|
dRxL | Skrevet 02/01-18 10:45 | Står lige og skal til at købe en HDBaseT extender, og ville lige høre om der er nogen der i den mellemliggende tid har haft erfaringer med teknologien, evt. kan give råd til at undgå ærgrelse.
I første omgang kigger jeg efter et simpelt extender setup, sender + modtager med power over hdbaset, og altså ikke en af de relativt dyre switches.
Nogen bud? | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
|
3of19 | Skrevet 02/01-18 14:43 | Lyder fedt til mange forskellige setups. Måske ikke lige til gaming (to gange konvertering kan ikke være godt for display lag). |
|
|
dRxL | Skrevet 02/01-18 16:54 | Åbenbart 10 microsekunder, men så spørger jeg mig selv om de kun tæller transmissionstiden i kablet, eller om omformning i afsender og modtager også er regnet med. Noget der taler for at det kunne gå hurtigt er at hdbaset er ukomprimeret.
Fra den linkede faq:
What kind of latency can I expect in video transmission?
Latency is the measurable time that it takes a signal to get from one point to another. HDBaseT adds virtually no latency to the signal – less than 10 microseconds over 100m of cable.
(One microsecond (μs) equals to one millionth (1/1,000,000) of a second. One microsecond is to one second what one second is to 11.6 days.)
Link... | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
dRxL | Skrevet 05/06-18 23:18, rettet 05/06-18 23:31 | Så fik jeg ikke endelig installeret min hdbaset sender og modtager rigtigt i huset.
Har selvfølgelig testet dem da jeg modtog dem i starten af året, men det var først i dag at jeg fik dem afprøvet hvor de løber hele vejen fra stuen til krydsfeltet på anden sal og tilbage til et stik oppe under loftet ved projektoren i stuen.
Tror det samlede kabeltræk er over 30 meter (præcist hvor meget mere skal jeg regne på for at kunne sige) og jeg måtte ændre lidt i hvilke stik jeg valgte at bruge og udskifte et 5 meter fladt ethernet kabel med et andet jeg havde liggende, før signalet ville gå igenne, men da det først kom var det lige som det skulle være.
I selve stuen er det måske 10 meters hdmi kabel der er sparet ;) | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|