Som i Loaded er der mulighed for at spille to på en gang
(stadigvæk ikke fire som ønsket... måske i Rereloaded?)
Forskellen er, at det er blevet muligt at indstille Friendly
Fire, så du nu kan såre din makker (YES!)
Antallet af fjender er blevet skåret ordentligt ned i forhold
til Loaded. Der er sjældent mere end et par stykker på skærmen
af gangen. Til gengæld er de blevet langt mere intelligente
(hvor svært kunne det være?) De flygter når de er sårede,
gemmer sig og forsøger fx at udtvære dig ved at kaste
klippestykker efter dig..! Det betyder at man faktisk skal
spille taktisk og strategisk for at klare sig. Det er på sin
vis også godt.
Det hele er så godt og så er det alligevel skidt... Teknisk er
Reloaded en forbedring, men der er et eller andet der er
gået galt. Styrken og selve grundlaget i Loaded var, at der var
så meget action og gang i den i et hæsblæsende tempo. Det er
væk i Reloaded. Det er stadigvæk et godt spil, men i modsætning
til sin forgænger tager det lang tid at fange interessen og
sætte sig ind i spillet, hvilket er nødvendigt, for at det kan
være sjovt. Når du så endelig kommer ind i spillet, er det dog
langt dybere og mere afvekslende. Værdien i one-player spil er
dermed væsenligt bedre, mens spillet er mere tamt, når man
spiller to på en gang.
Elskede du Loaded, bør du nok holde dig væk fra dette. Fandt du
det der i mod frustrerende og meningsløst, er der en stor
mulighed for, at Reloaded falder i din smag. I stedet for at
lave en direkte efterfølger og spille på forgængerens succes,
burde man have lavet et helt nyt spil, i en ny genre fx fantasy
og have brugt den fremragende engine fra Reloaded.