lidt ensporet og til tider ubalanceret. Gennemføres på fire timer effektiv, men længden virker dog passende. Meget lineært. |
24/03-04 |
6/10 |
305. |
|
Meget velfungerende, men også meget velkendt. Bortset fra den sidste "ekstra mission" er der intet nyt i spillet, der samtidig er alt for kort og alt for let. Men altså stadig meget velfungerende. |
24/03-04 |
6/10 |
306. |
|
Fremragende og gennemsympatisk spil. Figurerne, historien, gameplayet, designet. Alt fungerer. Om noget er der lidt for meget stealth og lidt for lidt udforskning. |
01/03-04 |
8/10 |
307. |
|
Meget overvældende i sin omfangsrighed, men også ganske charmerende. Desværre er historien begrænset og gentagelserne for mange. Spillet er simpelthen for langtrukken. |
16/02-04 |
6/10 |
308. |
|
Middelmådig platformer med for meget udenadslære og for lidt "reelt" gameplay. For svingende sværhedsgrad, med svage bosser. Grafikken er flot, men skader spillet med elendig kollisionsdetektion. |
26/01-04 |
5/10 |
309. |
|
Reparerer igen de ting der gik galt med 2'eren. Muligheden for at kreerere sine egne baner var genial. |
25/01-04 |
6/10 |
310. |
|
Gør hvad det skal, men ikke så meget mere. Udmærket stemning, men til sidst ligner det alligevel bare det meste andet. Nogle unikke oplevelser venter dog i multiplayer. Det er fedt at være dino. |
25/01-04 |
5/10 |
311. |
|
Meget dårlig konvertering, der konstant generer spiloplevelsen. Den frustrerende sværhedsgrad gøres værre af dårlig kontrol, mudret grafik og mange og lange loadetider. |
13/01-04 |
3/10 |
312. |
|
Svag historie og endnu svagere dialog gør det ikke op for dårligt gameplay i dette sympatiske og stemningsfulde, men også ekstremt langtrukne eventyrspil. Frihedsfaktoren skader blot spillet. |
26/12-03 |
5/10 |
313. |
|
Samme gode grundkerne som forgængeren og nu også med variation og dybde. Både teknisk og kunstnerisk fremragende. Indenfor sin genre en usædvanlig helstøbt oplevelse. |
19/11-03 |
8/10 |
314. |
|
Excellerer på alle tekniske områder, men imponerer ikke på de fortællemæssige. Dialogen er usædvanlig kedelig og den brat afsluttende historie efterlader for meget. Har også flere irritationsmomenter. |
19/11-03 |
6/10 |
315. |
|
En skændsel mod Shining-serien. Kedelig hack'n'slash uden dybde og indhold - og ingen pausemulighed! Kun multiplayeraspektet holder mig fra at gå længere ned i skalaen. |
18/11-03 |
3/10 |
316. |
|
Klar forbedring af sidste års Bond-spil, med mange velfungerende elementer. Visse ting holder dog stadigvæk ikke. |
17/11-03 |
6/10 |
317. |
|
Meget god blanding af klassisk Castlevania-sværhedsgrad og de mere moderne spil. Til tider savner det dog sjæl og balance, men giver i hvert fald udfordring til mange timer. |
17/11-03 |
7/10 |
318. |
|
Humor og originalitet udover det sædvanlige. Nogle puzzles er dog noget trivielle og ensformige (labyrinter er egentligt ikke ret sjove...). |
15/11-03 |
7/10 |
319. |
|
Flot grafik og fin lydside, men... Utroligt langsomt og begrænset gameplay. Super Nashwan og Bitmap Shades er dog uforglemmelige... |
15/11-03 |
3/10 |
320. |
|
3d grafikken er selvfølgelig forældet i dag, men alt i alt har Wings ellers alt der skal til. Intet andet spil har leveret den stemning og indlevelse i krigen som dette. |
15/11-03 |
7/10 |
321. |
|
Meget pænt, men også noget kedeligt skydespil. Langsom kontrol sætter sine begrænsninger. |
15/11-03 |
3/10 |
322. |
|
Ganske underholdende platformspil, omend noget langsomt og ikke særligt specielt. |
15/11-03 |
4/10 |
323. |
|
Dengang ret enestående forsøg på bilsimulator, men reelt ikke særlig spilbart eller interessant. I hvert fald ikke i dag. |
15/11-03 |
3/10 |
324. |
|
Af de mange titler der forsøgte at leve op til LucasArts' adventures var dette vel det eneste, der gjorde det. Herligt hele vejen igennem. |
14/11-03 |
7/10 |
325. |
|
Virkelig flot spil, der dengang efterlod et enormt indtryk. Set tilbage er det et ret elementært beat 'em up, der tilmed har nogle kontrolproblemer. |
14/11-03 |
4/10 |
326. |
|
Formentligt bedste racerspil på Amigaen. For en gangs skyld en god Sega-arcadekonvertering. |
14/11-03 |
6/10 |
327. |
|
Acceptabel spilmatisering af Rollerball, som set i bakspejlet primært lider under af, at det blev så voldsomt overgået af efterfølgeren. |
14/11-03 |
4/10 |
328. |
|
Noget så usædvanligt som et originalt platformspil. Er muligvis en del bedre hvis man for alvor formår at mestre bolden. Hvilket jeg åbenbart ikke gjorde... |
14/11-03 |
5/10 |
329. |
|
Det original Sim-spil gjorde virkelig en stor forskel og var dengang enestående. I dag må man sige at det er overgået mange gange, men stadig spilbart på sin forholdsmæssige enkelthed. |
14/11-03 |
6/10 |
330. |
|
Enestående to spiller-funktion i udmærket horisontalt skydespil. I modsætning til arcadeversionen er sværhedsgraden også menneskelig. |
14/11-03 |
6/10 |
331. |
|
Meget mere interessant end sin forgænger, med meget dybere indhold. |
14/11-03 |
5/10 |
332. |
|
Teknisk (og til dels artistisk) usædvanligt overbevisende, men spillet i sig selv er altså ikke ret overbevisende. |
14/11-03 |
3/10 |
333. |
|
Fantastisk fremskridt for genren. Humor på et helt nyt plan og alt går op i en højere enhed. Fremragende. |
14/11-03 |
8/10 |
334. |
|
Sammen med sin forgænger genrens højdepunkt. Intelligent, humorfyldt og med passende puzzles. Herfra blev det aldrig det samme fra undertegnedes synspunkt. |
14/11-03 |
8/10 |
335. |
|
Fantastisk stemning og stil, som nok overskyggede det kiksede i tidsopdelingen og actionscenerne. Uspilleligt uden harddisk. |
14/11-03 |
6/10 |
336. |
|
Det er svært at sige hvordan fascinationen af dette spil opstod, for det er jo egentligt bare dumt Dragon's-Lair-dø-og-lær-gameplay. Men dengang var det sjovt. |
14/11-03 |
4/10 |
337. |
|
Meget solid opdatering af det første spil, hvor det meste nu gik op i en højere enhed. Det største problem er, at det bliver ensformigt i længden. |
14/11-03 |
7/10 |
338. |
|
Utroligt nyskabende for sin tid, men også begrænset af at være det første i "gude-genren" og dermed begående alle fejlene. Om ikke andet fortjener Peter Molyneux sin status for dette. |
14/11-03 |
6/10 |
339. |
|
Hvor underligt og ærgerligt at denne kombination af manager- og fodboldspil aldrig siden er blevet overgået. Jeg har savnet noget lignende lige siden Kick Off 2 vippede forgængeren af pinden. |
14/11-03 |
6/10 |
340. |
|
Jeg ved ikke om det her er "originalen", men konceptet er i hvert fald både originalt, udfordrende og sjovt. Ikke mindst når man er to om at bygge rør, så samarbejdet virkelig kommer på prøve. |
14/11-03 |
6/10 |
341. |
|
Meget god arcadekonvertering af meget godt arcadespil. Et af de klassiske spil som holder hele vejen frem til i dag - også selvom man spiller alene. |
14/11-03 |
7/10 |
342. |
|
Spændende klassisk adventure, som også har et par ganske morsomme minispil. De værste svagheder fra "forgængeren" Future Wars er luget ud eller forbedrede. |
14/11-03 |
6/10 |
343. |
|
På én gang enormt begrænsende og simplistisk for genren, men samtidig noget man altid kan spille, og som altid er sjovt når man kæmper mod hinanden. Strategi ultra-light. |
14/11-03 |
5/10 |
344. |
|
Et klassisk platform/skydespil der virkelig blev spillet mange gange. God to-spiller-funktion, musik og mulighed for at købe våben undervejs. Dog også noget langsomt og lidt besværlig styring. |
14/11-03 |
6/10 |
345. |
|
Herlig blanding af opfindsomhed og b-filmsklichéer, der står som et meget stort minde. I dag kan man selvfølgelig godt se, at det var LucasArts' første forsøg med SCUMM. |
14/11-03 |
7/10 |
346. |
|
Redder sig på fin stemning og især god lyd. Stadig meget lineært og langt bagud konkurrenterne i selve gameplayet. Styringen er heller ikke for god. |
12/11-03 |
5/10 |
347. |
|
Nærmest uspilleligt grundet forfærdelig teknik og overvældende fejl. |
12/11-03 |
2/10 |
348. |
|
Shaun Southern gik fra 8 bit til 16 bit med bravour.
For sin tid rigtig godt racerspil, der med sin dybde fik det til at holde længe. God to spiller-mulighed. I dag nok for langsomt. |
12/11-03 |
5/10 |
349. |
|
Har i stemning og originalitet, hvad det mangler i dybde og gameplay. Hurtigt overstået, men mindeværdigt. |
12/11-03 |
6/10 |
350. |
|
Ironisk at de største Amiga-succeser kom på spil, der slet ikke brugte dens tekniske overlegenhed. Originalt, genialt, charmerende, udfordrende. Lemmings var måske det sidste store puzzlespil. |
12/11-03 |
7/10 |