201. |
|
Eksekveringen veksler konsekvent mellem fremragende og enormt kluntet i et kæmpestort eventyr med enorm holdbarhed. Til tider stemningsfyldt, men immersionen brydes tit, og indlevelsen tabes. |
08/01-12 |
8/10 |
202. |
|
Mulighederne er enestående, i et spil der nægter at gå på kompromis med kompleksitet og detaljegrad. Historien er aktuel, men bliver desværre aldrig særligt vedkommende. |
08/01-12 |
8/10 |
203. |
|
Gør et meget ringe forsøg på at opretholde illusionen om frihed, selvom det synes at skulle være en del af spillets design. Kun i det glimrende kampsystem overlader spillet spilleren styringen. |
03/01-12 |
6/10 |
204. |
|
En episk rejse, gennem en fjendtlig verden, der føles unik og fantastisk spændende at udforske. Sværhedsgraden er høj, men spillet er med få undtagelser fair, og udstikker konsekvente retningslinjer. |
12/11-11 |
9/10 |
205. |
|
Den mere åbne verden hæmmer spillet, og manifestere Arkham City som værende dårligere end sin forgænger, på trods af et godt udvidet kampsystem, og excellente leveringer fra stemmeskuespillerne. |
08/11-11 |
7/10 |
206. |
|
Søg dækning, skyd, dræb, gentag! Formlen er den samme, og måske tangerende kedeligt i længden, havde det ikke været for de stort opsatte scenarier og den store variation i den grafiske vold. |
25/10-11 |
7/10 |
207. |
|
Castlevania i bedste stil, hvor der er plads til både nyskabelser og gamle konventioner. Det føles friskt, men også som et gensyn med en gammel ven. Høj udfordring og spændende Bosskampe. |
04/10-11 |
8/10 |
208. |
|
Et yderst veldrejet, men desværre også hurtigt overstået beat 'em up. Med højt tempo, god variation og sans for stil, er præmissen fra de analoge 50'ere som skabt til det digitale medie anno 2011. |
04/10-11 |
8/10 |
209. |
|
Formlen gentages i en sådan grad, at den sløve første halvdel af spillet med fordel kunne undværes. Evnerne er spændende, men pakour-delen påvirkes af for meget teknisk fnidder og ujævnheder. |
19/07-11 |
6/10 |
210. |
|
En lettere kedelig omgang Hack'n Slash, tilsat tilpas meget Zelda, dog uden at være mere end en klon. Man savner som spiller noget mere konsistens, og tydligere mål. |
19/07-11 |
5/10 |
211. |
|
Skræmmende bliver det aldrig helt desværre, det er Isac simpelthen for kompetent til - men udfordrende er det. Tilpas længde, god ballance, og fantastisk stemning gør Dead Space et køb værd. |
18/07-11 |
8/10 |
212. |
|
Velfortalt, charmerende, og balanceret. Man sluger timerne råt i selskab med de skøre personager, der udfolder sig såvel som gennem velskreven dialog, som de gakkede og flotte rotoskopiske animatione. |
17/06-11 |
8/10 |
213. |
|
Spillet udnytter menneskets evne til at aflæse ansigter fabelagtigt. Desværre påvirkes historien problematisk, hvis spilleren misforstår hvad der er de egentlige løgne, og hvad der kan ignoreres. |
12/06-11 |
8/10 |
214. |
|
De herlige følgesvende bærer, i kombination med kampsystemet, et ellers gement JRPG, uden de store overraskelser. Grafisk lader spillet noget tilbage at ønske. |
12/06-11 |
7/10 |
215. |
|
Et par uheldige designvalg, og den yderst uinspirerede historie, trækker meget fra et Final Fantasy med stor fokus på mulitplayer. |
12/06-11 |
5/10 |
216. |
|
Alt for få positive træk, formår ikke at trække bare det mindste op for det dårlige spildesign, der gør oplevelsen yderst triviel. |
30/04-11 |
3/10 |
217. |
|
Det er detaljerne der gør Metro 2033 tilpas anderledes og interessant til at det skiller sig ud fra mængden. Stemningsmættet, klaustrofobisk og yderst øst-europæisk. |
30/04-11 |
7/10 |
218. |
|
Meget lidt selvhøjtidelighed føles friskt i en herlig afslutning på et fortsat rigtig godt action platformspil, der i denne iteration finder en god form, med en bred vifte af underholdende elementer. |
28/04-11 |
8/10 |
219. |
|
En ordentlig omgang mytologisk pærevælling, der gør sig nogle vældige armsving, uden at der bliver skubbet til meget andet end varm luft. Et uhyre trvielt FPS, uden noget nævneværdigt at byde. |
10/04-11 |
4/10 |
220. |
|
Stemningen er indtakt, og især monsterdesignet spændende. Historien er dog rodet og yderst overfladisk, som et puslespil, hvor de vigtigste brikker mangler. |
27/03-11 |
6/10 |
221. |
|
Revolutionen ender med at være upersonlig og ikke særligt involverende, mest på grund af de yderst flygtige bekendtskaber, man som Prins danner alliance med. |
26/02-11 |
7/10 |
222. |
|
Narrationen er god, men historien mangler i sidste halvdel mål, og bliver en hullet affære. Resten er et ordinært TPS, forklædt som free-roamer, uden andre muligheder end hovedhistorien. |
07/02-11 |
6/10 |
223. |
|
Et noget androgynt TPS, der gennem fysik forsøger at skabe sin egen profil. Der mangler dog i den grad kant, og det lidt anonyme udtryk gennemsyre alle spillets elementer. |
31/01-11 |
4/10 |
224. |
|
Et yderst velkomponeret mix mellem to-tre genre, der fænger i en sådan grad at man absolut lige må nå en mission mere. God balance, dog uden at byde på de helt store udfordringer. |
31/01-11 |
8/10 |
225. |
|
Et simpelt koncept, krydret med tilpas meget japansk originalitet. Der er noget meget umiddelbart ved Katamari, der leder tankerne hen på de helt tidlige arcadeklassikere. |
10/01-11 |
7/10 |
226. |
|
New Vegas er stort, uden at være særligt overvældende, og bedre fortalt, uden at være mere interessant end sin forgænger. Spillets mange forbedringer, lider under grufuldt mange kodefejl. |
06/01-11 |
7/10 |
227. |
|
Har du penge kan du få, har du ingen må du gå. Et spændende Adventure-koncept, hvor alt koster rubiner. Desværre får spilleren sjældent et ben til jorden, og må på frustrerende vis gætte sig til alt. |
30/11-10 |
6/10 |
228. |
|
Et storslået eventyr, med en overvældende charme, der er den store drivkraft, når gameplayet begynder at mangle udfordring. Desuden stadig lidt af en grafisk perle. |
30/11-10 |
7/10 |
229. |
|
En puzzler med begrænset appel, der først og fremmest udfordrer spillerens behændighed, frem for hans intellekt. Indholdet er begrænset, men tilpas i forhold til den knap så fængslende oplevelse. |
30/11-10 |
6/10 |
230. |
|
En udmærket historiedrevet free-roamer. Rockstar rutinen, i forhold til det narrative, gør historien, og spillerens deltagelse meget opdelt. Gameplayet grænser desuden til det kedelige, midtvejs. |
19/11-10 |
7/10 |
231. |
|
End ikke nysgerrigheden værd. Meget lidt fungerer, og det hele er bliver meget trivielt inden for de første fem minutter, inklusiv de tvivlsomme voyeur-elementer. |
19/11-10 |
2/10 |
232. |
|
Bioshock 2 føles, i forhold til originalen, som en billigere produktion, med sin meget konstruerede og gennemhullede historie. Gameplayet er væsentligt forbedret, og gør oplevelsen til et unikt fps. |
03/07-10 |
7/10 |
233. |
|
Bejeweled med et twist, der på trods af navnet, har meget lidt med resten af Might and Magic at gøre. Simpelt nok til at alle kan være med, dybt nok til at øvede udfordres. |
06/06-10 |
7/10 |
234. |
|
Et utroligt homogent produkt, hvor alt gøres helt med en dybere mening, der gennemsyrer alle spillets elementer. Historien er underspillet, men stemningen så gennemtrængende at man føler sig draget. |
16/05-10 |
9/10 |
235. |
|
COOP-delen er naturligt underholdende, men mange små tekniske vanskelligheder ødelægger oplevelsen. Styringen og sigtet har store svagheder, og spillet er grafisk en generation bagud. |
16/05-10 |
5/10 |
236. |
|
Klassikeren viser tegn på alderdom, med en lidt for løs fortælleform, og diverse huller. Det nye artwork matcher ikke den flotte gamle stil. Et ok eventyr, under dagens standarder. |
05/04-10 |
5/10 |
237. |
|
En smuk og drømmende verden, med et lidt for kraftigt strejf af Amerika, til at være rigtigt eksotisk. Pacingen er helt i skoven, og de mange gentagelser skaber for tidligt en triviel følelse. |
31/03-10 |
6/10 |
238. |
|
Stadig episk, selvom universet føles langt mindre og udforskningen mere begrænset. Rollespillet skubbes i baggrunden, til fordel for en række forbedringerne, der skaber et bedre spil end forgængeren. |
31/03-10 |
8/10 |
239. |
|
De næsten endeløse muligheder, opfordrer til udforskning af de mange skøre idéer der findes i spillet. Platformendelen fungerer dog dårligt, og ødelægger meget af hvad der ellers er et innovativt spil |
31/03-10 |
7/10 |
240. |
|
Destruktions-konceptet er yderst underholdende i begrænsede mængder, og spillet har nogle interessante scenarier. Historien er dog triviel, og spillet har enkelte tekniske vanskeligheder. |
26/03-10 |
6/10 |
241. |
|
Mixet af platform- og puzzle-genren, der tilsammen udgør Hatsworth, skaber desværre ikke en spændende symbiose, hovedsagligt fordi begge dele må vurderes som værende under par. |
24/01-10 |
5/10 |
242. |
|
Hvad Homeworld 2 mangler af dybde i sit strategiske gameplay, reddes af spillets vidunderlige space-opera tema, med en glimrende historie, og et fantastisk visuelt design. Musikken er fremragende. |
20/12-09 |
8/10 |
243. |
|
Den pseudo-realistiske historiske ramme, og spændende konspiration, skaber en interessant fortælling, der sammen med spillets forbedringer i forhold til den første iteration, er yderst vedholdende. |
02/12-09 |
8/10 |
244. |
|
Dawn of Sorrow har en vidunderlig vanedannende effekt, med sin utrolige balance, og flotte verden, på trods af den store genbrug af monstre. Touch-delen kunne nemt undværes med fordel. |
01/12-09 |
8/10 |
245. |
|
En sjov, men også meget nem platformer. Humor og cuteness gennemsyre spillet, via prinsessens store humørsvingninger. Udfordringen er ultimativt for lav, til at spillet er rigtigt interessant. |
15/11-09 |
6/10 |
246. |
|
Seriens store problem har aldrig været mere fremtrædende; Chinatown Wars er kedeligt. Præsentationen mangler flair, styringen er voldsomt problematisk, og uoverskueligeheden total. |
15/11-09 |
5/10 |
247. |
|
Immersionen er stærkere end noget andet rytme-spil. Med en nær perfekt pacing og et udfordrende gameplay, kan man hive mange timer ud af spillets glimrende track-liste. Hardwaren kunne være bedre. |
15/11-09 |
8/10 |
248. |
|
Xbox 360 versionen af Dragon Age, er desværre yderst komprimeret, både i forhold til præsentation og gameplay. Universet er dog så helstøbt at det formår at trække oplevelsen meget op. |
08/11-09 |
7/10 |
249. |
|
BL bærer tydeligt sin certificerede Tim Schafer-mærkat, som et stykke underholdende historiefortælling, med en interessant verden, der dog kunne udnyttes bedre, i form af et mere simpelt gameplay. |
29/10-09 |
7/10 |
250. |
|
Den femte udgave af Dragon Quest holder stadig, hovedsagligt på grund af den glimrende historie, og den megen skæve dialog. Spillerens handlinger har rent faktisk effekt på eventyrets verden. |
29/10-09 |
7/10 |