Jeg er en af de uheldige som havde en lille forbrugsfest da jeg blev 18, endte i RKI som jeg nu har været i 3 års tid.
Jeg blev så 21 og så pludselig at GAME i Fields søgte butiksassistenter (De søgte faktisk på dette forum) og jeg søgte jobbet, til trods for at jeg skulle pendle fra Kalundborg til Ørestaden så gav de mig jobbet, som skulle være hver lørdag.
Dette blev dog hurtigt til...
Se hele indlægget
Jeg er en af de uheldige som havde en lille forbrugsfest da jeg blev 18, endte i RKI som jeg nu har været i 3 års tid.
Jeg blev så 21 og så pludselig at GAME i Fields søgte butiksassistenter (De søgte faktisk på dette forum) og jeg søgte jobbet, til trods for at jeg skulle pendle fra Kalundborg til Ørestaden så gav de mig jobbet, som skulle være hver lørdag.
Dette blev dog hurtigt til hver dag, og var endda op og toppe med 47 timer om ugen til tider, til dette skal lægges 4 timers transport om dagen, som resulterede i over 24 timers transport om ugen.
Men det gjorde ikke mig noget... for jeg ELSKEDE det job, jeg fandt det fantastisk tilfredsstillende at hjælpe folk med deres køb af konsol/pc spil/udstyr, og solgte til tider mere end mine kollegaer som havde været der siden butikken åbnede.
Men så pludselig efter at have været ansat i lidt over 2 måneder, så spurgte chefen mig pludselig om jeg stod i RKI, og da det aldrig har været en hemmelighed svarede jeg selvfølgelig ærligt, at det var jeg.
De havde ikke spurgt under job samtalen, men det reddede mig ikke, jeg blev straks opsagt da jeg var en "risiko".
Jeg har siden fundet ud af at Netto har samme politik, og at mange andre firmaer ikke ansætter folk der er registreret i RKI.
Er der andre der har oplevet problemer på området?
Beklager at jeg skulle udsætte lige Playright med det her, men kunne ikke lige finde noget forum inde på
www.rki.dk ^_^;;