Jeg har en begrundet formodning om at en eller flere i de beslutningsdygtige kredse, vedrørende dette spil, har ligget i med kulsoen. Af en eller anden årsag har nogen besluttet at grafikken i PSOne versionen skal nedtones i sådan en grad at det nærmer sig det blasfemiske.
Spillet er simpelthen blevet totalt spoleret, da det er umuligt at tyde de forskellige ikoner/skilte i både interfacet og selve spillet, og figurerne mest af alt ligner fine modellervoks modeller..........efter de er blevet trådt flade af en platfodet Ecco sål med brede slidbaner!
Miljøerne er ellers rimelige, men man sidder dog og tænker hvorfor det ikke er muligt hhv. at zoome ind og ud, og også at man burde kunne udforske denne verden i 1st. person? Det er set før, og det virker meget oplagt med de polygonbaserede omgivelser.
Det er mig der snakker
Technomage har til forskel fra mange rpg titler, brugt rigtige stemmer sammen med standard tekst, når du kommunikerer med de talrige beboere i Gothos. Dette er også en fin detalje og skuespillerne er ok, men når du er færdig med at læse teksten ca. syv lysår før kvajpanden er færdig med at snakke, ender det, ikke som du normalt ville tro med en Lilly model, men i stedet med at du afbryder talen for at komme videre. Synd.
Alting har en ende...
Det er meget synd at Technomage i den grad er ødelagt på PSOne, da den på PC er en ganske god RPG oplevelse. Historien er klassisk og rimelig fangende, miljøerne er ok varierede, og som sagt er cut sekvenserne formidable.
Denne titel er et pragteksempel på devicen om at god grafik ikke er ensbetydende med et godt spil, men at dårlig grafik er ensbetydende med et dårligt! Og husk på at jeg med dårlig grafik ikke mener primitiv eller simpel, men at den er utydelig, misvisende og usammenhængende.
En ældre PSOne rpg titel som Alundra er et et godt eksempel på at en simpel grafik ikke ødelægger det blændende gameplay.
Technomage er en forspildt chance for at ramme noget over middel på PSOne’s rollespils scene.