det ofte resultere i nye bevægelser fra fjenderne. Det giver dig fornemmelsen af at spille mod livende modstandere. Oven i købet vil dine fjender have diskussioner sammen for at slå tiden ihjel. Disse diskussioner varierer fra advarsler til emner man ofte vil relaterer til øldrikning. Fjendernes ”motion-captured” animationer er også i top klasse. Selvom omfanget af forskellige fjender ikke er særligt stort, kan de udtrykke følelser gennem deres kropssprog.
Grafikken er leveret af den nyeste version af Monoliths ”Lithtech engine”. Grafikken virker ikke nær så avanceret og naturtro som f.eks. Quake III eller Unreal Tournament og billedet kan til tider virke ret grovkornet, selv i høje opløsningen. Til gengæld er personernes bevægelser, som nævnt, i absolut topklasse. Desværre har Lithtech altid haft tilbøjeligheder til lange load-tider. Og dette er også et problem i No One Lives Forever, men måske vil dette løse sig selv ved at hælde godt med Ram i computeren. Spillet blev kørt med de anbefalede 64 mb, men måske man ville foretrække 128 - Specielt nu hvor Ram-priserne er helt i bund. Der er lagt stor vægt på lyden og den 60-agtige musik, hvilket man strakt lægger mærke til. Musikken bliver, som man kunne have forestillet sig, trykket af på bedste 60´maner og lyd effekterne er klare og giver våbnene den helt rigtige lyd.
For at leve op til til single-player spillet, skulle multiplayer delen i No One Lives Forever være temmelig spektakulær. Kort sagt, det er den ikke, men der er heller ikke noget galt med den. Der er masser af forskellige figurer, baner og de obligatoriske modes som f.eks. capture-the-flag osv. at vælge. Problemet er at dialogen og spionstemningen der gør single-player specielt, helt mangler.
Men multiplayer har også lidt at byde på! Nemlig, motorcykler og snescootere, men udover det skiller No One Lives Forever sig ikke ud fra andre førstepersons shootere.