Efter at ha' læst en del om G2G bladet, besluttede jeg mig for at snuppe det nyeste eksemplar i Merlin i dag.
Jeg kan se man giver karakterer efter 13 skalaen; Fint nok.
Har udvalgt et par anmeldelser, som jeg godt vil kigge nærmere på.
P.N. 03: OK anmeldelse, med god og informativ tekst. Der bliver faktisk fortalt lidt om selve SPILLET i anmeldelsen.
... Se hele indlægget
Efter at ha' læst en del om G2G bladet, besluttede jeg mig for at snuppe det nyeste eksemplar i Merlin i dag.
Jeg kan se man giver karakterer efter 13 skalaen; Fint nok.
Har udvalgt et par anmeldelser, som jeg godt vil kigge nærmere på.
P.N. 03: OK anmeldelse, med god og informativ tekst. Der bliver faktisk fortalt lidt om selve SPILLET i anmeldelsen.
Colin McRae 4: Osse en OK anmeldelse. Her gælder det osse, at der faktisk bliver fortalt noget om spillet, hvorfor man finder det fornuftigt, at spillet får den karakter som det gør = Spillet virker berettiget til denne karakter.
Dernæst går det stærkt ned af bakke..
Tomb Raider: AOD. Teksten er én stor kritik af spillet: Ringe kontrol, kæmpe skuffelse, ufortjent at spillet har solgt så godt som det har gjort m.m. Spillet får 8 i Gameplay og 7 i Holdbarhed. Sidst jeg checkede karakterbeskrivelserne for 13 skalaen, så betød 7 og 8 taller en rimelig og god præstation. Hvordan kan spillet få den karakter, når al teksten kritiserer spillet, som værende en kæmpe skuffelse?
Alien Vs. Predator: Extinction. Igen er teksten én stor kritik af spillet; Spillet savner opfindsomhed, og denne type spil er set meget bedre til PC. Gameplay 8 og Holdbarhed 9. Hvordan hænger det her sammen?
Dragon's Lair 3D. Der bliver nærmest intet skrevet om selve spillet, udover at spillet bliver svært senere hen(!) Jeg får mere information om dette spil, ved at kigge på Gamerankings oversigt over anmeldelser, af spillet. Alligevel får dette spil 9 i Gameplay og 8 i Holdbarhed - og 9 i endelig score(!) Men jeg har stadig intet fået af vide om Dragon's Lair 3D, ved at læse "anmeldelsen".
Mest af alt, så minder bladet om de der ukritiske blade, hvor hvert spil SKAL ha' en god score, og hvis spillet ikke får det, så skal spil-udgiverne nok sørge for, at der ikke falder flere anmeldereksemplarer af til bladet, i fremtiden.
Der er nærmest ingen kritik at spore i de endelige scores, selvom spillet er blevet kritiseret i teksten!
Kort sagt, så lugter bladet alt for meget af reklamesøjle - lad dog være med at være så pokkers ukritiske!
Jeg må indrømme, at jeg havde forventet mig meget mere, eftersom flere herinde har talt godt om bladet, og et par stykker osse skriver for det.
|