201. |
|
Ingen kort, ingen hurtig måde at få fyldt energi på, kort usårlighedsperiode ved kollision, ivrige fjendespawns og password save. Det første Metroid er et genialt koncept i frustrerende indpakning. |
05/12-12 |
3/10 |
202. |
|
Bedre end den svage toer selv om det aldrig lever op til de to første kapitler. Sam skal selvfølgelig give fingeren til den gode smag, men derfor behøver det ikke være så smagløst. |
23/10-12 |
6/10 |
203. |
|
Ud over de små forskelle i interface og grafik fra PC originalen er følgende anderledes: Tilføjet valgfrit elendig stemmeskuespil, sværhedsgraden er en anelse lettere og der er mulighed for new game+. |
15/10-12 |
7/10 |
204. |
|
Der mangler føling omkring objekters interaktion og sværhedsgraden er typisk Ys med store udsving omkring bosserne. Seriens pacing og rock-synth musik er dog bevaret trods perspektivskiftet |
15/10-12 |
6/10 |
205. |
|
Dropper originalens koncept og vælger i stedet at imitere moderne pew pew spil. Der leveres solid anonym action med enkelte sære udsving i sværhedsgraden, ledsaget af en lidt anderledes multiplayer. |
19/09-12 |
6/10 |
206. |
|
Korte baner og simpelt gameplay på grænsen til det naive, men det virker trods alt og så er det cool at "bølle-Marios" originale udgivelse er inkluderet i en opdateret udgave. |
18/09-12 |
6/10 |
207. |
|
En udpræget konservativ produktion der stråler med sin fine kommunikation og design. Samme elementer benyttes gentagne gange i sjove mix ups og tilfører nye lag til allerede introducerede mekanismer. |
17/09-12 |
8/10 |
208. |
|
En kortvarigt og begrænset oplevelse der er set bedre i genren såvel som i serien. 32x delen er simple variationer over arcade mode og coop er ligeledes halvhjertet implementeret. |
06/09-12 |
4/10 |
209. |
|
Helt ekstrem langsom og enerverende pacing hvor spændingen suges ud af spillet sekund for sekund, indtil man ikke kan mere. Endvidere er der mekaniske fejl i forbindelse med perspektivet. |
05/09-12 |
3/10 |
210. |
|
Den store mængde arbejde der er lagt i det, får det til at fremstå indbydende og organisk, mens et sandt bombardement af gentagelser i missionerne forsøger at ødelægge det hele. Det lykkedes dog ikke. |
03/09-12 |
6/10 |
211. |
|
Bedre end man tror og formår på mange måder at give sit eget unikke spin på "mansion" genren. De stive bevægelser
kan godt gøre det lidt tungt at danse med i platformssekvenserne. |
03/09-12 |
6/10 |
212. |
|
Det er lidt skuffende at se, at det potentiale der lå i Sucker Punch ovenpå Rocket, over årene kun har udmøntet sig i generiske spil der har været mere på det jævne. Rocket gav håbet om andet og mere. |
03/09-12 |
8/10 |
213. |
|
Forsætter ned af samme lineære scriptede sti som genren desperat har behov for at undslippe, hvis den skal udvikle sig. Ellers skal der leveres noget på andre parametre, hvilket HL2 formår. |
02/09-12 |
7/10 |
214. |
|
Rammer lige i øjet med sin skildring af hvor eventyrlig verden kan være, når man er i besiddelse af et barns uskyldighed. Problemer til trods er det stadig mere interessant end det meste i genren. |
30/08-12 |
6/10 |
215. |
|
Overkommer manglen på variation gennem en synergi mellem den stramme styring og milimeter præcist banedesign. Samtidigt vinder det på ikke at trække i langdrag. |
09/08-12 |
7/10 |
216. |
|
Tematisk ligger det langt fra de normale Mario spil og føles derfor i serie perspektiv særegent. Desværre mangler der detaljer og finesse, mens musikken kunne trænge til mere variation. |
05/08-12 |
6/10 |
217. |
|
Mere subtilt i sin genialitet end Galaxy spillene og det tager tid før det folder sig helt ud og bliver magisk. Nok det mest overbevisende eksempel på stereoskopisk spildesign. |
02/08-12 |
9/10 |
218. |
|
For hver ting der er forbedret, er der noget som er gjort dårligere og så er det irriterende at man skal spammes med reklamer. Det er ikke godt nok i tredie udgave af spillet. |
28/07-12 |
6/10 |
219. |
|
Den fantasifulde magiske stil bærer spillet, men den underliggende mekanik og de simple fetch quests gør det ikke nogen tjenester. Bøvlet og desorienterende og frustrerende og alligevel elskværdigt. |
08/07-12 |
7/10 |
220. |
|
Benytter sandkasse konceptet anderledes end de fleste andre spil ved at ligge vægten på platformselementer og selve oplevelsen af at traversere byen i højden. Kort, friskt og super i coop. |
19/06-12 |
8/10 |
221. |
|
En svagere skabelon end de tidlige Zelda og Metroid spil, selvom det fint kan begå sig i selskab med disse. Dateret af de repetetive baggrunde, mekaniske irritationer og for meget flickering. |
16/06-12 |
4/10 |
222. |
|
I typisk Digital Eclipse stil er konverteringen ikke skænket megen omtanke, men den største mangel forbliver på kontrolsiden. Online coop er en kærkommen tilføjelse til originalen. |
15/06-12 |
5/10 |
223. |
|
Formår momentvis at gøre Punch-Out!! kunststykket efter, når det ikke drukner i grinding og gentagelser. Mere variation og fokus rettet mod spillet, frem for salgsmodellen, ville være at foretrække. |
15/06-12 |
5/10 |
224. |
|
Mindre kaos, mindre episk og mere vestligt i sit udtryk, hvilket får det til at ligne så meget andet til forveksling. En uheldig drejning for serien, som ingen kan være tilfreds med. |
15/06-12 |
6/10 |
225. |
|
Råt og upoleret som Deus Ex og bør spilles med fan-patch for at minimere bugs. Ellers fantastisk det meste af vejen og giver en lyst til at tude over at industrien ikke kunne finde plads til Troika. |
14/06-12 |
8/10 |
226. |
|
Det vigtige er ikke om atombomben er omdrejningspunktet, men at kombinationen af fascinerende mekanik og fortællingen der vil mere, kan overleveres med stolthed på mediets vegne til næste generation. |
06/06-12 |
10/10 |
227. |
|
Sær blanding af adventure og strategi spil, hvor man aldrig føler sig helt i kontrol. Fortællerstilen er nedladende med eksposition i slet skjult indpakning, selvom atmosfæren ellers er overbevisende. |
04/06-12 |
5/10 |
228. |
|
Den dualistiske valgstruktur føles så forældet som nogensinde og regent segmentet tilfører intet til serien, fordi det underligges samme ramme.Men grundkernen er charmerende, britisk og velfungerende. |
02/06-12 |
7/10 |
229. |
|
Galways musik er meget mindeværdigt, men når der kun er omtrent fem minutters gameplay, skal alt i spillet fungere optimalt for at det holder. Det gør det bestemt ikke her. |
01/06-12 |
2/10 |
230. |
|
Lidt op og ned ift. det første. Forringelser: Mere indelukket, mindre visuel variation, svagere opgraderingsystem og flere bugs. Forbedringer: framerate, voiceacting og mere overbevisende omgivelser. |
31/05-12 |
4/10 |
231. |
|
Et af mine yndlingsspil som ung og stadig en stor fornøjelse at spille i dag, fordi det besidder mange af de små variationer i bane opbygningen, som genren behøver for at undgå monotoni. |
29/05-12 |
7/10 |
232. |
|
Tager det sidste skridt for serien i retningen af at blive et rent action spil, nu med inklusion af coop. Ikke dårligt, bare uinteressant. |
26/05-12 |
6/10 |
233. |
|
Trods originalens historiske betydning så er den for primitiv i dag og det er ikke blevet bedre i denne konvertering. Uegnet til input devicen og gennemført på 5-10 min. |
25/05-12 |
2/10 |
234. |
|
I en tid hvor FPS'erne ikke formår at bevæge sig fremad, ej heller konsolidere omkring klassiske hævdvundne dyder, føles det pinligt på genrens vegne at spille så overbevisende et eksempel som Sam. |
25/05-12 |
8/10 |
235. |
|
Underlagt Master Systems begrænsninger kan det ikke undgå at føles langsomt og trægt ift. automaten og (bedre) visuel hitregistrering samt knock back mangler på visse fjender. |
22/05-12 |
5/10 |
236. |
|
Tilføjer ikke noget væsentligt til den gamle udgave og fremstår derfor "bare" som en slags remaster. Det er også ok, når kvaliteten er så høj. |
22/05-12 |
8/10 |
237. |
|
Banedesignet er lige så annonymt som mange af de platformers fra "dyr med attitude" perioden og musikken så repetitiv, at man bliver drevet til vanvid. Synd, for der er også en del gode elementer. |
18/05-12 |
5/10 |
238. |
|
Den charmerende Shining stil vender tilbage - nu i srpg form - og det samme gør et gabende kedeligt plot. Enkelheden gør det tilgængeligt, uden at kampene mister den nødvendige dybde. |
18/05-12 |
7/10 |
239. |
|
Det giver fin variation når der introduceres så forskellige tiltag, selv om de ikke alle er lige hensigtsmæssige. Værd at bruge tid på for genre fans, ikke mindst fordi det har hjertet på rette sted. |
18/05-12 |
6/10 |
240. |
|
Det oplagte ti tal for alle der spillede det i sin tid og selv om det måske udviser aldringstegn, er der stadig så meget at komme efter, at jeg ikke nænner at vurdere det lavere. |
18/05-12 |
9/10 |
241. |
|
Sindsoprivende flot Metroidvania hvis udfordringer er mere intelligent opbygget end de fleste andre udspil i genren. Følelsen af at det er lidt sjælløst forsvinder dog aldrig. |
18/05-12 |
7/10 |
242. |
|
Et af de Game Gear spil som har holdt sig bedst. Plottet er selv for genren ultra simpelt og udvikler sig dårligt. Kampene er der mere kød på, selvom de forbliver i den simple ende. |
18/05-12 |
6/10 |
243. |
|
Er man lidt pedantisk anlagt kan man sikkert brokke sig over konverteringen, selvom den på ingen måder rokker ved Sonics urokkelige kvaliteter. |
17/05-12 |
8/10 |
244. |
|
Formåede at skille sig ud fra mængden af 16-bit platformsspil og selv idag virker Sonic nyt og friskt. Det er som om det står stærkere, hver gang man spiller det. |
17/05-12 |
8/10 |
245. |
|
Bortset fra manglen på reel analog bevægelse er der ikke noget grundlæggende galt med Darksiders. Det føles bare voldsomt uinspirerende at spille noget der aldrig løfter sig over klon stadiet. |
17/05-12 |
7/10 |
246. |
|
Kører betydeligt bedre end sidste udgave og alligevel ikke helt tilfredsstillende. Stadig sjovt så længe man kan acceptere visse begrænsninger ift. kort udgaven. |
17/05-12 |
7/10 |
247. |
|
Det bedste af Segas Disney platformsspil til Mega Drive, men set i et større genre perspektiv er der ikke de store overraskelser. Opbygningen går en fin linje mellem nedladende og hyggelig. |
16/05-12 |
6/10 |
248. |
|
Besidder ikke samme charme som originalen, men er ligeså sjovt at spille, omend det præges af samme frustrationer og er ligeså hurtigt overstået. |
16/05-12 |
6/10 |
249. |
|
Mekanikken er rigid og tidsbegrænsningen fordrer at man lærer banernes layout. Det der holder det oppe er stemningen og den tæskelækre musik. |
15/05-12 |
5/10 |
250. |
|
Et begrænset spil i en begrænset genre får en dertil hørende begrænset konvertering. Resultatet er ikke overraskende. |
15/05-12 |
3/10 |