denne. Når
man hopper forsvinder Crash tit ud af skærmen og når denne samtidig bevæger sig
urealistisk meget i luften, er det tit umuligt at bedømme, hvor man befinder
sig! Dette gør, at Crash Bandicoot er et enormt frustrerende svært spil. Ikke
fordi det stiller krav til dig, men snarere et tilfælde der afgører om du ramte
pixelen inden for banen eller faldte i det endeløse hul (igen). Dette er et
problem der kunne være løst på mange måder, fx i Tomb Raider hvor man griber
fat i kanten hvis man er tæt på, og bremser op efter et hop.
Banerne er meget afvekslende, ikke blot grafisk, men også spilmæssigt. De
fleste baner er, som sagt, i en slags point-of-view, men andre ses fra
siden eller andre vinkler. Der er et væld af forskellige fælder, fjender og
ting du kan bruge på din videre færd. Der er enormt mange ekstra liv at finde,
men du skal nok regne med at bruge dem allesammen...
En af de ting du kan samle er nogle kort-stumper. Når du har fået tre af
slagsen kommer du til en bonus-bane hvor der efterfølgende er mulighed for
at gemme din position enten på memory-card eller via et password.
Samlet er Crash Bandicoot en meget skuffende oplevelse. Specielt med
den tanke, at det kunne have været SÅ meget bedre, hvis Sony bare have
fået finpudset nogle ret enkle detaljer omkring styringen. Forhåbentligt
er alle problemer klaret til Crash Bandicoot 2, men i mellem tiden må vi bruge
tiden med Pandemonium eller et af de andre gode platformspil.