Man skal også samle masser af våben, hvis man vil håbe på at gennemføre spillet. Til min store ærgrelse, så var pistolen fra det tidligere spil tilbage, og da denne lyder mere irriterende end en grisestald ved fodringstid, så er det ret forbløffende, at Acclaim ikke har givet den en ny lydeffekt.
Under alle omstændigheder, så spiller våben en stor rolle, og der er mange fjender, der skal overtales til at flytte sig "the hard way".
Grafik
Selvom opløsningen er blevet bedre og banerne større, så er det tydeligt, at Acclaim har holdt Shadow Man 2 i samme look som forgængeren, hvilket betyder textures der går igen og store områder, der ser næsten ens ud, hvilket gør, at man farer vild igen og igen. Uanset hvad, så er det dog stadig Shadow Man.
Lyd
På dette punkt er jeg mest skuffet over det nye Shadow Man. Jeg husker lydsiden - specielt musikken - fra det tidligere spil som noget nær uovertruffen, og det var på N64, der jo ikke ligefrem er en ørn til god lyd. Jeg husker specielt intromusikken og musikken i menuerne, der var rigtig, rigtig god. Den er desværre ikke at finde i efterfølgeren.
Konklusion
Shadow Man 2 er et spil, der må se sig slået af sin forgænger, der både havde en langt bedre historie og musik, hvilket jo er ret vigtigt i spil som Shadow Man.
Har du allerede det originale Shadow Man, så er der ingen grund til at køre efterfølgeren, hvis ikke du er en meget stor fan. Har du ikke stiftet kendskab til Shadow Man, så lej spillet hos Blockbuster, så du er sikker på, du ikke vil hade det som pesten, hvis du køber det.
Spillet har sine lyse sider, men de er ret godt gemt, og man skal være tålmodig med Shadow Man.