|
Kilroy | Skrevet 20/07-06 09:06 | Bundlet sammen med TF2 og Episode 1&2 når HL2 udkommer til de to maskiner.
Jeg er allerede meget begejstret og glæder mig virkelig til at se hvad de kan finde på. De endeløse portaler så imponerende ud. Forestil jer et actionspil hvor man fanger en fjende i et sæt portaler på den måde... Nam nam! | Kilroy Was Here
|
|
Hyakotake | Skrevet 20/07-06 11:05 | Wow, man kan godt nok lave nogle sindssygt komplicerede puzzles med den dims. |
|
Chrono | Skrevet 20/07-06 12:06 | Ja, det ser faktisk rigtigt fedt ud! Man får vist virkeligt brug for at tænke på helt nye måder. | I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|
Kalicola | Skrevet 20/07-06 13:06 | Der står jeg så af.. Så bliver det for komplekst til mig. Ja det ser fedt ud, og man kan helt sikkert lave nogle sjove ting med det. | For The Love Of The Game
|
|
Sumez | Skrevet 20/07-06 13:28 | Grundlæggende er det jo bare en simpel teleport-funktion, som så mange andre. Men det ser ret sjovt ud når tyngdekraften bliver blandet ind i det, primært mht. det der kæmpehop, de laver. Men så er det vel heller ikke mere avanceret (at de har krydret det med en ret fed måde at visualisere det, gør det så så meget sjovere :)) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 20/07-06 18:06 | Det er ikke relavtivt avanceret, nej! Men i forhold til hvad FPS hidtil har budt på af gåder må det siges at være avanceret!
Half Life Episode 2 til Xbox 360 er da vist et must (portal følger gratis med). | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
jaes | Skrevet 20/07-06 19:08 | Ligner et spil, jeg er for gammel til. Er allerede søsyg og forvirret ved at kigge på filmen :)
Så er Team Fortress 2 meget mere interessant i min lille verden :)
Team Fortress 2 i lækker tegneseriestil... |
|
dRxL | Skrevet 20/07-06 20:05 | Kilroy>
Bundlet sammen med TF2 og Episode 1&2 når HL2 udkommer til de to maskiner.
Wow, det lyder som noget man gerne vil eje. Især med henblik på at spille multiplayer online. Og jeg må give Jaes ret i at TF2 også ser ret interessant ud. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
KTC | Skrevet 23/07-06 23:14 | Jeg fandt faktisk "forgængeren" til Portal, som kan hentes gratis via følgende link.
Jeg skal lige advare om, at man godt kan få kvalme af at spille det, da ens logiske sans for tyngdekraft og opfattelse bliver sat på prøve...
Narbacular Drop | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
Hyakotake | Skrevet 23/07-06 23:25 | Jeg tør ikke spille Narbacular uden en spand og en kold klud ved min side. Bare det at se et par Google-videoer af demo-løb gør mig lidt, øhm, queasy. |
|
dRxL | Skrevet 23/07-06 23:36, rettet 23/07-06 23:40 | Du kommer aldrig til at flyve f-16 med den indstilling "knægt"! Se at komme i gang! Den frie verden har også brug for din indsats.
Der går ikke en dag hvor det ikke er strengt nødvendigt at kaste fosfor-klyngebomber på legende børn.
</dolph>
:-p | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Darken | Skrevet 25/07-06 18:37 | KTC>
Jeg fandt faktisk "forgængeren" til Portal, som kan hentes gratis via følgende link.
Jeg skal lige advare om, at man godt kan få kvalme af at spille det, da ens logiske sans for tyngdekraft og opfattelse bliver sat på prøve...
nøjjjj et puzzle spil der giver den gas, skal helt sikkert have portal nu! | "Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
|
|
PalleJensen | Skrevet 25/07-06 19:53 | Ja, det ser ikke helt skidt ud... Prey har ikke levet forgæves... ;-) | Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
|
|
Herold | Skrevet 25/07-06 22:16 | Nej, ikke at det dog har noget med Portal at gøre ;P | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
dRxL | Skrevet 25/07-06 22:48 | Jeg anser også den kobling for mere end tyndbenet.
Et copycat produkt ville vel typisk blive udgivet mere end ét år efter dem man kopierer?
Der er jo ikke noget nyt i portaler. Der er et "preview" af Prey på Duke Nuke'em 3D CD'en fra 97' hvor man også beskriver netop denne render teknologi.
Ifølge den her wikipedia artikkel var Descent, fra 1995, et af de første spil til at bruge portaler. http://en.wikipedia.org/wiki/Portal_rendering | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
la0s | Skrevet 25/07-06 23:58 | Hvis du mener at sammenligningen/koblingen er dårlig, ville det så ikke være bedre, at den var mindre end tyndbenet. Jo mere du fylder på, jo tykkere bliver benet, og det går jeg ikke udfra, at du ønsker? ;) | Hvad sker der?
|
|
Chrono | Skrevet 26/07-06 07:22 | Det er ikke fordi Valve bare har kopieret Narbacular Drop. De har ansat folkene der lavede det, og de har så bygget videre på idéen. Så vidt jeg ved. | I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|
Sumez | Skrevet 26/07-06 09:06, rettet 26/07-06 09:06 | De har ligefrem ansat nye folk til at programmere en funktion, der flytter spilleren fra et kordinatsæt til et andet? :P
Apropros Duke 3D, synes jeg det var umådeligt sjovt at arbejde med den lidt specielle BUILD-engine, som havde et lignende stykke legetøj, hvor man kunne bygge rum "ovenpå" hinanden. Det blev lavet til at lave "rum ovenpå rum", men rent teknisk kunne man sagtens lave dem "inden i hinanden" så et rum f.eks. kan være meget større indvændigt end udvændigt. Det bliver brugt ret sejt i spillets egen bane "tier drop". | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
la0s | Skrevet 26/07-06 10:47 | Sumez, den giver med indvendig > udvendig størrelse, kan du ikke pappe den ud, for os tungnemme? ;) | Hvad sker der?
|
|
KillerBean2 | Skrevet 26/07-06 12:26, rettet 26/07-06 12:27 | Går ud fra Sumez mener noget i retningen af feks. Tardis'en i Doctor Who eller Jack Colts trailer i Dødbringende Måben.
Større indvendig end udvendig...
Men hvad angår Portal. Det ser da bare voldsomt fedt ud! :D
Som Sumez også skriver, så har man brugt portaler lige siden de første Doom-spil, hvis ikke før. Men ikke på denne måde. Det er altid lækkert at se en velkendt teknologi blive brugt på en ny og innovativ måde :) | AV Intelligent Terminal
|
|
Sumez | Skrevet 26/07-06 13:34 | Killer Bean har stort set ret mht. det jeg snakker om i Duke3D, og det minder mig om at jeg aldrig fik læst House of Leaves færdigt. Her er en lille illustration:
Det er to hovedrum, forbundet af en tunnel. Ingen af rummene tager prioritet over det andet, og hvis man går ind i det ene, ser man kun det rum man er i, går man igennem tunnellen og ind i det andet rum, ignorerer den det første rum, så de faktisk er bygget "ind i hinanden" uden det kan ses in-game. En fysisk umulighed.
Killer Bean 2>
Som Sumez også skriver, så har man brugt portaler lige siden de første Doom-spil, hvis ikke før. Men ikke på denne måde. Det er altid lækkert at se en velkendt teknologi blive brugt på en ny og innovativ måde :)
Det er sådan set præcis det samme, portalerne står bare tættere på hinanden, og man vælger selv hvor de er. :P
Den betydningsfulde forskel må dog siges at være kombinationen af de velkendte portaler med HL2's fysik engine. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
la0s | Skrevet 26/07-06 13:49 | Jeg takker for din Clevinisering :) | Hvad sker der?
|
|
|
|
|
Hyakotake | Skrevet 24/06-10 09:43 | Gameplay i Portal 2! Det ser godt nok allerede nu 100 gange sværere ud end etteren, når man også skal jonglere med muddersplut, som har forskellige egenskaber!
Portal 2 gameplay - oh my! |
|
|
Playkid | Skrevet 24/06-10 11:28 | Der bliver sjovt at spille i coop :) | Spiller nu: Halo 3
|
|
Wikzo | Skrevet 24/06-10 11:47 | Co-op er i øvrigt en separat del, lidt ligesom Spec Ops i Modern Warfare 2, som ikke følger samme (forhåbentlig) geniale historie fra hovedspillet i Portal 2. |
|
Hyakotake | Skrevet 24/06-10 13:05 | Det er åbenbart dette spil (linket), som Valve var så vilde med, at de har implementeret det i Portal 2.
Tag! |
|