En anden bane foregår i et gammelt spøgelseshus, og den er helt håbløst udformet. Den krydser eksempelvis sig selv på et tidspunkt, men hér skal man ikke køre lige over, men istedet dreje til venstre. Hvor stod det?!?!
Grafikerne har også gjort så meget ud af landskaberne at det er misvisende. På et tidspunkt skal man igennem nogle porte, som åbner sig automatisk når man nærmer sig. De er identiske, lige pånær en lille farveforskel som man ikke bemærker før man kigger efter. Pointen er bare, at den ene er en port, mens den anden bare er pynt!!! Ikke noget med at banen splitter sig i to, og man skal vælge retning dér, men blot en pynteport. Hvor lamt!
Hurtigt udvikler spillet sig til at det ikke altid er lige fedt at ligge forrest, for man har ikke en ærlig chance for at gætte hvilken vej man skal køre, eller også er banerne for mørke og det hele flyder sammen.
Det bliver værre endnu. Grafikpotentialet i PS2'en har tydeligvis interesseret Acclaim, og det har de forsøgt at udnytte ved at lave en masse "gimmics" i landskaberne omkring banerne. Nuttede høns flyver over banerne, monstre står og rager ud efter dig, det hele farer mildest talt omkring på banerne, men det betyder bare ikke en meter! Det er lige meget, om du fræser lige ind i munden på et kæmpemæssigt kranie der tænderklaprende prøver at "fange" bilerne som de kører forbi. Der sker ingenting ved at bumpe ind i de enorme rumbasegravemaskiner. Det er bare pynt!
Helt sikkert at det var gået for nogen få år siden, hvor RRP ville ha' set fantastisk ud, men vi skriver snart 2001, og det er ok at forvente så meget mere af et spil nu om dage. Det er direkte grinagtigt, at den føromtalte høne altid flyver forbi på det samme tidpunkt og på den samme måde!
Der er over 24 baner, og alle banerne går igen flere gange. Noget af det som du kan låse op, er de samme baner baglæns, spejlvendt, eller baglæns spejlvendt (!).
Bil vs. Båd
Lidt nyt har RRP da bidraget med. Udover bilerne er der også baner, hvor man sejler istedet. Personligt syns jeg disse baner er noget sjovere, primært fordi man knapt så ofte er i tvivl om retningen og man sidder heller ikke så tit fast bag et hjørne, som der er en tendens til i bilerne.
Det har vi da set før, tænker du, men det nye består i at der er nogen af banerne hvor biler og både kører imod hinanden. Umiddelbart efter start vælger man båd eller bil ved at vælge rute: Bilen bliver så forvandlet til en båd, og når man har sejlet en omgang er det så op på land igen for at køre over målstregen, hvorefter man så vælger bil/båd igen.
Det fungerer ret godt, lige bortset fra at det altså er ret meget nemmere at sejle rundt end at køre, fordi bilerne skal igennem en del halsbrækkende hop over vandet!
Track Editor
Men hvad: De må ha' set problemet, og har derfor inkluderet en track-editor! :) Du kan lave dine egne baner og gemme dem på memory-kort.
Editoren er ok, men ikke specielt brugervenlig. Det er svært at finde rundt når man begynder at lege med stigninger og fald på banerne. Helt klart et spørgsmål om tilvending, og det er ret morsomt at sidde og pille ved.
Men igen virker det som om at de ikke turde tage skridtet helt ud. Hvorfor kan man ikke bestemme baggrunde og powerups? Det er da oplagt?
Grafikken er ok, uden at råbe og skrige "NEXT GEN"! Polygonerne kan ses, og selvom der er en masse ting og sager der flyver og farer omkring på banerne, er detaljeringsgraden ikke særligt høj. Nogen vil sågar påstå at RRP blot er en lidt pænere udgave af forgængeren til PlayStation, og jeg ville faktisk også mene at det nok kunne presses ned i en PSOne på en god dag.
Som det fremgår, er det lidt svært at finde på noget positivt at skrive om det. Jeg vil ikke anbefale at du køber spillet uden at ha' lejet det et par gange først. Alting halter simpelthen bagefter hvad man kunne forvente. Gameplay'et er alt for simpelt, grafikken er slet ikke i nærheden af nogen af de andre PS2 titler der er på markedet.
RC Revenge Pro er tydeligvis et klassisk eksempel på en titel som vil opnå salg ved simpelthen at være først på markedet omkring launch af et system som PS2!