51. |
|
Man mærker hvordan Rutger Hauer har måtte indspille uden instruktion, mens man forsøger at navigere i forvirrende mørke labyrinter, hvor alt konstant og konsekvent vendes på hovedet igen og igen. |
16/05-19 |
5/10 |
52. |
|
Medrivende og overbevisende selvom præmissen er en floskel. |
31/12-18 |
8/10 |
53. |
|
Et uendeligt antal solsystemer kan besøges, men repetitionen er så ekstrem, at det virker omsonst. Der er alt for langt mellem de interessante opdagelser. |
27/07-17 |
5/10 |
54. |
|
Perspektivet er nyt, men resten er klassisk Resident Evil, og det fungerer virkelig godt. Desværre degenerer de gode takter lidt til sidst i spillet, hvor alt pludseligt er linært og ligefremt. |
23/07-17 |
8/10 |
55. |
|
Kan man nøjes med et virkelig skarpt drejet gameplay, er Nioh et fantastisk produkt. Desværre halter banedesign, det visuelle, og fjende- og encounter-design gevaldigt. |
18/07-17 |
6/10 |
56. |
|
Man holdes enormt meget i hånden, igennem de mange korridorer. Våbene er spændende, men fjendedesignet kedeligt. Manuskriptet er pinligt dårligt flere steder. |
18/07-17 |
6/10 |
57. |
|
Giant Sparrow har taget et syvmilespring i forhold til deres sidste udgivelse. Edith Finch er en rørende fortælling, med varierende gameplay, længden taget i betragtning. |
07/07-17 |
8/10 |
58. |
|
Banedesignet er fantastisk, men den grafiske stil,våbene, fjendedesignet, og historien er simpelthen for generisk. |
07/07-17 |
6/10 |
59. |
|
Læner sig gevaldigt op ad genrenormer, men formår i langt de fleste tilfælde at exellere inden for disse. Historien er klassisk, men godt fortalt med flere lag af intriger. |
07/07-17 |
7/10 |
60. |
|
En glimrende kampagne, hvor der skeles ikke så lidt til den nye udgave af Battlestar Galactica. Havde måske fået en bedre modtagelse, havde man droppet "Call of Duty"-mærkaten. |
31/03-17 |
7/10 |
61. |
|
Historien meget amerikansk, uden synderligt meget på hjerte, og dialogen så udpræget et eksempel på produktionens samtid, at det ofte bliver distraherende. |
31/03-17 |
6/10 |
62. |
|
Fortællingen bliver så indforstået og subtil at den fremstår overfladisk. Gameplaymæssigt er det en tynd omgang, a la tryk x og vent. |
31/03-17 |
5/10 |
63. |
|
Undervejs føler man at meget er gået tabt i den jævnt dårlige engelske oversættelse. Stemningen er dog bevaret, hvor især musikken ligger på et højt niveau. |
30/11-16 |
6/10 |
64. |
|
Noget af det ypperligste man kan finde inden for mediet når det kommer til science fiction. Spil det for fortællingen, ikke for horror-delen. |
20/09-16 |
9/10 |
65. |
|
I bund og grund et kerneeksempel på at godt spildesign ikke er at fjerne kontrollen fra spilleren til fordel for iscenesættelse. |
25/06-16 |
5/10 |
66. |
|
Et spil der finder ind til kernen af hvad der genremæssigt er klassisk, samtidig med at det føles friskt og solidt. Der er rig mulighed for variation og udfordring. |
09/06-16 |
8/10 |
67. |
|
Gone Home skal have ros for at, mediet taget i betragtning, tackle et nyt emne. Historien er interessant, men bliver lige selvbevidst og fjerde væg væltende enkelte steder. |
09/06-16 |
7/10 |
68. |
|
En kombination af et best-of og et remake af det første spil, der virkelig rammer plet. Sjovt, underholdende og virkeligt flot. |
07/05-16 |
8/10 |
69. |
|
Længden er kort, historien sød og gameplayet eksperimenterende på grænsen til det frustrerende. Et kig værd hvis man har lyst til at prøve kræfter med noget anderledes. |
24/04-16 |
5/10 |
70. |
|
Udvidelsen er formularisk så det trækker tænder ud. Uden hovedspillets historie og mellemsekvenser er det svært at komme igennem, inden det bliver kedeligt. |
22/04-16 |
5/10 |
71. |
|
En fin omgang hjernedød underholding, der hæmmes af at være pinligt dårligt optimeret til platformen. |
22/04-16 |
6/10 |
72. |
|
På alle måder trivielt, omend let at komme igennem. Grafisk er det ikke for kønt, især musikken er enerverende. |
27/02-16 |
4/10 |
73. |
|
Det er historien og karakterene der er det bærende element i et metroidvania ultra light - denne er heldigvis god, men måske lige selvbevidst nok. Ret dårligt optimeret til platformen. |
12/02-16 |
7/10 |
74. |
|
Historien er den rent tematisk mest interessante og velfortalte af Tell Tales spil. Kombineret med universet og den gode art direction er det lidt af en éner. |
21/01-16 |
8/10 |
75. |
|
Kræs for kendere, der holder sig meget tæt til stilen fra TV-serien. Grafisk lader spillet meget tilbage at ønske med nogen af de dårligste animationer i nyere tid. |
21/01-16 |
7/10 |
76. |
|
Det er hyggeligt og spændende at udforske den unikke vertikale verden. Spillet er charmerende, smukt og har en meget passende længde. |
07/01-16 |
7/10 |
77. |
|
En rigtig god Chu Chu Rocket-klon der både udvider konceptet og vender det på hovedet. |
05/01-16 |
8/10 |
78. |
|
Er nok endnu mere reduceret i forhold til interaktion end forgængeren, men historien er gribende, og indeholder nogle decideret svære valg, der har konkret effekt på udfaldet. |
05/01-16 |
8/10 |
79. |
|
Løser en række irritationmomenter men er også fyldt med mere tætpakken generisk indhold end forgængerne, og kvaliteten af hoved- og sidemissioner er ikke nær så høj. |
05/01-16 |
7/10 |
80. |
|
Første halvdel er virkelig god, men Double Fine er tæt på at tabe det hele på gulvet med en række elendige trial and error puzzles i anden halvdel. Alt i alt dog en god oplevelse. |
01/11-15 |
7/10 |
81. |
|
Det glimrende gameplay redder et spil der historie- og fortællemæssigt lader meget tilbage at ønske. Synd, for man får en god fornemmelse af hvad det kunne være blevet til. |
25/10-15 |
7/10 |
82. |
|
Med undren kan man glæde sig over at denne AA-produktion er sluppet igennem nåleøjet. Ringe optimeret, og ikke særligt finpudset, men historierne er spændende og gameplayet godt. |
28/09-15 |
7/10 |
83. |
|
Spillet er endnu et fantastisk mesterstykke fra Miyazakis hånd, med fænomelt banedesign, grum verden og godt gameplay. Det eneste man savner er, at hovedhistorien bliver uddybet bare lidt mere. |
30/08-15 |
8/10 |
84. |
|
Spillets udviklere skal roses for at eksperimentere, men nogle mekanikker fungerer kun set ud fra et visuelt perspektiv. Historien er sød, og længden kort, men passende. |
12/07-15 |
6/10 |
85. |
|
Det er småt med innovation, men når spillet er så veldrejet rent genremæssigt overgiver man sig hurtigt til den dragende verden. Det bedste vestlige RPG siden den sidste guldalder. |
12/07-15 |
8/10 |
86. |
|
Føles på stort set alle områder som en efterligning af det første spil, snarere end en sand iteration. Især banedesignet er ikke nær så godt udført, og mangler den uhæmmede eventyrlighed. |
29/05-15 |
7/10 |
87. |
|
Lokationen og den store inspiration der drages fra kung fu-film adskiller et ellers generisk open world action-spil. Historien er klassisk og fortalt godt. |
14/05-15 |
6/10 |
88. |
|
Last Light bliver i sidste ende lige formularisk nok, selvom gameplayet er skruet fornuftigt sammen. Spillet er fortællemæssigt ret rodet, og det hele ender pludseligt slut prut finale. |
09/04-15 |
6/10 |
89. |
|
En fin overbygning på kampsystemet fra Grandia er spillets største force. Spillet kunne godt bruge lidt mere variation i banedesign, og historien åbner sig simpelthen for sent. |
28/03-15 |
7/10 |
90. |
|
Mekanisk velfungerende, men indholdet og den sparsomme variation i gameplayet kan ikke bære meget mere end en gennemspilning. |
25/03-15 |
6/10 |
91. |
|
Stemningen fra den første film er ramt meget præcist, med masser af kræs for fans. Spillets lidt sløve første halvdel står i kontrast til den virkeligt gode anden halvdel, pga. det mere åbne gameplay. |
22/02-15 |
7/10 |
92. |
|
En interessant kombination mellem hjernevridende puzzles og en visual novelle. Historien er interessant, men der går lige vel meget deus ex machina i den til slut. |
27/01-15 |
7/10 |
93. |
|
Den enorme verden har en høj pris i form af langt mere standardiserede quests. Historiens første halvdel er sløj, og først til aller sidst formår Bioware at finde tilbage til formen. |
24/01-15 |
6/10 |
94. |
|
Måske ikke den mest innovative produktion nogensinde, men enormt velpoleret. Gameplay, historie, bane- og visuelt design sidder lige i skabet. |
21/01-15 |
8/10 |
95. |
|
Linjerne til Deus Ex, System Shock 2 etc. er tydelige, men spillet er stadig ikke helt så frit som forbillederne, og gameplay-mæssigt ikke nær så velfungerende. God historie og fint stemmeskuespil. |
12/01-15 |
6/10 |
96. |
|
På den ene side et relativt velskabt FPS med attraktiv grafik, på den anden side et ret generisk stykke af samme genre med et par design fadæser. |
01/01-15 |
6/10 |
97. |
|
En måske lidt for firskårent men også virkelig visuelt flot produktion, der på en gang stråler af kreativitet, og mangel på samme med hensyn til gameplayet. |
20/11-14 |
6/10 |
98. |
|
Formår at være et virkeligt godt eksempel på fanservice, og tilfører endda genren et rigtig godt tempo. Humoren fra serien er ramt præcist. |
03/11-14 |
8/10 |
99. |
|
Meget er forbedret fra forgængeren. Den store mængde af indhold er ikke nær så generisk som man kunne frygte, men i sidste ende bliver smørret strukket for langt. |
29/10-14 |
7/10 |
100. |
|
Nemesis-systemet er en enlig men stærk innovation, der gør Shadow of Mordor til mere end bare en klon af Arkham-spillene. |
24/10-14 |
7/10 |