|
Greaseball | Skrevet 17/05-14 10:01, rettet 17/05-14 10:01 | Syns nogen gange de annoncere spil lidt rigelig lang tid før de overhovedet udkommer.
Ved godt det er for at de kan bygge noget omtale, et par 100 previews og hands-on samt udviklere der ser seriøse ud og forklare om denne helt nye teknik som de har opfundet, i små 5 min YouTube klip :p
Men ser da frem til at spille noget mere HALO. |
|
Bede-x | Skrevet 17/05-14 12:55 | Making a “Halo” game that runs at 60 frames per second, on dedicated servers, with the scope, features and scale we’ve been dreaming of for more than a decade, is non-trivial.
Hvad ellers man kan klandre dem for og synes om maskinen teknisk, så giver det point i min bog, at spil som Forza 5 og Halo 5 går efter at køre ordentligt :) | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3of19 | Skrevet 22/10-15 13:42 |
Lidt krøllet måde at gøre det på, men meget sejt de gør. Foretrækker selv at have min One spil som download, så jeg sidder ofte og undlader at købe LEs fordi det er på disc, især med spil jeg forventer at spille igen og igen over en længere periode. |
|
3of19 | Skrevet 22/10-15 13:45 | En anden ting til folk der har en download pre-order. Check at den fil der er downloadet ikke er en placeholder. Visse folk der har købt inden slutningen af september kan være udsat at den downloadede fil blot er en placeholder. Check under My Games and Apps at filen er over 40GB. Er den mindre er det en placeholder og man vil derfor ikke kunne spille til launch. Slet filen og hent den igen i så fald. Så vil Day-One patch være klar til launch. |
|
|
SeventhSun | Skrevet 25/10-15 21:20 | Wehner>
Er der andre end mig herindefra, der er ved at anmelde det?
Jeg er også.
Jeg er sgu ikke særlig imponeret. Faktisk ret irriteret.
Jeg synes prometheans ødelægger den fine balance de tidligere spil ramte så perfekt.
Hvor man før kunne kontrollere slagmarken, og sørge for hele tiden at holde fjender foran sig, så løber de der hunde bare rundt som robot-lemminger, mens soldiers teleporterer frem og tilbage.
Det gør det super svært at gå systematisk tilværks, og jeg synes jeg bruger helt grotesk lang tid på at få has på dem. Uden at det er sjovt på den måde som det er sjovt at have en duel med en elite. | forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
|
|
|
|
Wehner | Skrevet 25/10-15 21:36 | Ditto. Men Guardians er altså meget tættere på PDZ-aim assist end de seneste Halo-udspil. Og specielt mod Prometheans er det helt essentielt med headshots hele tiden. Jeg blev i øvrigt også ret glad, da der dukkede eliter op. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
|
|
SeventhSun | Skrevet 25/10-15 21:52 | Til gengæld har jeg store forventninger til multiplayer.
Jeg ved ikke hvor meget jeg personligt kommer til at spille det, men jeg synes det virker som om at vi er tilbage i noget der minder om 2 og 3. Der er et helt XP halløj system oven på, men det grundlæggende gameplay virker ekstremt solidt. | forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
|
|
Wehner | Skrevet 25/10-15 21:59 | Det gør jeg også. Den anmeldelse, jeg lægger op i morgen bliver uden multiplayer - hvilket jeg naturligvis gør helt klart. Jeg skal ikke risikere, at de laver en "Master Chief Collection" på mig igen. Så må jeg opdatere anmeldelsen i næste weekend. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 25/10-15 22:32 | Baseret på det jeg så hos Giant Bomb synes jeg at spillets campaign ser bedre ud end nogensinde før i serien. På trods af at man løber rundt med AI buddies hele tiden (noget jeg virkelig er begyndt at hade i spil), synes jeg faktisk det så sjovt ud.
Der er virkelig smæk på det melee angreb, og det ser vanvittigt sjovt ud at bruge :D Jeg synes også spillet ser teknisk imponerende ud, vildt at de rammer 60fps. Det er vel første gange for serien (Master Chief Collection gælder ikke)? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
Bede-x | Skrevet 26/10-15 08:18, rettet 26/10-15 08:28 | Konsolkongen>
Det er vel første gange for serien (Master Chief Collection gælder ikke)?
Kommer lidt an på hvor bredt man kigger. De to første Halo spil kører 60fps på PC - det første med animationer låst til 30fps hele tiden, som Halo 5 gør i distancen - mens Assault og Strike spillene, der selvfølgelig er helt anderledes, også holder 60. Formoder det samme gjaldt betaen til det russiske Halo Online spil. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Konsolkongen | Skrevet 26/10-15 12:38 | Jeg mente nu de originale udgivelser :) Det giver fin mening at PC spillene kan køre 60.
Er PC-spil låst til 30fps ikke en forholdsvis ny ting? Jeg har aldrig fulgt med på PC-siden, så måske et dumt spørgsmål :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 26/10-15 13:41, rettet 26/10-15 13:58 | De der inferiøre PC porte af det originale Halo og Halo 2, bør man forbigå i stilhed, og så ellers bare nyde, og opleve, Halo på konsol.
Tilbage til Halo 5: 15 kapitler og kun 3 spilbare som Master Chief, samt en historie der knyttes tæt sammen med - gys - fan fiction bøgerne, så spillet ikke får lov at stå som et selvstændigt værk, men skal fedtes ind i noget sekundært fan "litteratur". En skam.
https://www.youtube.com/watch?v=3gQ3kVCF3q0 |
|
SeventhSun | Skrevet 26/10-15 15:18 | Jeg kan forstå at man gerne vil have Master Chiefs historie. Jeg kan også forstå at man gerne vil spille som Spartan - fremfor Elite eller Soldier.
Men jeg kan ikke forstå hvorfor det gør en forskel om man spiller Master Chief eller ej. | forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
|
|
Wehner | Skrevet 26/10-15 16:35 | Bede-x>
Der er begyndt at dukke anmeldelser op:
Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, der venter med at afgive dom, til serverne er blevet belastet. Fool me once, shame on me... | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
|
Bede-x | Skrevet 27/10-15 17:59, rettet 27/10-15 18:02 | Det er en pris jeg er villig til at betale og ville ønske flere konsoludviklere var indstillet på det samme. Det ville gøre PC udgaver af multiformat spil meget mindre attraktive. Og sådan noget som en LOD "boble" oplever man i alle 3D spil af den type i større eller mindre grad. Plejer normalt at tage meget få sekunder, før jeg/(man?) tydeligt kan se præcis, hvor detaljegraden ændrer sig i spil, skyggerne bliver mere detaljerede og græs o.lign. popper osv.
Konsolkongen>
Er PC-spil låst til 30fps ikke en forholdsvis ny ting? Jeg har aldrig fulgt med på PC-siden, så måske et dumt spørgsmål :)
Dunno. Der må du spørge nogle af de mere old school PC kyndige herinde. Jeg var Commodore-dreng, da jeg voksede op i firserne :)
Mit indtryk fra den gang var dog, at PC spil altid hakkede, når jeg så dem hos mine kammerater. 2D spil scrollede ofte forfærdeligt og først oppe i 90'erne føltes det som om, det begyndte at ændre sig. Her i moderne tid er det helt normalt at (AAA) spil, har en in-game option til at låse til både 30fps og 60fps, og ved siden af det er der selvfølgelig flere måder at gøre det på uden for spillet. Sjældent jeg mener at have set 30fps option i ældre spil, nu jeg tænker over det.. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Dunwich | Skrevet 27/10-15 18:56 | Har spillet campaign i singleplayer i ca tre timer og synes det er fedt. Må tilstå at jeg er for optaget af at spille spillet og nyde grafikken og designet, til at stoppe og glo på om en jord tekstur loader lidt for langsomt. Faktum er, at spillet er virkelig flot, og kører helt flydende - som lovet. |
|
Konsolkongen | Skrevet 27/10-15 20:05 | Bede-x>
Det er en pris jeg er villig til at betale og ville ønske flere konsoludviklere var indstillet på det samme. Det ville
Dunno. Der må du spørge nogle af de mere old school PC kyndige herinde. Jeg var Commodore-dreng, da jeg voksede op i firserne :)
Mit indtryk fra den gang var dog, at PC spil altid hakkede, når jeg så dem hos mine kammerater. 2D spil scrollede ofte forfærdeligt og først oppe i 90'erne føltes det som om, det begyndte at ændre sig. Her i moderne tid er det helt normalt at (AAA) spil, har en in-game option til at låse til både 30fps og 60fps, og ved siden af det er der selvfølgelig flere måder at gøre det på uden for spillet. Sjældent jeg mener at have set 30fps option i ældre spil, nu jeg tænker over det..
Jeg tænkte nu låst til 30 med vilje af udvikleren. F.eks. var Evil Within låst til 30 frames med mindre man pillede ved debug menuen. Noget der ikke rigtig gav nogen mening :/ Jeg synes der har været en del andre eksempler de seneste år. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Bede-x | Skrevet 27/10-15 20:28, rettet 27/10-15 20:54 | Evil Within blev fik en patch der gjorde så man kunne skifte mellem 30 og 60. Ofte er det især japanske udviklere af PC ports hvor spil logikken/animationerne er låst til frameraten, så det er for besværligt at lave en 60fps mulighed, men flere og flere er ved at forstå, at det faktisk betyder noget for visse PC grupperinger og mit indtryk er at port'sene går massivt fremad på området.
På Steam kører man med curator grupper, der er tænkt som en måde brugere kan anbefale andre brugere produkter på. Totalbiscuit valgte dog at benytte dem omvendt, da han stiftede The Framerate Police:
http://steamcommunity.com/groups/frameratepolice
Det fine ved den er, at hvis man vælger at følge den, står den på alle spil sider på Steam, hvis spillene er låst til 30fps og den gør også opmærksom på, hvis der er en måde at låse op for frameraten, samt hvilke konsekvenser det vil have. Bortset fra det platte konfrontationelle navn er det en god metode til at danne sig et overblik over 30fps-låst spil på Steam, især da Valve ikke vil tillade at man benytter deres genre-tags til at inddele i framerates :)
Den viser også at det er en meget lille andel af de samlede udgivelser, der er 30fps låst og der er alligevel en del spil på listen der er af ældre dato (især taget i betragtning af at der udgives mange flere spil i dag). | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
|
Bede-x | Skrevet 27/10-15 22:34, rettet 27/10-15 22:50 | Jeg vil godt anbefale denne artikel, som er en udviklers reaktion på The Framerate Police:
https://plus.google.com/+flibitijibibo/posts/W5wEyFZRUwA
Den forklarer noget af problematikken ved kun at fokusere på 30fps og forsøger at give et kort indblik i, hvorfor man nogen gange låser frameraten + hvilke fordele det kan have (andet end man selvfølgelig har længere tid til at rendere næste frame). Den er og linker til flere andre tekniske artikler, og selv om en som dRxL sikkert forstår mere i dem, end en ikke-teknik kyndig som mig, erindrer jeg alligevel den og dens links som indsigtsfulde. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
RaGe | Skrevet 28/10-15 09:35 | Bedste HALO siden CE. Love it. | "Better to reign in Hell than serve in Heaven."
|
|
dRxL | Skrevet 28/10-15 22:30, rettet 28/10-15 22:39 | Den "rigtige måde" (joken er at der ikke findes nogen rigtig måde) at lave opdateringer på er faktisk noget af det der kan gøre mig mest rundtosset mht. de tekniske aspekter af spilprogrammering.
Det er selvfølgelig enkelt nok hvis man kan regne med at kunne holde en konstant framerate og så opdatere i såkaldt "fixed timestep" ud fra den tid (man forventer) hver frame tager. Men når det ikke er det man går efter, bliver det hurtigt langhåret. Den vildeste tilgang jeg endnu har set er denne artikel (som så vidt jeg ved er ret citeret):
http://gafferongames.com/game-physics/fix-your-timestep/
Konklusionen i den er at man bør afkoble simulationen fra renderingen og så interpolere mellem udregnede simulator-trin til tilsvarende renderings-trin.
Så man f.eks. kunne have en simulation der kører ved 120 opdateringer per sekund og en variabel framerate der kører så ofte den kan og viser en fremskrivning af forskellen på de to sidst udregnede fysik-opdateringer. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
|
Dunwich | Skrevet 03/11-15 18:43 | RaGe>
Bedste HALO siden CE. Love it.
Er det det eneste Halo du har spillet siden CE? Det er seriøst ment, for selvom jeg kan li Halo 5, så er der på ingen måde kvaliteter her i, som bringer det foran feks Halo 3, og sågar Halo 2 i Anniversary udgaven - måske er det ligeså godt som Halo 4.
Har gennemført det på Heroic i singleplayer, og havde det fint med kampagnen. Historien forstod jeg mildest talt ikke i detaljer, og de secrets man kan finde rundt omkring på banerne, er fuldstændigt ligegyldige og unødigt kryptiske. Ofte finder man de der secret discs midt i en kamp, og aktiverer man dem, kan man typisk ikke høre hvad der bliver sagt, pga støj fra kamp i umiddelbar nærhed. De gange jeg kunne høre den aktiverede stemme fortælle noget dybt hemmligt, fattede jeg ikke en skid af hvad det handlede om alligevel. En masse bla bla bla om ingenting - eller sandsynligvis en kryptisk uddybning af et eller andet jeg er fuldstændigt ligeglad med, som er skrevet i en fanbog på et tidspunkt i 90'erne. Jeg stoppede i hvertfald med at lede efter secrets i spillet.
De par gange man bliver bedt om at styre en Scorpion tank, føltes det ufedt. Man føler sig ikke empowered af den, fordi man bliver bedt om at skyde på Promethean fod soldater, som bare beamer rundt over det hele. Jo jo, der var osse en Wraith eller max to, på de par baner jeg høvlede rundt på, men det var så flygtigt præsenteret, at de ligeså godt kunne være blevet i garagen.
Det tog mig lidt for lang tid at finde ud af, hvordan man egentligt mest effektivt nedkæmpede Prometheans, og det blev osse okay tilfredsstillende som spillet skred frem, men må jeg ikke godt bare skyde på Covenants, tak.
Og den der gentagende boss kamp med ham whatever jeg ikke kan huske hvad hedder lige nu, den kan skride ad helvede til. Det var ikke interessant eller særligt givende at spille. Det var interessant første gang man mødte ham, men da de til sidst dumper mig og mine team mates i en arena sammen med fem af ham, var jeg tæt på bare at spille noget andet; Det gad jeg simpelthen ikke. Så retarderet. Jeg kæmpede mig kun igennem af pligt, fordi jeg ville videre, og ikke fordi jeg tænkte det er bare skide fedt gameplay design det her.
Man kan ikke tage fra spillet, at core mekanikken bare fungerer, for det ER fedt at spille og det ER tilfredsstillende at skyde på fjenderne og nedkæmpe dem. Jeg lærte osse at bruge de moves man har, og nakkede nogle fjender ved at slamme ned på dem ovenfra med det der floor stomp halløj. Faktisk, efter jeg havde gennemført det på Heroic, hoppede jeg direkte igang igen på Legendary, og selvom den første mission med alt for mange Prometheans der zoomer rundt over det hele og bare pissede mig af, pga de absurde mængder skade de giver på Legendary, så faldt spillet lidt til ro jo længere jeg kom...eller osse blev jeg bare bedre. Som sagt - gameplayet fungerer som det skal.
Men jeg synes egentligt der hang en luft af middelmådighed over det hele, som en helhed. Altså det var jo fedt at spille og jeg fortsætter sikkert osse på Legendary, men tiden må vise om jeg spiller det igennem én gang til. |
|
Dunwich | Skrevet 03/11-15 18:52 |
Ingen splitscreen og microtransactions er jeg ligeglad med. Jeg skal ikke bruge nogle af tingene til noget. Co op spiller jeg online, hvis jeg vil, så har jeg min egen skærm og 60 fps. Tænker at de måtte være nødt til at sænke frameraten til 30 fps, hvis de inkluderede splitscreen, så har det fint med de droppede den mulighed.
Microtransactions - det bringer ikke rigtigt mit pis i kog, for folk bestemmer selv om de vil bruge det. Jeg synes det som udgangspunkt er latterligt, og folk er dumme hvis de bruger det. Men det er deres problem, og ikke mit. Jeg spiller bare spillet.
Omvendt er der osse folk som sikkert synes det er rigtig fedt, at de kan købe sig til alt det seje gear, med rigtige penge, og dem om det - hvis de synes det er sjovt. Og det må de jo synes, siden de er villige til at betale ekstra for de ting. |
|
Greaseball | Skrevet 03/11-15 19:30 | Splitscreen måtte de gerne komme med, ligeglad om det så kører 30fps. Med en halv skærm så vil det være lige meget.
Savner lokal sofa co op.
Men fordi denne generation er lavet til hvad der kunne sælges for $400 så er maskinerne ikke nær så kraftige som Xbox360 og PS3 tilsvarende var dengang de udkom. Tænk hvad spil som HALO 5 kunne være hvis One og PS4 havde været kraftigere end nuværende PC'ere.
Men er ikke enig med ham Angry Joe. Syns stadig HALO 5 er et godt spil. Et flot udspil i serien som kun er nr 2 fra 343.
Micro transactions er nok kommet for at blive i spil. Så længe det som de dækker over også kan fås via normal gameplay så jeg bedøvende ligeglad hvis folk vil bruge penge på at få en shotgun hurtigere. |
|
Bede-x | Skrevet 03/11-15 20:02, rettet 03/11-15 20:05 | Greaseball>
Splitscreen måtte de gerne komme med, ligeglad om det så kører 30fps. Med en halv skærm så vil det være lige meget.
Savner lokal sofa co op.
Enig. Der er ingen der vil brokke sig over, at spillet kører lidt dårligere i splitscreen. Det gjorde de gamle jo også og det samme kan siges om mange spil. De har sikkert nogle stats der viser, at det ikke er brugt nok og kombineret med, at de så måske tror de kan få folk til at købe spillet selv + Live abonnement, har det sikkert givet god mening at fjerne det. Jeg håber dog, at deres formodede tal taler forkert, for hvor det ikke er sikkert at splitscreen er det der benyttes mest, har det muligvis en meget stor værdi, når det endelig benyttes. Hvor mange Halo fans har ikke gode (vigtige!) minder fra multiplayer sessions eller coop med venner og familie?
Det var en af de ting der var med til at definere Halo og de burde tænke længere end bare at sælge det næste Live abonnement, når de overvejer at skære i den slags. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Dunwich | Skrevet 05/11-15 13:07 | Ville du brokke dig hvis frameraten blev halveret i splitscreen, og der kom slowdown? Grunden til jeg spørger er, at du da i hvertfald ikke viger tilbage for at advokere for højere og højere framerates i PC spil, og - så vidt jeg kan læse mig til i flere tilfælde - foretrækker PC udgaverne, fremfor konsol udgaverne, netop pga højere framerate på PC spillene.
I et spil som Halo, hvor styring og sigte er alfa omega for en god oplevelse, tænker jeg, at dårligere framerate, ikke er lig med en særlig god oplevelse.
Jeg ville personligt brokke mig - og sikkert ikke gide spille det - hvis splitscreen i Halo 5 blev en realitet, og frameraten blev halveret. Lave framerates var sådan noget man accepterede ca to konsol generationer tilbage, fordi det var bare sådan det var. I dag behøver vi ikke døje med det længere - jeg gider i hvertfald ikke - og jeg synes det er mægtig dejligt, at 343 Studios tænker lidt på samme måde. |
|
Greaseball | Skrevet 05/11-15 22:20, rettet 05/11-15 22:55 | Alle foregående HALO spil som havde splitscreen kørte ikke med 60fps, højst 30. Alle var gode oplevelser og holder mange minder. Mit første møde med Halo CE var co up med en ven. Vi sad en hel dag og udforskede det spil. Så nej, jeg ikke enig i at splitscreen med en lavere framerate ville ødelægge noget. Tværtimod, ville hellere end gerne se at det var beholdt. HALO 5 er første spil i serien som ikke har det og det er synd, for tror det noget mange fans forventede
Faldt over denne kommentar fra en 343's O'Connor på Techtimes.com
So why was it taken out of the game? According to 343's franchise development director Frank O'Connor, splitscreen wasn't possible if they wanted to keep Halo 5 running at 60 frames-per-second. And despite all of the outcry and petitions, O'Connor told Games Radar that there's no way to put it back now.
"Realistically, for Halo 5, it's not something we can just throw in a patch," he said. "It's just not feasible with the way the [game] engine works."
That said, O'Connor said that the complaints have been far too many for 343 to ignore. Admitting that he enjoys splitscreen himself, O'Connor said that they're already "talking about it for the next game," aka Halo 6.
Never let it be said that gamer feedback always falls on deaf ears. |
|
|
|