eller den ting man vil se på. Dette er specielt et problem, da de ting man kan samle op, ikke er fremhævet i grafikken. Et andet problem er action scenerne med Jim West. Her bliver styringen virkelig irriterende, fordi det er forbandet svært at få Jim til at løbe det sted hen, hvor man vil have ham. Sigtefunktionen er også ret umulig og man kan stå på klodshold og tømme et helt magasin på en skurk, uden af ramme en eneste gang.
Det, der generer mig mest ved Wild Wild West er dog ikke styringen, men de puzzles man bliver udsat for. Størstedelen af dem er ret intetsigende og ikke særlig sjove. Actiondelen er heller ikke særlig vellykket og selvom der lægges op til lusket tænkning, som f.eks. at lokke en skurk hen under en faldlem og dernæst dumpe en stor tønde ned i bøtten på ham, så virker det ikke rigtigt. Dette skyldes ofte, at man ikke kan se hvilke ting i baggrunden man kan drage nytte af.
Hele spillet vises på statiske, men meget detaljerede 3D-baggrunde, med det helt rigtige western præg, men alle levende figurer er 3D-accellereret. Lyden er ganske god og de to mandspersoner, der lægger stemme til henholdsvis Jim West og Artie gør det godt. Desværre er der sparet på baggrundslyden, det er lidt trist, da det muligvis kunne have fuldendt stemningen.
Når ordet Wild Wild West: The Steel Assassin falder på min tunge er det med en blandet smag i munden.
På den ene side så gør Southpeak Interactive sig fortjent til lidt ros, fordi der er lagt seriøs arbejde i at få noget godt ud af licensen, men set på den anden side så er resultatet ikke helt vellykket og fortjener ris. De mange puzzles er kedelige og hænger ikke sammen, de personer der optræder er uinteressante og har ikke rigtigt noget med selve historien at gøre. Dialogen er på samme måde og action scenerne er stive og bliver pga. den meget besværlige styring, hurtigt irriterende Det er synd, for Southpeak har haft gode intentioner med Wild Wild West, men som et ordsprog siger, er det ikke tanken der tæller.