1. |
|
Det der trækker op fra 7 er originaliteten - first-person-parkour-puzzle-action genren er ny, godt udført. Desværre er det svært at spille glidende, og man bruger 80% af tiden på at retry'e områder. |
13/06-09 |
8/10 |
2. |
|
Suverænt spil, der sikkert vil blive husket af mange i lang tid endnu. Gameplayet har dog til trods for masser af nytænkning ikke uendelig levetid. Tæt på en 9'er. |
08/06-09 |
8/10 |
3. |
|
En perle indenfor genren, men spillet udmærker sig mest med sine innovationer i kameraføring, og den slags innovationer bliver hurtigt gjort efter. I sidste ende er DMC mere langtidsholdbart. |
08/06-09 |
8/10 |
4. |
|
Skrå gulve og dårlig brug af vægge gør T4 til et spil hvor tilfældigheder af og til råder. I netop fightingspil er der ikke plads til tilfældighed, og T4 er derfor markant ringere end T3 og TTT. |
08/06-09 |
7/10 |
5. |
|
Nogle elsker DOA, SC eller VF, men Tekken har den uendelige dybde der gør det tidløst - perfekteret i 5'eren. Man kan altid blive bedre, hvilket for mig er definitionen på det perfekte fightingspil. |
08/06-09 |
10/10 |
6. |
|
En for sin tid innovativ, charmerende og meget spilbar titel, der står klart ud. Spillet tåler også flere gennemspilninger på grund af de overraskende svære ekstra-udfordringer. En platformer-perle. |
08/06-09 |
8/10 |
7. |
|
Hvordan forbedrer man et perfekt spil? "Med bryster" lød svaret. FFX2 er på alle måder et bundsolidt spil, men til trods for et hæderligt forsøg bidrager X2 ikke med meget nyt i forhold til X'eren. |
08/06-09 |
8/10 |
8. |
|
Indenfor JRPG genren må FFX anses for at have ryddet bordet. En tidløs klassiker, der imponerer på alle måder. En ofte overset detaljer er at skuespillet faktisk ikke stinker, en sjældenhed i spil. |
08/06-09 |
10/10 |
9. |
|
Hypen tog over længe før udgivelsen, og selv om Bioshock da leverer nogle mindre innovationer i genren, er det stadig kendte rammer for alle der har spillet lignende spil, fra Hexen til Half-Life. |
08/06-09 |
7/10 |
10. |
|
Det bedste GT spil, hvilket i mine øjne også gør GT4 til det bedste racerspil der eksisterer. PGR serien har et vist arkade-appeal, men GT4 bliver ganske enkelt aldrig kedeligt. Et perfekt spil. |
08/06-09 |
10/10 |
11. |
|
Spillet skaber sin egen genre, og den afsindige fortælling er så syret at spillet bør gennemspilles kun for at få sin hjerne badet i syre. Desværre er spilmekanikken ikke helt oppe og ringe. |
08/06-09 |
8/10 |
12. |
|
Et virkelig godt spil, der desværre trækkes ned af uheldige designvalg såsom de mange kvalifikationsløb. Bidrager ikke med noget nævneværdigt i forhold til etteren, der faktisk er en smule "renere". |
08/06-09 |
8/10 |
13. |
|
Til dato et af de bedste racerspil der eksisterer. Konkurrenter har sidenhen fulgt op på grafik og det mageløse soundtrack, samt god bilfysik, men GT serien er stadig kongen når det kommer til dybde. |
08/06-09 |
9/10 |
14. |
|
En lidt anden vægtning af enhederne gør at kampe går i stå og trækker ud oftere end i tidligere AW spil, men spillet er stadig en solid efterfølger der faktisk prøver at gå (lidt) nye veje. |
08/06-09 |
8/10 |
15. |
|
Det bedste AW spil til dato. Lækkert, strømlinet og gameplayet har en kvalitet af aldrig at blive legende let, men alligevel vinder man stort set altid. Lang levetid og fantastisk underholdning! |
08/06-09 |
8/10 |
16. |
|
Spillet er hvad det er - et sæt pinball baner med Metroid tema og en rumble gimmick. Men med det sagt er det veldesignet, og man bliver godt underholdt... i noget tid. |
08/06-09 |
7/10 |
17. |
|
Det er svært, det er flot og det var den bedste vert-scroll-shmup til DS... indtil 2'eren udkom. Hiscore udfordringerne i spillet er så svære at man kan blive ved med at blive udfordret i lang tid. |
08/06-09 |
7/10 |
18. |
|
Efter min mening den bedste demonstration af DS'ens fulde potentiale, men desværre også en af de eneste. WarioWare holder ikke evigt, men det er uovertruffen underholdning mens det varer. |
08/06-09 |
9/10 |
19. |
|
Kun løst baseret på anime'en af samme navn, og bidrager hverken til genren eller rammefortællingen. Det har dog en uforpligtende charme, og er bestemt god underholdning. Nærmer sig et 7-tal. |
08/06-09 |
6/10 |
20. |
|
Et traditionelt RPG der ikke udmærker sig specielt, men heller ikke falder i nogle af hullerne, hvilket lige akkurat kan trække karakteren over par. |
08/06-09 |
6/10 |
21. |
|
Det arkade-agtige gameplay gør sig godt på PSP'en, og både grafik og lyd er i særklasse. Specielt soundtracket er en perle, og Ace Combat seriens gode historiefortælling holdes også i hævd. |
08/06-09 |
8/10 |
22. |
|
Den samme gamle sang - gode intentioner, men ringe udførelse. Spillet har ikke rigtig noget nyt at byde på. |
08/06-09 |
4/10 |
23. |
|
Et godt, om end en smule traditionsbundet RPG. Universet er ren anime-charme og selv om hele oplevelsen kan virke lidt 1-dimensionel lægger man spillet fra sig med et smil. |
08/06-09 |
7/10 |
24. |
|
Meget god port af WipeOut serien til PSP, og et af de flotteste PSP spil. Soundtracket er som sædvanlig i top, og gameplayet er solidt. Den høje sværhedsgrad tiltaler nok ikke alle. |
08/06-09 |
8/10 |
25. |
|
Et flot spil, med det sædvanlige gode soundtrack. Udfordringen er bestemt også til stede i spillet, og selv om styringen kan virke lidt for enkel kan man spille spillet længe. |
08/06-09 |
7/10 |
26. |
|
Klassisk RPG, der bringer en del ekstra små features til bordet. Man har en følelse af at der altid er lidt fremskridt, hvilket gavner oplevelsen meget i forhold til mange andre lignende titler. |
08/06-09 |
7/10 |
27. |
|
Et meget innoverende puzzlespil med fabelagtige ideer og stil. Desværre taber spillet bolden på grund af ensformige puzzles, og generel mangel på variation. Ikke noget Tetris. |
08/06-09 |
6/10 |
28. |
|
Et godt 2D fighter alternativ fra alle Street Fighter klonerne. Darkstalkers serien har udmærket gameplay og endnu bedre præsentation, men PSP'ens D-pad fungerer ikke til fighterspil... desværre. |
08/06-09 |
7/10 |
29. |
|
Fungerer godt på PSP, og forbedrer serien, men innovationerne er stadig små, og der er langt mellem snapsene. Det er for dovent for så lang en spilserie, og gameplayet mangler desparat dybde. |
08/06-09 |
6/10 |
30. |
|
Et spil der kunne have været enestående på grund af sin udmærkede mekanik, men trækkes håbløst ned af et dårligt interface og et tempo der er for lavt til selv en hærdet gammel Civilization-spiller. |
08/06-09 |
6/10 |
31. |
|
Flot præsentation, velfungerende... og så er det jo outrun! Men i sidste ende bliver spillet repetitivt, og der er ingen dybde i oplevelsen. Endnu et navn i glemmebogen, desværre. |
08/06-09 |
6/10 |
32. |
|
På vippen mellem 6 og 7. Spillet er smukt, velfungerende, og bygger på de gode gamle SNES-RPG principper. Det gør desværre også at spillet ikke byder på meget nyt, og derfor er en smule dovent. |
08/06-09 |
7/10 |
33. |
|
Et spil der virkelig står ud med sin elegance og stilrenhed. Desværre gør stilrenheden også at der ikke er plads til ret meget egentligt spil i spillet, og det er kun underholdende i små doser. |
07/06-09 |
5/10 |
34. |
|
Et nogenlunde middelmådigt spil, der dog har en særlig charme og ligetil-hed der gør det svært at lægge fra sig. Bestemt ikke et spil at skamme sig over, men heller ikke noget der bliver husket. |
07/06-09 |
6/10 |
35. |
|
Et skolebogs-eksempel på et dårligt RPG. Spilmekanikkerne er de samme som de var i den gyldne SNES-RPG-alder. Fornyelse lig nul, ringe præsentation, høj load tid, dårligt interface... ingen godbidder. |
07/06-09 |
2/10 |
36. |
|
Spillet er på den ene side en af de bedste af slagsen på PSP, men blegner i sammenligning med de uovertrufne SH titler på PS2. Lydsiden gør dog underværker. SH:O kan kun spilles med høretelefoner. |
07/06-09 |
7/10 |
37. |
|
Meget spændende univers, og rigtig god præsentation, men lidt for solidt plantet i RPG traditionen. En håndfuld mindre innovationer og et interessant karaktergalleri løfter titlen over masserne. |
07/06-09 |
7/10 |
38. |
|
En flydende og virkelig underholdende oplevelse. Gameplayet er kun en hestelængde fra perfektion. Mærkeligt nok er der level cap ved 50, hvilket kun nås alt for hurtigt i single player. |
07/06-09 |
8/10 |
39. |
|
Et re-release af et spil der i forvejen er klassiker, og alligevel løfter arven og forbedrer den. Meget gribende fortælling, der er fortalt uden at tudescenerne bliver pinlige. En ren kraftpræstation. |
07/06-09 |
8/10 |
40. |
|
Har meget at byde på, men oplevelsen har ikke helt samme vel-flydende følelse som de traditionelle FF'er. Ellers masser af dybde og mange mange timers underholdning. |
07/06-09 |
8/10 |
41. |
|
Udmærker sig ved sin enestående grafik og unikke gameplay. Desværre er det bedste ved gameplayet også at det er unikt, og underholdning skrænter efter nogle timer med spillet. |
07/06-09 |
7/10 |
42. |
|
En nærmest mirakuløst god port af T5:DR, der desværre lider hårdt under noget så trivielt som PSP'ens D-pad der har svært ved at registrere skrå bevægelser. Meget synd, for spillet er eminent! |
07/06-09 |
8/10 |
43. |
|
Et forsøg på at konvertere MGS serien til en mere non-lineær oplevelse. På mange måder lykkes det, men når spillet løber tør for fortælling bliver gameplayet pinligt repetitivt. |
07/06-09 |
7/10 |
44. |
|
Bygger videre på etterens opskrift, men perfekterer den her. Endnu bedre missioner, gameplay, funktioner og præsentation. Et af de spil der bare vil spilles igen og igen. |
07/06-09 |
8/10 |
45. |
|
På mange måder definerende for genren, og lever op til MGS seriens kvalitet, om end i en radikalt anden form. Masser af replay value, god fortælling, rigeligt med udfordringer, smukt at se og høre. |
07/06-09 |
8/10 |
46. |
|
Genrebevidst spil, der presser alle grænser for størrelse og indhold i et strategi-RPG. Fortællingen er vanvittig og charmerende, og der er altid en udfordring mere. Spillet har uendelig dybde. |
07/06-09 |
8/10 |
47. |
|
Fransk tegneserie-stil, og en tilpas involverende fortælling gør spillet interessant, men spillet har ingen replay value, og er overstået på en dag. Et godt forsøg, men uden den hemmelige ingrediens. |
07/06-09 |
5/10 |
48. |
|
Spillet har sine gode ideer, og en vis charme i den talesprogs-agtige dialog, men falder til jorden på grund af kedelige spilmekanikker, og en traditionelt papirs-tynd Mario-fortælling. |
07/06-09 |
6/10 |
49. |
|
Et tiltalende fortælleunivers der desværre bliver trukket ned af redundant og repetitivt gameplay, flade karakterer, direkte kedelige spilmekanikker, og i øvrigt ringe kontrol. Nice try, no cigar. |
07/06-09 |
5/10 |
50. |
|
Et fremragende casual-tur-strategi spil, der er simpelt nok til at alle kan nyde det, og dybt nok til at man bliver hængende længe. Lyd og billede er øjeblikkelige klassikere. |
07/06-09 |
8/10 |