301. |
|
Så rent, simpelt og teknologiuafhængigt, at det fremstår lige så positivt idag, som da det kom. |
23/08-06 |
8/10 |
302. |
|
Af en eller anden grund fokuserers der ofte på, at spillet ikke er et "rigtigt" Mario spil, i stedet for at fokusere på de kvaliteter det har. Dem er der en del af, Mario spil eller ej. |
23/08-06 |
7/10 |
303. |
|
Kæmper hårdt for at være opfindsom og humoristisk, også så hårdt, at det virker anstrengt. Og så opfindsomme som spillets påfund er, så virker de ikke efter hensigten og de kan være utilgivende. |
23/08-06 |
4/10 |
304. |
|
Man kan anfægte længden og originaliteten. Alt andet er hævet over kritik. J&D er frustrationsfrit, tilgængeligt, varieret og charmerende. Alt det en platformer skal være og mere til. |
23/08-06 |
9/10 |
305. |
|
Arkitekturen og dialogerne er fremragende som aldrig før. Oven i det tilføres bedre puzzles. Hvis ikke alting var så tomt og man havde lagt backtracking på hylden, ville det være nået endnu længere. |
21/08-06 |
7/10 |
306. |
|
De flotte miljøer og den fine musik skaber et godt atmosfærisk grundlag, som til dels bliver ødelagt af den svingende sværhedsgrad, svag AI og en svævende styring. |
21/08-06 |
5/10 |
307. |
|
Det er teknologien som sætter begrænsningerne her, da idéerne og musikken stadig er så storslået, som da det kom. Mellemsekvenserne er(ikke af eget valg) humoristiske. |
21/08-06 |
5/10 |
308. |
|
Slutproduktet har næsten intet at gøre med den langvarige hype, som ledte op til Fable. Det påvirker dog ikke spillets mange kvaliteter og dets evne til at fremstå individuelt i genren. |
21/08-06 |
8/10 |
309. |
|
Forsætter de vekslende kvaliteter fra det første spil og fremstår underligt nok igen som en unik enestående oplevelse. Da det ikke lader til at få en opfølger, vil det unægtelig følses uafsluttet. |
21/08-06 |
7/10 |
310. |
|
Croteams mål var at få genren tilbage til sine rødder, hvor det at skyde og grine gik hånd i hånd. Så længe man holder sig til link coop, må det siges at være lykkedes på den mest fortræffelige måde. |
21/08-06 |
8/10 |
311. |
|
En sjælden vellykket overførelsel af et filmunivers til spil mediet. Alt virker på spillets og ikke licensens præmisser. Det er barskt og råt og stemningsfuldt. En actionfilm i spilform. |
21/08-06 |
8/10 |
312. |
|
Så simplet og imødekommende, at det føles helt uskyldigt idag. Det er desværre også for simpelt og bliver let ensformigt. Underholder kun, hvis man har de nostalgiske briller på. |
21/08-06 |
3/10 |
313. |
|
Følsomt, flygtigt og enestående. Det slutter hurtigt, men spillets aftryk i nethinden og i sjælen forsvinder aldrig. Mere kan man ikke forlange af et spil. |
21/08-06 |
8/10 |
314. |
|
Fremragende underholdning da det kom. Nu fremstår banerne lidt for ens og slowdown samt flicker, kunne man godt være foruden. |
21/08-06 |
5/10 |
315. |
|
Nemt og hurtigt overstået action/platformsspil, hvis svagheder primært er det tempo-sænkende oplade system og for megen udenadslære. Underholdende uden at være overvældende. |
21/08-06 |
6/10 |
316. |
|
Den sukkersøde julestemning passer spillet glimrende, men skjuler ikke den manglende originaltet. Alligevel ganske sjovt og bedre, end det meste EA spytter ud i dag. |
21/08-06 |
6/10 |
317. |
|
For sløvt og for enkelt til at holde ens interesse længe. End ikke co-op kan vække spillets søvndyssende stemning til live. |
21/08-06 |
4/10 |
318. |
|
Kun første og sidste bane har nævneværdige kvaliteter. Resten er sløset spildesign i forskellige genrer. |
21/08-06 |
3/10 |
319. |
|
Ligger sig mellem to stole, ved at være fintunet som de gamle Tony spil og upoleret, som de nye. Skuffende nok blev der heller ikke denne gang plads til online integrering i Xbox udgaven. |
21/08-06 |
8/10 |
320. |
|
Udemærket konvetering af et overvurderet spil. Bevægelserne er simpelthen for stive til at muliggøre den flydende akrobatik, der opfordres til. Samtidigt er spillet for kort. |
21/08-06 |
5/10 |
321. |
|
Multiplayerdelen er stærkt amputeret sammenlignet med PC versionen. Det meste af singleplayer delen er intakt, men det er ikke nok til at hæve spillet over gennemsnittet. |
21/08-06 |
5/10 |
322. |
|
Lige så ringe som Saturn versionen, omend det er marginalt teknisk bedre. |
21/08-06 |
4/10 |
323. |
|
Lara har aldrig tilhørt spileliten og det indses bedst, ved at sætte hendes gamle spil på. Svingende framerate, stiv kontrol, middel til dårlige puzzles. Kun musikken viser glimt af storhed. |
21/08-06 |
4/10 |
324. |
|
2D/3D sammenblandingen fungerer dårligere end evt alternativer Capcom kunne have benyttet. Ydermere skaber de hurtigt overståede områder mange brud i spiloplevelsen. Det burde være bedre. |
21/08-06 |
5/10 |
325. |
|
Eksperimenterende og enformig platformer, der føles meget typisk for sin tid. Også en anelse for svær for den gennemsnitlige spiller. |
15/08-06 |
5/10 |
326. |
|
Platformsspil af den gamle skole og det fungerer fremragende. Bosskampene/minispillene er dog enten svagt udført eller for lette og spillet kan være uretfærdig over for spilleren. |
14/08-06 |
7/10 |
327. |
|
Eurocom prøver at gøre Rare kunsten efter og lykkedes med mere end man regner med. Bevægelsesfornemmelsen er sær og spillet er ikke så langtidsholdbart som Goldeneye. |
14/08-06 |
6/10 |
328. |
|
3D frihedsberøvet platformer og så meget bedre på grund af det. Indelukketheden får spillet til at opføre sig mere som en 2D sidescroller, hvilket virker befriende på sin egen måde. |
14/08-06 |
8/10 |
329. |
|
Igen glitrer og funkler overfladen. Og igen er der intet under den. I det mindste teknisk forbedret set i forhold til sidste udgave. |
14/08-06 |
4/10 |
330. |
|
Scripted og upoleret Bond spil, der sætter stil over substans. Sørgeligt, særligt set i forhold til hvad Rare opnåede med licensen. |
14/08-06 |
3/10 |
331. |
|
Standard platformsspil med Mario 64 som forbillede. Kræver noget erfaring med perspektiv styring i 3D, da kameraet er vanskeligt at tøjle. Ganske fornøjeligt. |
14/08-06 |
6/10 |
332. |
|
Så ufattelig sympatisk stil og musik, at det bare skal spilles og elskes af alle. De tydelige begrænsninger må man bare se forbi: "it's all in the mind". |
14/08-06 |
7/10 |
333. |
|
Typisk SSI spil, der ligesom de andre baserer sig på D&D systemet. Det betyder, at kampene stadig besidder den nødvendige strategiske balance til at kunne underholde. Det kan resten af spillet ikke. |
14/08-06 |
4/10 |
334. |
|
De forskellige perspektiver fragmenterer oplevelsen. Ydermere irriteres man over den korte våben rækkevidde og det historiemæssigt simple oplæg. Musikken er spillets lyspunkt, omend ikke dets redning. |
14/08-06 |
3/10 |
335. |
|
Frustrerende design og grinagtig fysik. Burde metervare som dette ikke efterhånden mindst være middelmådigt? Heldigvis er oplevelsen kortvarig. |
14/08-06 |
3/10 |
336. |
|
Fokuserer ligesom Alien Soldier på boss kampe og prøver at være kreativ. Men alt ære og respekt for originalitet, så er det her simpelthen for langt ude. Endvidere savner konceptet dybde. |
14/08-06 |
4/10 |
337. |
|
Den forbedrede grafik gør dette til den definitive version af Soul Reaver. Også selv om der ikke bliver tilført noget væsentligt. |
14/08-06 |
6/10 |
338. |
|
Den unødvendigt komplekse kontrol undrer, wireframe grafikken er skyld i perspektiv problemer og man får ondt i øjnene af at spille det. Kan man overkomme de problemer, er der lidt at komme efter. |
14/08-06 |
5/10 |
339. |
|
Flere forskellige spiltyper kombineres til et lille fem banet produkt, der ikke holder længere. Sammenlignet med Amiga versionen mere balanceret sværhedsgrad og ændrede køre/flyve sekvenser. |
14/08-06 |
3/10 |
340. |
|
Afstikker fra Ghost'n Goblins spillene, der kombinerer platformselementer med simpel rollespils mekanik. I sin tid et mindre hit hos Aalborg banden. For primitivt i dag. |
14/08-06 |
4/10 |
341. |
|
Det er ikke kun, at genren er for primitiv og at værtsplatformen sætter for mange begrænsninger. Udførelsen i sig selv er heller ikke tilfredsstillende. |
14/08-06 |
2/10 |
342. |
|
Nok for stift og frustrerende for den moderne spiller, men meget stemningsfuldt for den stædige. Et spil der hører hjemme i sin tid. |
14/08-06 |
5/10 |
343. |
|
Stemningen bærer det virkeligt langt, men det er også nødvendigt, da lokationerne ofte er tomme og kedelige. Lidt bedre design på det område, kunne have gjort SR til noget stort. |
14/08-06 |
6/10 |
344. |
|
Da både historien, karakterene og gøremålene er uinteressante, er det godt at kampene i det mindste holder. Et stykke tid. Derefter forbavses man over, hvor lidt der ofte sker på slagmarken. |
14/08-06 |
5/10 |
345. |
|
Simpel actionpræget squad shooter, der først kommer til sin ret i co-op. Desværre kan man ikke spille det over nettet. |
14/08-06 |
7/10 |
346. |
|
Skiller sig ud, ved at ligge sig helt modsat den dynamiske og eftertænksommme Mario stil. Det her er platformsspillenes svar på Punch Out: En refleks platformer. |
13/08-06 |
8/10 |
347. |
|
Det kedelige grafiske udtryk og de sparsomme animationer, dækker over et action spil af rimelig kvalitet. Ring konceptet er sjovt, selv om det senere i spillet er skyld i flere spilafbrydelser. |
11/08-06 |
6/10 |
348. |
|
Overraskende god horror stemning, der faktisk er bedre end de fleste dedikerede horror spil, præger spillets første halvdel. Uheldigvis udvikler det sig til noget mere uinteressant skyderi til sidst. |
11/08-06 |
7/10 |
349. |
|
Flere ting er dårligere eller ændret i forhold til PS versionen: Frameraten, effekterne, musikken, farten, link options. Det får Saturn udgaven til at stå noget svagere. |
10/08-06 |
5/10 |
350. |
|
Den digitale styring kræver lidt tilvænning i dag. Så underlig som den føles, så er den også uhyre præsis og grunden til at spillet stadig holder. Designet og musikken er også lige i øjet. |
10/08-06 |
7/10 |