til at du overhovedet skal gøre det igen, er at du kun kan gemme
din position, når du har gennemført en hel bane. Det tager lang tid og
det er frustrerende og kedeligt når du har været tæt på mange gange.
Dog skal sniper-hjelmen fremhæves. Man kan gå ind i en anden "mode" i
spillet, hvor det er muligt at zoome helt ind på fjender der befinder sig
langt væk og pløkke deres øjne ud... Godt tænkt, men desværre ikke
rigtigt anvendeligt.
Hvad der bestemt heller ikke er godt for MDKs Tomb Raider-agtige baner,
er at styringen er under al kritik. Kurt bevæger sig rodet og man føler
aldrig, at man har fuld kontrol over ham. Værst er det, når man skal hoppe
mellem platforme. Kurt falder utrolig nemt ned og samtidig er det nærmest
umuligt at bedømme afstande. Største delen af spillet foregår dog på store
åbne pladser, hvor du bare skal løbe tilfældigt rundt og smadre aliens
og her virker kontrollen ikke generende.
Jeg er godt klar over, at der er mange der elsker det her spil til pc. Derfor
må der også være mange der elsker det til PlayStation, for den her version er
bestemt ikke dårligere. MDK formåede bare slet ikke at fange mig og det
er nok det spil, jeg har brugt længst tid på at anmelde, men mindst
tid på at spille. Kan du lide Tomb Raider vil jeg bestemt anbefale,
at du prøver MDK. Alle andre bør være mere forbeholdne over for dette
spil, der er ganske udmærket, men bestemt ikke nogen klassiker.