Det bliver et værre rod, hvis du bare bygger parken tilfældigt op. En hjælpsom 'myre-lignende rådgiver' popper regelmæssigt op på skærmen med en masse nyttige tips, når det ser en smule hektisk ud med opbygningen af parken. Kommer du til at glemme diverse råd, er der nemt adgang til m@ils via R2-tasten med de seneste tips, og hvordan du kommer videre i forløbet. Den overordnede opgave handler om at gøre parken større, bedre og mere sjov for samtidig at sørge for sikkerheden, optimering og vedligeholdning af forlystelser.
Spillet har flere forskellige temaer, og har du drevet en park i en bestemt periode uden at gå konkurs, men opnået nogle tilfredstillende mål, får du tildelt en såkaldt 'Gold Ticket', hvilket giver adgang til andre øer med nye forlystelser. En fed ting i Theme Park World er atter muligheden for at afprøve egne forlystelser, og føle om de skal tilpasses på forskellige måder. Via en 'Camcorder mode' får du et 1.-persons perspektiv, og kan selv gå rundt i parken ligesom en besøgende. Desværre sætter spillets grafiske motor ikke ligefrem nye standarder. Spillet kører i en utrolig ringe opløsning med meget uinteressante teksturer i omgivelserne. Dette kunne nemt afvikles på en Nintendo 64'er med expansion pack....tsk, tsk, tsk. Det skal lige bemærkes, at det er en dansker der står for programmeringen af den grafiske motor, hmm.
De lydmæssige detaljer er den mest prangende del af Theme Park World. Pas hellere på med at sætte for mange toilletter op ved siden af hinanden, da det sagtens kan ende med en lettere komponering af varierede prutte-lyde, der til tider overdøver selv rutsjebanen!
Hvis du er tålmodig, elsker strategi og rutsjebaner (hvor er radiobilerne!?), er Theme PW. lige noget for dig. Forvent bare ikke fed virkelighedstro grafik, men en holdbarhed og et gameplay, som ikke er til at rokke ved. Dette spil er ikke banebrydende, for vi har set det hele før. Omend kan det stadig være sjovt at spille bare for nysgerrighedens skyld, og det tager lang tid at prøve alle funktionerne af...