millennium | Skrevet 22/09 09:52, rettet 22/09 09:53 | Problemet er så, at den bruger så mange momenter på at citere og referere de gamle film, fremfor at være “alien for the new generation”
Til gengæld synes jeg stadig filmplakaten er super fed. | The medium is the message.
|
|
neros | Skrevet 22/09 13:59 | Synes det er super dejligt med et så stort kærlighedsbrev til de gamle film. Havde absolut ingen problemer med det. | Bashful Neophyte
|
|
|
Beano | Skrevet 29/09 19:58 | Det kan kun gå galt :D |
|
|
JAA | Skrevet 19/10 14:59, rettet 20/10 08:14 | millennium>
Problemet er så, at den bruger så mange momenter på at citere og referere de gamle film, fremfor at være “alien for the new generation”
Ja, nogle af de momenter var ret tåkrummende. Bortset fra det var det en underholdende aktionfilm med kanonflot sceneri, men jeg synes også en forspildt chance til at lave noget friskt. Det virkede mere som en slags greatest hits end noget nyt og overraskende. |
|
silverstar | Skrevet 19/10 22:35, rettet 19/10 22:37 | Ok, så fik jeg også set Alien Romulus. Den var da ok/lidt under middel, men jeg endte med at være skuffet, havde nok sat forventningerne højere.
Action-sekvenserne var fine, men jeg undrer mig over den tyndbenede historie, og jeg var generelt ikke begejstret for skuespillerne (hovedrollen/Rain og Andy var ok, resten var skuffende). Den manglende indlevelse/medfølelse med karaktererne resulterede i at man ikke følte sig investeret i dem og dermed heller ikke i deres færd og hvordan det måtte ende :(
I min bog er vi ikke i samme ballpark som de tre oprindelige film, og vi er også længere nede på listen end nyere skud på stammen som Prometheus og Covenant. Romulus hører til nede omkring Alien Resurrection i min optik:
Alien movies ranked IMDB | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
JAA | Skrevet 20/10 08:16 | Den eneste den med sikkerhed er bedre end er vel AVP :P |
|
millennium | Skrevet 20/10 20:51 | Selv AVP2 synes jeg har nogle gode egenskaber IMO. Det er stadig go-to popcorns-film for mig. | The medium is the message.
|
|
|
|
silverstar | Skrevet 21/10 01:24 | Arcade-spillet Alien vs Predator var ganske fint.... filmene - not so much :D | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
Jmog | Skrevet 21/10 11:20 | Jeg synes stadig det er helt gakkelak at en gruppe stavnsbundne teenagere bare sådan lige ejer et rumskib.
Og hvorfor er det lige man er i sikkerhed for facehuggers, når man har lukket et gitter ned med huller i der er større end en facehugger.
Men jeg var fint underholdt. Ville dog gerne have set en efterfølger til Covenant. |
|
millennium | Skrevet 21/10 13:28 | Barbarian (2022, Netflix) ikke den med Arnold.
Blev nysgerrig efter en del meget positive anmeldelser (92 på Rotten Tomatoes?), men kan altså ikke komme op og ringe over den. Den er ok og stramt konstrueret, men der går også lidt for meget gyser-kammerspil i den, og leger med noget stiløvelse. Irriterende set-ups, som ikke følges til dør, f.eks. Hvorfor skal vi se en el-tandbørste stå til opladning på gulvet to gange, uden noget pay-off? Som manus der så meget er baseret på skarpe logikker, skal logikkerne også hænge sammen, men gør det ikke altid og nogle karakterer opfører sig mærkeligt irrationelt.
Kort sagt: Mediocre. Og så har den ingen som helst replay-value. | The medium is the message.
|
|
Naiera | Skrevet 21/10 13:32 | Jmog>
Jeg synes stadig det er helt gakkelak at en gruppe stavnsbundne teenagere bare sådan lige ejer et rumskib.
Og hvorfor er det lige man er i sikkerhed for facehuggers, når man har lukket et gitter ned med huller i der er større end en facehugger.
Er de rent faktisk teenagere i filmen? | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
Sumez | Skrevet 21/10 18:15, rettet 21/10 18:15 | millennium>
Irriterende set-ups, som ikke følges til dør, f.eks. Hvorfor skal vi se en el-tandbørste stå til opladning på gulvet to gange, uden noget pay-off? Som manus der så meget er baseret på skarpe logikker, skal logikkerne også hænge sammen, men gør det ikke altid og nogle karakterer opfører sig mærkeligt irrationelt.
Nu skal jeg ikke være dømmende, men lyder ikke som om du har været parat til at gribe og resonere med filmens temaer omkring magtbalancen i forhold til køn og social status?
Hvis man bare ser den som en slasher/horror-film kan jeg godt se at der måske ikke er så meget ved den. Men jeg synes godt nok virkelig den var tankevækkende. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
JAA | Skrevet 22/10 07:33 | Jmog>
Jeg synes stadig det er helt gakkelak at en gruppe stavnsbundne teenagere bare sådan lige ejer et rumskib.
Ja! Hvad var det? Og de er stavnsbundne, men kan bare lige lette fra planeten uden så meget som et pip fra et kontroltårn? Gav ingen mening. |
|
Jmog | Skrevet 23/10 19:44 | Ja, der er et helt bureaukrati til at holde folk bundne, men hvor søren er sikkerhedsapparatet i det samfund? |
|
Jmog | Skrevet 23/10 19:46 | Naiera>
Jmog>
Er de rent faktisk teenagere i filmen?
Så “unge mennesker” i det mindste :-D. Pointen er stadig at alle prøver at arbejde gælden til firmaet af, så de kan komme videre, men alligevel har de fri adgang til hvad der MÅ være en vanvittigt dyrt stykke isenkram. |
|
millennium | Skrevet 24/10 12:22, rettet 24/10 12:22 | Jeg tænker det formentlig er resultatet af filmbranchens backward engineering. Nogen siger: Vi skal lave en ny Aliens film". Beslutter en masse omkring promovering, indtjening, instruktør og koncept. Og derefter får nogen opgaven at skrive et manus på alt det som allerede er besluttet. | The medium is the message.
|
|
Sumez | Skrevet 31/10 20:56, rettet 31/10 20:57 | The Substance...
Havde meget store forventninger til den, især efter at have set instruktøren liste sine yndlingsfilm, der overlapper to af mine egne absolutte storfavoritter, Brazil og Mulholland Drive.
Sjovt nok låner The Substance faktisk også overraskende meget fra netop begge de to film, men bare ikke på en måde der er nær så elegant udført. Jeg kan godt lide stilen, jeg kan lide temaet og det den prøver på at gøre. Jeg kan lide kontrasten mellem den realistiske fremstilling af body dysmorphia, og filmens overdrevne gross-out øjeblikke.
Men den virker også bare uoriginal og halvhjertet udført, og især slutningen der lægger op til en ekstra overdrevet finale fremstår i stedet ugennemtænkt og billig.
Jeg har ikke noget imod at film er forudsigelige, men den her er det på et niveau hvor man bare sidder og venter på at komme videre til næste storybeat fordi man allerede har set 2 timer i forvejen præcis hvordan den vil udvikle sig.
Den er egentlig udmærket, men jeg tror den bristede under de overdrevne forventninger jeg havde til den.
I det mindste havde jeg det ret sjovt over Dennis Quaid der virkelig hammer den op mens han finder sin indre Vince McMahon | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|