Hvilket minder mig om at mit twitter-liv peakede i søndags da Elon Musk svarede direkte på et spørgsmål fra mig, med mere info end jeg efterspurgte, så jeg pludselig kunne se mig selv som "kilde" på nogle af mine foretrukte tech-news sites:
Jeg har taget en populær internet vittighed og manipuleret den på en måde, således at den blev relevant i forbindelse med videospillet Mario + Rabbids: Kingdom Battle. ;)
Jeg har taget en populær internet vittighed og manipuleret den på en måde, således at den blev relevant i forbindelse med videospillet Mario + Rabbids: Kingdom Battle. ;)
Nok fordi jeg ikke kender den populære internetvittighed, så :)
I hvert fald meget bedre end det med at smide tekst og logoer ind over folks ansigter. Den slags er nok lavmålet af humor, hvilket især ses på dårlige satiretegninger.
Jeg synes ikke rigtig definitionen "meme" siger noget som helst omkring hverken formatet eller kvaliteten af evt. humor. Men det er vel også efter hånden gået hen og er blevet et af de der udtryk alle bruger uden nogen ved hvad det betyder. :)
Ordet "meme" blev opfundet af Richard Dawkins i sin banebrydende bog, "The Selfish Gene". Meme er i princippet kulturelle gener, dvs de enkelte enheder der gør en kultur til det den er.
Den måde ordet "meme" bliver smidt rundt på nettet for tiden, betyder helt konkret bare "vittighed", og ja, vittigheder er en del af det der former en kultur, men det er som om man kaldte ret-sidede trekanter for "polygon" istedet.
3of19>
Den måde ordet "meme" bliver smidt rundt på nettet for tiden, betyder helt konkret bare "vittighed", og ja, vittigheder er en del af det der former en kultur, men det er som om man kaldte ret-sidede trekanter for "polygon" istedet.
McDonald's prøvede at "lave en Nintendo" henover weekenden, ved at sælger Szechuan Sauce (Set på TV!) i stærkt begrænsede mængder rundt omkring i USA. Dette førte til tumult og politi opbud
Grunden til tumulten er selvfølgelig at der ikke er nogen der kan tjene penge på spil-videoer på YouTube længere, så nu må folk ty til mad videoer og unboxing videoer istedet, inden de sælger tingene videre på eBay.
Her er noget video af herlighederne, for hvis folk ikke kan tjene penge på at scalpe, så må de optage optøjerne og håbe på at deres video går viralt så de kan tjene penge på den måde istedet (prøv at lægge mærke til hvor mange der optager med deres telefon og venter på at der sker noget alvorligt)