jo tro at det ikke kunne blive ret meget dårligere, men det ku' det ( go'nat, og sov... ). Grafikken er mildest talt elendig, men det forventer man jo også at et spil fra firserne, når det altså er en direkte konvertering. Jeg mener, at spillets historie var noget med monstre der stiger op fra jordens indre, men det er egentligt rimeligt irrelevant: Uden den store fatasi kan man såmen få det til at forestille hvad som helst. Lydsiden kan bedst beskrives som techno eller ( soft ) rave, og er igrunden meget velplaceret i Tempest.
Men det holder bare ikke - Tempest har ganske enkelt ikke den appel det havde i sin tid. Mange andre klassikere er også blevet genoplivet til Playstation, flere endda med succes, men bare ikke den her. Styringen af ens fartøj er for sløset - det er svært at ramme det rigtige sted præcist, så man går hurtigt over til bare at fise højre ( eller venstre ) rundt på kanten med "fire" og "jump"-knapperne i bund, og så bare ellers håbe på det bedste. I ca. 50% af tilfældene kommer man rigtigt langt på denne måde !!!
Jeg siger ikke at TempestX3 er dårligt fordi grafikken ikke ligner FF7, for det er ikke det man forventer af en gammel konvertering, men istedet forventes vanedannende gameplay, så man simpelthen ikke kan ligge det fra sig igen... Men det har TempestX3 ikke en gang. Så udover entusiaster, vil jeg ikke mene at TempestX3 har den store appel til andre spillere.
TempestX3 burde være blevet hvor den var: På de Gamle-vektorgrafik-spil- som-engang-var-appelerendes evige jagtmarker...