251. |
|
Et skoleeksempel på de udfordringer udviklerne stod overfor ved overgangen fra 2D til 3D. Demonstrerer hvor slemt det kunne gå,
før man fik forståelse for 3D grafikkens integration i moderne spildesign. |
15/05-12 |
2/10 |
252. |
|
Doom har stået distancen bedre end de fleste andre FPS spil fra perioden, fordi det mestrer nogle få elementer, frem for at række ud efter noget genren ikke var klar til på daværende tidspunkt. |
14/05-12 |
7/10 |
253. |
|
Så primitivt som det er, så formår det stadig at underholde. Bør spilles i små doser, da spillet gentager sig selv lige så ofte som musikken. |
14/05-12 |
5/10 |
254. |
|
Udviser stor forståelse for Metroid strukturen uden at tilføre den noget. Hvis det ikke var så utiltalende og atmosfæren var bedre ville det hjælpe på helhedsindtrykket. Kontrolproblemerne gør ikke. |
14/05-12 |
5/10 |
255. |
|
"Wars" konceptet blev perfekteret for hurtigt, med det resultat at serien nu står i stampe. Således virker nye tiltag enten unødvendige eller ubalancerede. |
14/05-12 |
7/10 |
256. |
|
Virker som om det pludselig skifter til en helt anden engine et stykke inde i spillet. Ikke specielt godt op til da, men det er et glimrende eksempel på hvor usammenhængende spillets elementer er. |
13/05-12 |
4/10 |
257. |
|
Taber en del af seriens identitet ved at omdanne den til et mere ordinært actionspil. Ærgeligt, selvom der er en del gode takter, ikke mindst coop. |
12/05-12 |
7/10 |
258. |
|
Klassisk farverig shooter action med repetitiv, men fin musik. Nemmere at gå til og nyde end mange af nutidens udspil i genren med deres komplekse skudmønstre og esoteriske scoresystemer. |
11/05-12 |
7/10 |
259. |
|
Der er storhedsøjeblikke gemt i Assassin's Creed, hvis man orker at rode ensformigheden og gentagelserne igennem. |
11/05-12 |
6/10 |
260. |
|
Et interressant forsøg på at bryde med lineariteten i spil, men udstiller også problematikkerne ved at forfølge den
retning. Alt for eksperimenterende, ufokuseret og usikkert. |
11/05-12 |
3/10 |
261. |
|
Alt for mange designmæssige problemer og tekniske fejl overskygger, hvad der burde have været hjernedød underholdning. I stedet er det bare hjernedødt. |
10/05-12 |
4/10 |
262. |
|
En rodebutik af dårlig framerate, skiftende uvarslede regelskift, kollisions- og perspektivproblemer, sammenblandet med en vis portion reel spilglæde. Ikke samme tidløse kvaliteter som forbillederne. |
10/05-12 |
6/10 |
263. |
|
Stående i et hav af kreativt livløse blockbuster produktioner er det lettere end nogensinde at værdsætte, hvor progressive Sega var og hvor meget kant deres produktioner havde. De er savnet. |
09/05-12 |
9/10 |
264. |
|
Perspektivet er generende og der savnes adspredelse i fjendernes angrebsmetoder, der er alt for låste. Ellers delvist interessant rent teknisk. |
08/05-12 |
3/10 |
265. |
|
Det lille twist med tyngdekraften er lige nøjagtig nok til at holde en fanget igen, selv om det måske stadig er for afhængigt af tilfældigheder. |
07/05-12 |
7/10 |
266. |
|
Frameraten burde være højere og ligesom andre tidlige Vita titler er der en del gimmick tiltag, man sagtens kunne være foruden. Det er dog ikke nok til at spolere hyggen. |
07/05-12 |
7/10 |
267. |
|
Twistet på platformsgenrens hoppefunktion ledsages af fremragende banedesign, udtryksfulde sprites og klassisk fængende chiptunes. En opvisning i minimalisme for sadistiske sjæle. |
28/04-12 |
7/10 |
268. |
|
Stærkt engagerende selvom teknikken halter på mange punkter og størrere variation i puzzles ville være at foretrække. Kræver dedikation. |
21/04-12 |
8/10 |
269. |
|
Låner fra spil som Metroid, Portal, Metal Gear Solid og Splosion Man, men formår alligevel at føles helt som sit eget. Mere grafisk variation og bedre musik ville være at fortrække. |
20/02-12 |
8/10 |
270. |
|
Loot-gamers der kan lide at udforske, kan måske overkomme de tekniske fejl og det komiske stemmeskuespil og finde ind til kernen, som er et godt opgraderingssystem og en stor åben(klichepræget)verden. |
14/02-11 |
3/10 |
271. |
|
Sværhedsgraden er sænket for at undgå frustrationer med en problematisk kontrol, der er for mange gentagelser og AIen er for gennemskuelig. Alligevel giver spillet ofte et enestående sus i maven. |
11/02-11 |
7/10 |
272. |
|
Kan man komme ud over de tvivlsomme kameravinkler og det tætte slægtskab med andre spil i genren, er LoS udemærket underholdning, men det er for nemt og føles underligt kompartmentaliseret. |
01/01-11 |
6/10 |
273. |
|
Blander det bedste fra Serious Sam med det bedste fra Dynasty Warriors. Ærgeligt der ikke blev plads til online coop, men det er ikke nok til at slå skår i glæden. EDF, EDF! |
01/01-11 |
8/10 |
274. |
|
Så længe man spiller det i co-op, som det er tiltænkt, føles det på mange måder friskere end de nyere udspil i serien. Desværre en ret kortvarig oplevelse. |
27/10-10 |
7/10 |
275. |
|
Udemærket underholdning og et skridt i den rigtige retning for serien, men på ingen måde ligeså mindeværdigt som de gamle 16-bit spil. |
25/10-10 |
6/10 |
276. |
|
Et simpelt plot trækker ned og efterlader: Varmhjertet visuelt design, hyggelig atmosfære, underholdende kamp/encounter system. De få retarderede designvalg kan skippes uden frygt for straf. |
24/09-07 |
7/10 |
277. |
|
Glimrende blanding af Pikmin og Fable hvis største fejl er små kontrolproblemer, en lidt usammenhængende historie og uheldige gentagelser af cutscenes/setpieces, efter de er oplevet første gang. |
30/07-07 |
7/10 |
278. |
|
Den gode konvertering gør, at Live Arcade udgaven er nøjagtig lige så fantastisk som de gamle versioner. |
26/06-07 |
9/10 |
279. |
|
Blot fordi et spil er til børn, er der ingen grund til, at det skal være så nedladende, som TMNT er. Udover den manglende udfordring er det repetitive banedesign og stemmerne et problem. |
23/05-07 |
4/10 |
280. |
|
Kontrollen kræver tilvænning og er langsommere end andre versioner. AI'en virker lidt primitiv og spillet en anelse for simpelt. Overkommer man disse forhindringer, er Dune II alligevel underholdende |
06/05-07 |
6/10 |
281. |
|
Artoon leverer over forventning med et spil, som går i originalens fodspor og kommer tæt på dens kvalitet. Sødt, nuttet og samtidigt en passende udfordring, hvis man går efter alt. |
07/12-06 |
8/10 |
282. |
|
For megen trial & error slår skår af glæden i den ellers stemningsfulde singleplayer. Heldigvis er oplevelsen stadig positiv og samtidigt står multiplayeren stærkere end nogensinde før. |
19/11-06 |
8/10 |
283. |
|
Det er svært at retfærdiggøre min karakter, når der er så mange fejl, men jeg kunne bare ikke stoppe med at spille. Og det er vel det, det handler om? |
10/10-06 |
7/10 |
284. |
|
Fængende musik, farverig grafik og øget udfordring. Sonic når det er bedst. |
29/08-06 |
7/10 |
285. |
|
Omend det er forældet, så er det snildt på højde med de første Zelda og Metroid spil, og havde der været nogen retfærdighed til, ville Kid Icarus være lige så stort, som de serier er i dag. |
27/08-06 |
4/10 |
286. |
|
Nuttet platformsspil der gør hvad det skal for at fungere, men heller ikke mere og det fremstår lidt identitetsløst. Måske er det bare mig, men det synes at minde lidt om Mega Man på overfladen. |
24/08-06 |
5/10 |
287. |
|
Alt for simpelt og begrænset - særligt i singleplayer - selvom seriens feel giver spillet en del. |
24/08-06 |
5/10 |
288. |
|
Min absolutte favorit blandt 16-bit beat'em ups. Serien er her omfattende nok til, at man ikke trættes af at gentage de samme angreb hele tiden. Også mere varierede baner. Eneste minus er musikken. |
24/08-06 |
7/10 |
289. |
|
Utroligt mange tilgangsvinker til kampene, stort og afvekslende banedesign, helt igennem forbløffende massive bosser. Ninja Gaiden har det hele og er intet mindre end en action perle. |
24/08-06 |
9/10 |
290. |
|
Stiv animation og kun meget få angreb, gør at spillet hurtigt bliver kedeligt. co-op kan ikke redde det, når der er så lidt at komme efter. |
24/08-06 |
4/10 |
291. |
|
Sega har et godt greb om Shinobi serien og selv en ældre udgave som Revenge, fremstår elegant og fantasifuld. Det finpundsede gameplay understøttes af et godt soundtrack. |
24/08-06 |
7/10 |
292. |
|
Seriens absolutte højdepunkt og det er noget af en bjergtop. Den gode styring, kombineret med variationen, er det, som gør udslaget. At den tekniske side er i top pynter bare endnu mere. |
24/08-06 |
8/10 |
293. |
|
Co-op og den gode musik tæller op, men man er for begrænset i sine angrebsmuligheder, til at kampene forhindres i at virke ensformige. |
24/08-06 |
5/10 |
294. |
|
Fabelagtigt spil med suværen styring, smuk musik og flotte omgivelser. At spillet er lidt kort, skader det ikke det mindste. |
23/08-06 |
9/10 |
295. |
|
Ubisoft skal passe på, at det ikke bliver for meget af det gode, når de opdaterer deres franchises så hurtigt. Stadig velfungerende, men nogle plottråde virker forceret og der er(igen) nogle bugs. |
23/08-06 |
7/10 |
296. |
|
Stil ændringen var uønsket og kampsystemet er unødvendigt kompleks, men spillet indenunder benytter samme romantisk pirrende platformsgrundkerne som SoT. Synd at der er nogle bugs. |
23/08-06 |
8/10 |
297. |
|
Satte ny standard for stealthspil og så langt, som det gælder singleplayer, er vi faktisk ikke kommet videre. Atmosfærisk og opslugende til trods for at genrens typisk svage AI og fysik går igen. |
23/08-06 |
8/10 |
298. |
|
Lidt svagere singleplayer end det første. I stedet tilbydes en fremragende og enestående multiplayer. Lidt mere grafisk afpudsning ville være at fortrække. |
23/08-06 |
8/10 |
299. |
|
Hvis man ikke generes af det repetitive gameplay og frustrations elementerne efter tredie verden, er Blinx faktisk udemærket underholdning. Slutbossen er bare urimelig svær. |
23/08-06 |
6/10 |
300. |
|
Overraskende nok er det lykkedes, at få det meste af Doom oplevelsen over på GBA'en. Selv co-op - uden save - er der blevet plads til, omend det ledsages af slowdown. Bedre end forventet. |
23/08-06 |
6/10 |