101. |
|
Typisk japansk SRPG, der ikke tilnærmelsesvis når fx Disgaea i dybde, humor eller originalitet, men det er generelt charmerende, hyggeligt og tilgængeligt - og det er meget velegnet til en håndholdt. |
05/01-09 |
6/10 |
102. |
|
Hogwarts er levende og stort at udforske - spillets absolutte force. Men der er nærmest intet indhold derudover, så det bliver hurtigt trættende at løbe frem og tilbage mellem kedelige mini-opgaver. |
14/12-08 |
3/10 |
103. |
|
Meget velfungerende, underholdende og afvekslende spil, der føjer sig fint til serien, uden at overgå den. Der er lidt tekniske problemer, for meget renden frem-og-tilbage og tam slut-boss-kamp. |
04/08-08 |
7/10 |
104. |
|
I forhold til TC1 og 2 er "ærtebøssen" udskiftet med en tung maskinpistol, som gør spillet meget mere udfordrende og intenst. Fra start til slut finpudset og gennemarbejdet til et af genrens bedste. |
16/06-08 |
6/10 |
105. |
|
Den ulidelige løben rundt i ucharmerende omgivelser afbrydes kun af dårlige minispil og kampe mod ikke-eksisterende AI. Musikken er lige så ensformig som resten af spillet, og teknikken er ringe. |
04/04-08 |
2/10 |
106. |
|
Gennemgående fantastisk spil, som mere end noget andet er proppet med ren morskab og spilglæde i en sådan grad, at man husker hvorfor man blev fascineret af spilmediet i første omgang. |
02/01-08 |
9/10 |
107. |
|
De tre spilbare hovedpersoner gør det lette og hyggelige eventyrspil mere interessant, men der er nogle tekniske problemer og en del sjusk. Ærgerligt at man ikke kan udforske Hogwarts mere. |
19/09-07 |
4/10 |
108. |
|
Særdeles solidt og indholdsrigt spil, der holder seriens høje kvalitet, men lige så meget det er gået frem for gameplayet og friheden, lige så meget er det gået tilbage for historien og figurerne. |
27/08-07 |
8/10 |
109. |
|
Meget nydeligt og hyggeligt adventurespil i forsimplet Zelda-stil uden gener. Dog skuffer musikken, sværhedsgraden er lav og spillets sidste halvdel fremstår usædvanlig forhastet. |
11/07-07 |
5/10 |
110. |
|
Det er nærmest identisk med Gitaroo Man, så det har de samme styrker og (små) svagheder. To ekstra sange trækker lidt op, widescreen-formatets manglende vertikale overblik trækker lidt ned. |
30/03-07 |
7/10 |
111. |
|
Aldeles herligt spil med sjov animation, morsom dialog og humoristiske puzzles, som giver mening og sjældent føles så låste og obskure som genren tenderer. I det hele taget blandt genrens allerbedste. |
24/03-07 |
8/10 |
112. |
|
For sin tid enestående actionrollespil, der nærmest var skræmmende i sin gigantiske størrelse. Utallige timer er gået med bare at undersøge omgivelserne. Datidens Morrowind? |
25/02-07 |
7/10 |
113. |
|
Imponerer på mange områder og er til tider fremragende, men også tit ensformigt med mange gentagelser. Historie, figur- og monsterdesign er langt under spillets ellers meget høje produktionsniveau. |
24/02-07 |
7/10 |
114. |
|
Flot og velproduceret Gauntlet-kopi, der gemmer på flere gode detaljer. Indenfor genren er spillet dog hæmmet af bogens begrænsede begivenheder, og genren er til stadighed en hæmning i sig selv. |
03/02-07 |
5/10 |
115. |
|
Et solidt og hyggeligt, men kort Zelda-light eventyr med velramt Harry Potter-stemning. Desværre kan man kun udforske en mindre del af Hogwarts, og styring og kamera forårsager i perioder irritation. |
21/01-07 |
4/10 |
116. |
|
For få og for dårlige minigames samt enerverende loadetider, men også en ganske charmerende, humoristisk stil og stemning. Det vinder dog mest på, at der ikke er meget andet af samme type. |
05/01-07 |
4/10 |
117. |
|
Mange spiltekniske forbedringer og en generelt rigtig underholdende oplevelse, men også meget genbrug og mangel på overraskelser. Højdepunkterne kommer sjovt nok når Disney og FF træder i baggrunden. |
08/12-06 |
7/10 |
118. |
|
Fascinerende og charmerende som det ikke er set siden Katamari Damacy - ren spilleglæde i superstiliseret 2d-grafik. Selv med begrænset længde virker konceptet dog allerede opbrugt. |
21/11-06 |
7/10 |
119. |
|
Med ofte flotte omgivelser og delvis god mekanik, loves der mere end der leveres. Skyderiet er dårligt, historien flad, missionerne få og banerne gammeldags, hvilket kun fører til jævn underholdning. |
20/11-06 |
5/10 |
120. |
|
Starten er lidt kedelig, men længere inde udfolder det sig som det formentligt bedste beat 'em up i klassisk stil. Er tydeligvis gennemarbejdet med mange fine detaljer. |
09/09-06 |
6/10 |
121. |
|
Fungerer som det skal, bidrager med (spilmæssigt) nye omgivelser og tilføjer genren gode gameplayfunktioner såsom co-op. Dybt eller uhyggeligt bliver det dog aldrig, og efterlader spilleren noget tom. |
12/08-06 |
6/10 |
122. |
|
Grundlæggende interessant og stemningsfuldt. Bedre styring og puzzles end Syberia, men det er mere fra dén skuffe. Man lever sig aldrig rigtigt med eller forstår personerne. Slutningen skuffer stort. |
12/07-06 |
5/10 |
123. |
|
Gennemført stemning, troværdige figurer og en moden historie fanger og fængsler. Gameplayet er stærkt begrænset, men virker alligevel passende. Største problem er i stedet den forhastede afslutning. |
31/05-06 |
7/10 |
124. |
|
Meget sympatiske personer i et spændende og til tider rørende plot er grundlaget for en god - omend kort - historie. Puzzlesne er generelt for lette, men til gengæld ofte opfindsomme. |
25/05-06 |
6/10 |
125. |
|
Klassisk fintunet gameplay i fantastisk smukke omgivelser og passende længde (for den bedste slutning). Touch-elementerne og børnevenligheden er eneste egentlige minusser. |
22/05-06 |
8/10 |
126. |
|
Igen er der ikke meget nyt, og på flere punkter er det et tilbageskridt fra 4'eren. Men rent underholdningsmæssigt er spillet - som normalt - gennemført, velfungerende og langtidsgholdbart. |
02/04-06 |
7/10 |
127. |
|
Generelt kedelig og ordinær spiloplevelse, der dertil forstyrres af dårlig kontrol, repeterende opgaver og overfladiskhed, som får de gode elementer til at glide i baggrunden. |
22/03-06 |
5/10 |
128. |
|
Teknisk primitivt, men der er noget fornøjeligt ved det gammeldags og mindre idiotsikrede spildesign. En stor del af Zelda-magien er der også blevet plads til. |
23/02-06 |
6/10 |
129. |
|
Enestående spiloplevelse af den slags, man for altid vil huske. Unikt og velfungerende koncept, fantastiske omgivelser og mange rørende øjeblikke. Modigt, modent og omgående klassiker. |
23/02-06 |
9/10 |
130. |
|
Interessant forsøg på at give nyt liv til beat'em up-genren. Kampsystemet er velfungerende af et 3d-spil at være, og der er til tider god udfordring. Men der er også alle genrens typiske problemer. |
21/02-06 |
5/10 |
131. |
|
Det grundlæggende gameplay fungerer, og både våben- og familiar-system er godt. Desværre er banerne meget kedelige, uden noget at udforske. Musikken er heller ikke på vanligt niveau. For generisk. |
19/02-06 |
6/10 |
132. |
|
Generelt godt rollespil, der både har fine og mindre fine, nye idéer. Desværre er figurerne for uinteressante og ucharmerende, hvilket efterlader en noget kold og i sidste ende generisk oplevelse. |
11/02-06 |
6/10 |
133. |
|
Ikke på niveau med forgængerne, men den sædvanlige spilmekanik og stil er glimrende, hvilket sikrer en sjov spiloplevelse hele vejen igennem. Omend meget forudsigeligt. |
22/01-06 |
6/10 |
134. |
|
Typisk action-licensspil, der gameplaymæssigt fungerer, men bestemt ikke byder på noget nyt. Narnia-stemningen er dog hjemme takket været en udmærket audiovisuel side. |
22/01-06 |
5/10 |
135. |
|
Stemningsfuldt Bond-spil, der desværre er generelt forudsigeligt og kedeligt. Bilmissionerne er håbløse, men jetpacken er sjov. Bond var bedre i førsteperson. |
22/01-06 |
4/10 |
136. |
|
Singleplayerdelen er kort, triviel og generelt blottet for spænding - Killzone er bedre. Multiplayerdelen fungerer til gengæld udmærket, men er meget generisk - Halo er bedre. |
11/01-06 |
6/10 |
137. |
|
Med de rigtige modstandere er det et underholdende partyspil, som fungerer på de fleste planer. Det er dog meget traditionelt og lige-ud-af-landevejen, ligesom man savner forskellige forbedringer. |
10/01-06 |
5/10 |
138. |
|
Selv af et beat 'em up at være er det usædvanligt ensformigt, kontrolmæssigt dårligt og generelt trist at banke igennem. Eneste højdepunkt er stemningen, især lydsiden. Resten er direkte sørgeligt. |
10/01-06 |
3/10 |
139. |
|
Visuelt imponerende Onimusha-klon, som udmærker sig ved at være underholdende fra start til slut - selvom det bare går ud på at tæve sig igennem det alt. Det er dog temmelig kort. |
10/01-06 |
6/10 |
140. |
|
Relativt trivielt plot, men en herligt, charmerende figurgalleri. Kampene er sjove og man fænges af udviklingen. Det er en fornøjelse at opleve og deltage i historien, som et godt rollespil skal være. |
31/12-05 |
8/10 |
141. |
|
Engagerende og spændende oplevelse, der overbevisende sætter spilleren midt ind i filmen. Derfor er det også meget lineært - halvvejs bliver det desværre også noget ensformigt. |
26/12-05 |
6/10 |
142. |
|
Sam og (især) Max, og deres indbyrdes dialog, er det absolutte højdepunkt. Puzzlesne er lidt for ofte for ulogiske, og man savner klarhed i plottet. Generelt et charmerende og udfordrende adventure. |
27/11-05 |
6/10 |
143. |
|
Genbrugsgameplay i nye omgivelser. Spillet fungerer for størsteparten og er generelt underholdende, men efterlader konsekvent en fornemmelse af ufærdighed og tvivlsom teknik. |
02/11-05 |
5/10 |
144. |
|
Et simpelt og relativt velfungerende spil, som gør hvad det skal og ikke så meget mere. Verdenen er et spændende sted, som er sjovt at besøge, men banerne genbruges alt for meget. |
27/10-05 |
5/10 |
145. |
|
Et simpelt og sjovt koncept, der udnytter konsollen uden at det føles påklistret. Der er utallige små spilvariationer der sikrer lang tids underholdning, men omvendt savner man én hoved-spiltype. |
20/10-05 |
7/10 |
146. |
|
Blander flere genrer sammen på en frisk og charmerende måde til et unikt spil, der er lige så godt i dag som dengang, fordi det grundlæggende koncept fungerer. En desværre overset klassiker. |
11/08-05 |
7/10 |
147. |
|
Endnu et forfejlet spil i striben med den uheldige kombination filmlicens og beat 'em up. Det underholder et stykke tid, men bliver hurtigt meget ensformigt - og i forvejen er spilmotoren ikke god. |
05/08-05 |
3/10 |
148. |
|
Det er bare en arcaderacer, og det er bare Out Run i moderne udgave, men det er lige så sjovt som Out Run altid har været, og det er dermed blandt de absolut bedste arcaderacere. |
29/07-05 |
7/10 |
149. |
|
Et af de absolut bedste 2d-skydespil. Alt er veludført - jeg kan endda lide musikken - og Kakusei-moden giver den ekstra mulighed for strategi, som gør at det også holder i længden. |
21/07-05 |
8/10 |
150. |
|
Imponerer stort med høj produktionsværdi kombineret med gameplay baseret på hidtil uset flydende kampe. Man keder sig aldrig, men det er trods alt meget repetivt og forudsigeligt samt kort og lineært. |
27/06-05 |
7/10 |