Treasure
Det udviklerhold der siden blev til Treasure, startede deres spiludvikling hos Konami. Holdet var ansvarlige for NES-konverteringen af Contra og stod siden bag flere spil i Contra- og Castlevania-serierne. Den sidste titel for Konami var det imponerende Axelay.
Treasure debuterede som selvstændig udvikler med Gunstar Heroes i 1993, som straks udskilte sig som et af de bedste og mest imponerende titler til MegaDrive. Dette blev starten på et langt samarbejde med Sega, hvor Treasure lavede mange imponerende titler til MegaDrive og Saturn. Dynamite Headdy, Guardian Heroes og det fremragende Radiant Silvergun var nogle af de mest bemærkelsesværdige 2d-spil. Fra slutningen af 90'erne begyndte Treasure at svinge over flere platforme, hvilket måske påvirkede kvaliteten. Hvor Bangai-O og Ikaruga også er gode spil efter Treasure-standard, så er Stretch Panic (AKA Freak Out) og Silpheed: The Lost Planet ikke efter vanlig standard. Treasure blev senest færdige med Wario Land til GameCube, og arbejder i skrivende stund på Gradius V til PlayStation 2 og Guardian Heroes Advance til Game Boy Advance.
|
Treasure
|