Der er 20 titelkampe til toppen, og for at nå der til træner man, vinder penge og bokser titelkampe når man føler sig klar. Når man ender med hovedet i jorden sort og blå i hele hovedet finder man ud af at man ikke var klar ;-). Desværre er der her lidt kritik til spillet, for er man tålmodig nok kan man træne og atter træne så bokseren bliver ganske uovervindelig lige fra start til slut.
Der er til at starte med 14 boksere med deres helt egen karakter. Hver bokser har deres helt egne moves der grundlæggende er ens bokserne imellem og har samme effekt, men udførslen ser forskellige ud. På de fire funktionsknapper udfører man slag. To knapper til dybe slag, og to til høje. Hver knap kan kombineres med et tryk til højre, venstre, op eller ned - så der er i alt 16 slag kombinationer. Derudover er der special moves som ikke giver sig selv, og som ikke er beskrevet i manualen. Det foregår i kombination af flere eller i serier, og de dukker op efterhånden. Skulderknapperne bruges til at parere med højt og lavt, og disse kan igen kombineres med 4 retninger. Udbudet af slag og parerings muligheder er absolut acceptabelt. Det der gør Ready2Rumble Boxing så anderledes fra andre boksespil er at bokserne er let til bens. Normalt står de som limet til jorden, og det er nærmest en umulighed at "bakke", hvilket jo ikke engang er realistisk. Selve systemet omkring energi og slåkræft er meget enkelt. En bar viser den aktuelle energi for bokseren, og en anden hvor meget slagkræft der er i handskerne. Ved at lande nogle gode slag kan man aktivere en såkaldt "Rumble mode" som gør at man i ca. 10 sekunder kan slå for fuld kraft.
Umiddelbart kan Ready2Rumble godt efter en 5-8 kampe virke lidt ensformigt, men hænger man på ændres dette heldigvis. Først når udfordringen virkeligt viser sig fra modstanderne bliver det godt, og der kommer taktik i det. Man er nødt til læse modstanderen og slå til på de helt rigtige tidspunkter. Det er endnu et bevis på at grafik også hjælper på gameplay. Bokserne er rigtig godt animeret og tro det eller ej - så kan man nå at læse deres bevægelser før handsken sidder i smasken.
Grafik og animationerne er meget vellykkede, men der er nu unødvendige polygon fejl i figurerne der sagtens kunne være undgået. En fed ting er at der er ansigts animationer på figurerne, en ting jeg ærligt talt troede der ville mangle i forhold til Dreamcast udgaven. Øjne ruller, øjenbryn bevæger sig, kæber og ansigter strækkes og mærkes med sæbeøjer og blå/sorte mærker. Knockouts er der masser af I Ready 2 Rumble Boxing og der er mange måder at ryge i canvassen på og det er på rigtig tegnefilms manér, eller sig; Super Brian i væskemangel. Nogle rejser sig op flere gange før de bliver liggende, eller svinger med armene i luften lige til det sidste. Bokserne kommer også med nogle kommentarer efter tabt og vundet kamp, og de præsenteres før kampen går i gang, men hvorfor siges der altid nøjagtigt det samme om dem, og hvorfor har de kun selv to sætninger hver? Træls at man skal se på den slags ting i spil stadig.
Ready 2 Rumble er et godt boksespil, det er i hvert fald bedre end dem der allerede er på markedet. Jeg må tilstå at det ikke er nær så sjovt på PlayStation som det er på Dreamcast. Det er fordi PlayStation udgaven ikke er nær så hurtig og flot, og det har faktisk indvirkning på gameplay. Lidt slowdown er også at finde ofte, og der er betydelig forskel på at spille er spil der kører med en 17-20 billeder i sekundet i stedet for 50-60 billeder i sekundet.
Men alt i alt en rigtig god udgivelse som der bør investeres i hvis man er til boksning.