1. |
|
Det føles indimellem som, at udviklerne har bidt over for meget. På trods af dette er spillet solidt nok til at være et underholdende og velskrevet eventyr. |
25/04-16 |
7/10 |
2. |
|
Et spil fyldt med design-modsætninger, men er ikke desto mindre en tiltrækkende oplevelse med mange kvaliteter. Skinner især klart for de som er på jagt efter en solid RPG-shooter med gode karakterer. |
11/02-16 |
7/10 |
3. |
|
Effektivt sci-fi-epo(s) med grovskårne men godkendte narrative ærinder og en uimodståelig stemning. Verdenen er overbevisende men ikke særligt afvekslende, og det samme kan siges om gameplayet. |
11/02-16 |
7/10 |
4. |
|
Nærværende, spillerdrevet neo-adventurespil med god balance mellem gameplay og historie. Meget at se og gøre i betragtning af, at det kun er 1/5 af spillet. |
04/02-15 |
7/10 |
5. |
|
Quantic Dream formår ikke at forgylde det lovende koncept, de selv startede med Fahrenheit. I stedet leveres et solidt og dragende spil plettet med en lidt for stor dynge ujævne elementer. |
12/10-13 |
7/10 |
6. |
|
Ganske fin balance mellem tradition og fornyelse og tilgængelighed og udfordring i forhold til gameplay og spilmekanik, specielt med genre og franchise in mente. Historien underholder også fint. |
31/01-13 |
6/10 |
7. |
|
Samme høje kvalitet som i første episode, der kunne dog godt have været lidt flere puzzles i starten. Fint, at spillerens valg fra første episode jævnligt kan mærkes i historien. |
10/07-12 |
7/10 |
8. |
|
Synkevenlig cocktail af Heavy Rain og klassiske adventurespil. Gameplayet kunne have mere substans, men vinder ved at være fint integreret med den tiltrækkende, semi-åbne, historie. |
10/07-12 |
7/10 |
9. |
|
Kvalitetsmæssigt som en linje næsten uden stigninger og fald, og dermed lidt kedeligt. En fornuftig historie, ganske flotte miljøer og relativt tilgængelige puzzles sikrer dog en moderat anbefaling. |
14/07-11 |
5/10 |
10. |
|
Måske starten på en helt ny genre - potentialet er der - men det sker nok ikke uden videreudvikling af gameplayet, og den måde spilleren og spillet kommunikerer med hinanden på. |
28/03-11 |
7/10 |
11. |
|
Floskelfyldt, indy-agtigt ramasjang i karakterskildringen og historien og delvist i gameplayet. Men den nærmest kompromisløse tilgang til denne genre gør samtidig spillet ganske interessant for fans. |
11/06-10 |
5/10 |
12. |
|
Tiltalende og solidt, men der er kritikpunkter til næsten alle spillets facetter. Især værd at spille for karaktererne, humoren og dialogen, men de smukke tegninger og slutningen bør også fremhæves. |
12/05-10 |
6/10 |
13. |
|
Kort udviklingstid og fejlprioriteringer har medført, at "mere avanceret" for tit er "mindre raffineret". Men trods alt et robust adventurespil, der kan fortærres af de fleste genre-tilhængere. |
09/02-10 |
6/10 |
14. |
|
Sjove omgivelser, og et relativt varieret gameplay, gør Toy Story 2 til en værdig konkurrent til nutidens platformere. |
02/02-10 |
7/10 |
15. |
|
En klassiker inden for renskåret arcade-ræs. Meget spilbart og stemningsfuldt. Præsentationen indeholder både cool design, cheese og lækre chill out-toner. |
02/02-10 |
7/10 |
16. |
|
Virker fint når man er i fartøjerne, men spillet lider en del under en upoleret og tom FPS-del. |
02/02-10 |
4/10 |
17. |
|
Plaget af for mange obskure puzzles, overfladiske karakterer og en ret ligegyldig og unuanceret historie. En levende og atmosfærisk spilverden sikrer dog, at spillet kan nydes af adventurefans. |
15/12-09 |
4/10 |
18. |
|
En herlig rodepose af fræk udnyttelse af genren, frustration, cheese og charme. Tex tilbyder det hele, og leverer det med et drilsk smil og sarkastiske kommentarer. Ofte er man glad for besøget. |
08/12-09 |
7/10 |
19. |
|
Et stærkt og bevægende krimi-drama, der lider under ensidig, spændingsfattig narrativitet og sløvt tempo. Gameplayet svinger meget i kvalitet og var generelt bedre i det første spil. |
07/10-09 |
6/10 |
20. |
|
Overlegent gameplay, der flyder uhindret sammen med den underholdende og muntre fortælling. Historien dykker desværre sjældent ned under overfladen, og humoren er generelt lidt for tam og tidstypisk. |
10/06-09 |
7/10 |
21. |
|
Fantastisk stil, koncept og præsentation, og figurer man kun kan elske. Fortælleformen og puzzle-strukturen hiver den samlede oplevelse lidt ned, men som helhed et glimrende spil med velramt humor. |
11/03-09 |
7/10 |
22. |
|
Et af de mest helstøbte adventurespil. Detektiv-gameplayet flettes godt ind i den gennemtænkte historie og de mere traditionelle puzzles. Enkelte opgaver er dog en anelse ulogiske. God dialog med bid. |
09/03-09 |
7/10 |
23. |
|
Den gode og ganske fint strukturerede historie hæmmes lidt af det ringe skuespil, som samtidig gør de mange kliché-figurer værre end de reelt er. Godkendt gameplay, der dog svinger en del i kvalitet. |
02/03-09 |
6/10 |
24. |
|
Den velskrevne, lidt genbrugsprægede, X-Files-historie kan kun delvist bære gameplayet, der er en smule fladt og besværligt. Skuespillet er derimod kompetent og karaktererne ganske veludførte. |
28/02-09 |
5/10 |
25. |
|
Gennemarbejdet RTS med eftersmag af Civilization. Kan man leve med, at spilsystemet er en anelse begrænset og omstændigt efter nutidens standard, venter der en ganske unik oplevelse. |
29/12-08 |
7/10 |
26. |
|
Fint bud på en interaktiv film, hvor gameplayet dog jævnligt er uinteressant. God historie og gennemført persongalleri med enkelte stereotype anstrøg. |
10/11-08 |
6/10 |
27. |
|
Bedre end det første spil på de fleste områder, og delelementerne hænger bedre sammen. Desværre fyldt med småproblemer. Ganske charmerende verden og historie. Meget let. |
05/11-08 |
7/10 |
28. |
|
Gameplayet er middelmådigt, men historie, dialog, stil og stemning holder omdrejningerne oppe. De nye tiltag rangerer fra fjollede til ganske fornøjelige. |
04/11-08 |
6/10 |
29. |
|
Quake II var allerede småkedeligt da det udkom, og det er ikke ret sjovt i dag. Uoriginalt gameplay, der tilmed gentages i det uendelige. I multiplayer er der lidt mere kød på kræet. |
29/09-08 |
4/10 |
30. |
|
Den grundlæggende løbsopbygning er bedre end i de to første efterfølgere. Kontrollen er desværre ikke længere imponerende, og motorlydene hiver det samlede indtryk yderligere en smule ned. |
28/09-08 |
6/10 |
31. |
|
Rigtig god historie, der, på trods af en del genkendelige elementer, formår at være personlig og engagere. Høj charme-faktor og produktionskvalitet, men gameplayet er kun lidt bedre end middelmådigt. |
28/09-08 |
7/10 |
32. |
|
De destruerbare miljøer tilføjer en del til det ellers ret stereotype gameplay. Tequilas specielle evner, og hans interaktion med omgivelserne, svinger lidt i kvalitet. Småkedelig multiplayer-del. |
27/11-07 |
6/10 |
33. |
|
Vendte mere eller mindre genren på vrangen, og spillet er en af super-hyperen Molyneux's største bedrifter. Humor og ganske varieret og originalt gameplay er nogle af ingredienserne bag successen. |
11/11-07 |
7/10 |
34. |
|
Godt horrorspil, der formår at suge spilleren dybt ind i spilverdenen. Om noget er styringen problematisk og gammeldags. |
11/11-07 |
7/10 |
35. |
|
En virkelig god platformer, der viser hvor fedt et spil med 3D-grafik og 2D-gameplay kan være. Charmerende stil og banedesign fuldender oplevelsen. |
11/11-07 |
8/10 |
36. |
|
Enkelte passager er en anelse frustrerende og omstændige, men samlet set et meget interessant eventyr med en næsten perfekt indy-stemning. God historie, ok bipersoner, men for få brænder igennem. |
11/11-07 |
7/10 |
37. |
|
Betagende oplevelse hvis man er musik- og grafikinteresseret. Gameplayet er for sparsomt, og det er ærgerligt, at samspillet mellem spilsystemet og det audiovisuelle er meget begrænset. |
26/10-07 |
6/10 |
38. |
|
Primært for folk hvor atmosfære og historie er vigtigere end gameplayet, da opgaverne er noget lette og forudsigelige. Dog lidt synd at historien slutter en smule forhastet. |
17/08-07 |
7/10 |
39. |
|
En god historie, mindeværdige figurer og lokaliteter og velskreven dialog gør dette spil til en klassiker indenfor genren. Gameplayet er relativt simpelt men ganske godt implementeret. |
05/08-07 |
7/10 |
40. |
|
Giften disker op med interessante personer og en stram og nærværende historie. Den unikke stil er også med til at højne oplevelsen, mens dialogsystemet er for stift og opgaverne lidt for simple. |
30/07-07 |
6/10 |
41. |
|
Absolut gakket på den gode måde. Historien er holdt en smule i baggrunden, men er ganske charmerende. Opgaverne er overvejende på det jævne plan. |
16/07-07 |
6/10 |
42. |
|
En solid historie sætter med en glimt i øjet rammen om et herligt eventyr. God følelse af udforskning, men indimellem ulogiske og/eller overfladiske opgaver. I perioder er humoren i topklasse. |
16/07-07 |
7/10 |
43. |
|
Fin klassisk stil og stemning. Desværre er der for langt mellem de gode puzzles, og der bruges for meget tid på at vandre rundt mellem områderne. (Spillet via ScummVM) |
07/07-07 |
5/10 |
44. |
|
God rammehistorie, som desværre kun fortælles middelmådigt. Samme type mønster ses i portrætteringen af personerne. Mikrofon og stylus er fornuftigt integreret og gør opgaverne ganske sjove at løse. |
07/07-07 |
6/10 |
45. |
|
Utroligt, næsten poetisk koncept, som aldrig folder sig helt ud, da manipulationen med lydene til tider føles som at skubbe til et vindklokkespil. Dertil er det ærgerligt, at musikken ikke kan gemmes. |
30/03-07 |
6/10 |
46. |
|
Virkelig god spilmekanik og mange gode designelementer. Men GW er samtidig en smule simpelt og tomt i forhold til andre spil i genren. Dertil stiger sværhedsgraden for hurtigt. |
04/12-06 |
7/10 |
47. |
|
Fin underholdning i mindre bidder. Desværre er hverken puzzle- eller platformdelen tilstrækkelig udviklet, og kan ikke måle sig med toppen af de respektive genrer. Klon-konceptet bruges for fastlåst. |
04/12-06 |
6/10 |
48. |
|
Imponerede ganske meget på udgivelsestidspunktet. Den gode fysik og styring er ligeså underholdende som dengang, men den ringe variation i gameplayet føles som en mere bitter pille at sluge i dag. |
22/11-06 |
5/10 |
49. |
|
Som at træde ind i en af barndommens yndlingstegnefilm. Desværre er der for lidt at foretage sig, og enkelte dele af spilsystemet er ufleksible. Realtidsaspektet kan føles både sjovt og belastende. |
29/05-06 |
6/10 |
50. |
|
Den bedste styring i et Tomb Raider-spil og generelt ganske fornøjeligt at spille. Lineariteten, AI'en, banedesignet, kampene og afslutningen på historien trækker ned. |
27/04-06 |
6/10 |